Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug in plaats van alcohol op een zuipfeestje?

Welke drug in plaats van alcohol op een zuipfeestje?

45 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wat in vredesnaam is lean voor een spul? Nog nooit van gehoord.....
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#2
Brakka Mang zei:
Ligt aan uwe eetschEma en calorie inname en vooral aan brandstof en bewegingscjema etc etc enzovoort
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je? De munchies of het aankomen? Want van 1 avond veel calorieën consumeren, zeker als je voeding en beweging op orde zijn de andere dagen, kan je gewoon niet een kilo puur vet aankomen in 1 avond.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Purplext zei:
Wat bedoel je? De munchies of het aankomen? Want van 1 avond veel calorieën consumeren, zeker als je voeding en beweging op orde zijn de andere dagen, kan je gewoon niet een kilo puur vet aankomen in 1 avond.
Klik om te vergroten...
Zeker absluut maar dat is deels waar. Als je verbranding optimaal is en de rest van de week je bijvoorbeeld aan intermittent fasting doe bijv 8/16 dan gaat dat zeker op. Dan is dat waar je op doelt een cheat day. Maar als de rest van je week ook uit 'ongezond' eten bestaat in het opzicht van vooral verkeerde eiwit/vet/kcal verhoudingen dan kan best impact hebben. Is mijn ervaring in ieder geval, want ik heb leipe vreetkicks gehad helemaal toen ik blowde. DAn haalde ik voor de hele boodschappen en dat was de volgende dag gewoon op :kissingsmiling:
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#4
JohnnyKoekange zei:
Beste allemaal,

Aanstaande week heb ik een verjaardagsfeest van één van mijn beste vrienden waar vermoedelijk zo'n 70 man zal komen. Het belooft zonder meer een gigantisch zuipfestijn te worden onder alle genodigden. Nu zou ik me normaal helemaal de gedver in zuipen, maar sinds ruim anderhalve maand ben ik met een intensief schema van 60 dagen bezig met als doel af te vallen d.m.v. een gezond eetpatroon en voldoende beweging. Tot nu toe zijn de hieruit voortgekomen prestaties ver boven verwachting en heb ik aan alle doelstellingen voldaan! Maar nu ligt het feest van volgende week dus op de loer, wat tevens op de een-na-laatste dag van de 60 dagen valt (of course...). Omdat dit de laatste week van het schema is heb ik mijzelf destijds opgelegd dat ik me alle dagen van de week netjes aan de doelstellingen moet houden (normaal reken ik per week 1 à 2 dagen met coulance).

Enfin, ik zou het dus erg jammer vinden als ik juist in de allerlaatste week voor het eerst de doelen niet zou halen door excessief alcoholgebruik (= veel calorieën)... Anderzijds zou ik het ook heel jammer vinden om op dit giga gave feest als enige nuchtere persoon rond te lopen. Easy oplossing: drugs gebruiken i.p.v. alcohol. Het is binnen een groep waar drugsgebruik geen taboe is, dus niemand zal me er verder raar op aankijken.

Maar nu mijn vraag (sorry voor de veel te uitgebreide introductie, samenvatten was nooit mijn beste vaardigheid op school xD): met welke drug meng ik mij het beste/leukste tussen een groep bezopen mensen, ofwel, met welke drug boots ik dronkenschap het beste na zodat ik qua vibe niet compleet buiten de boot val?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Johnny
Klik om te vergroten...
Als men hier al zeikt over drugs gebruik lekker opzouten, en leef jeven, dus 80/20 regels. . En geniet even, daarna weer doorgaan.
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lean
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Packjam zei:
Lean
Klik om te vergroten...
Lean is niet echt een sociale 'drug'
Meer een in jezelf gekeerde ceremonie wat je met elkaar hebt
Je ligt er als een dooie bij
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Is dat niet dat drankje op basis van hoestdrank?
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kittekatty zei:
Als men hier al zeikt over drugs gebruik lekker opzouten, en leef jeven, dus 80/20 regels. . En geniet even, daarna weer doorgaan.
Klik om te vergroten...
Halve clonazolam of een diazepam
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#9
Packjam zei:
Halve clonazolam of een diazepam
Klik om te vergroten...
Dat is toch prima ,als je er baat bij hebt en nodig, vind ik dat iedereen die volwassen is eigen keuzes mag maken, behalve rijden onder invloed of asociaal functioneren .
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#10
diazepam registreert zo'n blaasapparaat niet
P
PackjamLid
01-01-2024, 00:00
#11
Kittekatty zei:
Dat is toch prima ,als je er baat bij hebt en nodig, vind ik dat iedereen die volwassen is eigen keuzes mag maken, behalve rijden onder invloed of asociaal functioneren .
Klik om te vergroten...
diazepam registreert zo'n blaasapparaat niet
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zelf neem dan een benzo. Maar daar ben ik mee aan het afbouwen dus ik heb nu het probleem. Hoe ga je 3xht nuchter naar een zuipfeestje. Ik ben alcoholist enb2 jaar droog. En ik ga ze liever uit de weg.

Maar qua gevoel kom je net als alcohol in de buurt van die roes. Maar neem je teveel lig je te slapen.

Kratom weleens geprobeerd?
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#13
Packjam zei:
diazepam registreert zo'n blaasapparaat niet
Klik om te vergroten...
Dat maakt het niet veilig? Gewoon niet rijden onder welke invloed ook.

Alle pammetjes en hoge pijnstillers hebben gele sticker. Dus pas op met machines en in het verkeer. Je bent net zo goed sloom en minder alert. Ik fiets niet eens op een zware pijn dag met extra medicatie . Je brengt jezelf in gevaar en een ander .
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#14
Discussie punt met puber , zij : een joint is geen drank dus kan ze best na een paar uur , een paar hijsjes naar huis op de E Bike,
..
ik: jij pakt je oude fiets maar, en geen alcohol erbij ,
Uitleg dat drank voor 20 % ongeveer snel voelbaar is, maar de rest nog komt, dus na elk drankje water, en rustig aan, en ben je in een groep ooit, toekomst, en je drank stijgt naar je hoofd, vinger in je keel ! en water nemen, kop er bij.

Nu vind ze drank nog steeds niets bijzonder, een paar hijsjes van en Jonko wel ( haar vriendje van 17 en 1.93 lang is er dan bij , al 2 jaar samen ..

Side note * ik was een draak in de ' 80.
Was 16, ek of wk, en ik sliep op zolder in de koffieshop t.o de "wallen" van onze stad, alleen!!*

Dus ik hoop haar te leren, niet in het verkeer mee razen met iets verdovend op.
Niets nemen met of van onbekenden ... Drank drugs, (lachgas moest ze van overgeven, god zij dank, wil ze niet meer nu ) en ons nichtje was 3 dagen hystersich na verkeerde extacypil. Dus durft ze ook niet, open over praten is alles, en dan nog duimen dat ze niet te veel domme tiener streken krijgt,

Vorig jaar haalde ze de krant...
Joy rijdende tieners, 14,15 ,16 aangehouden in auto vader ( van jaar vriendje )
Zucjt,......
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik zelf mag niet rijden . Maar zonder rijbewijs wel makkelijk lullen.
Maak het wel altijd goed. Hoop ik dan. Medeplichtgheid is logisch.
maarja mensenlevens... 3 x nadenken eerst
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Wat in vredesnaam is lean voor een spul? Nog nooit van gehoord.....
Klik om te vergroten...
Dat is een medicijndrankje afkomstig van de Amerikaanse rapcultuur
Is een hoestdrank waar codeïne en promethazine in zit en dat mixen ze met frisdrank zoals sprite en drinken ze als alcohol tot ze noddend in slaap vallen sommige slikken er nog pijnstillers zoals oxycodon bij of mixen andere medicijnen toe aan het drankje

Is maar een droeftoeter hype en nog gevaarlijk ook
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Weer iets geleerd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
JapieVerslaagd zei:
Ik zelf.......
Klik om te vergroten...
. Ik ben alcoholist en 2 jaar droog. En ik ga......
Opm
Wat heb je aan zo'n feestje, waar iedereen zuipt en jij nuchter tussen moet staan??
Blijf daar toch weg....je voorkomt dan iets wat zonder meer link is voor een alcoholist die mooi! Al twee jaar! Dat ga je toch niet riskeren....zooooo zonde en als nuchter mens tussen de drinkers te staan, dat ga jij niet leuk vinden!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Dat is een medicijndrankje afkomstig van de Amerikaanse rapcultuur
Is een hoestdrank waar codeïne en promethazine in zit en dat mixen ze met frisdrank zoals sprite en drinken ze als alcohol tot ze noddend in slaap vallen sommige slikken er nog pijnstillers zoals oxycodon bij of mixen andere medicijnen toe aan het drankje

Is maar een droeftoeter hype en nog gevaarlijk ook
Klik om te vergroten...
Ja in Amerika is er best wat codeïne verslaving. Sowieso vrij veel medicatie verslaving daar. Blij daar niet te wonen.

Mocht er een god zijn, dank ik hem elke dag op de blote knietjes dat ik gewoon in Nederland geboren ben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik heb helemaal niks met de USA.
Ik zou er nog niet begraven willen worden!
Uncle Sam... nee dank u beleefd.
Teveel malloten daar.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."