Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe veilig drugs injecteren?

Hoe veilig drugs injecteren?

63 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik weet alleen hoe je IM of subQ zet maar daar heb jij niks aan.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mss dat @StimsalaBanne kan adviseren m.b.t. correct en zo veilig mogelijk IV-drugsgebruik?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Spyro zei:
Er zijn ook genoeg mensen die na hun eerste lijntje niet meer kunnen stoppen. Ik ken ook iemand die nog prima kon stoppen na IV. Verschilt toch echt wel per persoon ook.
Klik om te vergroten...
Ik stel ook niet dat dat bij nasaal niet zo zou zijn maar bij IV is het heftiger. Dit komt omdat het hevigere pieken geeft en een snellere comedown.

Tuurlijk kan men ook verslaafd raken door het te snuiven of slikken alleen gebeurt dit dus stukken sneller wanneer je het spuit. Daarom wordt die manier van drugs nemen vaak afgeraden.

https://www.semel.ucla.edu/dual-diagnosis-program/News_and_Resources/Potential_Complications_Of_IV_Drug_Use
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
inner_search zei:
Ik ben het eens met wat spyro zegt , maar langs de andere kant begrijp ik je standpunt wel.
Een kennis van me inject zen speed al zeer lang , ik wou het tijdens corona ook doen.
Gelukkig niet gedaan.
Hij was toen men speeddealer, maar was er nog nooit binnen geweest.
Die bewuste dag wel , na lang aankloppen en bellen besloot ik de deur zelf te openen (Ik hoorde hysterische kreten en geschreeuw).
Wat was er gebeurd.
Het koppel dat bij hem inwoont zat volledig zonder speed (zij injecteren ook) en waren toen hij niet thuis was alle kasten gaan doorsnuffelen en vonden een potje met wit poeder (Ja zo een potje zoals men dope in steek/stak😶) , het was nog een 60/70mg ongeveer , had hem eens 100mg gegeven.

Dus haden ze er nix beter op gevonden dan die voor hun onbekende stof te injecteren.
Dus het koppel heeft elks zo een 30 a 35mg o-pce iv geïnjecteerd.
Toen ik net binnen kwam en de deur dicht deed hoorde ik buiten een knal.
Jup , de man was uit het raam gesprongen op een geparkeerde auto beland , afgerold en onder een rijde beland.
De vrouw in kwestie is ineens in elkaar gezakt ongeveer 2 minuten na de shot.

Neen neen ik blijf ver weg van shooten , maar vind het wel belangrijk dat hier goede informatie rond gedeeld word ,voor als iemand het toch beslist te doen.
Klik om te vergroten...

Oh my God. :openmouth:

Spyro zei:
Er zijn ook genoeg mensen die na hun eerste lijntje niet meer kunnen stoppen. Ik ken ook iemand die nog prima kon stoppen na IV. Verschilt toch echt wel per persoon ook.
Klik om te vergroten...

Tuurlijk verschilt het per persoon, dat is altijd het geval. Maar wat Ganggang zegt is waar: IV is over het algemeen een relatief gevaarlijkere toedieningswijze, zowel qua risico’s als met betrekking tot het verslavingspotentieel.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je Engels kunt zou ik de link aanraden die in mijn handtekening staat. Heeft alle algemene informatie.

https://www.exchangesupplies.org/pdf/P303_9.pdf

Ook ik raad het af. Je raakt sneller en heviger verslaafd, en je bouwt veel sneller tolerantie voor de drug op dan bij iedere andere wijze van inname. De wijze is over het algemeen (als je het perfect doet volgens de aanwijzingen) niet schadelijker, wel VEEL gevaarlijker. Met shotten een fout maken kan zomaar dodelijk zijn.
"Mainline" heeft over Meth een handleiding IV op hun website, mocht je Engels niet goed zijn.
Houd er rekening mee dat de handleiding per voorbereiding van de betreffende drug anders kan zijn.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
StimsalaBanne zei:
Als je Engels kunt zou ik de link aanraden die in mijn handtekening staat. Heeft alle algemene informatie.

https://www.exchangesupplies.org/pdf/P303_9.pdf

Ook ik raad het af. Je raakt sneller en heviger verslaafd, en je bouwt veel sneller tolerantie voor de drug op dan bij iedere andere wijze van inname. De wijze is over het algemeen (als je het perfect doet volgens de aanwijzingen) niet schadelijker, wel VEEL gevaarlijker. Met shotten een fout maken kan zomaar dodelijk zijn.
"Mainline" heeft over Meth een handleiding IV op hun website, mocht je Engels niet goed zijn.
Houd er rekening mee dat de handleiding per voorbereiding van de betreffende drug anders kan zijn.
Klik om te vergroten...
Heel interessant. Ga het eens doorlezen!

Mijn punt was ook meer dat zoiets ook gewoon vindbaar moet zijn.

Persoonlijk zou ik er ook niet snel aan beginnen maar voor de mensen die het toch overwegen lijkt het me wel handig.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#7
Van oxycodon weet ik trouwens absoluut zeker dat het geen enkele meerwaarde heeft het te injecteren. Het geeft absoluut geen flash zoals heroine dat wel doet. Buiten dat is bindmiddel iets dat niet oplost en nog een hele rij eigen ernstige gevolgen kan hebben.
A
AcidWarriorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Spyro zei:
Mijn punt was ook meer dat zoiets ook gewoon vindbaar moet zijn.

Persoonlijk zou ik er ook niet snel aan beginnen maar voor de mensen die het toch overwegen lijkt het me wel handig.
Klik om te vergroten...
Zo denk ik er ook over: het is 1 vd. opties om drugs te gebruiken. Het feit dat velen hier huiverachtig tegenover staan is begrijpelijk, maar mag het geven van objectieve informatie op een drugsforum (en in het bijzonder op een vraag ve. lid) niet in de weg staan.
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#9
Wat ik heb gehoord van Ketamine spuiten dat je direct in een k-hole gaat.
Oxycodone injecteren zie ik het nut er niet van in tenzij je rap een overdosis wilt. Als je Oxycodone niet hoef te nemen laat het links liggen.
Voor zover ik weet 90% van de mensen die IV begin te spuiten eindigen met een verslaving door de roes die je eerste keer ervaart.
Toen ik zonder Oxycodone zat heb ik een paar weken Morphine IM gespoten. Dit deed ik dan onder de onder de navel. Gewoon zorgen dat je spieren ontspannen zijn anders gaat de naald er niet in als je spieren opgespannen zijn.
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#10
StimsalaBanne zei:
Als je Engels kunt zou ik de link aanraden die in mijn handtekening staat. Heeft alle algemene informatie.

https://www.exchangesupplies.org/pdf/P303_9.pdf
Klik om te vergroten...

thanks dat is de info die ik zoek!
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#11
StimsalaBanne zei:
Als je Engels kunt zou ik de link aanraden die in mijn handtekening staat. Heeft alle algemene informatie.

https://www.exchangesupplies.org/pdf/P303_9.pdf
Klik om te vergroten...

goede info maar ik zoek meer over de juiste dosering en stappenplan van substantie, oplossen met ascorbinezuur hoeveel en verdeling?
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Blauweaap zei:
Ik weet alleen hoe je IM of subQ zet maar daar heb jij niks aan.
Klik om te vergroten...
Hoezo daar heb ik niets aan?
Ik heb deze avond uitgetest, weet niet of ik nu IM of subQ zat... Naar het schijnt te snel out als je ket IV injecteert... Vond het meeste info over IM online op reddit en dacht dat dit de betere manier is om deze stof te injecteren. Of vind jij anders?
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#13
transformated zei:
Wat ik heb gehoord van Ketamine spuiten dat je direct in een k-hole gaat.
Oxycodone injecteren zie ik het nut er niet van in tenzij je rap een overdosis wilt. Als je Oxycodone niet hoef te nemen laat het links liggen.
Voor zover ik weet 90% van de mensen die IV begin te spuiten eindigen met een verslaving door de roes die je eerste keer ervaart.
Toen ik zonder Oxycodone zat heb ik een paar weken Morphine IM gespoten. Dit deed ik dan onder de onder de navel. Gewoon zorgen dat je spieren ontspannen zijn anders gaat de naald er niet in als je spieren opgespannen zijn.
Klik om te vergroten...

Hangt er wat vanaf wat je gewend bent aan dosering... Ik ben de eerste keer niet in een K-hole gekomen. Maar dat is ook niet meteen mijn doel van dit middel altijd...
Gebruik ook al paar weken oxy. Gebruikte je voordien ook al heroïne ?
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#14
Florida zei:
Op reddit wordt er enkel over ket IM spuiten gesproken. Andere info heb ik er nog niet over gevonden. Wel dat als je naald te kort is je enkel subQ kan gaan, en daardoor minder effect voelt, en dat IM langer duurt om gezet te worden en wat onaangenamer is...
Klik om te vergroten...
Nooit geweten dat keta IM werd gezet.
Ik zou zelf dan voor quad gaan met injecteren zet hier zelf ook. Ik gebruik 0,6x30 je kan ook met 0,8x40 zetten maar dat is als je wat meer vet bezit anders is dit niet nodig.
Quad word aangeraden max 4ml te zetten maar ik zet hier gewoon 5 in. Houdt rekening met PIP als je nog virgin muscle hebt waar nog nooit een naald in is geweest je kan best wel een paar dagen kreupel zijn daarna maar het went wel.

Als je subq gaat zetten zou ik 2 vingers naast jou navel zetten hier zet ik ook subQ mijn melanotan zelf zou ik hier niet meer dan 0,4ml in zetten als je meer wilt 2 spots pakken.
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#15
Florida zei:
Hoezo daar heb ik niets aan?
Ik heb deze avond uitgetest, weet niet of ik nu IM of subQ zat... Naar het schijnt te snel out als je ket IV injecteert... Vond het meeste info over IM online op reddit en dacht dat dit de betere manier is om deze stof te injecteren. Of vind jij anders?
Klik om te vergroten...
Ik weet niet of het slim is om ket IM tegaan zetten.
Je weet toch wel dat je subQ maar een bepaalde hoeveelheid opneemt tot 0,4 ik weet niet hoe dit werkt met keta of andere harddrugs als je het subQ zet maar met testosteron kan het maat tot 0,4 Opnemen. Stel 0,4 in buik 0,4 in been kan dan weer wel.

Ik zet ook alleen IM test ik weet niet waar je hebt gezet en welke naald lengte je gebruik hebt. Maar ik voel zelf wel waneer ik in mijn spier aan het roeren ben.
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Blauweaap zei:
Ik weet niet of het slim is om ket IM tegaan zetten.
Je weet toch wel dat je subQ maar een bepaalde hoeveelheid opneemt tot 0,4 ik weet niet hoe dit werkt met keta of andere harddrugs als je het subQ zet maar met testosteron kan het maat tot 0,4 Opnemen. Stel 0,4 in buik 0,4 in been kan dan weer wel.

Ik zet ook alleen IM test ik weet niet waar je hebt gezet en welke naald lengte je gebruik hebt. Maar ik voel zelf wel waneer ik in mijn spier aan het roeren ben.
Klik om te vergroten...

Op reddit wordt er enkel over ket IM spuiten gesproken. Andere info heb ik er nog niet over gevonden. Wel dat als je naald te kort is je enkel subQ kan gaan, en daardoor minder effect voelt, en dat IM langer duurt om gezet te worden en wat onaangenamer is...
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#17
Florida zei:
Hangt er wat vanaf wat je gewend bent aan dosering... Ik ben de eerste keer niet in een K-hole gekomen. Maar dat is ook niet meteen mijn doel van dit middel altijd...
Gebruik ook al paar weken oxy. Gebruikte je voordien ook al heroïne ?
Klik om te vergroten...
Nee heroïne gebruikte ik niet voordien. Heroïne heb ik 1x gechineest.
Oxy gebruikte ik al ervoor.
F
FloridaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Florida zei:
Hangt er wat vanaf wat je gewend bent aan dosering... Ik ben de eerste keer niet in een K-hole gekomen. Maar dat is ook niet meteen mijn doel van dit middel altijd...
Gebruik ook al paar weken oxy. Gebruikte je voordien ook al heroïne ?
Klik om te vergroten...
transformated zei:
Nee heroïne gebruikte ik niet voordien. Heroïne heb ik 1x gechineest.
Oxy gebruikte ik al ervoor.
Klik om te vergroten...
Ja even een stomme vraag maar hoe ga jij de constipatie tegen? Want mijn buik doet zoveel pijn maar ik kan niet gaan... heb al laxeermiddelen gebruikt, groene klei en spirulina drinken...niets helpt :/
t
transformatedLid
01-01-2024, 00:00
#19
Florida zei:
Ja even een stomme vraag maar hoe ga jij de constipatie tegen? Want mijn buik doet zoveel pijn maar ik kan niet gaan... heb al laxeermiddelen gebruikt, groene klei en spirulina drinken...niets helpt :/
Klik om te vergroten...
In de apotheek Dulcolax kopen. Dat helpt.
Je kaka zal zachter worden of gewoon goed duwen. Ik deed maar 1x maand grote boodschap op het toilet en ik gebruikte geen medicatie ervoor. Moest wel hard duwen. Anders Wc papier nemen en de brokjes eraf krabbelen. Dit kan ook helpen. Zo word je vinger niet vuil. Wel vingers wassen achteraf.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#20
transformated zei:
In de apotheek Dulcolax kopen. Dat helpt.
Je kaka zal zachter worden of gewoon goed duwen. Ik deed maar 1x maand grote boodschap op het toilet en ik gebruikte geen medicatie ervoor. Moest wel hard duwen. Anders Wc papier nemen en de brokjes eraf krabbelen. Dit kan ook helpen. Zo word je vinger niet vuil. Wel vingers wassen achteraf.
Klik om te vergroten...
Oppassen met te hard duwen want zo krijg je heel snel aambeien.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."