Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVoorschrift voor het delen van jouw drugs?

Voorschrift voor het delen van jouw drugs?

82 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hebben jullie bepaalde regels, gewoontes of voorwaarden ... bij het delen van jouw drugs?

Enkele gedachtes knn bv. zijn:

Cocaïne deel ik enkel met m’n beste vrienden. Het 'share and share alike’ principe. Je deelt met plezier en met vertrouwen want je weet dat de volgende sessie door hen zal worden bevoorraad.

Als ik een joint rook op een after, mag iedereen die aanwezig is, gerust mee roken (tenzij ik je geen aangenaam persoon vind).

Heb jij standaarden mbt het delen van jouw drugs?
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Taktak zei:
Hebben jullie bepaalde regels, gewoontes of voorwaarden ... bij het delen van jouw drugs?

Enkele gedachtes knn bv. zijn:

Cocaïne deel ik enkel met m’n beste vrienden. Het 'share and share alike’ principe. Je deelt met plezier en met vertrouwen want je weet dat de volgende sessie door hen zal worden bevoorraad.
Klik om te vergroten...
Cocaïne deel ik nooit met iemand anders dan mijn vriendin. Daar zijn bepaalde redenen voor :

- Kwantiteit ;
Ik heb vrienden die 2gr snuiven op een avond, maar nooit 2gr kopen.

-Financieel ;
Het kan mij dit weekend 200eu kosten, en erna 3 maanden moeten wachten omdat bepaalde vrienden geen geld hebben.
Dan is er dus ...
- ik die opnieuw moet betalen voor C
- ik die verplicht wordt mee te wachten
- ik die achter de rug om moet nemen met de vriendin alleen.

- Kwaliteit ;
De vriendin en ik hebben dezelfde dealer, en we weten dus dat het altijd dezelfde kwaliteit is.
Ik heb geen zin om slechte kwaliteit te gebruiken omdat mijn vrienden andere dealers hebben.
Taktak zei:
Als ik een joint rook op een after, mag iedereen die aanwezig is, gerust mee roken (tenzij ik je geen aangenaam persoon vind).
Klik om te vergroten...
Heb ik dus niet.
Joints delen doe ik niet.
Taktak zei:
Heb jij standaarden mbt het delen van jouw drugs?
Klik om te vergroten...
Give and take.
Anders blijft het niet duren.
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mijn vrienden blowen alleen maar, meestal draaien mensen zelf gewoon een jointje en nu met corona helemaal. Drugs doe ik alleen nog met mijn vriend en meestal heeft hij dan en mag ik gewoon meedoen en als ik wel keertje iets koop mag hij ook gewoon pakken uiteraard. Met wiet mag hij ook gewoon pakken als ik genoeg heb.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#4
CuriousExplorer zei:
Wtf 🤣

Ik heb leukere drugs hoor 😜
(Mephedrone)


😝
Klik om te vergroten...
Had laatst van mephedrone(3mmc hoge dosering) wel hele erge paranoia, zat in de auto rustig te blowen en ik was er zeker van dat er mensen buiten stonden die me wilden rippen of iets. Gelukkig heb ik een mes in mn auto liggen, dat stelde me enigszins gerust
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Jesse Pinkvrouw zei:
Haha lach maar🤣 (doe ik ook als het allemaal weer koek en ei is)
Klik om te vergroten...
Oke, we zijn weer een stapje dichter bij drugs delen.

Ik voel het🤣🤣
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Moffel100 zei:
Had laatst van mephedrone(3mmc hoge dosering) wel hele erge paranoia, zat in de auto rustig te blowen en ik was er zeker van dat er mensen buiten stonden die me wilden rippen of iets. Gelukkig heb ik een mes in mn auto liggen, dat stelde me enigszins gerust
Klik om te vergroten...
3mmc is GEEN Mephedrone.
4mmc is Mephedrone.

En hoezo gelukkig? Voor hetzelfde geld aanschouw je iemand voor iemand anders en haal je uit met uw mes.
Dit is allesbehalve geruststellend om te lezen tbh.
K
KlaasVaakLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heb een mooie verzameling psychedelica. Als er getript wordt mogen de andere aanwezigen gewoon meedoen.

Andere drugs deel ik ook met mijn vrienden. Dan vertrouw ik erop dat ze niet alles leegscheppen.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#8
CuriousExplorer zei:
3mmc is GEEN Mephedrone.
4mmc is Mephedrone.

En hoezo gelukkig? Voor hetzelfde geld aanschouw je iemand voor iemand anders en haal je uit met uw mes.
Dit is allesbehalve geruststellend om te lezen tbh.
Klik om te vergroten...
kon er wel om lachen achteraf
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Moffel100 zei:
kon er wel om lachen achteraf
Klik om te vergroten...
Rare gedachtengang na mijn post heb je.
Er kon zoveel verkeerd lopen.
Dit is exact het voorbeeld waarom ik enkel in intieme kring in mijn huis drugs nam/neem.
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#10
CuriousExplorer zei:
Rare gedachtengang na mijn post heb je.
Er kon zoveel verkeerd lopen.
Dit is exact het voorbeeld waarom ik enkel in intieme kring in mijn huis drugs nam/neem.
Klik om te vergroten...
Het was op eigen terrein rond 04:30 :laughing:
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#11
Moffel100 zei:
Het was op eigen terrein rond 04:30 :laughing:
Klik om te vergroten...
Ah joh, heb ook wel eens een vliegenmepper gepakt omdat ik er van overtuigd was dat er dikke bromvliegen rond vlogen.. Nog nooit een vlieg echt dood gemept
M
Moffel100Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Jesse Pinkvrouw zei:
Ah joh, heb ook wel eens een vliegenmepper gepakt omdat ik er van overtuigd was dat er dikke bromvliegen rond vlogen.. Nog nooit een vlieg echt dood gemept
Klik om te vergroten...
Haha, dan krijg je ze nooit te pakken
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Moffel100 zei:
Het was op eigen terrein rond 04:30
Klik om te vergroten...
Mensen horen die er niet zijn of ze niet kunnen herkennen en dan blij zijn dat er een mes bij je lag...Meh...Geloof me, ik heb heel, heel veel ervaring met mensen met dit soort waanbeelden gekend en ik ben blij dat ik die niet meer ken.

Ook al zie jij het misschien anders. Alle respect daarvoor btw.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#14
ik neem meestal drugs met één andere persoon tegelijk
en dan beslissen we samen wat we nemen..
ik ben meestal wel degene die in de drugs voorziet..
bij één persoon is er dan bier en eten enzo, dus dat voelt voor mij wel evenredig..
maar het gaat meer om een fijne gedeelde ervaring.
ik ben vaak wel de 'aanjager' ..van zullen we dit of dat proberen.
maar die vriend begint al een dagje ouder te worden.. en doet vaak niet meer mee.. vroeger ging hij flink los.
maar hij vindt het prima als ik gebruik in zijn gezelschap en is net zo gezellig..
veroordeelt me ook nooit in wat voor toestand ik ben..
kgeloof dat ik hier op df wel wat nieuwe (drugs)maatjes aan het vinden ben..
maar drugs is daarbij niet het belangrijkste.
met m'n vriendin is het vanzelfsprekend dat ik voor de drugs zorg want zij zit compleet niet in dat wereldje.
kvond het wel grappig dat ze zelf voorstelde om nog eens kratom te nemen vorige week.
paar daagjes gedaan.. gezellig.
D
De Rijdende RachidLid
01-01-2024, 00:00
#15
Taktak zei:
Als ik een joint rook op een after, mag iedereen die aanwezig is, gerust mee roken (tenzij ik je geen aangenaam persoon vind).
Klik om te vergroten...
Hoe werkt dat in de praktijk, stuur je jointje de groep in met een routekaart?
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#16
Maagtablet zei:
Hoe werkt dat in de praktijk, stuur je jointje de groep in met een routekaart?
Klik om te vergroten...

Routekaarten zijn oubollig.

M'n vriend Banana zorgde voor het circuleren van de jointjes.

url.jpg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik en de paar vrienden die ook drugs gebruiken delen eigenlijk alles. Elkaars wiet, coke, speed, alles. We delen geen snuifbuizen of sleutels etc qua hygiene maar qua drugs doen we nooit moeilijk.
Paar jaar terug bij vrienden een hele avond mee gesnoven van hun coke zonder dat er iets tegenover stond. De keer erna pleur ik mijn zooi op tafel zodat zij kunnen nemen wat ze willen. Op een festival heb ik bv altijd een extra xtc pil mee voor als iemand wel wil maar niks heeft. Ik ben echt vrij makkelijk met delen.
A
AnoNexusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben nogal van het zoveel mogelijk delen waar mogelijk. Gebruik zelden andere drugs dan wiet dus als ik t koop is t vaak speciaal voor een avondje en boeit t me dus ook niet als het opgaat endus het principe: "Mijn drugs zijn jou drugs zolang ik maar wel gewoon zoveel kan gebruiken als ik zin in heb". Jointjes doen we helemaal niet moeilijk over, vind t altijd wel leuk om mensen mee te laten genieten van mijn jointjes want zoveel kost t niet en ik krijg altijd complimentjes over hoe lekker mijn heel weinig tabak, heel veel hash jointjes zijn. Mag natuurlijk ook wel het fatsoen van iemand verwachten dat als mensen je niet echt goed kennen en gewoon een beetje aansluiten met het meeroken ze een paar heisjes nemen en doorpasen, anders zie je iig de volgende niet zo snel jou kant op komen.
K
KetaKechLid
01-01-2024, 00:00
#19
Hangt van de context en de drugs af:

Pre corona kocht ik wel eens een g speed ofzo en deelde ik ook wel nakjes uit. Maar als ik weinig had liever niet. Behalve met m'n beste maten, daarmee maakten we het gewoon samen op!

Na corona heb ik wel eens thuis gebruikt met vrienden, vaak impulsief omdat ik het heb liggen. Ik gebruik geen coke en de rest is toch wel goedkoop genoeg om op tafel te leggen met max 2/3 man erbij.

Joints wil ik graag delen, vind dat ook veel leuker als je hem om de paar hijsjes weer doorgeeft. Dan wordt het echt een samen ding. Ken ook vriendengroepen waar ze allemaal eenmansjes draaien tegenwoordig, vind dat nogal saai eigenlijk. Where's the sharing spirit maaaannn...

En in een relatie deelde ik m'n drugs altijd met m'n partner, zelfs coke toen ik dat nog deed.


Heb zelf eigenlijk altijd wel veel geluk gehad met dat ik nakjes coke kreeg en nakjes speed, ookal hadden mensen weinig. Maar eigenlijk vind ik dat niet leuk, omdat ik speed vaak zelf was en van betere kwaliteit kan regelen en het ook wel vermoeiend is om steeds weer een nakje te vragen. En het maar bij één bakje houden is kutter dan niet gebruiken...
T
TaktakLid
01-01-2024, 00:00
#20
KetaKech zei:
Joints wil ik graag delen, vind dat ook veel leuker als je hem om de paar hijsjes weer doorgeeft. Dan wordt het echt een samen ding. Ken ook vriendengroepen waar ze allemaal eenmansjes draaien tegenwoordig, vind dat nogal saai eigenlijk. Where's the sharing spirit maaaannn...
Klik om te vergroten...
Indertijd toen ik dagelijks blowde met vrienden, deelden we ook continu. Man, wat waren dat zalige tijden.

Om de paar trekjes doorgeven.
Elkaars joints beoordelen en lachen met sommige exemplaren. Samen uitvissen wie nog het beste in staat is, om de laatste joints te rollen.

Die ene vriend de hele avond plagen. Dat hij zogezegd meer trekt dan de rest en maar traag doorgeeft.

"Wie is de peukeneuker?" aan het einde van de joint.
"Wie is de filter weer nat aan 't smoren?!"
"Wie wilt een blow'ke?"
"Bob..." - "Marley!"

Ik denk, als men de wiet niet deelt en ieder zijn eigen joint rookt, men de samenhorigheid misschien minder ervaart?

Anyways, schitterende tijden/momenten beleefd met het delen van wiet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."