Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIs een ballon wel drugs

Is een ballon wel drugs

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Neo-Shulginist zei:
Lachgas is een NMDA-antagonist. Het blokkeert de prikkeloverdracht van zenuwcellen.

en.m.wikipedia.org

NMDA receptor - Wikipedia

en.m.wikipedia.org en.m.wikipedia.org

Van een ballonnetje lachgas krijg je geen zuurstoftekort. Houd maar even 30 seconde je adem in. Dat is qua zuurstofgehalte hetzelfde als in een ballon ademen.
Klik om te vergroten...
Wil je hier wat meer over uitleggen? Ik zat er dus naast maar heel interessant.

Wat gebeurt er dan precies met je, en wanneer wordt het gevaarlijk?

Edit: ik heb niet genoeg achtergrondkennis om de Wikipedia in het Engels goed te begrijpen helaas.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mrloverdj zei:
Wil je hier wat meer over uitleggen? Ik zat er dus naast maar heel interessant.

Wat gebeurt er dan precies met je, en wanneer wordt het gevaarlijk?

Edit: ik heb niet genoeg achtergrondkennis om de Wikipedia in het Engels goed te begrijpen helaas.
Klik om te vergroten...
Zenuwcellen hebben een soort elektriciteitskabel waarmee ze signalen doorgeven. Lachgas zorgt ervoor dat het elektrische signaal niet kan worden doorgegeven. Er vindt dus een blokkering plaats van de prikkeloverdracht.
Het gevaar van lachgas zit hem voornamelijk in de gebruikswijze. Als je staand een ballon inneemt dan kun je ongelukkig vallen en je nek breken bijvoorbeeld. Of als je het doet tijdens het rijden.... dat is natuurlijk levensgevaarlijk. Verder valt het best mee met de schadelijkheid van lachgas. Wel kun je er een vitamine B12-tekort van krijgen. Als je heel vaak lachgas gebruikt kan dat vitaminetekort zo ernstig worden dat je zenuwen beschadigd raken. Dat leidt eerst tot tintelingen in de vingers en tenen, en langzamerhand wordt dat dan steeds erger totdat in zeer extreme gevallen mensen zelfs verlamd raken. Maar dan hebben we het echt over 200 ballonnen per dag een aantal maanden lang.
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Snuffelaar zei:
Ben je ooit al eens in het nergens beland?
Klik om te vergroten...
Ha, ja! Maar 1x "echt" lachgas gebruikt en dat was in de nasleep van een 2C-B trip. Als ik de ballon helemaal ingeademd had, leek de tijd steeds langzamer te gaan. Dat effect werd met elke ballon sterker, tot toevallig(?) bij de laatste ballon van die avond de tijd helemaal leek te stoppen. Geen idee hoe lang voor mijn gevoel alles stil stond. Alleen het "ik" was er nog, verder niets. Toen heel langzaam begon alles weer ietsje, ietsje sneller te gaan.. Was ook echt met zo'n typisch vervormd geluid zoals je slowmotion in een film verwacht tot de pitch steeds normaler werd en ik weer terug was.

Totaal niet vergelijkbaar met nuchter ballonnetjes doen, daar vond ik dan echt weer helemaal niks aan. Op mijn werk zie ik vaak auto's vol jongeren die er dan hele doosjes doorheen jagen op zo'n avond, ergens op een parkeerterrein. Kan me niet voorstellen dat dat nou zo leuk is, maar goed: ieder z'n ding.. Zou wel prettig zijn als we de volgende dag niet 300 van die patronen op hoefden te ruimen :upsidedown:
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#4
Boyman zei:
Ha, ja! Maar 1x "echt" lachgas gebruikt en dat was in de nasleep van een 2C-B trip. Als ik de ballon helemaal ingeademd had, leek de tijd steeds langzamer te gaan. Dat effect werd met elke ballon sterker, tot toevallig(?) bij de laatste ballon van die avond de tijd helemaal leek te stoppen. Geen idee hoe lang voor mijn gevoel alles stil stond. Alleen het "ik" was er nog, verder niets. Toen heel langzaam begon alles weer ietsje, ietsje sneller te gaan.. Was ook echt met zo'n typisch vervormd geluid zoals je slowmotion in een film verwacht tot de pitch steeds normaler werd en ik weer terug was.

Totaal niet vergelijkbaar met nuchter ballonnetjes doen, daar vond ik dan echt weer helemaal niks aan. Op mijn werk zie ik vaak auto's vol jongeren die er dan hele doosjes doorheen jagen op zo'n avond, ergens op een parkeerterrein. Kan me niet voorstellen dat dat nou zo leuk is, maar goed: ieder z'n ding.. Zou wel prettig zijn als we de volgende dag niet 300 van die patronen op hoefden te ruimen :upsidedown:
Klik om te vergroten...
2-cb is echt perfect voor n2o :hearteyes:
T
TruetrufflesLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boyman zei:
Ha, ja! Maar 1x "echt" lachgas gebruikt en dat was in de nasleep van een 2C-B trip. Als ik de ballon helemaal ingeademd had, leek de tijd steeds langzamer te gaan. Dat effect werd met elke ballon sterker, tot toevallig(?) bij de laatste ballon van die avond de tijd helemaal leek te stoppen. Geen idee hoe lang voor mijn gevoel alles stil stond. Alleen het "ik" was er nog, verder niets. Toen heel langzaam begon alles weer ietsje, ietsje sneller te gaan.. Was ook echt met zo'n typisch vervormd geluid zoals je slowmotion in een film verwacht tot de pitch steeds normaler werd en ik weer terug wwas.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook wel eens mee gemaakt. Ik deed met 2 vrienden 1 ballon terwijl we aan de 2cb zaten. Het leek net alsof we samen in een draaiende visueel punt samen kwamen.

Toen de ballon begon uit te werken "deed ik mijn ogen open" en kon ik mijn kamer met mijn vrienden zien zitten. 20 seconden later deed ik echt mijn ogen open en kwamen we mijn zijn drieën tegelijkertijd bij.

Echt een vage en mooie ervaring.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Nouja, dat is dus mijn vraag.

Bij wurgseks/masturbatie of die levensgevaarlijke challenge waarbij jongeren hun keel dichtknijpen creër je een soortgelijk effect.

Ik heb meegemaakt dat iemand is opgenomen voor verslaving. Die raakte zelfs in een rolstoel. 2 tot 3 tanks per dag. Maar fysiek verslaafd is onmogelijk.
En de high duurt een minuutje? Je kan het natuurlijk niet zeggen, maar er zijn een hoop andere drugs waar je 'meer aan hebt

Mdma werkt op je serotonine, elke drugs werkt wel op stofjes in je brein.

Voor zover ik weet een ballon niet, het is simpelweg zuurstoftekort.


Wat is jullie mening?
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Lachgas blokkeert de glutamaatreceptor in de brains, wat je het ultra korte roes effect geeft. Glutamaat is eveneens een neurotransmitter. Elke drug werkt vaak of heeft invloed op minstens 1 neurotransmitter, als agonist, door extra afgifte en blokkeren vd heropname.
Dus ook lachgas werkt zn invloed uit op een stofje/neurotransmitter, in dit geval Glutamaat, wat een exitatoire (stimulerende) werking op de post-synaptische zenuwcellen (neuronen) heeft. En uiteindelijk invloed heeft op stemming, leren, geheugen. Lachgas blokkeerd ipv extra afgifte zoals stims bij serotonine en dopamine doen.

Ik doe het ook af en toe, maar nooit meer dan 25 ballonnen/avond. Het is eens gezellig met wat volk n alcohol erbij. Maar staat niet in mn top10.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Is xenon een drug?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nihilist88 zei:
Lachgas blokkeert de glutamaatreceptor in de brains, wat je het ultra korte roes effect geeft. Glutamaat is eveneens een neurotransmitter. Elke drug werkt vaak of heeft invloed op minstens 1 neurotransmitter, als agonist, door extra afgifte en blokkeren vd heropname.
Dus ook lachgas werkt zn invloed uit op een stofje/neurotransmitter, in dit geval Glutamaat, wat een exitatoire (stimulerende) werking op de post-synaptische zenuwcellen (neuronen) heeft. En uiteindelijk invloed heeft op stemming, leren, geheugen. Lachgas blokkeerd ipv extra afgifte zoals stims bij serotonine en dopamine doen.

Ik doe het ook af en toe, maar nooit meer dan 25 ballonnen/avond. Het is eens gezellig met wat volk n alcohol erbij. Maar staat niet in mn top10.
Klik om te vergroten...
25 ballonnen is nog best best veel vind ik.
Ik heb nooit lachgas gebruikt maar ga het wel een x proberen als het op mijn pad komt! Gewoon uit nieuwsgierigheid.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Dunne zei:
25 ballonnen is nog best best veel vind ik.
Ik heb nooit lachgas gebruikt maar ga het wel een x proberen als het op mijn pad komt! Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Klik om te vergroten...
Da's de max en eerder uitzondering. Ik merk ook dat ik in begin ik dit deed echt lachbuien had n ff alles grappig was, dat effect is volledig weg eigenlijk, het is meer ff heel kort verdoofd roesje, mr niks lachbuien.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
Da's de max en eerder uitzondering. Ik merk ook dat ik in begin ik dit deed echt lachbuien had n ff alles grappig was, dat effect is volledig weg eigenlijk, het is meer ff heel kort verdoofd roesje, mr niks lachbuien.
Klik om te vergroten...
Ben je ooit al eens in het nergens beland?
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
Da's de max en eerder uitzondering. Ik merk ook dat ik in begin ik dit deed echt lachbuien had n ff alles grappig was, dat effect is volledig weg eigenlijk, het is meer ff heel kort verdoofd roesje, mr niks lachbuien.
Klik om te vergroten...
Tzt wil ik het toch eens doen. Dan maar een paar, 2 a 3 ballonnen of zo. Ben gewoon nieuwsgierig naar het effect.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Snuffelaar zei:
Ben je ooit al eens in het nergens beland?
Klik om te vergroten...
Door lachgas? Nee, moet je bij die gastjes die tanks nr binne spelen, voor zijn I guess🙃
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#14
Nihilist88 zei:
Door lachgas? Nee, moet je bij die gastjes die tanks nr binne spelen, voor zijn I guess🙃
Klik om te vergroten...
Nouuu of 2/3 patroontjes in 1x
Alles begint te draaien in een cirkel en plots ben je even nergens. Dan wordt je wakker.

Of een ander leven leiden en dan weer in de werkelijkheid komen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Dunne zei:
Tzt wil ik het toch eens doen. Dan maar een paar, 2 a 3 ballonnen of zo. Ben gewoon nieuwsgierig naar het effect.
Klik om te vergroten...
Ik ken niet echt u palmares qua fijne stofjes, maar als je deftige ervaring hebt met lsd, mdma, pep, ketamine, coke, paddo's,...denk dat ge ferm teleurgesteld ga zijn. Maar zie het meer als, ipv slokje bier, trekje wiet, is ballonnetje doen...het vervangt niets, eerder kleine aanvulling.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Snuffelaar zei:
Nouuu of 2/3 patroontjes in 1x
Alles begint te draaien in een cirkel en plots ben je even nergens. Dan wordt je wakker.

Of een ander leven leiden en dan weer in de werkelijkheid komen.
Klik om te vergroten...
Ow nee nooit ervaren, ik ben telkens altijd heel goe bij bewustzijn geweest, zou nog eerder v alcohol weg zijn dan v lachgas 🙃
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Ik ken niet echt u palmares qua fijne stofjes, maar als je deftige ervaring hebt met lsd, mdma, pep, ketamine, coke, paddo's,...denk dat ge ferm teleurgesteld ga zijn. Maar zie het meer als, ipv slokje bier, trekje wiet, is ballonnetje doen...het vervangt niets, eerder kleine aanvulling.
Klik om te vergroten...
Het zal misschien wat tegenvallen idd maar ben toch nieuwsgierig.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snuffelaar zei:
Nouuu of 2/3 patroontjes in 1x
Alles begint te draaien in een cirkel en plots ben je even nergens. Dan wordt je wakker.

Of een ander leven leiden en dan weer in de werkelijkheid komen.
Klik om te vergroten...
Da's bij het mengen met MDMA of psychedelica, wel.
Als je lachgas op jezelf doet is het gewoon beetje impulsief/lacherig of zelfs gewoon het verdovingsgevoel als bij de tandarts maar dan verspreid over het lichaam.
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Door lachgas? Nee, moet je bij die gastjes die tanks nr binne spelen, voor zijn I guess🙃
Klik om te vergroten...
Die zullen dat niet ervaren denk ik. Die voelen zich volgens mij gewoon licht gedissocieerd.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Volgens Google niet.
Imo is het dat ook niet.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."