Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKan 4mmc hooikoortsklachten wegnemen / verminderen?

Kan 4mmc hooikoortsklachten wegnemen / verminderen?

36 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
G
GroenMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi allemaal,

Ik heb nogal veel last van hooikoorts deze week. Vandaag was het toppunt, ik kan het nog geen 5 minuten volhouden buiten of ik zit in een constante niesbui met tranende ogen.

Nu heb ik zaterdag Mystic Garden festival op de planning staan. Normaal gesproken zou ik nu alle buitenactiviteiten gaan annuleren. Ware het niet dat ik echt heeeeel erg graag naar dit festival wil. Bovendien heb ik in het verleden erg positieve ervaringen gehad met het gebruik van stimulanten bij het bestrijden van hooikoorts. Jaren geleden zat ik in eenzelfde situatie of ik twijfelde of ik wel naar een festival moest gaan vanwege hooikoortsklachten. Uiteindelijk toch gegaanm maar ik stond helemaal versteld wat voor effect speed had op mijn hooikoorts. In één klap waren alle snotbuien, jeuk en tranende ogen weg. De dag erna werd ik wakker met een heel kussen onder het snot, en waren de hooikoorts klachten een stuk erger, maar ik had in ieder geval wel een mooie dag op het festival.

Iets soortgelijks heb ik een keer met cocaïne gehad. Een vriend vierde zijn verjaardag in het park. Helemaal aan het snotteren de hele dag, twijfelen of het wel een goed idee was om daarheen te gaan. Een beetje cocaïne gesnoven, en geen hooikoorts meer te bekennen.

Nu ben ik zelf uitgekeken op het gebruik van speed of cocaïne. Speed geeft me zo’n gigantische kater dat ik me een week ziek moet melden op het werk, en coke vind ik sowieso maar niks qua effect.

Nu ben ik benieuwd welke andere drugs nog meer hooikoortsklachten (tijdelijk) weg kunnen nemen. Ik heb thuis nog een zakje geteste 4mmc. Ik heb niet super veel ervaring met 4mmc (wel met 3mmc, vind dat een zeer aangename drug voor een festival.) Ik ga er een beetje vanuit dat 4mmc ongeveer dezelfde effecten geeft als 3mmc, en dat zou ik zeer fijn vinden op een feestje.

Maar belangrijker nog: Ik begin hoop te krijgen dat deze 4mmc me erdoorheen kan gaan slepen tijdens Mystic Garden, en dat ik niet thuis hoef te blijven voor die vreselijke pollen. Maar is dit ook zo? Kan 4mmc op magische wijze de hooikoorts klachten wegnemen zoals ik dat eerder met speed en coke heb ervaren? En hoe werkt dat mechanisme überhaupt precies dat ik in het verleden heb ervaren dat stimulerende drugs hooikoorts klachten weg kan nemen? Hebben anderen dit ook?

Dezelfde vraag zou ik kunnen stellen voor XTC. Iemand enig idee of dat de snotbuien kan verminderen? Ik zou zelf denken van niet, omdat XTC een ander soort stimulant is dan coke of speed, maar wil het toch even navragen. (xtc gebruiken heeft btw niet mijn voorkeur zaterdag, omdat ik dat 1.5 maand geleden al gedaan heb).

Ik heb overigens gewoon hooikoortsmedicatie van de huisarts. Dit werkte normaal wel enigszins, maar vandaag is het alsnog een groot drama. =Dus vat dit topic zeker niet op dat ik stimulanten als medicatie zie voor mijn hooikoorts. Integendeel, ik denk dat dat het alleen maar erger maakt op lange termijn. Ik ben alleen op zoek naar een sterke tijdelijke vermindering van mijn klachten voor één dag op een festival, zodat ik lekker uit mijn dak kan gaan. Ik heb al zo lang uitgekeken naar dit feestje, en wat zou ik balen als ik niet kan gaan hierdoor.

Ik hoop dat iemand tips heeft!
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het zal niet daadwerkelijk helpen tegen allergie, maar er komt er wel veel adrenaline vrij bij gebruik van stimulerende middelen en adrenaline kan lichamelijke reacties onderdrukken. Mensen met heftige allergieën krijgen zelfs adrenaline toegediend bij levensbedreigende reacties (Epipen). Het overheerst een heleboel dingen zoals slaap, eetlust en allergieën. Alles eigenlijk wat even niet belangrijker is dan overleven. Kan wel kloppen dus en denk dat je prima kan genieten van t festival :)
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
GroenMonster zei:
Hoi allemaal,

Ik heb nogal veel last van hooikoorts deze week. Vandaag was het toppunt, ik kan het nog geen 5 minuten volhouden buiten of ik zit in een constante niesbui met tranende ogen.

Nu heb ik zaterdag Mystic Garden festival op de planning staan. Normaal gesproken zou ik nu alle buitenactiviteiten gaan annuleren. Ware het niet dat ik echt heeeeel erg graag naar dit festival wil. Bovendien heb ik in het verleden erg positieve ervaringen gehad met het gebruik van stimulanten bij het bestrijden van hooikoorts. Jaren geleden zat ik in eenzelfde situatie of ik twijfelde of ik wel naar een festival moest gaan vanwege hooikoortsklachten. Uiteindelijk toch gegaanm maar ik stond helemaal versteld wat voor effect speed had op mijn hooikoorts. In één klap waren alle snotbuien, jeuk en tranende ogen weg. De dag erna werd ik wakker met een heel kussen onder het snot, en waren de hooikoorts klachten een stuk erger, maar ik had in ieder geval wel een mooie dag op het festival.

Iets soortgelijks heb ik een keer met cocaïne gehad. Een vriend vierde zijn verjaardag in het park. Helemaal aan het snotteren de hele dag, twijfelen of het wel een goed idee was om daarheen te gaan. Een beetje cocaïne gesnoven, en geen hooikoorts meer te bekennen.

Nu ben ik zelf uitgekeken op het gebruik van speed of cocaïne. Speed geeft me zo’n gigantische kater dat ik me een week ziek moet melden op het werk, en coke vind ik sowieso maar niks qua effect.

Nu ben ik benieuwd welke andere drugs nog meer hooikoortsklachten (tijdelijk) weg kunnen nemen. Ik heb thuis nog een zakje geteste 4mmc. Ik heb niet super veel ervaring met 4mmc (wel met 3mmc, vind dat een zeer aangename drug voor een festival.) Ik ga er een beetje vanuit dat 4mmc ongeveer dezelfde effecten geeft als 3mmc, en dat zou ik zeer fijn vinden op een feestje.

Maar belangrijker nog: Ik begin hoop te krijgen dat deze 4mmc me erdoorheen kan gaan slepen tijdens Mystic Garden, en dat ik niet thuis hoef te blijven voor die vreselijke pollen. Maar is dit ook zo? Kan 4mmc op magische wijze de hooikoorts klachten wegnemen zoals ik dat eerder met speed en coke heb ervaren? En hoe werkt dat mechanisme überhaupt precies dat ik in het verleden heb ervaren dat stimulerende drugs hooikoorts klachten weg kan nemen? Hebben anderen dit ook?

Dezelfde vraag zou ik kunnen stellen voor XTC. Iemand enig idee of dat de snotbuien kan verminderen? Ik zou zelf denken van niet, omdat XTC een ander soort stimulant is dan coke of speed, maar wil het toch even navragen. (xtc gebruiken heeft btw niet mijn voorkeur zaterdag, omdat ik dat 1.5 maand geleden al gedaan heb).

Ik heb overigens gewoon hooikoortsmedicatie van de huisarts. Dit werkte normaal wel enigszins, maar vandaag is het alsnog een groot drama. =Dus vat dit topic zeker niet op dat ik stimulanten als medicatie zie voor mijn hooikoorts. Integendeel, ik denk dat dat het alleen maar erger maakt op lange termijn. Ik ben alleen op zoek naar een sterke tijdelijke vermindering van mijn klachten voor één dag op een festival, zodat ik lekker uit mijn dak kan gaan. Ik heb al zo lang uitgekeken naar dit feestje, en wat zou ik balen als ik niet kan gaan hierdoor.

Ik hoop dat iemand tips heeft!
Klik om te vergroten...
De supermarkt heeft hooikoortspilletjes hoor.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
dupont zei:
De supermarkt heeft hooikoortspilletjes hoor.
Klik om te vergroten...
Klopt, maar dat is voor veel mensen (inclusief mezelf) enkel om de scherpe randjes er wat vanaf te halen.

Dit jaar is het trouwens wel erg met de pollen. Ik hoor het ook overal om me heen. Ook trouwens van mensen die nooit eerder klachten hebben gehad, die nu ineens hooikoorts ontwikkelen.

@GroenMonster

Laatst hadden we het er hier op DF al over. Ik weet niet meer waar precies.

Maar ik had dus 6-APB genomen en alle klachten waren wég. Ook terwijl ik midden in een park in het gras zat. Dus niet zoals met medicatie dat de klachten wat onderdrukt werden, maar ze waren er gewoon helemaal niet. Ik kon compleet vrij ademen, geen loopneus, geen jeukende tranende ogen.

Dus dat zou je mogelijk ook eens kunnen proberen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mindless zei:
Klopt, maar dat is voor veel mensen (inclusief mezelf) enkel om de scherpe randjes er wat vanaf te halen.

Dit jaar is het trouwens wel erg met de pollen. Ik hoor het ook overal om me heen. Ook trouwens van mensen die nooit eerder klachten hebben gehad, die nu ineens hooikoorts ontwikkelen.
Klik om te vergroten...
Het is dit jaar erg. Ik zit nu met jeukende ogen achter m'n laptop 😭

Ik vind het wat tricky om recreatieve drugs te nemen tegen hooikoorts, helemaal als ze goed werken. Dat lijkt me vragen om problemen.
Bij mij kwamen de hooikoortsverschijnselen pas na mijn coke-verslaving. Ik vraag me wel eens af of ik eoa beschermlaag in m'n neus heb weggesnoven ofzo waardoor ik vatbaar ben geworden...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#6
dupont zei:
Het is dit jaar erg. Ik zit nu met jeukende ogen achter m'n laptop 😭

Ik vind het wat tricky om recreatieve drugs te nemen tegen hooikoorts, helemaal als ze goed werken. Dat lijkt me vragen om problemen.
Bij mij kwamen de hooikoortsverschijnselen pas na mijn coke-verslaving. Ik vraag me wel eens af of ik eoa beschermlaag in m'n neus heb weggesnoven ofzo waardoor ik vatbaar ben geworden...
Klik om te vergroten...
Ja het is erg hè. Valt me ook op hoeveel mensen met hooikoorts er alleen al op DF zitten en dat ik van mensen hoor dat ze dit jaar ineens hooikoorts lijken te ontwikkelen.

Ja, het moet zeker niet de bedoeling zijn om recreatieve drugs als hooikoorts bestrijding te nemen. Het is voor mij persoonlijk: ik neem toch meestal 1 keer in de 3 maanden 6-apb en "toevallig" haalde dat mijn hooikoorts weg, dus super mooi meegenomen.

Ik zie inderdaad het gevaar van drugs die je frequenter kunt nemen, zoals 4-mmc. Hooikoorts moet dan geen reden zijn om dat vaker te gaan nemen. Maar als men het tóch al van plan was te nemen: ook daar mooi meegenomen.
G
GroenMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank voor jullie reacties!

@Mindless Zoals jij het omschrijft met 6APB heb ik het ook met andere stimulanten ervaren. Helemaal vrij kunnen ademen, geen tranende ogen en loopneus meer. Compleet klachtvrij. Ondenkbaar voor mij op dit moment met alleen antihistamine medicatie. Als jij het ook op dit middel zo hebt ervaren, ga ik er gemakshalve vanuit dat het met 4MMC ook kan.

Helemaal met jullie eens dat je nooit drugs moet nemen om alleen de hooikoortsklachten weg te halen. Maar ik was het sowieso al van plan inderdaad dit weekend, dus dan maakt het niet zoveel uit.

Het enige ‘gevaar’ wat erin schuilt is dat ik meer ga nemen dan gebruikelijk. Normaal vind ik altijd fijn om eerst nog een paar uurtjes nuchter rond te lopen op een festival, maar dat zit er nu niet in. Maargoed, dat kan ik ook wel een keer accepteren voor mezelf.

Dank in ieder geval voor jullie reacties, en ga ik er een mooi feestje van maken :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
GroenMonster zei:
Dank voor jullie reacties!

@Mindless Zoals jij het omschrijft met 6APB heb ik het ook met andere stimulanten ervaren. Helemaal vrij kunnen ademen, geen tranende ogen en loopneus meer. Compleet klachtvrij. Ondenkbaar voor mij op dit moment met alleen antihistamine medicatie. Als jij het ook op dit middel zo hebt ervaren, ga ik er gemakshalve vanuit dat het met 4MMC ook kan.

Helemaal met jullie eens dat je nooit drugs moet nemen om alleen de hooikoortsklachten weg te halen. Maar ik was het sowieso al van plan inderdaad dit weekend, dus dan maakt het niet zoveel uit.

Het enige ‘gevaar’ wat erin schuilt is dat ik meer ga nemen dan gebruikelijk. Normaal vind ik altijd fijn om eerst nog een paar uurtjes nuchter rond te lopen op een festival, maar dat zit er nu niet in. Maargoed, dat kan ik ook wel een keer accepteren voor mezelf.

Dank in ieder geval voor jullie reacties, en ga ik er een mooi feestje van maken :)
Klik om te vergroten...
Eventueel 6-apb doen dan? Dat werkt super lang, hoef je waarschijnlijk niet eens bij te nemen.

Weet niet of je al bekend bent met 6-apb(?)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Trouwens, voor de mensen met hooikoorts:

Als je het nog niet geprobeerd hebt, kun je eens 1 a 2 dagen een watervast doen. Niets eten, alleen water drinken. Dit heeft vaak een erg positief effect op hooikoorts klachten (bij mij ook) en is daarnaast sowieso super gezond om eens in de zoveel tijd te doen. Je lichaam gaat erdoor in cel regeneratie modus zelfs, in plaats van verbranding modus. Allerlei kwalen, waaronder allergieën kunnen verminderd worden hierdoor.
G
GroenMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Eventueel 6-apb doen dan? Dat werkt super lang, hoef je waarschijnlijk niet eens bij te nemen.

Weet niet of je al bekend bent met 6-apb(?)
Klik om te vergroten...
Ja ik ben bekend met 6apb. Heb het 1x eerder gedaan, vond de effecten toen alleen een beetje tegenvallen. Moet wel zeggen dat de setting toen niet optimaal was, en de dosis ook op de gok was genomen. Dus nog wel voor herhaling vatbaar ooit. Ik zit alleen nu in mijn xtc-pauze, en probeer voorzichtig om te gaan met drugs als 6apb / xtc. In mijn jongere jaren te vaak xtc gebruikt, en was het speciale gevoel toen kwijt. Nu heb ik dat speciale gevoel weer terug, en dat wil ik graag zo houden.

Al kan ik voor de zekerheid wel even een dosis 6apb afwegen en meenemen naar het festival voor het geval ik toch onder de snot en de tranende ogen kom te zitten. Dat is wel het laatste waar ik morgen op zit te wachten.
G
GroenMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Trouwens, voor de mensen met hooikoorts:

Als je het nog niet geprobeerd hebt, kun je eens 1 a 2 dagen een watervast doen. Niets eten, alleen water drinken. Dit heeft vaak een erg positief effect op hooikoorts klachten (bij mij ook) en is daarnaast sowieso super gezond om eens in de zoveel tijd te doen. Je lichaam gaat erdoor in cel regeneratie modus zelfs, in plaats van verbranding modus. Allerlei kwalen, waaronder allergieën kunnen verminderd worden hierdoor.
Klik om te vergroten...
Voel jij daarna een lange termijn positief effect op de hooikoorts als je dit doet? Of slechts voor een paar dagen? Het klinkt wel aantrekkelijk om eens te proberen, maar een hele dag niets eten zal voor mij erg challenging zijn. Vraag me een beetje af of het het waard is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
GroenMonster zei:
Ja ik ben bekend met 6apb. Heb het 1x eerder gedaan, vond de effecten toen alleen een beetje tegenvallen. Moet wel zeggen dat de setting toen niet optimaal was, en de dosis ook op de gok was genomen. Dus nog wel voor herhaling vatbaar ooit. Ik zit alleen nu in mijn xtc-pauze, en probeer voorzichtig om te gaan met drugs als 6apb / xtc. In mijn jongere jaren te vaak xtc gebruikt, en was het speciale gevoel toen kwijt. Nu heb ik dat speciale gevoel weer terug, en dat wil ik graag zo houden.

Al kan ik voor de zekerheid wel even een dosis 6apb afwegen en meenemen naar het festival voor het geval ik toch onder de snot en de tranende ogen kom te zitten. Dat is wel het laatste waar ik morgen op zit te wachten.
Klik om te vergroten...
Zou het nog weleens proberen. Het is inmiddels mijn favoriet qua stims/entactogenen. Lijkt me ook zeer geschikt voor zo'n setting.

Je weet overigens dat 4-mmc ook op serotonine werkt? In mindere mate maar toch.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
GroenMonster zei:
Bovendien heb ik in het verleden erg positieve ervaringen gehad met het gebruik van stimulanten bij het bestrijden van hooikoorts. Jaren geleden zat ik in eenzelfde situatie of ik twijfelde of ik wel naar een festival moest gaan vanwege hooikoortsklachten. Uiteindelijk toch gegaanm maar ik stond helemaal versteld wat voor effect speed had op mijn hooikoorts. In één klap waren alle snotbuien, jeuk en tranende ogen weg. De dag erna werd ik wakker met een heel kussen onder het snot, en waren de hooikoorts klachten een stuk erger, maar ik had in ieder geval wel een mooie dag op het festival.
Klik om te vergroten...
Dat zie ik helemaal niet als positief, het geeft tijdens de rush een veel beter gevoel en laat je hooikoorts symptomen tijdelijk verdwijnen, om het de dagen erna dubbel zo hard terug te krijgen. Waar het voordeel?🤷‍♂️
GroenMonster zei:
Iets soortgelijks heb ik een keer met cocaïne gehad. Een vriend vierde zijn verjaardag in het park. Helemaal aan het snotteren de hele dag, twijfelen of het wel een goed idee was om daarheen te gaan. Een beetje cocaïne gesnoven, en geen hooikoorts meer te bekennen.
Klik om te vergroten...
Voor hoelang, tot de symptomen v hooikoorts terugkwamen?
GroenMonster zei:
Nu ben ik zelf uitgekeken op het gebruik van speed of cocaïne. Speed geeft me zo’n gigantische kater dat ik me een week ziek moet melden op het werk,
Klik om te vergroten...
Euhm bizar, pep en pep rc's, staan niet echt bekend om hun kater, laat staan gigantische. Wat jij ervaart qua kater bij speed, heb ik juist bij XTC/MDMA of bij te hoge dosis 6-APB, wat ook dichtst bij MDMA leunt dan pep.
GroenMonster zei:
en coke vind ik sowieso maar niks qua effect.
Klik om te vergroten...
Daar ben ik het met je eens, voor die prijs vind ik het veel te kort werkend en niet mijn wens qua stim effecten, zoals uren pure vette giga energy rush bij pep rc's 4-FA, 4-FMA en 3-FA (steeds oraal n zelf nooit pep gedaan).
En de rush van de meer entactogene energy stims zoals MDMA, 6-APB, 5-APB en ook 4-FMA, waarbij sommigen zelfs ook duidelijk meer trippy kunnen zijn zoals MDMA en 6-APB.
GroenMonster zei:
Nu ben ik benieuwd welke andere drugs nog meer hooikoortsklachten (tijdelijk) weg kunnen nemen. Ik heb thuis nog een zakje geteste 4mmc. Ik heb niet super veel ervaring met 4mmc (wel met 3mmc, vind dat een zeer aangename drug voor een festival.) Ik ga er een beetje vanuit dat 4mmc ongeveer dezelfde effecten geeft als 3mmc, en dat zou ik zeer fijn vinden op een feestje.
Klik om te vergroten...
Grote kans is dat veel drugs, vooral dan uit stim-groep u hooikoorts symptomen tijdens de rush tijdelijk opzij schuiven en de effecten vd rush overheersen.

4-MMC ook gekend als Mephedrone (4-Methylmethcathinone) is de voorloper van 3-MMC. 4-MMC ligt net als 3-MMC qua effecten tussen MDMA en coke. 4-MMC neigt meer nr XTC qua effecten, mr het effect v je betrokken voelen met anderen is duidelijk minder, ook geeft het een meer euforisch effect tov 3-MMC, terwijl 3-MMC juist sterkere cravings geeft.
De werkingsduur is ook aan de korte kant, oraal begint het tussen 15-45min en werkt het 1,5-3u.
Bij snuiven werkt het na enkele minuten, met werkingsduur van 45min-1,5u. Snuiven levert sowieso meer fysieke bijwerkingen mbt neus, nl neusbloedingen, brandende, lopende neus.
Dus met hooikoorts zou ik nooit vr snuiven opteren.
Maar algemeen zijn deze stims totaal geen oplossing vr je hooikoorts, voor elkele uren zonder symptomen v hooikoorts, krijg je daarna juist een tijd heftigere symptomen n ist daarna terug even ellendig.
Dus ikzelf zou die stuff juist mijden. Ik mijd al XTC/MDMA, ondanks 5-6u vette rush-trip, de comedown, kater/dip te heftig waren n overheersten. Het positieve effect moet de negatieve after shit ferm overrulen.
Jij weet al dat jouw hooikoortsklachten vaak heftiger zijn na stims n toch blijven doen/proberen, jouw keuze, vr mij een njet😉
GroenMonster zei:
Maar belangrijker nog: Ik begin hoop te krijgen dat deze 4mmc me erdoorheen kan gaan slepen tijdens Mystic Garden, en dat ik niet thuis hoef te blijven voor die vreselijke pollen. Maar is dit ook zo? Kan 4mmc op magische wijze de hooikoorts klachten wegnemen zoals ik dat eerder met speed en coke heb ervaren? En hoe werkt dat mechanisme überhaupt precies dat ik in het verleden heb ervaren dat stimulerende drugs hooikoorts klachten weg kan nemen? Hebben anderen dit ook?
Klik om te vergroten...
Zie hierboven ⬆️
GroenMonster zei:
Dezelfde vraag zou ik kunnen stellen voor XTC. Iemand enig idee of dat de snotbuien kan verminderen? Ik zou zelf denken van niet, omdat XTC een ander soort stimulant is dan coke of speed, maar wil het toch even navragen. (xtc gebruiken heeft btw niet mijn voorkeur zaterdag, omdat ik dat 1.5 maand geleden al gedaan heb).
Klik om te vergroten...
Zie ook hierboven⬆️
XTC is über at the rush, maar geeft veel kans tot een ferme dip van meerdere dagen, met een leeg, down, lusteloos en grieperig gevoel, als daar uw hooikoorts dan nog is bijkomt, al dan niet erger qua symptomen.
GroenMonster zei:
Ik heb overigens gewoon hooikoortsmedicatie van de huisarts. Dit werkte normaal wel enigszins, maar vandaag is het alsnog een groot drama. =Dus vat dit topic zeker niet op dat ik stimulanten als medicatie zie voor mijn hooikoorts. Integendeel, ik denk dat dat het alleen maar erger maakt op lange termijn. Ik ben alleen op zoek naar een sterke tijdelijke vermindering van mijn klachten voor één dag op een festival, zodat ik lekker uit mijn dak kan gaan. Ik heb al zo lang uitgekeken naar dit feestje, en wat zou ik balen als ik niet kan gaan hierdoor.

Ik hoop dat iemand tips heeft!
Klik om te vergroten...
Oké dus het is nu gericht op 1 party, om deze vol plezier, met extra stimulatie en energie n met zo weinig mogelijk hooikoortsklachten te ervaren.

Ik zou snuiven SOWIESO MIJDEN. Wegens kortere werkingsduur n aantasting vd neus, die met jouw hooikoorts al genoeg te verduren heeft.

Ook zou ik de stims met korte werkingsduur eerder vermijden. Je hebt 4-MMC poeder, na uur is de piek over, dan moet je al meermaals snuiven om ganse party energy euforische rush te bb.
Ik zou sowieso vr oraal gaan en ik kan je, ook rekeninghoudend met jouw voorkeur, zeker 6-APB (capsules) aanbevelen, aangezien dit een lekkere, lange, stabiele rush geeft, met heel veel eigenschappen v XTC/MDMA, maar ipv BAM! en wausy rush, vloeien de fases vd rush heerlijk en moeiteloos in elkaar over, tot die über vette uitgespannen rush vol zin om te dansen, vol liefde zit, je remloos, ongedwongen, vol positieve vibes in de de wereld staat en ik ook erg empathisch, zacht eitje en waar de comedown plaats maakt vr uren na-stimulatie.
Lijkt je dat dan niet meer de moeite?😉
Blijkbaar ook reeds aangeraden door @Mindless 😄
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mindless zei:
Ook trouwens van mensen die nooit eerder klachten hebben gehad, die nu ineens hooikoorts ontwikkelen.
Klik om te vergroten...
Daar is dit jaar geen uitzondering in! Veel mensen ontwikkelen het pas later.

GroenMonster zei:
Voel jij daarna een lange termijn positief effect op de hooikoorts als je dit doet? Of slechts voor een paar dagen? Het klinkt wel aantrekkelijk om eens te proberen, maar een hele dag niets eten zal voor mij erg challenging zijn. Vraag me een beetje af of het het waard is.
Klik om te vergroten...
Is ook echt niet voor iedereen goed of weggelegd! Zou je goed inlezen als je dat doet. Ik heb bijvoorbeeld al gejank met insuline inbalance dus kan beter geen maaltijden skippen.

Hier meer niet-middelen-gerelateerde tips:
ljuv zei:
@Mindless en andere pollen vrienden, ik kreeg tips van deze mevrouw:
https://irisdegoede.nl/blogs/blog/10-praktische-tips-bij-hooikoorts-klachten#:~:text=Bioresunantie of Hypnose gericht op,Vaseline in neusgaten
Ik volg haar voornamelijk om aan mn andere hormoon issues te werken, ze combineert haar wetenschappelijke kennis met een holistische werkwijze en dat spreekt me meer aan dan alleen t een of alleen t ander. Wie weet zitten er bruikbare onbekende tips voor jullie tussen!

Sorry voor de instagrampromoties hiertussen, maar voor als je de link nie wil pakke:
Bekijk bijlage 51697Bekijk bijlage 51698Bekijk bijlage 51699
(ze bedoelt hier: inname van voeding met histamine beperken, zoals wijn en chocola) Bekijk bijlage 51700Bekijk bijlage 51701Bekijk bijlage 51702

Joeee xoxoxo
Klik om te vergroten...
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
GroenMonster zei:
Voel jij daarna een lange termijn positief effect op de hooikoorts als je dit doet? Of slechts voor een paar dagen? Het klinkt wel aantrekkelijk om eens te proberen, maar een hele dag niets eten zal voor mij erg challenging zijn. Vraag me een beetje af of het het waard is.
Klik om te vergroten...
Heel erg moeilijk te zeggen. Omdat het weer en daarmee de pollen in de lucht destijds ook niet consistent was. Het werkte in ieder geval wel op de korte termijn.

Ik snap dat je er tegen op ziet. Dat deed ik eerst ook. Nu weet ik dat 1 dag niet eten sowieso niets voorstelt. 2 dagen ook weinig. De derde dag begin ik meer "problemen" te krijgen, dus doe het nu eigenlijk nog maar hooguit 2 dagen. Op het moment doe ik even 1 dag niet eten en inderdaad: vrij weinig last, zelfs buiten. Terwijl de hooikoorts radar zegt: extreem veel pollen.

Je kunt het ook makkelijker maken door zo nu en dan een bakje koffie te nemen. Wel uitsluitend zwart dan hè. Melk en suiker zullen je vast namelijk breken.

Altijd de moeite waard eens te proberen toch?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#16
ljuv zei:
Daar is dit jaar geen uitzondering in! Veel mensen ontwikkelen het pas later.


Is ook echt niet voor iedereen goed of weggelegd! Zou je goed inlezen als je dat doet. Ik heb bijvoorbeeld al gejank met insuline inbalance dus kan beter geen maaltijden skippen.

Hier meer niet-middelen-gerelateerde tips:
Klik om te vergroten...
Ah oké goed om te weten.

Bij interesse dus inlezen en eventueel dan overleggen met je arts.

Voor de meeste mensen zal het waarschijnlijk prima kunnen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Nihilist88 zei:
Grote kans is dat veel drugs, vooral dan uit stim-groep u hooikoorts symptomen tijdens de rush tijdelijk opzij schuiven en de effecten vd rush overheersen.
Klik om te vergroten...
Het lijkt mij niet zo te werken in de zin van overheersen van de hooikoorts symptomen.

Hoe overheers je een potdichte neus? Hoe overheers je bloed doorlopen jeukende tranende ogen? Het ofwel is er, of niet.

Om voor mezelf te spreken: op entactogenen ben ik heel bewust van wat er in me omgaat en het was gewoon overduidelijk dat er niets onderdrukt werd. De symptomen waren opgeheven: vrije ademhaling, geen tranen/snotteren/niezen, geen jeuk.


Snuiven zou ik wel bij wegblijven met hooikoorts ja. Al snuif ik persoonlijk sowieso niet.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Het lijkt mij niet zo te werken in de zin van overheersen van de hooikoorts symptomen.

Hoe overheers je een potdichte neus? Hoe overheers je bloed doorlopen jeukende tranende ogen? Het ofwel is er, of niet.
Klik om te vergroten...
Weet niet, msschn zetten stims alles open, laten ze je het fijnere geviel heersen en vergeet je de potdichte neus n tranende ogen.
Mindless zei:
Om voor mezelf te spreken: op entactogenen ben ik heel bewust van wat er in me omgaat en het was gewoon overduidelijk dat er niets onderdrukt werd. De symptomen waren opgeheven: vrije ademhaling, geen tranen/snotteren/niezen, geen jeuk.
Klik om te vergroten...
Bij entactogenen heel bewust, ook bij MDMA? Da's giga entactogeen + energetisch + trippy, ben je toch ni steeds zo heel bewust bij.
Bij minder potente entactogene stims als 3-MMC, 5-MAPB,...ben je indd kei bewust en als je dan u hooikoortsklachten tijdelijk ziet verdwijnen, mja ben geen wetenschapper. Maar als dit effectief veel voorkomend iets is, zou mn zich daar toch iets op moeten kunnen vinden, dat je dit effect bij hooikoorts oplevert, de ganse dag door.
Mindless zei:
Snuiven zou ik wel bij wegblijven met hooikoorts ja. Al snuif ik persoonlijk sowieso niet.
Klik om te vergroten...
Lijkt me ook logisch en idem hier, snuiven nix vr mij.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nihilist88 zei:
Weet niet, msschn zetten stims alles open, laten ze je het fijnere geviel heersen en vergeet je de potdichte neus n tranende ogen.
Klik om te vergroten...
Lees eens terug wat je hier schrijft. :tonguewink:

Niet om moeilijk te doen, maar hoe vergeet je een potdichte neus?

Zoals gezegd ben ik me dan juist heel bewust van alles, inclusief mijn lichaam: zweten bijvoorbeeld (klinkt misschien vies) en ook mijn ademhaling. Dat mijn ademhaling helemaal vrij en ook diep was, viel me juist bewust erg op. Ik hield me er juist mee bezig.

Nihilist88 zei:
Bij entactogenen heel bewust, ook bij MDMA? Da's giga entactogeen + energetisch + trippy, ben je toch ni steeds zo heel bewust bij.
Bij minder potente entactogene stims als 3-MMC, 5-MAPB,...ben je indd kei bewust en als je dan u hooikoortsklachten tijdelijk ziet verdwijnen, mja ben geen wetenschapper. Maar als dit effectief veel voorkomend iets is, zou mn zich daar toch iets op moeten kunnen vinden, dat je dit effect bij hooikoorts oplevert, de ganse dag door.
Klik om te vergroten...
Bij mdma ook ja, omdat ik altijd laag doseer denk ik. En zo ook bij 6-apb. Ik denk nog meer bij die laatste omdat het effect zo stabiel is.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#20
De meeste stims zijn vasoconstrictors en/of bronchodilators.
Vrijwel altijd de levo-isomeer. (op dit forum meestal niet interessant)
Daar gaat je neus van open en kan je diep ademen.
In die zin is het niet onderdrukkend zoals een antihistaminicum.
Het werkingsmechanisme is anders.
Wat beter helpt verschilt per persoon en ook cultureel zijn er verschillen in welke middelen gebruikt worden.

In feite is het allemaal begonnen met een Benzedrine inhaler. (amfetamine)
Werkte goed, ook geschikt voor kinderen. :)
Helaas niet meer bij de drogist te koop.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."