Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en depressie wie heeft er ervaring mee?

Drugs en depressie wie heeft er ervaring mee?

38 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Koffieb00n zei:
Men laten geloven dat hij nooit bestaan heeft, was de duivels beste truc, zie
Klik om te vergroten...
Ik ben het daarmee eens in de zin van:

De "duivel" doet zich voor als jou. Het is de valse stem. Het is de "stem" die mensen aanspoort om datgene te doen of nemen dat plezier/voldoening op de korte termijn geeft en lijden en destructie op de lange termijn. Het is de "stem" die mensen op een dwaalspoor brengt.

In die zin geef ik bestaansrecht aan "de duivel". Die duivel is daadwerkelijk echt en ruïneert levens en families, veroorzaakt oorlogen en alle andere ellende in de wereld. Ik denk alleen niet dat het een entiteit op zichzelf is in de zin dat "hij" enige macht van zichzelf heeft. Alle macht die "de duivel" heeft, komt tot stand door ons geloven in- en opvolgen van deze valse stem. Het is er niet echt, het is een fantoom. Maar dat kan pas gezien worden als je daadwerkelijk gaat kijken naar je gedachten en beseft: dit is niet mijn eigen wens/wil. Dit is een destructief patroon dat ik aan het volgen ben. Mensen geven dat patroon hun kracht. Het terugnemen van die kracht/autoriteit, is het begin van het einde van verslaving aan dat patroon.
J
JuupieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Als je echt serieus depressief bent, verdiep je eens in de behandeling hiervan met Ketamine. Het wordt heel langzaam bij verschillende GGZ locaties voorzichtig ingezet 😊
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#3
Juupie zei:
Als je echt serieus depressief bent, verdiep je eens in de behandeling hiervan met Ketamine. Het wordt heel langzaam bij verschillende GGZ locaties voorzichtig ingezet 😊
Klik om te vergroten...
Om daarvoor in aanmerking te komen moet je eerst grotendeels het depressie protocol doorlopen hebben en een therapie/medicatie resistente depressie hebben.

Deze behandeling word niet zomaar aangeboden en de effecten hebben een snelle maar korte werkingsduur.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#4
Torchic zei:
Om daarvoor in aanmerking te komen moet je eerst grotendeels het depressie protocol doorlopen hebben en een therapie/medicatie resistente depressie hebben.

Deze behandeling word niet zomaar aangeboden en de effecten hebben een snelle maar korte werkingsduur.
Klik om te vergroten...
Inderdaad. En daarbij willen ze dat je ook eerst Lithium probeerd. Nou dat is al helemaal gevaarlijk spul!
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#5
BenzoLiefhebber zei:
Inderdaad. En daarbij willen ze dat je ook eerst Lithium probeerd. Nou dat is al helemaal gevaarlijk spul!
Klik om te vergroten...
Klopt, ik heb lithium in combinatie gehad met nortriptyline en ontzettend ziek van geweest😩
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lithium wordt meestal ingezet bij bipolaire stoornissen.
Het zijn geen sinasprilletjes...die tabletjes. heel vaak is bloedonderzoek nodig om de bloedsuikerspiegel te controleren.
Het heeft veel nare bijwerkingen.
Het schijnt te kunnen helpen. Vaak is meer medicatie nodig om de bijwerkingen tegen te gaan.
Ikzelf heb het heel kort gekregen maar die bijwerkingen waren mij te heftig.
Ik vind het rotzooi.
J
JohnGaltLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik denk dat je een depressie niet met drugs (dus ook medicatie) kan oplossen. Enkel onderdrukken.
Je zult denk ik echt zonder medicatie aan jezelf moeten werken om het onderliggende probleem aan te pakken. En dan kunnen bepaalde psychedelica daar wel bij helpen is mijn overtuiging.
Ik ben geen medicus of psycholoog of psychiater, dus neem mij niet te serieus
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Juupie zei:
Als je echt serieus depressief bent, verdiep je eens in de behandeling hiervan met Ketamine. Het wordt heel langzaam bij verschillende GGZ locaties voorzichtig ingezet 😊
Klik om te vergroten...
Ja, het is echt zonde dat dit zo langzaam wordt verkend wereldwijd. Je leest er echt vaak goede dingen over. Nu ben ik zelf nooit echt depressief geweest, dus ik kan er niet over meepraten. Maar een ketamine sessie voelt vaak wel als een soort "reset" voor mij, en ik kan me heel goed voorstellen dat er een enorme potentie achter zit voor treatment-resistant depression.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#9
JohnGalt zei:
Ik denk dat je een depressie niet met drugs (dus ook medicatie) kan oplossen. Enkel onderdrukken.
Je zult denk ik echt zonder medicatie aan jezelf moeten werken om het onderliggende probleem aan te pakken. En dan kunnen bepaalde psychedelica daar wel bij helpen is mijn overtuiging.
Ik ben geen medicus of psycholoog of psychiater, dus neem mij niet te serieus
Klik om te vergroten...
Combinatie van beide is het beste
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#10
trippymeeuw zei:
Combinatie van beide is het beste
Klik om te vergroten...
Niet perse.

Achteraf gezien was het beter als ze bij GGZ mij geen meds hadden voorgeschreven.

En mij begeleid zouden hebben bij de emoties en uitleggen hoe emoties werken en waar ze vandaan komen en hoe dat weer in verbinding staat met gedachten//triggers enzo..

En dat alles er mag zijn en praten met mij. En vragen zouden stellen in waarom dan en gehoord en gezien worden..

Dat had ik nodig maar ik kreeg meds en een hoop gedoe.. En vooral moest ik alles alleen doen.

Voor mij heeft meds toen alles echt 100x erger gemaakt.
Meds moeten een ondersteuning zijn en een doel en het moet vooral tijdelijk zijn. En niet zomaar worden voorgeschreven.

Maar dit is mijn ervaring. (Van 10 jaar gelden dus hopelijk zijn er dingen veranderd)

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel goede begeleiding/ervaring hebben gehad/krijgen. (Jammer genoeg ken ik er weinig)
En ik denk dat er ook een verschil in zit wie de meds doet voorschrijven.
A
AntiBenzo1312Lid
01-01-2024, 00:00
#11
N3K0 zei:
Niet perse.

Achteraf gezien was het beter als ze bij GGZ mij geen meds hadden voorgeschreven.

En mij begeleid zouden hebben bij de emoties en uitleggen hoe emoties werken en waar ze vandaan komen en hoe dat weer in verbinding staat met gedachten//triggers enzo..

En dat alles er mag zijn en praten met mij. En vragen zouden stellen in waarom dan en gehoord en gezien worden..

Dat had ik nodig maar ik kreeg meds en een hoop gedoe.. En vooral moest ik alles alleen doen.

Voor mij heeft meds toen alles echt 100x erger gemaakt.
Meds moeten een ondersteuning zijn en een doel en het moet vooral tijdelijk zijn. En niet zomaar worden voorgeschreven.

Maar dit is mijn ervaring. (Van 10 jaar gelden dus hopelijk zijn er dingen veranderd)

Natuurlijk zijn er ook mensen die wel goede begeleiding/ervaring hebben gehad/krijgen. (Jammer genoeg ken ik er weinig)
En ik denk dat er ook een verschil in zit wie de meds doet voorschrijven.
Klik om te vergroten...
Klopt voor de 1 werkt het beter als voor de ander. Ik wil ook van de benzo’s af dat ga ik bij VNN doen en daar bezig met s-ggz met de onderliggende problemen. En voor de rest blijf ik gwn mijn citalopram slikken.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#12
trippymeeuw zei:
En voor de rest blijf ik gwn mijn citalopram slikken.
Klik om te vergroten...
Je moet ook zeker doen wat goed voelt voor jou 😍
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Als citalopram je echt helpt, dan moet je er zeer zeker niet mee stoppen.....
D
De wijze man zweegLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mijn verhaal staat onder het onderwerp.

Psychedelica en depressie, ssri's (antidepressiva)

Heeft er iemand ervaring met depressie en het gebruik van psychedelica? dit is mijn eigen ervaring tot nu toe. Ik zal updates proberen te blijven geven zodat jullie het proces kunnen meekrijgen. Dag allemaal, Ik worstel met depressie/verslavingsproblematiek en heb een tijd lang SSRI's...
drugsforum.nl drugsforum.nl
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Over het algemeen gebruikt men drugs om zich beter, maw zich happy te voelen.
Maar soms pakt dit heel anders uit.
Medicatie tegen depressie of niet...
Ik gebruikte al enige tijd cannabis, en ik werd er op een gegeven moment helemaal niet meer zo happy meer...ik werd stevig depressief.
Ik kreeg A.D medicijnen, deze hielpen niet totdat ik met de cannabis gestopt was.
Van een Lsd papertrip werd ik ook niet zo blij....
Wie heeft hier verdere ervaring mee, en wat voor ervaring was het?
H
Hippie LangwausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik heb meerdere ervaringen gehad met alcoholgebruik, waarbij een licht positieve stemming of vrij neutrale gemoedstoestand omslaat naar zwaarmoedig, somber, melancholisch of zelfs depressief.

Dit gebeurde me niet altijd na het drinken van alcohol, maar terugdenkend eigenlijk best vaak. Te vaak om dit als incidenteel te zien.

Het is me vorige week weer eens overkomen en het heeft me daarna geïnspireerd om te stoppen.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#17
De Zandman zei:
Over het algemeen gebruikt men drugs om zich beter, maw zich happy te voelen.
Maar soms pakt dit heel anders uit.
Medicatie tegen depressie of niet...
Ik gebruikte al enige tijd cannabis, en ik werd er op een gegeven moment helemaal niet meer zo happy meer...ik werd stevig depressief.
Ik kreeg A.D medicijnen, deze hielpen niet totdat ik met de cannabis gestopt was.
Van een Lsd papertrip werd ik ook niet zo blij....
Wie heeft hier verdere ervaring mee, en wat voor ervaring was het?
Klik om te vergroten...
Voor mij werkt Ketamine in diepe dallen. Mits je het te vaak neemt en dus niet meer anti depressief werkt.

Voor de rest is er niets behalve gezonde leefstijl en therapie wil dit verbeteren, dr depressie dan. Het is namelijk een mindset in mijn ogen en kan die zelf niet vinden.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Het is mij nooit gelukt om gevoelens te onderdrukken met drugs.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Er zijn ook andere medicijnen voor bipolaire stoornissen....wat een troep is die lithium!
Het is op zich nog giftig ook als je teveel binnen krijgt.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hippie Langwaus zei:
Ik heb meerdere ervaringen gehad met alcoholgebruik, waarbij een licht positieve stemming of vrij neutrale gemoedstoestand omslaat naar zwaarmoedig, somber, melancholisch of zelfs depressief.
Klik om te vergroten...
Ik herken wel wat je zegt, alleen vind ik dit voor mij geen positieve stemming, maar iets wat me "menselijker" maakt. Ik word wat minder geïrriteerd en kan meer prikkels hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."