Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe moet ik de zomer doorkomen?

Hoe moet ik de zomer doorkomen?

18 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
g
gesuikerdeperenLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste Iedereen,

Ik ben net 18 dus gaat voor mij de wereld met festivalleen open, ik ben pas bij soenda indoor geweest en hier voor het eerst op een festival XTC gedaan. Ik heb nu al flink wat festivalletjes/feestjes op mijn planning staan alleen met de regel XTC eens per 3 maanden gebruiken ga ik het niet redden.

Mijn lijstje is als volgt:
BASIS 9 April
Oranjebloesem/kralingsebosfestival 27 april (koningsdag)
Soenda Outdoor 23 Mei
By the Creek 4 Juli
En mogelijk nog meer.

Ik heb dus voor het laatst op 22 februari gebruikt dus zou ik met de 3 maanden regel ongeveer weer bij oranjebloesem of kralingsebosfestival XTC kunnen gebruiken. Echter deze vind ik een wat mindere line-up hebben dus zou ik het uitstellen tot Soenda Outdoor. Mijn vriendengroep gaat wel allemaal op koningsdag XTCC gebruiken, ik wil me dus niet echt buiten het groepje zetten. Ik zit er nu dus aan te denken om dan 2C-B te doen, dit heb ik echter nog niet gedaan en wil ik eerst thuis ervaren. Dan is er nog een probleem bij basis wil ik echt hard gaan, dat is namelijk echt een beuk avond alleen ik weet nog niet of ik klaar ben om speed/coke te gebruiken. En dan heb je nog By The Creek dat is naar mijn idee ook wat meer een mellow feestje dus heb ik ook dus ook weer zin in XTC.... Dan houd ik mij aleen niet aan de 3 maanden regel.... Zou dit eenmalig kwaad doen of raden jullie dit af? Hebben jullie nog tips qau andere uppers die ik eventueel zou kunnen gebruiken? Ik wil ook een keer ketamine doen bij een van deze feestjes alleen ik wil het wel eerst nog thuis proberen, ik wil namelijk wel weten hoe heftig de halucinaties zijn. Het lijkt me namelijk wel kut om helemaal te gaan spacen op een feestje waar ik vooral hard wil gaan! Wat zouden jullie adviseren om wel niet te doen?

Vriendelijke groeten,

Meneer Peer
K
KrullenLid
01-01-2024, 00:00
#2
By the creek heel gezellig, veel bekende koppen.

wel matige line up ditjaar
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#3
6 weken is opzich te doen als je je doseringen onder de 125mg houd.
genoeg drinkt maar niet teveel.
Niet bijpakt.
Zorgt dat je genoeg pauses neemt om aftekoelen.
Naderhand genoeg rust neemt.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#4
gesuikerdeperen zei:
Dan houd ik mij aleen niet aan de 3 maanden regel.... Zou dit eenmalig kwaad doen of raden jullie dit af?
Klik om te vergroten...
Het probleem is dat eens je je niet aan de regel houdt, en het goed ging, je je nooit meer aan deze regel gaat houden. Met alle gevolgen van dien. Want laat ons realistisch zijn: volgend jaar heb je hetzelfde probleem met meer festivals die in minder dan 3 maanden vallen :) dan sta je daar met je vorig jaar "slechts eenmalig" gebroken regel.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je na die periode een pauze neemt tot aan nieuw jaar en dan mischien weer 2 keer aan de MD gaat op het festival seizoen met genoeg tijd ertussen dan zie ik het probleem niet zozeer.

Dan zit je ook nog binnen de maximaal 4x per jaar die Ann shulgin aanraden (hierop is de 3 maanden regel gebaseerd).



Ann Shulgin: “I quit with no problem, but ten years later I tried it again, and instead of that wonderful feeling of connection with everything, it made me depressed. The exact opposite of what it should be. I tried it once more and the same thing happened, so I stopped. Now I advise people-especially college students who discover MDMA and think it’s the greatest thing ever-to not use it more than four times a year.”1
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk dat je met deze mindset de 3 maanden regel niet moet verbreken. Herken mezelf hier enorm in. Alle feestjes mee willen pakken en het liefst altijd aan de x.

Doe het niet, je gaat de 3 maanden regel sowieso vaker verbreken, helemaal als je naar zo veel festivals en feestjes gaat. Probeer een keer coke of speed uit, als perse iets stimulerends wil. Is natuurlijk ook slecht voor je maar minder slecht dan zo vaak xtc gebruiken.
g
gesuikerdeperenLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt voor de tips iedereen! Ik denk dat ik binnenkort maar thuis 2C-B ga proberen en als het goed aanslaat ook bij By The Creek gebruiken.

Groetjes,

Meneer Peer
N
NeocortexLid
01-01-2024, 00:00
#8
Op een festival zou ik sowieso voor XTC gaan. Ik vond het de eerste keer erg lekker om me zo verbonden te voelen met iedereen op basis van dezelfde muziek.
K
KingLoadingLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed om te zien dat er ook iemand naar Basis gaat op 9 april.:grin:

In basis zou ik het gewoon lekker op XTC houden aangezien dit ook lekker veel energie geeft (wat je wel degelijk nodig hebt in basis). M.b.t de 3 maanden regel moet ik zeggen dat ik mij er ook niet altijd aan houdt, aangezien mijn vorige feest ook Soenda Indoor was. Ik ondervindt er nu eigenlijk geen problemen mee, maar desondanks ga ik het na basis wel eventjes rustig aan doen.

@gesuikerdeperen misschien zie ik je wel in Basis!
N
NeocortexLid
01-01-2024, 00:00
#10
Bezint, eer ge begint!! Wie de Drie-Maanden-Regel niet eert, is de 3,4-Methylenedioxyamphetamine nie weert.
A
Aniet_SpeedLid
01-01-2024, 00:00
#11
gesuikerdeperen zei:
gaat voor mij de wereld met festivalleen open,
Klik om te vergroten...

Nou die wereld blijft voorlopig nog wel gesloten..😶

gesuikerdeperen zei:
Ik heb nu al flink wat festivalletjes/feestjes op mijn planning staan
Klik om te vergroten...
gesuikerdeperen zei:
Mijn lijstje is als volgt:
BASIS 9 April
Oranjebloesem/kralingsebosfestival 27 april (koningsdag)
Soenda Outdoor 23 Mei
By the Creek 4 Juli
En mogelijk nog meer.
Klik om te vergroten...

Best wel vaag als k het zo lees.., dit is pas een paar weken geleden gepost, onvoorstelbaar triest toch dat het allemaal niet doorgaat..😟

Crazy world🤯
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik wil de vibe niet killen, maar helaas kan je al die festivals nu vergeten. Toch een voordeel dat ik kaartjes altijd last minute haal. Had dus alleen een kaartje voor love land op koningsdag maar dat gaat ook niet door helaas. Verder stond love land in augustus op de planning, awakenings, en een paar urban festivals. Mag dat nu dus ook schrappen helaas 😭

Gelukkig gelden de meeste kaartjes volgend jaar ook nog. Wellicht dat als je al kaartjes hebt, ze niet hoeft te verkopen maar gewoon lekker mee kan nemen naar 2021.
g
gesuikerdeperenLid
01-01-2024, 00:00
#13
Aniet_Speed zei:
Nou die wereld blijft voorlopig nog wel gesloten..😶




Best wel vaag als k het zo lees.., dit is pas een paar weken geleden gepost, onvoorstelbaar triest toch dat het allemaal niet doorgaat..😟

Crazy world🤯
Klik om te vergroten...
Ja echt bizar, hoe snel de wereld kan veranderen he! Baal er echt ontzettend van eerste zomer dat ik naar festivals kan en dan gebeurt dit! Maarja niks aan te doen alleen duimen dat niet de hele festivalindustrie in elkaar zakt!
M
MDMAZIINGLid
01-01-2024, 00:00
#14
Voorlopig niks
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik dacht even dat dit een grapje was 🤭 met al die wilde plannen en festivals! Sneu, als je net pas festivals begint te ontdekken!
B
BoromeijLid
01-01-2024, 00:00
#16
gesuikerdeperen zei:
Beste Iedereen,

Ik ben net 18 dus gaat voor mij de wereld met festivalleen open, ik ben pas bij soenda indoor geweest en hier voor het eerst op een festival XTC gedaan. Ik heb nu al flink wat festivalletjes/feestjes op mijn planning staan alleen met de regel XTC eens per 3 maanden gebruiken ga ik het niet redden.

Mijn lijstje is als volgt:
BASIS 9 April
Oranjebloesem/kralingsebosfestival 27 april (koningsdag)
Soenda Outdoor 23 Mei
By the Creek 4 Juli
En mogelijk nog meer.

Ik heb dus voor het laatst op 22 februari gebruikt dus zou ik met de 3 maanden regel ongeveer weer bij oranjebloesem of kralingsebosfestival XTC kunnen gebruiken. Echter deze vind ik een wat mindere line-up hebben dus zou ik het uitstellen tot Soenda Outdoor. Mijn vriendengroep gaat wel allemaal op koningsdag XTCC gebruiken, ik wil me dus niet echt buiten het groepje zetten. Ik zit er nu dus aan te denken om dan 2C-B te doen, dit heb ik echter nog niet gedaan en wil ik eerst thuis ervaren. Dan is er nog een probleem bij basis wil ik echt hard gaan, dat is namelijk echt een beuk avond alleen ik weet nog niet of ik klaar ben om speed/coke te gebruiken. En dan heb je nog By The Creek dat is naar mijn idee ook wat meer een mellow feestje dus heb ik ook dus ook weer zin in XTC.... Dan houd ik mij aleen niet aan de 3 maanden regel.... Zou dit eenmalig kwaad doen of raden jullie dit af? Hebben jullie nog tips qau andere uppers die ik eventueel zou kunnen gebruiken? Ik wil ook een keer ketamine doen bij een van deze feestjes alleen ik wil het wel eerst nog thuis proberen, ik wil namelijk wel weten hoe heftig de halucinaties zijn. Het lijkt me namelijk wel kut om helemaal te gaan spacen op een feestje waar ik vooral hard wil gaan! Wat zouden jullie adviseren om wel niet te doen?

Vriendelijke groeten,

Meneer Peer
Klik om te vergroten...

ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me stiekem nog nooit bezig heb gehouden met de bepaalde tijd regels voor het nemen van drugs, misschien niet heel handig maar ik heb er stiekem een beetje maling aan.
ik raad aan om te doen wat voor jou goed voelt en op die manier gewoon lol te hebben.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Boromeij zei:
ik moet heel eerlijk zeggen dat ik me stiekem nog nooit bezig heb gehouden met de bepaalde tijd regels voor het nemen van drugs, misschien niet heel handig maar ik heb er stiekem een beetje maling aan.
ik raad aan om te doen wat voor jou goed voelt en op die manier gewoon lol te hebben.
Klik om te vergroten...
Dan wordt het stiekem misschien wel eens tijd om daar wel op te letten. Doen wat goed voor je voelt, is een goed recept om vroeg of laat volledig naar de klote te zijn.
B
BoromeijLid
01-01-2024, 00:00
#18
Zeelanddude zei:
Dan wordt het stiekem misschien wel eens tijd om daar wel op te letten. Doen wat goed voor je voelt, is een goed recept om vroeg of laat volledig naar de klote te zijn.
Klik om te vergroten...

ja voor mij voelt het gek genoeg ook goed en vertrouwd als ik elke dag snuif (speed) maar kan me voorstellen dat dat bij andere juist het tegenovergestelde is
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Boromeij zei:
ja voor mij voelt het gek genoeg ook goed en vertrouwd als ik elke dag snuif (speed) maar kan me voorstellen dat dat bij andere juist het tegenovergestelde is
Klik om te vergroten...
Ja, als je eenmaal zover bent, kan het wel goed en vertrouwd voelen om dat te doen. Dat wil niet zeggen dat het goed IS om dat te doen. Ben zelf niet onbekend hoor met dagelijks uppers gebruiken, gewoon omdat het goed voelt.
Misschien dat het wel eens tijd is om je gevoel een grote rot schop te geven...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."