Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2cb bijnemen

2cb bijnemen

22 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Je kan altijd nog lachgas bijnemen. Dan ga je ook als een speer :tearsofjoy:
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hai,
Ik neem 1x in de 5/6 maand 2cb met vrienden.

We nemen dan 30 mg in dat is de dosis dat ik pas goed ga trippen, Miss wat aan de hoge kant.

Bijnemen vind ik lastig ik neem altijd bij wanneer de trip weer echt is afgezwakt en ik neem dan 20 mg bij en er gebeurt zowel niks.

Dat komt volgens mij door de tolerantie maar om eerder bij tenemen durf ik nooit zogoed omdat ik dan nog erg trip en dan tebang ben dat ik teerg "trip"

En nu ben ik toch zo "dom" geweest om vandaag weer 2cb tenemen terwijl me vorige keer 2 weken geleden was. Zou ik nog iets met tolerantie merken van die keer?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sandau zei:
ik neem altijd bij wanneer de trip weer echt is afgezwakt en ik neem dan 20 mg bij en er gebeurt zowel niks.
Klik om te vergroten...
Bijnemen nadat de trip is afgezwakt heeft geen enkele zin. Dan is de tolerantie om z'n hoogst,
Sandau zei:
En nu ben ik toch zo "dom" geweest om vandaag weer 2cb tenemen terwijl me vorige keer 2 weken geleden was. Zou ik nog iets met tolerantie merken van die keer?
Klik om te vergroten...
2 weken is in principe wel een aardige pauze tussen twee keer 2c-b nemen. Ik denk dat je wel weer flink gaat trippen. 2c-b heeft niet zo'n lange tolerantie spanne, in tegenstelling tot veel andere drugs. Dat komt omdat het vooral serotonine in de hersenen imiteert - en veel minder een releaser
PsyTekz zei:
Doe dit gewoon niet teveel na elkaar anders gaat de magie er ook wel af.
Klik om te vergroten...
En dit natuurlijk ook. 2c-b is vrij uniek en da magie gaat er heel snel af. Als je het te vaak doet wordt het een soort milde MDMA.
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
2 weken tussen een 2cb trip gaat geen tolerantie geven. Met dit stofje kan je na 2 weken in principe weer een leuk tripje hebben. Doe dit gewoon niet teveel na elkaar anders gaat de magie er ook wel af.
Klik om te vergroten...
Dankjewel
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Bijnemen nadat de trip is afgezwakt heeft geen enkele zin. Dan is de tolerantie om z'n hoogst,

2 weken is in principe wel een aardige pauze tussen twee keer 2c-b nemen. Ik denk dat je wel weer flink gaat trippen. 2c-b heeft niet zo'n lange tolerantie spanne, in tegenstelling tot veel andere drugs. Dat komt omdat het vooral serotonine in de hersenen imiteert - en veel minder een releaser

En dit natuurlijk ook. 2c-b is vrij uniek en da magie gaat er heel snel af. Als je het te vaak doet wordt het een soort milde MDMA.
Klik om te vergroten...
Dankjewel! Weet je een beetje wanneer bijnemen? Op de piek of iets na de piek?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sandau zei:
Dankjewel! Weet je een beetje wanneer bijnemen? Op de piek of iets na de piek?
Klik om te vergroten...
Als je wilt bijnemen terwijl je al genomen hebt zal ik zeker niet langer wachten dan een uur, anders werkt het niet echt. Maar nogmaals, als je je sweet spot hebt gevonden, gewoon eenmalig nemen, dan ga je veel lekkerder en hoef je niet bang te zijn dat het niet meer werkt.
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat je zou kunnen doen is de boel in tweeen splitsen; de ene helft op de gebruikelijke manier opsmikkelen, en de andere helft nasaal nemen. Dat komt veel sneller en harder aan (beetje tot het punt "OMFG wat heb ik nu gedaan"). 15 mg is nasaal alleen wel veel; 11-13mg is een handelbare dosis. Nadeel is wel dat 't best pijnlijk is om 2cb te snuiven, dat je nog best lang een 'drip' hebt, en dat als het al te hard gaat (en dat doet het!) je de neiging krijgt om de plakkaten die nog in je neus zitten eruit te pulken.

Binnen vijf minuten komt het opzetten, en dat gaat met zo'n tempo dat je de eerste keer denkt "whulp, hoe hard gaat dit nog?". 2cb heeft ook een beetje een mindfuck-stage bij mij, maar die is zo best wel te handlen, en duurt ook niet zo lang. 15-20 minuten ofzo. Daarna hen je nog een dik uur met aardige visuals/milde synesthesie, waarna het langzaamaan afkabbelt. Ik heb nooit de combo "oraal+nasaal" gedaan, maar ik heb (hier of op erowid) gelezen dat dat wel een aardige combi is, omdat je dan wel snel opkomt, en net als de nasale dosis afzwakt begint de orale dosis een beetje z'n ding te doen, zodat je op een lang plateau blijft zitten.

Overigens: kijk wel verdomd goed uit met psychedelica nasaal nemen, omdat de dosis-response echt een heel stuk steiler is. Een aantal van de erowid-doden zijn ook te wijten aan mensen die een orale dosis in z'n geheel nasaal namen (en die dosis dan ook nog eens eyeball'den in plaats van dat ze dat op de een of andere manier afwogen). Een derde van de orale dosis geeft nasaal vergelijkbare effecten (maar korter, en meer samengeperst).
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
En 2c-B is bekend om enorme pijnlijke snuif in de neus, en vooral als je pillen gaat brokkelen waar ook allemaal andere troep in zit. Gewoon niet snuiven, geloof me. Prop het dan in je anjer, maar dan moet je ook oppassen want dan kan ie keihard inslaan.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat snuiven kan ik ook wel afraden. 1 keer nooit meer. Zelfs na 1 fles wijn doet het nog keihard pijn. Kan het wel opkomen na 5min. De 1ste 10min ga je sowieso niet genieten door de pijn.
y
yelliumLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik vind 't wel meevallen qua pijnlijkheid. Maar inderdaad, je voelt 't wel, en 't kan ook ff een beetje kloppen in je neus. Overigens had ik de laatste keer (4 maanden geleden ofzo) een beetje een verkouden neus, met als gevolg dat de 2cb min of meer bleef hangen in m'n neusslijm, om dan op te lossen en alsnog z'n ding te doen. Krijg je opeens allemaal nasale mini-golfjes. Deed toen ook wel minder zeer omdat de helft in de snot bleef steken.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#11
yellium zei:
Ik vind 't wel meevallen qua pijnlijkheid. Maar inderdaad, je voelt 't wel, en 't kan ook ff een beetje kloppen in je neus. Overigens had ik de laatste keer (4 maanden geleden ofzo) een beetje een verkouden neus, met als gevolg dat de 2cb min of meer bleef hangen in m'n neusslijm, om dan op te lossen en alsnog z'n ding te doen. Krijg je opeens allemaal nasale mini-golfjes. Deed toen ook wel minder zeer omdat de helft in de snot bleef steken.
Klik om te vergroten...

Mij niet gezien. 2 jaar engels boksen gedaan. Een klappertje op de neus voelde gezelliger aan dan 10mg 2C-B snuiven.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#12
PsyTekz zei:
Mij niet gezien. 2 jaar engels boksen gedaan. Een klappertje op de neus voelde gezelliger aan dan 10mg 2C-B snuiven.
Klik om te vergroten...
Dat is wel extreem, ik heb dat boksen wel eens op tv gezien, dat is niet mals. Die slaan mekaar helemaal de tyfus in.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dirkjan zei:
Dat is wel extreem, ik heb dat boksen wel eens op tv gezien, dat is niet mals. Die slaan mekaar helemaal de tyfus in.
Klik om te vergroten...

Ik deed enkel training, fysiek, wat sparren en soms de ring in met een maatje maar nooit matchen. Ging me eerder om plezier en technieken/uithouding aanleren.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#14
2 weken tussen een 2cb trip gaat geen tolerantie geven. Met dit stofje kan je na 2 weken in principe weer een leuk tripje hebben. Doe dit gewoon niet teveel na elkaar anders gaat de magie er ook wel af.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#15
Wij hadden altijd zo'n agressieve brede gast, die zei altijd kom Dirk, even sparren. Maar ik ben nogal een lange slungel zonder fatsoenlijke spiermassa. En dan begon ie te sparren wat voor hem gewoon mild was, maar ik had steeds blauwe plekken overal ik werd helemaal lens geslagen.

Dus toen heb ik 'm vastgebonden in de kofferbak het ravijn in laten rijden.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bijnemen om te verlengen is een lastige en moet je een klein beetje mee experimenteren, je kan bijv nog de helft van je eerste dosis nemen als je ongeveer een half uurtje of minder aan het pieken bent
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dirkjan zei:
Als je wilt bijnemen terwijl je al genomen hebt zal ik zeker niet langer wachten dan een uur, anders werkt het niet echt. Maar nogmaals, als je je sweet spot hebt gevonden, gewoon eenmalig nemen, dan ga je veel lekkerder en hoef je niet bang te zijn dat het niet meer werkt.
Klik om te vergroten...
Een uur nadat het inkickt? Of een uur na het nemen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sandau zei:
Een uur nadat het inkickt? Of een uur na het nemen
Klik om te vergroten...
Nee, een uur nadat je inneemt. Anders ben je anderhalf tot 2 uur verder, en dan heeft het inderdaad geen zin meer.

Maar nogmaals, je moet de drug een beetje leren kennen zodat je weet wat je sweet spot is. Als het je eerste keer is moet je niet na een uur nog eentje bijdroppen. Maar als je weet wat je sweet spot is, kan je daarop inspelen. Ik zou bijvoorbeeld 20 mg nemen, en dan een half uur of uur erna misschien nog 10 erij. Ik ga erg lekker op 30 mg omdat ik houd van zware introspectieve mindexpanding trips. Voor feetstjes zou dat niks zijn.
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dirkjan zei:
Nee, een uur nadat je inneemt. Anders ben je anderhalf tot 2 uur verder, en dan heeft het inderdaad geen zin meer.

Maar nogmaals, je moet de drug een beetje leren kennen zodat je weet wat je sweet spot is. Als het je eerste keer is moet je niet na een uur nog eentje bijdroppen. Maar als je weet wat je sweet spot is, kan je daarop inspelen. Ik zou bijvoorbeeld 20 mg nemen, en dan een half uur of uur erna misschien nog 10 erij. Ik ga erg lekker op 30 mg omdat ik houd van zware introspectieve mindexpanding trips. Voor feetstjes zou dat niks zijn.
Klik om te vergroten...
Dankjewel. Ja ben er heel bekend mee alleen bijnemen is me nooit goed gelukt. Ik trip graag wel langer dan een 3 4 uurtjes. En mijn sweetspot is ook 30 mg
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#20
Sandau zei:
Dankjewel. Ja ben er heel bekend mee alleen bijnemen is me nooit goed gelukt. Ik trip graag wel langer dan een 3 4 uurtjes. En mijn sweetspot is ook 30 mg
Klik om te vergroten...
Ja precies, dan is mijn tip dus voor jou op toepassing :)
Gaat zoiezo leuk worden. geniet ervan kerel! :peace1:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."