Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDe meest verschrikkelijke come-down ever.

De meest verschrikkelijke come-down ever.

55 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
C
Chr0nicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Ja hè? En ik zie dat nog meerdere hier dit hebben.

Apart dat anderen dat dan totaal weer niet hebben bij speed, maar wel bij bijvoorbeeld een entactogeen als MDMA of 6-APB.

Maar heb jij dit al na 1 keer gebruiken van speed, of pas na een binge?
Klik om te vergroten...

Na een binge van paar dagen. Ik kan amfetamines helaas niet meer 1x gebruiken en dan wegleggen. Het is vooral de slaaptekort die je emotioneel compleet verneukt.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Chr0nic zei:
Na een binge van paar dagen. Ik kan amfetamines helaas niet meer 1x gebruiken en dan wegleggen. Het is vooral de slaaptekort die je emotioneel compleet verneukt.
Klik om te vergroten...
Ja dat idee had ik ook al. En daarbij het gebrek aan voedingsstoffen door niet en slecht eten. En te weinig drinken... Omdat je dat door de speed allemaal niet goed voelt. Tenminste, ik niet toen...

Hee ik moet nu echt gaan slapen trouwens. :wink: Welterusten. :)
G
GambolitasjuhLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik had van 3mmc de aller ergste comedowns. Van speed viel echt mee, als je kijkt naar de hoeveelheden die ik in mijn neus drukte. Maar mijn vriend toen had er ook vreselijke comedowns van. Verschilt zo erg per persoon
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb van een combi van 3mmc met Bk epdb de aller ergste come down van mijn leven gehad, die duurde een dag of 5 van heel slecht slapen en een zware depressieve stemming.
Het idee van die combi was eerst de 3mmc high, en daarna de high van die verdomde bkepdb te krijgen.
Nou, dat pakte dus verkeerd uit kan ik wel zeggen!
Vooral die laatste rc hakte er stevig in. Ik lees ook nooit meer iets over gebruik van de bk epdb, ik neem aan dat iedereen nu wel weet wat voor een rotzooi dat dit is!
I
Indigo SeekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Ketamine is ook niet heel leuk om van te crashen.
Klik om te vergroten...
Ik vind de ernstige dissociatie na de eigenlijke “reis” of k-hole vreselijk. Uren rondlopen in een wolk.
B
Big D-liciousLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Ik heb net 50mg desoxypipradol gedaan
Klik om te vergroten...
Ik neem aan dat je 5mg bedoelt want anders heb je een dodelijke dosis genomen. Zie psychonautwiki.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb net 50mg desoxypipradol gedaan
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#8
Nee 50mg
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mindless zei:
Huh? Hoeveel mg neem je dan? Ik neem altijd ~100 mg en daarmee heb ik een heerlijke tijd en dan een hele geleidelijke comedown waardoor ik deze mentaal goed op kan vangen. Voorheen had ik de volgende dag veel last van blaren, gescheurde lippen en een zere kaak van al het malen. Maar geestelijk viel het allemaal wel mee. En sindsdien ik bevochtigingsgel voor mijn mond en een benzo naderhand tegen het kaakmalen neem, heb ik de volgende dag praktisch nergens last van.
Klik om te vergroten...
Ik heb een keer 160 genomen. Veel te hoog, ik weet het! Maar dan is de kater ook écht terror... Zelfde als MDMA, maar dan keer 10.

Ken het trouwens wel dat bij een normale dosis dat het vrij geleidelijk gaat. Had het een paar maandjes geleden met de foute party van Q-music voor het laatst gebruikt. Ging om een capsule van 65 mg. Net alsof je op een vliegend tapijt langzaam omhoog gaat om daar een paar uurtjes te zweven om vervolgens langzaamaan te landen. Dit laatste heb ik op precies het juiste moment mogen ervaren, namelijk op de weg terug in de partybus. Iedereen lag te slapen en ik zat 'r te genieten van alle omgevingen waar we langskwamen.

Mindless zei:
Ik heb hetzelfde als de OP hier. Mijn ergste katers waren op speed. Echt een schim van mezelf ben ik dan. Zwak, paranoïde, extreem zelfbewust op de verkeerde manier, nergens nog kleur in kunnen zien, zelfs al is het prachtig weer. De eerste keer dacht ik echt dat het zo zou blijven en zat ik te denken dat áls dat zo zou zijn, ik zo niet verder zou willen leven...
Klik om te vergroten...
Dit heb ik vooral met meth en 4-FMA gehad, met speed viel dat nog wel mee. Maar ken het gevoel wel, dan lijkt het net of je psychotisch wordt maar je weet dat het dan van die betreffende stim komt.

Mindless zei:
Maar... Daar moet bij gezegd worden dat dat altijd (zo vaak heb ik het ook weer niet gedaan...) na een binge van een paar dagen (3, 4, soms meer...) was. Na 1 dag is dat er allemaal niet, maar daar hield ik het dus niet bij. Gelukkig heb ik het maar zeer kort gebruikt en is er geen verslaving uit voort gekomen. Ik heb er ook totaal geen behoefte meer aan het ooit nog eens te doen. Al moet je natuurlijk altijd scherp blijven, mocht de mogelijkheid zich weer voordoen...
Klik om te vergroten...
Ik gebruik hierom ook nooit langer dan 1 nacht per sessie. Zo valt de schade mee en is het allemaal wel te handelen. Als je jezelf een bepaalde tijd geeft om te stoppen en je je hieraan houdt, dan is een kater makkelijker te voorkomen en natuurlijk heb je toch nog de tijd van je leven. Less is more, moet je maar denken.:laughing:

Mindless zei:
Wat ik me dus afvraag wanneer mensen hier zeggen dat ze de ergste kater van speed hebben. Is dat dan al na 1 dag/nacht gebruiken, of ook pas na een binge van meerdere dagen?
Klik om te vergroten...
Dat is per mens verschillend! Als ik meerdere dagen zou bingen, dan kun je me ook meteen in The Rocky Horror Show pleuren...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
MetalGuy zei:
Ik heb een keer 160 genomen. Veel te hoog, ik weet het! Maar dan is de kater ook écht terror... Zelfde als MDMA, maar dan keer 10.
Klik om te vergroten...
Dat klinkt niet best... Ik heb nooit een écht vreselijke MDMA kater gehad, omdat ik nooit echt hoger dan 100-120 mg ben gegaan denk ik. En ik denk ook omdat ik nooit dagen achter elkaar heb gebruikt en er altijd voor heb gezorgd dat ik wel sliep na gebruik.

MetalGuy zei:
Ken het trouwens wel dat bij een normale dosis dat het vrij geleidelijk gaat. Had het een paar maandjes geleden met de foute party van Q-music voor het laatst gebruikt. Ging om een capsule van 65 mg. Net alsof je op een vliegend tapijt langzaam omhoog gaat om daar een paar uurtjes te zweven om vervolgens langzaamaan te landen. Dit laatste heb ik op precies het juiste moment mogen ervaren, namelijk op de weg terug in de partybus. Iedereen lag te slapen en ik zat 'r te genieten van alle omgevingen waar we langskwamen.
Klik om te vergroten...
Heerlijk gevoel!

MetalGuy zei:
Dit heb ik vooral met meth en 4-FMA gehad, met speed viel dat nog wel mee. Maar ken het gevoel wel, dan lijkt het net of je psychotisch wordt maar je weet dat het dan van die betreffende stim komt.
Klik om te vergroten...
Dat is het rare bij mij... Ergens weet ik natuurlijk dat het door de stim komt, maar ik raak in zo'n staat dat ik niet meer rationeel besef dat het gewoon met de tijd, met slaap en gezonde voeding, weer overgaat. Ik lijk in een soort gat van hopeloosheid te vallen. Misschien was het slechts een gebrek aan ervaring, misschien was het een gebrek aan karakter/doorzetten, maar ik raakte dan overtuigd (wellicht door mezelf dat aan te praten) dat er iets in me was gebroken. En dit is na meerdere binges zo gegaan. Het is niet dat ik ervan leerde. Ik vergat elke keer dat het de vorige keer ook overging, hoe slecht ik me toen ook voelde... Het is voor mij geen optie om dat ooit weer te doen, want ik kan het blijkbaar niet handelen: een binge + slaapgebrek. Misschien zou ik het wel kunnen, maar het risico is te groot. Ik wil het ook niet meer.

MetalGuy zei:
Ik gebruik hierom ook nooit langer dan 1 nacht per sessie. Zo valt de schade mee en is het allemaal wel te handelen. Als je jezelf een bepaalde tijd geeft om te stoppen en je je hieraan houdt, dan is een kater makkelijker te voorkomen en natuurlijk heb je toch nog de tijd van je leven. Less is more, moet je maar denken.:laughing:
Klik om te vergroten...
Achteraf is het ook zo dom dat ik dat heb gedaan... Maar ja, blijkbaar moet ik soms echt op mijn bek gaan om iets af te leren, zo ging het met psychedelica ook.

MetalGuy zei:
Dat is per mens verschillend! Als ik meerdere dagen zou bingen, dan kun je me ook meteen in The Rocky Horror Show pleuren...
Klik om te vergroten...
Ff opgezocht haha!
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#11
Denk toch die ene keer na veel te veel MDMA. De dag erna helemaal angstig en emoties niet onder controle. Bijna in huilen uitbarsten om eigenlijk kleine dingentjes. Niet gewoon een beetje neerslachtig nee gewoon echt 1 a 2 dagen echt depri geweest. Wat was dat ongeloofelijk naar zeg. Daarna nooit meer zo onverantwoord gebruikt. (Less is more)
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snuffelaar zei:
Pihp, alcohol en 3-mmc
Klik om te vergroten...
Mijn laatste a-PiHP kater/comedown anderhalve week terug was zo erg, dat ik -toen ik thuis kwam- het hele zakje weg heb in de vuilnisbak heb gegooid, drie bakken voor de vuilniswagen. Heb daarna nog een hele dag doorgewerkt op die rommel.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Speed voor mij nummer 1 vreselijkste comedown. Mede mogelijk gemaakt door slaaptekort en veel alcohol.

Daarna sowieso MDMA. Vooral die heimwee naar de piek. Instant depressie gevoelens daarna.
P
Pablo RabanneLid
01-01-2024, 00:00
#14
Casrus zei:
Het ergste is dat je zolang je dagelijks rookt, nooit onder die kristallen klok uitkomt.
Klik om te vergroten...
Als ik heel veel heb geblowed en dan (vooral) als ik kan uitslapen dan heb ik sowieso tot 12 uur gewoon brainfog (hersen-mist)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Speed voor mij nummer 1 vreselijkste comedown. Mede mogelijk gemaakt door slaaptekort en veel alcohol.
Klik om te vergroten...
Voor mij ook. Minus die alcohol dan. Dat heb ik nooit gecombineerd.

Los gezien vind ik alcohol wel de vreselijkste lichamelijke kater hebben. Maar deze was bij mij nooit echt geestelijk, dus viel deze in het niet bij mijn speedkaters (die ook nog eens veel langer duurden).

Raver zei:
Daarna sowieso MDMA. Vooral die heimwee naar de piek. Instant depressie gevoelens daarna.
Klik om te vergroten...
Ik vind het echt zo jammer, want dat is totaal onnodig... Waarschijnlijk gebruiken mensen ten eerste vaak teveel MDMA, waardoor ze te hoog schieten (en: what comes up, must go down). Het is dan makkelijker om de andere kant op te schieten. Maar los daarvan: mensen raken gehecht aan euforie. Het is dat vastklampen daaraan dat het probleem is. Als je tijdens je MDMA roll je niet richt op die vlagen euforie, maar op de kalmte daaronder en ook herkend dat die kalmte niet door de MDMA gecreëerd wordt, maar inherent is aan jezelf, kun je daarin blijven en compleet zonder depressie de euforie zien gaan, want dat is een zekerheid: de euforie gaat. Maar de onderliggende kalmte niet, dat is een keuze om daar uit te stappen. Daar kun je in blijven en dan is de kans op een heerlijke afterglow ook groter.
T
TheRealKoekertLid
01-01-2024, 00:00
#16
De kater van speed zit hem vooral in het lang wakker zijn en lange tijd weinig of niets eten voor mijn gevoel. Nouja en natuurlijk een dopamine voorrraad die ver leeg is. Kan ook erg heftig zijn ja.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#17
Echt leuk, drugs.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#18
CuriousExplorer zei:
Drugs wel.


De uitwerking niet.


Niet zo negatief he jij. 😂
Klik om te vergroten...
Het dal krijg je bij de top cadeau.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Crash: Eerste uren na uitwerking
Kater: Dag na drugsgebruik

De crash vind ik persoonlijk het hevigst bij xtc en andere stevige seroslurpers zoals bv 6-APB. Heb dan echt een soort van 'vies' gevoel. Een halfuur geleden iedereen nog zitten knuffelen en masseren, maar echt een minuut na de overgang zelf bijna niet meer aangeraakt willen worden. Vind die overgang zo gigantisch duidelijk, en is de reden dat ik seroslurpers ook al meer dan een jaar niet meer gebruik. De kater ervan valt dan wel weer mee 🤔

Coke is net omgekeerd, de crash is redelijk zachtaardig maar doet je uiteraard wel verlangen naar meer. De kater daarentegen is de meest destructieve die ik ooit heb meegemaakt, had op een avond eens 3 lijntjes genomen, en had de dag erna suïcidale gedachten. Erna nog 2 maal gedaan maar heeft me nooit echt meer aangesproken.

Speed daarentegen is best of both worlds, een aangename nastimulatie bij de crash en de kater is zeker aanwezig maar beperkt zich eerder tot vermoeidheid en heel af en toe misschien een klein beetje neerslachtigheid.

Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
T
TrippiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Green Dude zei:
Unpopular opinion: Wiet geeft voor mij ook een vrij stevige kater, de ochtend erna voelen mijn hersenen simpelweg nog geen 100 procent en is er precies een wolkje die nog moet verdwijnen, is echt hatelijk soms. Maar hoor vaak mensen zeggen dat wiet geen kater zou geven. (Is ook uiteraard geen kater zoals coke ofzo, maar zeker wel voelbaar).
Klik om te vergroten...
Ik deel deze opinion wel hoor, maar dit is met name bij het roken van wiet. Na edibles heb ik dan weer geen kater.

Ik vind overigens de kater van alcohol het ergst. Ik heb nog geen middelen gebruikt waarbij ik de comedown vreselijk vond. Ik vind t altijd wel moeilijk om niet bij te pakken als de boel uitwerkt maar dat komt door mijn flexibele ruggengraat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."