Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe fijn maak je je poeder?

hoe fijn maak je je poeder?

31 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#1
Thx namens mij en mijn neus voor de info guys.
Mn neus krijgt wel momenteel spontaan honger van dit topic 👃😅😂
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ok fair points, thx 4 je eerlijkheid en je uitleg erbij.


OtherShore zei:
Okay, ik ben het niet helemaal eens met @Ulixes want ik vind je grappen vaak wel leuk @yiazmat (zegt ook iets over mij)
Klik om te vergroten...
Thx😊

OtherShore zei:
maar voor mij is er een grens bereikt als je tegen een mod, die je steeds netjes en vriendelijk benadert, zegt ‘Ik zou uzelf wel even een ban geven’. Dat gaat me te ver. Een paar emojis veranderen niet meteen de inhoud van die zin.
Klik om te vergroten...
Ok snap je punt, voor mij persoonlijk veranderen die emojis de zin wel want gebruik sws wel veel emojis maar vaak zet k het ook juist zo neer zodat je kan zien dat k gwn aant ouwehoeren ben en je t niet te serieus opvat terwijl k het eigk gwn lollig bedoel
En ja is natuurlijk op basis van die ban die k wel echt had gekregen maar meer gwn als lolletje en d8 houd t ook gelijk beetje luchtig

OtherShore zei:
Ik zou ook een onderscheid maken tussen wat @Mevrouw Pløp van mens tot mens tegen je zegt en wat ze in haar rol als mod zegt. Dat zijn twee verschillende dingen namelijk. Feit is dat je steeds de regels overtreedt en daar is voor zover ik weet coulant mee omgegaan.
Klik om te vergroten...
Maar ist zo erg dan dat k af en toe te snel iets post in mn enthousiasme zonder te kijken of er een andere soortgelijke post bestaat? Of mis k iets belangrijkers. Laat gerust weten als dat zo is👍

OtherShore zei:
Één opmerking in je bericht hierboven vond ik tenenkrommend:
Hier leg je dus de verantwoordelijkheid voor jouw onverantwoorde gebruik deels bij anderen neer.
Klik om te vergroten...
Ok ik snap je punt, had k mss even anders moeten verwoorden, doelde op een specefiek topic maar t hele principe ervam komt wel vaker voor, voorbeeld:
Vraag: wat is de veiligste manier om... te doen
Antwoord: doe het niet
Daarmee bedoel k te zeggen dat t nog wel is voorkomt en niet alleen op mijn topics dat de originele vraag niet beantwoord word wat er voor zorgt dat mensen dan maar gwn gaan proberen

3f a-pvp vs a-pihp?

Hey vroeg me af, heb deze 2 pas gekocht en over a-pihp is nog wel wat informatie te vinden en lijkt qua verhalen het meest in de buurt van de echte flakka te komen omdat dat de vervanger is van a php wat weer de vervanger is van a pvp. Maar qua naam lijkt 3f apvp er weer meer op alleen daar is...
drugsforum.nl drugsforum.nl
Dit topic doelde ik op omdat dat een perfect voorbeeld is ervan
Maar uiteraard onverantwoord gebruik ligt natuurlijk altijd 100% bij jezelf en daar neem k ook volledig de verantwoording voor dus excuses als t leek alsof k het op anderen wilde afschuiven

OtherShore zei:
Ik heb trouwens wel gemengde gevoelens, want ik vind je een aardige kerel en ik heb waardering voor de leuke manier waarop je op berichten reageert. Maar het houdt een keer op
Klik om te vergroten...
Fair enough: k hou gwn van humor en ja sorry kan soms best flauw zijn😅
Maar als t nodig is probeer k wel altijd serieus te antwoorden en op basis van feiten, wat k hier ook probeer te doen

Als je nog andere vragen hebt of dingetjes waar je mee oneens bent laat gerust weten 😋👍
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je doet het prima @yiazmat . Ik plette het alleen altijd wel de eerste keer in het zakje, anders vliegt alles weer rond in de kamer.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Aii, nog ff klein vervolgvraagje, wat voor zakje zou je dat in moeten doen dan? Zelfs met die bewaarzakjes blijft er altijd wel iets aan de randen kleven en dan stop je t er gwn in, kan me voorstellen als je t zakje gebruikt om in te crushen dat t helemaal overal in de randen blijft hangen (als t zakje al heel blijft) drm doe k meestal grotere stukken open maar voorzichtig met mn hand eromheen voor t wegspringen en de kleinere stukken gwn pletten, en ofc alleen de dosis die k plan te gebruiken. Ideetjes wat voor zakjes geschikt zouden zijn?
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bankpapier. Daar blijft niets aan kleven. En daarna in een zakje
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik gebruik 2 kaarten. Pletten met ene , met 2e van eerste doen 💁‍♀️
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Aii thx guys😁👍
P
PinkFluffyUnicornLid
01-01-2024, 00:00
#8
@yiazmat : je kreeg de opmerking al, en waarschuwing als ik me niet vergis… probeer je topics in 1 topic te openen….
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#9
No worries deze was er nog niet, iemand had (post#7) iets gepost van een soortgelijk topic maar andere vraag, dus kep dit keer op gelet en net ook paar gemaakt en eerst gecheckt of ze al bestonden dus ook nu ben ik braaf geweest 😜
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gwn in het plastic zakje waar het al in zit, niet te moeilijk doen kerel :tongueout:
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#11
Grip zakje dichtlaten en met de achterkant van een lepel het pletten en kapot drukken.

Tijdens het maken van lijntjes met een pasje nog iets fijner maken door te hakken met het pasje.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#12
hey vroeg me af, zelf doe k altijd met een pasje goed fijnhakken voor k mn lijntjes maak, je ziet dan nog wel wat brokjes maar alleen hele kleintjes tegen poeder aan. en met grotere brokken of kristal maak ik het eerst altijd fijn door te pletten en tijdens t pletten beetje heen en weer te halen en schraap de resten met pasje eraf. daarna weer verder zoals in begin genoemd.
maar punt vd vraag is is dat wel de juiste techniek of is het hoe fijner hoe beter of kan je juist beter wat meer duidelijke korreltjes ertussenin hebben. punt is wat is het meest efficient hierin?
T
TartarusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik weet niet of het efficiënt is maar in films zag ik dat ze poeder altijd met een scheermes fijn sneden. Zelf gebruik ik dubbel edge Gilette mesjes om het fijn te krijgen.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik zou zeggen: hoe fijner hoe beter, want dan wordt het poeder beter verdeeld en beter opgenomen. Ik druk de kristallen meestal fijn door de vlakke kant van het pasje erop te drukken en het pasje heen en weer te bewegen (dan schieten de kristallen ook niet alle kanten op). Meestal zitten er dan nog wat brokjes in. Dus vervolgens hak je het poeder met de zijkant van het pasje tot het een poeder wordt zonder brokjes.

Volgens mij heb je dus de juiste techniek. Je moet gewoon even volhouden tot je echt een fijn poeder krijgt. Dan kan even duren, vooral bij grote hoeveelheden. Het is dus beter om niet teveel tegelijk fijn te maken.

Er zijn ook andere manieren. Je kunt bijvoorbeeld een vijzel gebruiken die geschikt is voor het verpulveren van medicijnen. En je hebt ook molens voor in de hand die speciaal voor dit doel gemaakt zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
yiazmat zei:
hey vroeg me af, zelf doe k altijd met een pasje goed fijnhakken voor k mn lijntjes maak, je ziet dan nog wel wat brokjes maar alleen hele kleintjes tegen poeder aan. en met grotere brokken of kristal maak ik het eerst altijd fijn door te pletten en tijdens t pletten beetje heen en weer te halen en schraap de resten met pasje eraf. daarna weer verder zoals in begin genoemd.
maar punt vd vraag is is dat wel de juiste techniek of is het hoe fijner hoe beter of kan je juist beter wat meer duidelijke korreltjes ertussenin hebben. punt is wat is het meest efficient hierin?
Klik om te vergroten...
Dit werkt nog beter als je het op een warn bordje doet, vooral bij stoffen die vocht aantrekken zoals coke. 30 sec in de magnetron of een heet strijkijzer op het bordje zetten voordat je je spul er op gooit. Junkie life hacks 😄.
L
LionXLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat ik doe is met een gladde vijzel in een klein kommetje, eerst de kristallen platdrukken en daarna ronddraaien tot het allemaal poeder is, even volhouden en dan is het super fijn en zacht.
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#17
yiazmat zei:
Dus een lolletje gaat te ver maar een ban om niks niet? Kan je verwachten toch na zon actie, anderen zouden worden boos worden of denken doei kep geen zin in een zon site, ik maak gwn mn comeback met humor, niks mis mee toch😉



Kep idd niet de hele post erbij gepakt en volledig geanalyseerd maar maakt t niet minder waar, maar goed bij deze dan:

@yiazmat, je bent meerdere malen aangesproken op het openen van topics ipv de zoekfunctie te gebruiken,
Idd helemaal waar

laatst op het randje van vragen naar productieprocessen (zag ik gister pas).
Onzin (corrigeer me gerust als k iets mis)

Je vraagt advies over 100.000 dingen maar doet daar vervolgens niks mee,
Onzin (doe er genoeg mee vraag t tenslotte niet voor niks, dat t niet altijd is wat je wil horen of dat k een ander gelijk geef betekend mss dat die persoon dan ook echt gelijk had. Of als je me mss iets niet hebt zien doen of niet doen betekend ook niet dat t niet gebeurd)

draait meestal uit op onverantwoord drugsgebruik. Waarom vraag je dan advies?
Hangt af van de vraag, bv mijn a-phip topic van tijdje terug vroeg ik naar de veiligste manieren om het te doen en aub niet met antwoorden te komen van doe gwn niet en mn echte vragen te vermijden, nou 3x raden wat er geantwoord word 90% vd tijd. Dat soort antwoorden zorgt namelijk juist voor onverantwoord gebruik want als k gwn de antwoorden kreeg waar k naar vrieg kan je de schade minimaliseren
Of als k een heel ander voorbeeld geef en we t mss hebben over topics waar veel gebruik of hoge doseringen ter sprake komen heb k al uitgelegd dat k mezelf op meerdere gebieden vaak check of k nog mn eigen controle heb en qua doseringen is gwn mn tolerantie, en dan bedoel k mn natuurlijke tolerantie, natuurlijk tolerantieverhoging door gebruik telt ook zeker mee maar ben nou eenmaal zo gebouwd, iig qua uppers 😅

Of het stoer gedrag is (niet toegestaan), getroll (niet toegestaan) of dat het je gewoon echt niks kan schelen of je naar de klote gaat of een keer dood neervalt, geen idee.
zou sws ni eens weten stoer over wat dus nee, getroll ook nee (heb al vaak aangegeven niet alleen in t gebruik geïnteresseerd te zijn maar ook alles eromheen ofwel de kennis erover vind k ook interessant)
En of t me boeit dood neer te vallen, denk dat k die niet eens uit hoef te leggen

Vervolgens dit topic. Mensen aanzetten tot ronduit gevaarlijk drugsgebruik.
Ook onzin, ging letterlijk over maar 1 middel en 1 dosis wat maar 1x per jaar relevant is, veiliger kan bijna niet. Dit is letterlijk een drugsforum als dat al niet mag wat dan wel. Bestaan tenslotte toch ook drankspelletjes, vond t zelf een grappig idee en vind je t niks doe je t gwn niet, vind je t wel lachen dan heb k iemand op een geinig idee gebracht en een toekomstige leuke dag bezorgd.

Na overleg met de andere mods krijg je een ban van een week. Ik hoop dat je in die week na gaat denken hoe je het hier anders gaat doen.

conclusie: als we de feiten van de onzin scheiden houden we over teveel topics, niet altijd eens zijn over adviezen en een hier en daar een lolletje
Rede voor een ban? Zeg jij t maar😉

En nogmaals no hard feelings naar wie ook hier maar je wilde details dus bij deze 😋👍
Klik om te vergroten...
Je gedrag wordt met elke post kinderachtiger. Gedraag je gewoon en luister naar een mod, die zijn er niet voor niets. Daarnaast zijn je grapjes, imho, bijna nooit grappig.
M
MiraculeusLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dit ding werkt best goed!
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Miraculeus zei:
Dit ding werkt best goed!
Klik om te vergroten...
Is ondertussen bekend dat hij de zoekfunctie nooit gebruikt 🤣
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik vraag me af hoeveel topics je nu weer gaat openen ipv de zoekfunctie te gebruiken. En wat wél werkt, als waarschuwen en het geven van een tijdelijke ban niet werkt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."