Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDosis dex voor een festival

Dosis dex voor een festival

40 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
L
LexyterminatorLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste leden.
Na vroeger regelmatig xtc te hebben gebruikt wil ik een keer wat anders op een feestje. Toch vaak een kater na xtc.
Ik heb een groot aantal dexamfetamine tabletten. 20 en 30 mg. De werkzame stof is met dex wel minder. 30 gram dex is 9’gram werkzaam volgens de bijsluiter.
Wat is nu echt een goede dosis op een festival en hoe is het het beste te doseren?
Vroeger ook wel 4fmp gepakt. Meestal rond de 220 gram.
Alvast bedankt!
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lexyterminator zei:
De werkzame stof is met dex wel minder. 30 gram dex is 9’gram werkzaam volgens de bijsluiter.
Klik om te vergroten...
ik snap dit niet helemaal, een tablet van 30mg dexamfetamine is gewoon 30mg dexamfetamine

of het heeft iets te maken met vertraagde afgifte,
in dat geval je tablet crushen tot een poeder en dan nemen. Dan is het gewoon in 1 keer de 30mg.

als ik lekker wil energiek wil worden van dex neem ik ~50mg maar dit verschilt heel erg per persoon

als ik echt uit mn pan wil gaan en dex is mn enige optie neem ik dichter bij de 80 (in dat geval zijn andere drugs beter om te pakken)

maar dit niet als richtlijn nemen want ik lees nu ook van andere mensen dat ze best hard kunnen gaan op 20-30mg, best gek dat het zo gespreid is

(je had ook zelf de zoekfunctie kunnen gebruiken, nu heb ik het voor je gedaan)
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#3
20mg is al een behoorlijk stevige dosis maar denk dat 40mg wel recreatief zal zijn.
L
LexyterminatorLid
01-01-2024, 00:00
#4
Yes. Helemaal gelijk. Het gaat om lisdex. Ik kon geen echte goede antwoorden vinden vandaar toch nog de vraag.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lexyterminator zei:
Yes. Helemaal gelijk. Het gaat om lisdex. Ik kon geen echte goede antwoorden vinden vandaar toch nog de vraag.
Klik om te vergroten...
top 👍
gewoon crushen dan idd
ik zou eerder @Snuffelaar zn advies opvolgen
~40mg nemen
ik ben waarschijnlijk gewoon een stuk minder gevoelig voor dex blijkt
L
LexyterminatorLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het zijn alleen capsules. Elvanse Zijn die ook vertraagd dan? Nee toch 😎. En dan 40mg lisdex?
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lexyterminator zei:
Yes. Helemaal gelijk. Het gaat om lisdex. Ik kon geen echte goede antwoorden vinden vandaar toch nog de vraag.
Klik om te vergroten...
Lisdex kan je toch helemaal niet snuiven? Het is een inactieve prodrug van dex om misbruik te voorkomen door enkel oraal actief te zijn.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Lexyterminator zei:
Beste leden.
Na vroeger regelmatig xtc te hebben gebruikt wil ik een keer wat anders op een feestje. Toch vaak een kater na xtc.
Ik heb een groot aantal dexamfetamine tabletten. 20 en 30 mg. De werkzame stof is met dex wel minder. 30 gram dex is 9’gram werkzaam volgens de bijsluiter.
Wat is nu echt een goede dosis op een festival en hoe is het het beste te doseren?
Vroeger ook wel 4fmp gepakt. Meestal rond de 220 gram.
Alvast bedankt!
Klik om te vergroten...
Wat klets je nou.

Je hebt het wss over lisdexamfetamine, geen dex. Dat werkt echt heel anders ook dan dex. Er zit überhaupt geen werkzame stof in je mediacatie, er zit een prodrug in. Je lichaam zet door die stoffen het om in dexamfetamine.

Lexyterminator zei:
Het zijn alleen capsules. Elvanse Zijn die ook vertraagd dan? Nee toch 😎. En dan 40mg lisdex?
Klik om te vergroten...
Ja. Lisdex heeft vertraagde afgifte… Afhankelijk van welk effect je zoekt: waarschijnlijk compleet onlogisch als partydrug. Je krijgt geen rush of euforie boost ofzo. En wat je dan ook neemt daarnaast zal niet het gewenste effect hebben als er lisdex in je systeem zit.

Sorry maar als dit je kennis over de mediactie is zou ik het zeker laten om recreatief te gebuiken. Wat sowieso al een kut idee is en zonde van je medicatie: maar je hebt geen idee waar je het over hebt. Ik zou je behandelend arts of google even raadplegen.
L
LexyterminatorLid
01-01-2024, 00:00
#9
Bedankt voor je reactie! Ik heb zelf geen adhd. De medicatie is van mijn vriendin. Ik wil liever geen xtc ivm de kater en omdat ik vroeger wel goed ging op 4f dacht ik dat lisdex een optie zou zijn.

wat zou anders nog een goede optie zijn?
Bedankt allemaal !
L
LexyterminatorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb eventueel ook nog de reguliere Dex 5 mg. Tentin. Iemand daar nog advies over?
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lexyterminator zei:
Ik heb eventueel ook nog de reguliere Dex 5 mg. Tentin. Iemand daar nog advies over?
Klik om te vergroten...
reguliere dex nemen, ~40mg
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Lexyterminator zei:
Bedankt voor je reactie! Ik heb zelf geen adhd. De medicatie is van mijn vriendin. Ik wil liever geen xtc ivm de kater en omdat ik vroeger wel goed ging op 4f dacht ik dat lisdex een optie zou zijn.

wat zou anders nog een goede optie zijn?
Bedankt allemaal !
Klik om te vergroten...
Nou 4F bijvoorbeeld! Of gewone pep…

Lexyterminator zei:
Ik heb eventueel ook nog de reguliere Dex 5 mg. Tentin. Iemand daar nog advies over?
Klik om te vergroten...
Dit zal ook beter werken en beter zijn qua effecten, maar nogsteeds kan je beter pep pakken. Alleen al qua prijs😅
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#13
ljuv zei:
maar nogsteeds kan je beter pep pakken. Alleen al qua prijs😅
Klik om te vergroten...
qua prijs ben ik het met je eens, maar ik persoonlijk pak liever dex dan “gewone pep”
vindt het effect gewoon fijner
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ikweetgeennaam zei:
qua prijs ben ik het met je eens, maar ik persoonlijk pak liever dex dan “gewone pep”
vindt het effect gewoon fijner
Klik om te vergroten...
Das wel interessant gezien het praktisch hetzelfde middel is, maar waar bij pep alleen levoamfetamine is bijgekomen… Enige verschil zou het lichamelijke effect moeten zijn? If im not mistaken?

Naja ik gebruik de ene als medicatie dus ik pas wel op met recreatief gebruik en pep vind ik sowieso waardeloos dus ik zou een compleet ander iets gebruiken. En mijn go to mdma vervanger blijft 2cb💕
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#15
ljuv zei:
Das wel interessant gezien het praktisch hetzelfde middel is, maar waar bij pep alleen levoamfetamine is bijgekomen… Enige verschil zou het lichamelijke effect moeten zijn? If im not mistaken?

Naja ik gebruik de ene als medicatie dus ik pas wel op met recreatief gebruik en pep vind ik sowieso waardeloos dus ik zou een compleet ander iets gebruiken. En mijn go to mdma vervanger blijft 2cb💕
Klik om te vergroten...
2cb is echt een hele fijne drug idd, was een lange tijd mijn favoriet, maar moet er ff mee stoppen ivm misbruik en HPPD

Ik krijg van dex een “schoner” gevoel en bodyload
ben zelf ook geen groot fan van pep maar als ik het doe doe ik dex 😁
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ikweetgeennaam zei:
maar moet er ff mee stoppen ivm misbruik en HPPD
Klik om te vergroten...
Wow heftag… Niet vaak gehoord in de context van 2cb.
Ikweetgeennaam zei:
Ik krijg van dex een “schoner” gevoel en bodyload
Klik om te vergroten...
Oke dit kan ik me wel voorstellen

Ikweetgeennaam zei:
ben zelf ook geen groot fan van pep maar als ik het doe doe ik dex 😁
Klik om te vergroten...
Ik ben er ook een beetje op tegen omdat het medicatie is die met regelmaat erg schaars is en alsmaar duurder wordt omdat big farma tering honden zijn en dan helpt recreatief gebruik niet mee in dat proces…

Maar na mijn laatste discussie hierover probeer ik dat los te laten. Heeft iets hypocriets🤷🏻‍♀️
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#17
ljuv zei:
Ik ben er ook een beetje op tegen omdat het medicatie is die met regelmaat erg schaars is en alsmaar duurder wordt omdat big farma tering honden zijn en dan helpt recreatief gebruik niet mee in dat proces…
Klik om te vergroten...
big pharma maakt ook recreatief gebruik van onze bankrekening….
en mentale gezondheid at that
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ikweetgeennaam zei:
big pharma maakt ook recreatief gebruik van onze bankrekening….
en mentale gezondheid at that
Klik om te vergroten...
Ja oke, maar hiermee schiet je dus in je eigen voeten die bigfarma al gekneusd en gebroken hebben snap je.

Of in het geval dat je zelf geen medicatie gebruikt: je schiet door mijn voeten terwijl deze al gebroken waren door bigfarma.

Naja idk zelf weten uiteindelijk. Maar pep is praktisch hetzelfde en vgm twintig keer zo goedkoop.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ikweetgeennaam zei:
reguliere dex nemen, ~40mg
Klik om te vergroten...
Als @Lexyterminator het nog nooit heeft gehad zou ik 25mg aanraden als startdosis. Bijnemen kan altijd nog. Heerlijk, Dexamfetamine. Helaas heb ik mijn kansen verspeeld omdat ik mijn gebruik niet in de hand kon houden maar ik voel me tegenwoordig nuchter toch vaak net zo zeker /lekker als vroeger met Dex dus ik heb het ook niet meer nodig 👍.
g
giganerdLid
01-01-2024, 00:00
#20
ljuv zei:
Of in het geval dat je zelf geen medicatie gebruikt: je schiet door mijn voeten terwijl deze al gebroken waren door bigfarma.
Klik om te vergroten...
maar wat voor verschil maakt het als iemand die dexamfetamine op recept krijgt, het bijv aan mij verkoopt? of zelf een extra hoge dosis recreatief neemt?
het tekort aan deze medicijnen (en andere) komt niet door ons “gewone” mensen, ook niet door drugsgebruikers maar door de duistere shit die achter de schermen gebeurt in die industrie
ljuv zei:
Naja idk zelf weten uiteindelijk. Maar pep is praktisch hetzelfde en vgm twintig keer zo goedkoop.
Klik om te vergroten...
zeker waar 🙌

(ik heb zelf methylfenidaat op voorschrift maar ik gebruik het niet meer)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."