Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWelke drug in plaats van alcohol op een zuipfeestje?

Welke drug in plaats van alcohol op een zuipfeestje?

45 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#1
Discussie punt met puber , zij : een joint is geen drank dus kan ze best na een paar uur , een paar hijsjes naar huis op de E Bike,
..
ik: jij pakt je oude fiets maar, en geen alcohol erbij ,
Uitleg dat drank voor 20 % ongeveer snel voelbaar is, maar de rest nog komt, dus na elk drankje water, en rustig aan, en ben je in een groep ooit, toekomst, en je drank stijgt naar je hoofd, vinger in je keel ! en water nemen, kop er bij.

Nu vind ze drank nog steeds niets bijzonder, een paar hijsjes van en Jonko wel ( haar vriendje van 17 en 1.93 lang is er dan bij , al 2 jaar samen ..

Side note * ik was een draak in de ' 80.
Was 16, ek of wk, en ik sliep op zolder in de koffieshop t.o de "wallen" van onze stad, alleen!!*

Dus ik hoop haar te leren, niet in het verkeer mee razen met iets verdovend op.
Niets nemen met of van onbekenden ... Drank drugs, (lachgas moest ze van overgeven, god zij dank, wil ze niet meer nu ) en ons nichtje was 3 dagen hystersich na verkeerde extacypil. Dus durft ze ook niet, open over praten is alles, en dan nog duimen dat ze niet te veel domme tiener streken krijgt,

Vorig jaar haalde ze de krant...
Joy rijdende tieners, 14,15 ,16 aangehouden in auto vader ( van jaar vriendje )
Zucjt,......
J
JapieVerslaagdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik zelf mag niet rijden . Maar zonder rijbewijs wel makkelijk lullen.
Maak het wel altijd goed. Hoop ik dan. Medeplichtgheid is logisch.
maarja mensenlevens... 3 x nadenken eerst
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Wat in vredesnaam is lean voor een spul? Nog nooit van gehoord.....
Klik om te vergroten...
Dat is een medicijndrankje afkomstig van de Amerikaanse rapcultuur
Is een hoestdrank waar codeïne en promethazine in zit en dat mixen ze met frisdrank zoals sprite en drinken ze als alcohol tot ze noddend in slaap vallen sommige slikken er nog pijnstillers zoals oxycodon bij of mixen andere medicijnen toe aan het drankje

Is maar een droeftoeter hype en nog gevaarlijk ook
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Weer iets geleerd!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
JapieVerslaagd zei:
Ik zelf.......
Klik om te vergroten...
. Ik ben alcoholist en 2 jaar droog. En ik ga......
Opm
Wat heb je aan zo'n feestje, waar iedereen zuipt en jij nuchter tussen moet staan??
Blijf daar toch weg....je voorkomt dan iets wat zonder meer link is voor een alcoholist die mooi! Al twee jaar! Dat ga je toch niet riskeren....zooooo zonde en als nuchter mens tussen de drinkers te staan, dat ga jij niet leuk vinden!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dopemonster zei:
Dat is een medicijndrankje afkomstig van de Amerikaanse rapcultuur
Is een hoestdrank waar codeïne en promethazine in zit en dat mixen ze met frisdrank zoals sprite en drinken ze als alcohol tot ze noddend in slaap vallen sommige slikken er nog pijnstillers zoals oxycodon bij of mixen andere medicijnen toe aan het drankje

Is maar een droeftoeter hype en nog gevaarlijk ook
Klik om te vergroten...
Ja in Amerika is er best wat codeïne verslaving. Sowieso vrij veel medicatie verslaving daar. Blij daar niet te wonen.

Mocht er een god zijn, dank ik hem elke dag op de blote knietjes dat ik gewoon in Nederland geboren ben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb helemaal niks met de USA.
Ik zou er nog niet begraven willen worden!
Uncle Sam... nee dank u beleefd.
Teveel malloten daar.
K
Kitty KattLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kittekatty zei:
Discussie punt met puber , zij : een joint is geen drank dus kan ze best na een paar uur , een paar hijsjes naar huis op de E Bike,
..
ik: jij pakt je oude fiets maar, en geen alcohol erbij ,
Uitleg dat drank voor 20 % ongeveer snel voelbaar is, maar de rest nog komt, dus na elk drankje water, en rustig aan, en ben je in een groep ooit, toekomst, en je drank stijgt naar je hoofd, vinger in je keel ! en water nemen, kop er bij.

Nu vind ze drank nog steeds niets bijzonder, een paar hijsjes van en Jonko wel ( haar vriendje van 17 en 1.93 lang is er dan bij , al 2 jaar samen ..

Side note * ik was een draak in de ' 80.
Was 16, ek of wk, en ik sliep op zolder in de koffieshop t.o de "wallen" van onze stad, alleen!!*

Dus ik hoop haar te leren, niet in het verkeer mee razen met iets verdovend op.
Niets nemen met of van onbekenden ... Drank drugs, (lachgas moest ze van overgeven, god zij dank, wil ze niet meer nu ) en ons nichtje was 3 dagen hystersich na verkeerde extacypil. Dus durft ze ook niet, open over praten is alle

Vorig jaar haalde mijn draak ze de krant...
Joy rijdende tieners, 14,15 ( haar beste vriendin & zij achterin, en alleen een waarschuwing ,vriendje 16 aangehouden in auto vader ( van jaar vriendje )q
Klik om te vergroten...
Kittekatty zei:
Discussie punt met puber , zij : een joint is geen drank dus kan ze best na een paar uur , een paar hijsjes naar huis op de E Bike,
..
ik: jij pakt je oude fiets maar, en geen alcohol erbij ,
Uitleg dat drank voor 20 % ongeveer snel voelbaar is, maar de rest nog komt, dus na elk drankje water, en rustig aan, en ben je in een groep ooit, toekomst, en je drank stijgt naar je hoofd, vinger in je keel ! en water nemen, kop er bij.

Nu vind ze drank nog steeds niets bijzonder, een paar hijsjes van en Jonko wel ( haar vriendje van 17 en 1.93 lang is er dan bij , al 2 jaar samen ..

Side note * ik was een draak in de ' 80.
Was 16, ek of wk, en ik sliep op zolder in de koffieshop t.o de "wallen" van onze stad, alleen!!*

Dus ik hoop haar te leren, niet in het verkeer mee razen met iets verdovend op.
Niets nemen met of van onbekenden ... Drank drugs, (lachgas moest ze van overgeven, god zij dank, wil ze niet meer nu ) en ons nichtje was 3 dagen hystersich na verkeerde extacypil. Dus durft ze ook niet, open over praten is alles, en dan nog duimen dat ze niet te veel domme tiener streken krijgt,

Vorig jaar haalde ze de krant...
Joy rijdende tieners, 14,15 ,16 aangehouden in auto vader ( van jaar vriendje )
Zucjt,......
Klik om te vergroten...
Eerlijk zijn is alles, pubers zijn pubers... helaas denken veel ouders, mijn kind doet zoiets nooooooit.
Mijne verteld me alles, en update daarom om , zag nl 😡 ..
Ze is nu 16, examentoetsen nu, en ze drinkt soms energy drankje, maar de rest afgezworen, omdat ze er moe van werd, dus trots ,

en het joyrijden was in de straat van haar vriendje , alleen reed politie langs. Gelukkig maar.
Puber brein is nu eenmaal nog niet goed in, inschatten. En zijn egocentrisch. Hoort erbij, oudste dochter is recruiter HBO. Dus komt vast wel goed hier ook met deze draak.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Kikkererwten 👌
Nu zou ik zeggen 6APB❤️
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ga niet naar zuipfeeesten, ik ben niet gevaccineerd.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat in vredesnaam is lean voor een spul? Nog nooit van gehoord.....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Volledig juist. Het is niet anders.
Als je onder invloed bent, iig ni e t auto rijden.
Als je een pechmoment hebt, je wilt echt niet weten, wat je dan allemaal over je heen krijgt!
Sommigen zijn hier laconiek in, maar toch.
Niet doen!
J
JohnnyKoekangeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Beste allemaal,

Aanstaande week heb ik een verjaardagsfeest van één van mijn beste vrienden waar vermoedelijk zo'n 70 man zal komen. Het belooft zonder meer een gigantisch zuipfestijn te worden onder alle genodigden. Nu zou ik me normaal helemaal de gedver in zuipen, maar sinds ruim anderhalve maand ben ik met een intensief schema van 60 dagen bezig met als doel af te vallen d.m.v. een gezond eetpatroon en voldoende beweging. Tot nu toe zijn de hieruit voortgekomen prestaties ver boven verwachting en heb ik aan alle doelstellingen voldaan! Maar nu ligt het feest van volgende week dus op de loer, wat tevens op de een-na-laatste dag van de 60 dagen valt (of course...). Omdat dit de laatste week van het schema is heb ik mijzelf destijds opgelegd dat ik me alle dagen van de week netjes aan de doelstellingen moet houden (normaal reken ik per week 1 à 2 dagen met coulance).

Enfin, ik zou het dus erg jammer vinden als ik juist in de allerlaatste week voor het eerst de doelen niet zou halen door excessief alcoholgebruik (= veel calorieën)... Anderzijds zou ik het ook heel jammer vinden om op dit giga gave feest als enige nuchtere persoon rond te lopen. Easy oplossing: drugs gebruiken i.p.v. alcohol. Het is binnen een groep waar drugsgebruik geen taboe is, dus niemand zal me er verder raar op aankijken.

Maar nu mijn vraag (sorry voor de veel te uitgebreide introductie, samenvatten was nooit mijn beste vaardigheid op school xD): met welke drug meng ik mij het beste/leukste tussen een groep bezopen mensen, ofwel, met welke drug boots ik dronkenschap het beste na zodat ik qua vibe niet compleet buiten de boot val?!

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Johnny
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat wil je horen Johnny?

Je zoekt een excuus om alcohol te laten staan en vervolgens andere potentieel verslavende middelen te gebruiken. Ik zou even nadenken over wat je wil.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#15
skunkopaat zei:
Als je niet op tijd ergens de volgende dag ergens hoeft te zijn, en een nachtje door gaat speed.

anders coke, dan kan je thuis gewoon gaan slapen erna.
Klik om te vergroten...
Dat was mijn antwoord op je eerste post. Gaat nog steeds wel op.

qua drugs en zelfde level als mensen die alcohol hebben gehad vond ik een lage dosering ghb wel overeen komen. Maar is erg makkelijk over doseren
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#16
Uit mijn persoonlijke ervaring: pep!

Als je toch wil drinken maar weinig kcal wil consumeren is whisky of andere sterke drank ook nog een optie.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Blaatschaap zei:
Uit mijn persoonlijke ervaring: pep!

Als je toch wil drinken maar weinig kcal wil consumeren is whisky of andere sterke drank ook nog een optie.
Klik om te vergroten...
Relatief. Alsnog aardig wat
J
JohnnyKoekangeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Casaan zei:
Wat wil je horen Johnny?

Je zoekt een excuus om alcohol te laten staan en vervolgens andere potentieel verslavende middelen te gebruiken. Ik zou even nadenken over wat je wil.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de zorgen, maar zoals je kunt lezen gaat het hier om calorie inname en niet om verslaving. Je zult het wellicht goed bedoelen maar dit antwoord lijkt mij niet van toepassing.
B
BlaatschaapLid
01-01-2024, 00:00
#19
skunkopaat zei:
Relatief. Alsnog aardig wat
Klik om te vergroten...
Fair enough, maar minder dan bier, en je bent sneller dronken :tongueout:

Maar als kcal echt het ding is, dan sowieso pep :tongueout:
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik zou phenibut zeggen, of een lichte benzo. Maar van beiden krijg ik ongelooflijk de munchies...

Dan zou je moeten combineren met een heel kleine beetje stim, zoals pep.

Trouwens, van 1 avond veel calorieën, ga je echt geen kilo aankomen, maar als het voor jouw gevoel veel uitmaakt, dan zou ik toch nuchter blijven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."