#1
Gebruik van drugs verandert in misbruik zodra het sociale problemen oplevert. Dus als je niet meer in staat bent je werk te doen, relaties te onderhouden, je financiën in orde te houden.Dit vraagstuk l i j k t makkelijk, maar is dat niet.
Waar liggen de grenzen?
Is niet ieder middelen gebruik een soort van misbruik? Omdat het over het merendeel voor het krijgen van euforiebeleving of prestatieverhoging gaat?
Of: Jouw geestelijk welbevinden opkrikken? Of:
Onderdrukking van problemen?
Jouw gevoelens of gedachtenwereld voor de gek houden?
(dit alles geldt dus niet voor medische voorgeschreven stoffen, zoals in dit kader morfine preparaten die je dus echt wel nodig hebt volgens de artsenij, en je niet "extra" gaat nemen)
Aan jullie nu de beurt tot toevoegen!