Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOneindige lange klachten na 2cb

Oneindige lange klachten na 2cb

32 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt als sterk serotoninetekort voor mij. Slechter zien is ook serotoninegerelateerd mijn weten.
Speed en MDMA samen jagen je serotonines er extra door.
S
SnowwhiteLid
01-01-2024, 00:00
#2
LucidLucy zei:
MDMA en 2-cb samen laten mij al gaan als een raket, niet normaal. Speed daarbij lijkt me inderdaad een slecht idee.

Toch... Een reactie als deze is vreemd en lijkt me door vervuiling of extreem hoge doseringen te komen. Kan me wel voorstellen dat een mdma comedown tijdens een 2cb piek icm met speed echt verschrikkelijk is though. En dat dat kan resulteren in paniekaanvallen.
Klik om te vergroten...
Ik vind het inderdaad ook vreemd, want dit is echt voor het eerst dat het zo lang blijft. Vervuiling zou inderdaad kunnen. Ik zou het achteraf nog kunnen testen.
h
hetgajulliegoedLid
01-01-2024, 00:00
#3
griep
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ja, dat kan ook nog. Coronatestje doen ook.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lezen en leren zei:
griep
Klik om te vergroten...
dupont zei:
Ja, dat kan ook nog. Coronatestje doen ook.
Klik om te vergroten...
Meh... Paniekaanvallen en nachtmerries lijken wel serotonine gerelateerd als ik kijk naar mijn eigen ervaring en die van mensen om me heen.

Kwetsbaar systeem is het wel hoor. Die serotonine huishouding.

Ik heb zelf nooit last van nachtmerries en paniekaanvallen bij griep of corona. Ook de duizeligheid is niet raar (in de afkick van) bijv 3-mmc of SSRI 's.
Zo ook nachtmerries en slaapverlamming zijn veel voorkomende klachten.

Maargoed, ik ga alweer richting speculatie en ben geen dokter.

@Snowwhite als de klachten aan blijven houden, en zeker als ze erger worden, is een bezoek aan de huisarts geen slecht idee.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Laten we 't houden op een combinatie van verzwakte afweer en drugskater.
K
Kibo3Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het kan ook niet altijd helemaal goed gaan. Lichaam heeft een flinke opdonder gehad met wellicht nog andere factoren waardoor het nu langer duurt.

Ik heb zelf bij 2-CB soms tijdens, maar vooral erna een erg ongemakkelijk buikgevoel. Dat blijft soms ook even aanhouden. Heb je de speed ook oraal genomen?
S
SnowwhiteLid
01-01-2024, 00:00
#8
Thanks voor het meedenken allemaal! Ik was sowieso voor de kerst al een aantal weken ziek en op het moment heb ik veel grote deadlines boven m’n hoofd hangen waar ik veel stress door ervaar. Dus het is zeker ook een zwak afweersysteem, in combinatie met stress en een nacht te hard gefeest. Nu dus verplicht aan de bank gekluisterd en echt even de rust nemen.
S
SnowwhiteLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kibo3 zei:
Het kan ook niet altijd helemaal goed gaan. Lichaam heeft een flinke opdonder gehad met wellicht nog andere factoren waardoor het nu langer duurt.

Ik heb zelf bij 2-CB soms tijdens, maar vooral erna een erg ongemakkelijk buikgevoel. Dat blijft soms ook even aanhouden. Heb je de speed ook oraal genomen?
Klik om te vergroten...
Speed was nasaal, maar eigenlijk neem ik dat (en vrienden) dit altijd in combinatie met drugs, 2cb was dus nieuw voor mij en heb ik perongeluk genomen omdat ik dacht dat het een 4f-pil was. Zijn dit soort combinaties af te raden? Ik merk dat ik eigenlijk altijd wel “te hard” ga
C
CyndaquilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snowwhite zei:
Speed was nasaal, maar eigenlijk neem ik dat (en vrienden) dit altijd in combinatie met drugs, 2cb was dus nieuw voor mij en heb ik perongeluk genomen omdat ik dacht dat het een 4f-pil was. Zijn dit soort combinaties af te raden? Ik merk dat ik eigenlijk altijd wel “te hard” ga
Klik om te vergroten...
Speed met MDMA is sowieso al slecht plus 2cb ect..
Uiteindelijk zijn dit allemaal middelen die elkaar tegenwerken of juist elkaar versterken zoals MDMA en 2cb.
Waarschijnlijk hebben je receptoren een flinke optater gehad en daarom is die kater er.
Ik zou zelf dit soort combinaties zeker niet doen en afraden!
Ook is het verstandig om je drugs te testen zo dat je precies weet wat je binnenkrijgt.

Maar als je 't niet vertrouwt zeker langs de huisarts gaan!
Daar zijn ze voor.
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Hoi Snowwhite, ik heb ervaring met hoe jij je voelt. Ik heb het lang geleden gehad na 2c-i en vorig jaar door 3-mmc. Het gaat ook weer voorbij, het duurt ff. Het heet depersonalisatie/ derealisatie. Je blijft door onzekerheid van wat er met je kan zijn misschien malen of je niet iets beschadigd hebt, ik kan je met zekerheid geruststellen dat dit heus niet zo is. Je hebt gewoon een heftige ervaring gehad icm het feit dat je je al niet top voelde.

Ik raad je met nadruk aan om morgen te bellen met het spreekuur partydrugs. Je krijgt dan een gesprek met Gerard Alderliefste. Alles zal heel vertrouwelijk en oké afgehandeld worden. Ik heb er hele prettige ervaringen mee en mensen die ik eerder doorverwezen heb ook. Ze zijn gespecialiseerd in dit soort klachten en vaak zijn een of twee telefoongesprekjes genoeg om je binnen no time weer oke te voelen. Voorlopig even gezond eten, dagelijks ff een uurtje wandelen, een goed dag en nachtritme pakken en het allemaal “niet te serieus” nemen.

www.brijder.nl

Landelijk medisch spreekuur partydrugs | Brijder

Heb je partydrugs gebruikt en heb je aanhoudende klachten? Via het landelijk medisch spreekuur partydrugs kun je medische uitleg en behandeling krijgen.
www.brijder.nl


  • Bel: 088 358 20 00
S
SnowwhiteLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dr. Paddo! zei:
Hoi Snowwhite, ik heb ervaring met hoe jij je voelt. Ik heb het lang geleden gehad na 2c-i en vorig jaar door 3-mmc. Het gaat ook weer voorbij, het duurt ff. Het heet depersonalisatie/ derealisatie. Je blijft door onzekerheid van wat er met je kan zijn misschien malen of je niet iets beschadigd hebt, ik kan je met zekerheid geruststellen dat dit heus niet zo is. Je hebt gewoon een heftige ervaring gehad icm het feit dat je je al niet top voelde.

Ik raad je met nadruk aan om morgen te bellen met het spreekuur partydrugs. Je krijgt dan een gesprek met Gerard Alderliefste. Alles zal heel vertrouwelijk en oké afgehandeld worden. Ik heb er hele prettige ervaringen mee en mensen die ik eerder doorverwezen heb ook. Ze zijn gespecialiseerd in dit soort klachten en vaak zijn een of twee telefoongesprekjes genoeg om je binnen no time weer oke te voelen. Voorlopig even gezond eten, dagelijks ff een uurtje wandelen, een goed dag en nachtritme pakken en het allemaal “niet te serieus” nemen.

www.brijder.nl

Landelijk medisch spreekuur partydrugs | Brijder

Heb je partydrugs gebruikt en heb je aanhoudende klachten? Via het landelijk medisch spreekuur partydrugs kun je medische uitleg en behandeling krijgen.
www.brijder.nl


  • Bel: 088 358 20 00
Klik om te vergroten...
Onwijs bedankt voor je bericht, het doet me goed te horen dat er meer mensen zijn die dit herkennen en dat het ook weer weg gaat. Neemt niet weg dat het natuurlijk erg vervelend is dat je dit ook hebt meegemaakt!

Ik heb toevallig vanmiddag na wat googelen ook contact opgenomen met Brijder en een vragenlijst ingevuld om geplaatst te worden op een spreekuur. Ik was gelijk daarna wel een beetje bang toen ik zag dat er voornamelijk jongeren met verslaving worden behandeld en ik heb niet het idee dat dat bij mij aan de hand is. Maar het stelt me gerust te lezen dat alles goed wordt afgehandeld binnen 1 a 2 telefoontjes.

Nogmaals bedankt!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je hebt een hele rits aan harddrugs gecombineerd.

Zelf ben ik persoonlijk erg gevoelig voor het middel, maar met alleen speed heb ik soms na gebruik 1 tot 2 weken sterke klachten gehad in de vorm van extreme zelfbewustheid (op de verkeerde manier), paranoia, derealisatie, depersonalisatie, etc.

En jij mixt daar nog 3 a 4 drugs bij. Persoonlijk sta ik er dan niet van te kijken dat je een flinke kater hebt.

Geef het even tijd. Eet gezond, slaap voldoende, beweeg, kom buiten, etc. Wat hier ook al aangeraden is. :) En daarnaast: geen zorgen over maken. Niet gaan zitten doemdenken. Het wordt vanzelf beter als je gezond leeft. :)
C
ChefCurryLid
01-01-2024, 00:00
#14
Teveel door elkaar.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#15
Snowwhite zei:
Speed was nasaal, maar eigenlijk neem ik dat (en vrienden) dit altijd in combinatie met drugs, 2cb was dus nieuw voor mij en heb ik perongeluk genomen omdat ik dacht dat het een 4f-pil was. Zijn dit soort combinaties af te raden? Ik merk dat ik eigenlijk altijd wel “te hard” ga
Klik om te vergroten...
Combinatiegebruik brengt altijd extra risico's met zich mee. Maar ik ben echt de allerlaatste op het forum die daar heilig in is 😂

In principe ken ik geen middelen die riskante tot gevaarlijke combinaties leveren met 2-cb. Speed is dan wel af te raden met vrijwel elke psychedelica ivm paranoia. Dit geld voor vele andere uppers natuurlijk zoals coke, NEP, a-pihp, mdphp, etc.

Over gevaarlijke drugs combinaties hebben we ook een eigen topic:

Info - Acuut fysiek gevaar: drug interacties (+ tabel) en overdosis

Acuut fysiek gevaar: drug interacties (+ tabel) en overdosis Drug combination chart van TRIPSIT. Een richtlijn van welke middelen wel en niet te combineren zijn, synergetische werking hebben, verminderde werking hebben of geen interactie vertonen. Hierrr de link naar de afbeelding in hoge...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Overigens wordt mdma/xtc in combinatie met speed afgeraden vanwege de extra belasting op je lichaam. En daarnaast ook vanwege de hogere kans op hersenschade. Ik ben even kwijt wat de naam daarvoor was. Dat is een van de gevolgen van veel combineren 😜
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#16
Hey, alvast sterkte met je klachten! Heb zelf 3x 2cb en MDMA gedaan onder naam Nexus flip en de kater was opmerkelijk groter en langer dan met MDMA alleen. MDMA en speed geven ook al een stevige kater. Lijkt me sterk dat je een goed tekort aan serotonine hebt opgelopen maar dat kun je uit de vorige reacties wel opmaken. Dat terzijde er zijn vet veel virussen, griep,... op dit moment de ronde aan het doen. Drugs verlaagt ook je immuun systeem. Neem goed je rust. Beweeg toch voldoende overdag. Probeer gezond te eten en genoeg te drinken. Vitamines zijn zeker geen luxe. Ik heb er goed vertrouwen in dat je jou beter zal voelen komende dagen. Leg de focus daar op. Succes!
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik kwam deze ook nog tegen:

Sanne (31) kreeg na een avondje xtc psychische klachten: “Het voelde alsof de hele wereld was veranderd”

Wanneer Sanne van de ene op de andere dag last krijgt van mysterieuze klachten, weet ze zeker dat het komt door de xtc-pil die ze de dag ervoor had genomen. Na een zoektocht van meer dan zeven jaar komt ze eindelijk uit bij een diagnose.
www.npo3.nl www.npo3.nl
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#18
Snowwhite zei:
Hoi,
Ik heb afgelopen weekend tijdens NYE 1,5 2cb pil genomen gecombineerd met wat mdma, speed en ketamine. Tijdens het feest voelde ik me prima maar rond de ochtend begon ik me angstig en rillerig te voelen wat resulteerde in een paniekaanval.
Nu 4 dagen later voel ik me nog altijd verschrikkelijk, ik kan bijna geen eten binnenhouden en voel me telkens duizelig. M’n zicht lijkt te zijn afgenomen en ‘s nachts schrik ik zo’n 5 keer per nacht wakker van nachtmerries en paniekaanvallen.
Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt en heeft een tip? Moet ik naar de dokter of het gewoon uitzitten? Help!

ps. Ik gebruik vaker verschillende soorten drugs door elkaar alleen is 2cb vrij nieuw voor mij. Ik dacht in eerste instantie ook een xtc pil te hebben genomen maar omdat de pillen dezelfde kleur en vorm hadden zijn ze verwisseld.
Klik om te vergroten...
Deze klachten kunnen ook verklaard worden door gebruik van MDMA en speed. Of, en welke rol 2C-B daarin precies heeft gespeeld is verder lastig te zeggen. Wat je nu kunt doen is rust nemen en even uitzieken. Als je na twee weken nog klachten hebt dan zou je misschien naar de huisarts kunnen gaan.

De paniekaanvallen en nachtmerries, gaan die ergens over? Bijvoorbeeld een soort herbeleving van de angst die je voelde tijdens de 2C-B-trip? Want er zou natuurlijk ook een psychologische kant aan kunnen zitten.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Spoiler: oxidatieve stress :wink:
Klik om te vergroten...
Dat was 'm haha

Als we jou toch niet hadden...

En antioxidanten (zoals vitaminen C en E) zouden helpen om die vrije radicalen weer 'af te vangen' en zo dus de schade ietwat te beperken. Heb hier weleens een paper over gelezen.

Maakt natuurlijk geen vrijbrief om maar een overdosis vitamine C te nemen en dan alsnog op een heetgestookt feestje MDMA en pep te combineren 😂
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
LucidLucy zei:
Dat was 'm haha

Als we jou toch niet hadden...

En antioxidanten (zoals vitaminen C en E) zouden helpen om die vrije radicalen weer 'af te vangen' en zo dus de schade ietwat te beperken. Heb hier weleens een paper over gelezen.
Klik om te vergroten...

Ja daar zijn papers over. Maar er worden ook vraagtekens gezet bij de bio-beschikbaarheid van anti-oxidanten. Dus in welke mate botsen moleculen van anti-oxifanten en moleculen van vrije radicalen op elkaar, voordat de vrije radicalen botsen op het neuron. Dat is niet elke keer, dus kunnen antioxidanten ook niet perfect beschermen tegen oxidatieve stress.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."