#1
Wij ook. Is anders maar zeker leuk 😍Morgen ga ik ook naar een festival zonder hard drugs. En weet je wat? Ik ben oprecht blij dat ik het kan, dansen en genieten zonder drugs
Wij ook. Is anders maar zeker leuk 😍Morgen ga ik ook naar een festival zonder hard drugs. En weet je wat? Ik ben oprecht blij dat ik het kan, dansen en genieten zonder drugs
Ik ga naar Onder de Radar en wil daar op tijd zijn, ongeveer 14:00-14:30 tot het eind.Echt heel knap, het is bizar hoeveel mensen aan de drugs zitten eigenlijk. Dit moet ook gewoon kunnen maar is voor mijn brein even een hele switch omdat het niks anders gewend is met festivals. Hoelang ben jij op een festival? ga jij ook later heen of hoe doe je dat?
Leer je energie beter doseren. Als je aan het eind kapot bent, vaker even zitten en chillen. Ik zie echt duidelijk de smoezen van een verslaafd hoofd, bijvoorbeeld deze: "Voorheen gebruikte ik veels te veel (steeds meer) op festivals" en dan later "Zou ik bijvoorbeeld een heel klein beetje speed kunnen gebruiken tegen 17.00/18.00 aan?". Volgens mij weet jij heel goed wat je moet doen en laten. Houd je originele doelen in de gaten.Beste mede-forumleden.
Even context: anderhalve maand geleden is mijn relatie uitgegaan, erg moeilijk mee gehad maar het gaat steeds iets beter. Ik had toen besloten voorlopig geen drugs meer te doen en al helemaal niet meer buiten festivals, drugs heeft me die laatste periode veel naars gebracht (gebruikte ook wel doordeweeks vaker om gevoelens te onderdrukken). Dit gaat tot nu toe erg goed af. Bijna 2 maanden niks. 2 weken geleden op Dance Valley voor het eerst nuchter een festival doorgegaan. Dit viel me een beetje tegen in het begin, kon moeilijk loskomen, logisch natuurlijk maar uiteindelijk ging het wel redelijk. Voorheen gebruikte ik veels te veel (steeds meer) op festivals
Het probleem: Vermoeidheid sloeg natuurlijk in en ik had gewoon nog redelijk moeite met helemaal loskomen en volop genieten van de muziek. Heb naar mijn inzien echt niet enorm genoten (is ook wel een hele switch om ineens nuchter te gaan terwijl je dat nooit hebt gedaan). ben zelf ook eerder weggegaan maar was zo kapot, nu maakte ik is mee hoe het dan nuchter is en dan is het amper vol te houden tot het eind tenzij je een stuk later op het festival komt.
De vraag: Nu heb ik komend weekend mysteryland en ga ik in de ochtend met een partybus heen. Die gaat op het eind pas weer terug. Ik wou eigenlijk geen drugs gebruiken en eerder weggaan maar dit gaat gewoon moeilijk en is ook erg zonde om het laatste te missen. Ik kom toch minder goed los en hou het gewoon niet vol, uiteindelijk is het overleven. Maar ben ook bang dat het met niet gaat opleveren wat ik verwacht/hoop en dan spijt heb van het gebruik. Wat is in deze verstandig? Zou ik bijvoorbeeld een heel klein beetje speed kunnen gebruiken tegen 17.00/18.00 aan? Moet ik gewoon niet heengaan? Toch gewoon helemaal nuchter gaan maar weten dat het echt geen leuke ervaring wordt langer dan 12 uur op zo'n feest en het tegen het eind aan overleven is. Wat is jullie mening? Alvast bedankt voor jullie mening! Klein dilemma haha
Als je drugs gebruikt dan maak je onderliggende gevoelens onvoelbaar. Dat betekent overigens niet dat je ze niet meer hebt (integendeel).Het probleem: Vermoeidheid sloeg natuurlijk in en ik had gewoon nog redelijk moeite met helemaal loskomen en volop genieten van de muziek. Heb naar mijn inzien echt niet enorm genoten (is ook wel een hele switch om ineens nuchter te gaan terwijl je dat nooit hebt gedaan). ben zelf ook eerder weggegaan maar was zo kapot, nu maakte ik is mee hoe het dan nuchter is en dan is het amper vol te houden tot het eind tenzij je een stuk later op het festival komt.
Klopt, ik geef ook toe dat ik verslaafd was op een moment en dat was nog tijdens de relatie, wekelijks meerdere malen gebruik (dit kwam denk ik wel omdat ik ongelukkig was in die situatie, daar ben ik gelukkig wel uit). Mijn gevoel zegt oprecht op dit moment eigenlijk nooit meer gebruiken zelfs niet festivals, omdat het gewoon te ver is gegaan op een gegeven moment en wil nooit meer in die situatie belanden. Bedankt voor je bericht ik hou vast aan mijn doelen!Leer je energie beter doseren. Als je aan het eind kapot bent, vaker even zitten en chillen. Ik zie echt duidelijk de smoezen van een verslaafd hoofd, bijvoorbeeld deze: "Voorheen gebruikte ik veels te veel (steeds meer) op festivals" en dan later "Zou ik bijvoorbeeld een heel klein beetje speed kunnen gebruiken tegen 17.00/18.00 aan?". Volgens mij weet jij heel goed wat je moet doen en laten. Houd je originele doelen in de gaten.
Dat is ook helemaal waar, het is allemaal nog vers anderhalve maand geleden. Ik moet me er ook niet zo druk om maken en het gewoon ervaren (nuchter). Inderdaad wat jij zegt als ik moe ben of er geen zin meer in heb kan ik ook gewoon zelf naar huis gaan. Niet moeilijker maken dan dat het is. Thanks!Als je drugs gebruikt dan maak je onderliggende gevoelens onvoelbaar. Dat betekent overigens niet dat je ze niet meer hebt (integendeel).
Als je nuchter bent dan is veel duidelijker welke gevoelens je hebt. Alleen nu komt dus de aap uit de mouw: je bent niet gewend om daar op een gezonde manier mee om te gaan.
Kijk, als je moe bent, waarom ga je dan niet gewoon naar huis om te slapen? Van wie moet je per se alles meemaken? Het punt is toch dat je doet wat goed voelt? Niet dat je je goed moet voelen bij de dingen waarvan je vooraf tegen jezelf hebt gezegd dat je het moet doen? Je kunt natuurlijk met drugs je gevoel zo een kant opduwen dat je doorgaat met dingen waarbij je je eigenlijk niet chill voelt. Maar zei je niet zelf ook dat dat een probleem begon te worden?
Ik vind het helemaal niet gek als je een keer minder vrolijk bent, wat meer in je hoofd zit, wat minder ecstatisch danst, en wat vroeger naar huis gaat. Compleet logisch ook als je ff wat minder in je vel zit vanwege een relatiebreuk. Volgens mij heb je daar verder geen drugs bij nodig om dat te fixen.
Hoe was dat?Beste mede-forumleden.
Even context: anderhalve maand geleden is mijn relatie uitgegaan, erg moeilijk mee gehad maar het gaat steeds iets beter. Ik had toen besloten voorlopig geen drugs meer te doen en al helemaal niet meer buiten festivals, drugs heeft me die laatste periode veel naars gebracht (gebruikte ook wel doordeweeks vaker om gevoelens te onderdrukken). Dit gaat tot nu toe erg goed af. Bijna 2 maanden niks. 2 weken geleden op Dance Valley voor het eerst nuchter een festival doorgegaan. Dit viel me een beetje tegen in het begin, kon moeilijk loskomen, logisch natuurlijk maar uiteindelijk ging het wel redelijk. Voorheen gebruikte ik veels te veel (steeds meer) op festivals
Het probleem: Vermoeidheid sloeg natuurlijk in en ik had gewoon nog redelijk moeite met helemaal loskomen en volop genieten van de muziek. Heb naar mijn inzien echt niet enorm genoten (is ook wel een hele switch om ineens nuchter te gaan terwijl je dat nooit hebt gedaan). ben zelf ook eerder weggegaan maar was zo kapot, nu maakte ik is mee hoe het dan nuchter is en dan is het amper vol te houden tot het eind tenzij je een stuk later op het festival komt.
De vraag: Nu heb ik komend weekend mysteryland en ga ik in de ochtend met een partybus heen. Die gaat op het eind pas weer terug. Ik wou eigenlijk geen drugs gebruiken en eerder weggaan maar dit gaat gewoon moeilijk en is ook erg zonde om het laatste te missen. Ik kom toch minder goed los en hou het gewoon niet vol, uiteindelijk is het overleven. Maar ben ook bang dat het met niet gaat opleveren wat ik verwacht/hoop en dan spijt heb van het gebruik. Wat is in deze verstandig? Zou ik bijvoorbeeld een heel klein beetje speed kunnen gebruiken tegen 17.00/18.00 aan? Moet ik gewoon niet heengaan? Toch gewoon helemaal nuchter gaan maar weten dat het echt geen leuke ervaring wordt langer dan 12 uur op zo'n feest en het tegen het eind aan overleven is. Wat is jullie mening? Alvast bedankt voor jullie mening! Klein dilemma haha
Lief dat je het vraagt! Was zwaar, ben een stuk eerder weggegaan i.v.m. vermoeidheid. Ben te weinig aan het genieten omdat ik teveel met mijn omgeving bezig ben, uiteindelijk gaat dat beter maar kost me echt teveel energie. Geniet gewoon niet zo lekker als met drugs op (het haalt de spanning weg) en kan het denk ik te weinig waarderen zonder. Was wel een stuk meer op mijn gemak dan het vorige festival. En hoe heerlijk het was om vandaag nuchter/fit wakker te worden en gewoon te kunnen sporten!Hoe was dat?
Gisteren heb ik 37k stappen gemaakt op Redbull en vanochtend om 8:30 was al aan het sporten.Lief dat je het vraagt! Was zwaar, ben een stuk eerder weggegaan i.v.m. vermoeidheid. Ben te weinig aan het genieten omdat ik teveel met mijn omgeving bezig ben, uiteindelijk gaat dat beter maar kost me echt teveel energie. Geniet gewoon niet zo lekker als met drugs op (het haalt de spanning weg) en kan het denk ik te weinig waarderen zonder. Was wel een stuk meer op mijn gemak dan het vorige festival. En hoe heerlijk het was om vandaag nuchter/fit wakker te worden en gewoon te kunnen sporten!
Ik ga wel even goed bedenken of festivals nog wel mijn ding zijn/in ieder geval komende tijd niks plannen want heb er geen behoefte aan, ik merk dat ik meer voldoening/plezier haal uit andere dingen nu. Mysteryland en Dance Valley stonden nog gepland voordat het uit was met mijn ex-vriendin, had er eigenlijk al niet enorm veel zin in maar toch gegaan om o.a. dat altijd drugs op festivals te doorbreken. Dat is gelukt![]()
Ik zou gewoon doen wat goed voelt op dat moment.
Niks vast zetten en nergens vanuit gaan en zo min mogelijk verwachtingen creëren.
En niet nu er al vanuit gaan dat het niet leuk word. Dan creëer je nu al dat het niet leuk word. (Self-fulfilling)
En je maakt het nogal zwaar zo door te zeggen het is tot dan overleven, je gaat niet naar een jungle ofzo. 🤣
Maak er gewoon het beste van!!
Als ik het goed begrijp heb je een afspraak gemaakt met jezelf om een tijd lang geen drugs te gebruiken, maar de verleiding om op een aankomend festival wel te gebruiken is groot. Je bent bang dat je achteraf spijt krijgt als je toch gaat gebruiken.
Misschien moet je even teruggegaan naar je originele intentie. Waarom heb je besloten om een tijd geen drugs te gebruiken? Omdat je bang was om in deze moeilijke periode de controle over je gebruik te verliezen? Wil je dat op het spel zetten voor dit festival?
Als je het mij vraagt:
Ik vind zonder drugs deze moeilijke periode doorkomen een heel mooi doel. Dat lijkt me een paar ongemakkelijke uurtjes op een festival wel waard. Vasthouden aan je idealen geeft uiteindelijk meer voldoening dan een paar uurtjes pret. En wie weet valt het festival ook nog eens mee 😉
Ik ga regelmatig naar festivals zonder hard drugs.Beste mede-forumleden.
Even context: anderhalve maand geleden is mijn relatie uitgegaan, erg moeilijk mee gehad maar het gaat steeds iets beter. Ik had toen besloten voorlopig geen drugs meer te doen en al helemaal niet meer buiten festivals, drugs heeft me die laatste periode veel naars gebracht (gebruikte ook wel doordeweeks vaker om gevoelens te onderdrukken). Dit gaat tot nu toe erg goed af. Bijna 2 maanden niks. 2 weken geleden op Dance Valley voor het eerst nuchter een festival doorgegaan. Dit viel me een beetje tegen in het begin, kon moeilijk loskomen, logisch natuurlijk maar uiteindelijk ging het wel redelijk. Voorheen gebruikte ik veels te veel (steeds meer) op festivals
Het probleem: Vermoeidheid sloeg natuurlijk in en ik had gewoon nog redelijk moeite met helemaal loskomen en volop genieten van de muziek. Heb naar mijn inzien echt niet enorm genoten (is ook wel een hele switch om ineens nuchter te gaan terwijl je dat nooit hebt gedaan). ben zelf ook eerder weggegaan maar was zo kapot, nu maakte ik is mee hoe het dan nuchter is en dan is het amper vol te houden tot het eind tenzij je een stuk later op het festival komt.
De vraag: Nu heb ik komend weekend mysteryland en ga ik in de ochtend met een partybus heen. Die gaat op het eind pas weer terug. Ik wou eigenlijk geen drugs gebruiken en eerder weggaan maar dit gaat gewoon moeilijk en is ook erg zonde om het laatste te missen. Ik kom toch minder goed los en hou het gewoon niet vol, uiteindelijk is het overleven. Maar ben ook bang dat het met niet gaat opleveren wat ik verwacht/hoop en dan spijt heb van het gebruik. Wat is in deze verstandig? Zou ik bijvoorbeeld een heel klein beetje speed kunnen gebruiken tegen 17.00/18.00 aan? Moet ik gewoon niet heengaan? Toch gewoon helemaal nuchter gaan maar weten dat het echt geen leuke ervaring wordt langer dan 12 uur op zo'n feest en het tegen het eind aan overleven is. Wat is jullie mening? Alvast bedankt voor jullie mening! Klein dilemma haha
Echt heel knap, het is bizar hoeveel mensen aan de drugs zitten eigenlijk. Dit moet ook gewoon kunnen maar is voor mijn brein even een hele switch omdat het niks anders gewend is met festivals. Hoelang ben jij op een festival? ga jij ook later heen of hoe doe je dat?Morgen ga ik ook naar een festival zonder hard drugs. En weet je wat? Ik ben oprecht blij dat ik het kan, dansen en genieten zonder drugs
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."