Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVraagje over wat me gister is overkomen

Vraagje over wat me gister is overkomen

12 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Speed in combinatie met XTC zijn sowieso al overload.
Hoe lang was je al wakker.
Ik heb nog mensen gezien die dagelijks speed nemen en helemaal paranoide worden en hallucineren in combinatie met een hele lichte dosering xtc.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik heb gister dus iets heel raars gehad.
Ik zag diertjes over mijn bed rennen beetje schaduw achtig ter grote van ee muis. En hoorde stemmen uit mn wcwastafelputje. Werd steeds wat uit geroepen.
Gebruik al een aantal jaar speed dus heb dat dagelijks in mn lichaam en had savonds laat dus nog een halve xtc pil genomen en dit waren mn lichtste pillen.
Xtc was inmiddels alweer een maand of 9 a 10 terug.

Maar weet niet zo goed waar ik dit gebeuren moet plaatsen voor mezelf.
En het houd me dus enorm bezig.

Hallucinaties? Psychose? Wanen?
Ik heb werkelijk geen idee.

Heb wel een hele rij met stempeltjes ofterwijl diverse stoornissen die zo nu en dan op me van toepassing kunnen zijn.

ADD - ptss - persoonlijkheids stoornis.
Angst en paniek aanvallen
Depressies.

Slik hier al ruim 3 maanden geen medicijnen meer voor.
Dus zo'n combi kan het niet zijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Sniffle88 zei:
Ik heb gister dus iets heel raars gehad.
Ik zag diertjes over mijn bed rennen beetje schaduw achtig ter grote van ee muis. En hoorde stemmen uit mn wcwastafelputje. Werd steeds wat uit geroepen.
Gebruik al een aantal jaar speed dus heb dat dagelijks in mn lichaam en had savonds laat dus nog een halve xtc pil genomen en dit waren mn lichtste pillen.
Xtc was inmiddels alweer een maand of 9 a 10 terug.

Maar weet niet zo goed waar ik dit gebeuren moet plaatsen voor mezelf.
En het houd me dus enorm bezig.

Hallucinaties? Psychose? Wanen?
Ik heb werkelijk geen idee.

Heb wel een hele rij met stempeltjes ofterwijl diverse stoornissen die zo nu en dan op me van toepassing kunnen zijn.

ADD - ptss - persoonlijkheids stoornis.
Angst en paniek aanvallen
Depressies.

Slik hier al ruim 3 maanden geen medicijnen meer voor.
Dus zo'n combi kan het niet zijn.
Klik om te vergroten...
Klinkt als stimulantenpsychose. Had je wat nachten overgeslagen?
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik herken wel wat licht psychotische symptomen in je verhaal, vooral visuele en auditieve hallucinaties. Dat kan veroorzaakt worden door het overmatig gebruik van stimuleerde middelen in combinatie met slaapgebrek en stress. Waarschijnlijk was die xtc pil naast je dagelijks gebruik van speed net teveel.

Om je gerust te stellen: dit klinkt zo op het eerste gezicht niet als een volwaardige psychotische episode, want je realiteitsbesef is nog redelijk intact. Het is belangrijk om nu te stoppen met gebruik en jezelf rust te geven. Dan zullen je symptomen waarschijnlijk snel weer verdwijnen. Maar neem dit wel serieus. Doorgaan met gebruik als je al licht psychotische symptomen vertoont kan nare consequenties hebben.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#5
dupont zei:
Klinkt als stimulantenpsychose. Had je wat nachten overgeslagen?
Klik om te vergroten...
Nee was toen ongeveer 14 uur wakker.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#6
Sniffle88 zei:
Ik heb gister dus iets heel raars gehad.
Ik zag diertjes over mijn bed rennen beetje schaduw achtig ter grote van ee muis. En hoorde stemmen uit mn wcwastafelputje. Werd steeds wat uit geroepen.
Gebruik al een aantal jaar speed dus heb dat dagelijks in mn lichaam en had savonds laat dus nog een halve xtc pil genomen en dit waren mn lichtste pillen.
Xtc was inmiddels alweer een maand of 9 a 10 terug.

Maar weet niet zo goed waar ik dit gebeuren moet plaatsen voor mezelf.
En het houd me dus enorm bezig.

Hallucinaties? Psychose? Wanen?
Ik heb werkelijk geen idee.

Heb wel een hele rij met stempeltjes ofterwijl diverse stoornissen die zo nu en dan op me van toepassing kunnen zijn.

ADD - ptss - persoonlijkheids stoornis.
Angst en paniek aanvallen
Depressies.

Slik hier al ruim 3 maanden geen medicijnen meer voor.
Dus zo'n combi kan het niet zijn.
Klik om te vergroten...


Als eens wat rustiger aandeed met de drugs en dan kijkt of je er nog steeds last van hebt?

Of zeg ik nu iets doms?
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#7
OtherShore zei:
Ik herken wel wat licht psychotische symptomen in je verhaal, vooral visuele en auditieve hallucinaties. Dat kan veroorzaakt worden door het overmatig gebruik van stimuleerde middelen in combinatie met slaapgebrek en stress. Waarschijnlijk was die xtc pil naast je dagelijks gebruik van speed net teveel.

Om je gerust te stellen: dit klinkt zo op het eerste gezicht niet als een volwaardige psychotische episode, want je realiteitsbesef is nog redelijk intact. Het is belangrijk om nu te stoppen met gebruik en jezelf rust te geven. Dan zullen je symptomen waarschijnlijk snel weer verdwijnen. Maar neem dit wel serieus. Doorgaan met gebruik als je al licht psychotische symptomen vertoont kan nare consequenties hebben.
Klik om te vergroten...
Dank voor je antwoord. Slapen doe ik eigenlijk vrijwel elke nacht zo heel af en toe komt het wel eens voor dat het een dag niet lukt maar ben nooit 2 dagen wakker.

Ben wel altijd gestresst en gespannen.
Ik moet zeggen dit was denk ik de 8ste keer ofzo dat ik xtc heb gebruikt. En dat het nu ongeveer 50% kans is dat ie super kut gaat. Vorige keren waren het echt paniek aanvallen zeker de 1e x was ik echt helemaal in paniek.
Misschien is dit spul het toch gewoon niet voor mij. Jammer want de keren dat het wel goed is gegaan heb ik leuke herinneringen aan.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#8
en vergeet niet speed kan zoan dikke dopamine boost geven dat je idd ook spanning krijg wat de serotonine vanuit de xtc ook een stukje enger kan laten lijken
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sniffle88 zei:
Ik heb gister dus iets heel raars gehad.
Ik zag diertjes over mijn bed rennen beetje schaduw achtig ter grote van ee muis. En hoorde stemmen uit mn wcwastafelputje. Werd steeds wat uit geroepen.
Klik om te vergroten...
Ik heb vroeger iets soortgelijks meegemaakt.
Teveel en te lang speed speed gebruikt met gezelschap, 2 nachtjes wakker. Ik bleef bij die mensen slapen.
2 mensen zagen samen een soort van jaren 70 aftiteling op tv... terwijl de tv uitstond, ze vonden het raar dat ik dat niet zag. Ik vond het raar dat ze dat zagen. Ging zover dat ze achter de tv gingen kijken of het daar vandaan kwam, stekker uitgetrokken en blijven tv kijken. Ik vond het grappig en vermakelijk. Tot ik mijn tanden ging poetsen. Ik zag een soort van blacklight uit het gootsteenputje komen en hoorde muziek uit de gootsteen komen. Waarop ik iedereen bij me had geroepen om te vragen of ze daar beneden een feestje hadden? Echt compleet van de pot gerukt, bizarre waanbeelden.
Na een nachtje goed slapen en eten zijn de hallucinaties verdwenen en kan ik er best om lachen, maar dat was tevens ook de laatste keer dat ik zoveel speed gebruikt heb.
Ik denk dat het'm vooral zit in slaapgebrek/te weinig eten/...
Zou me er verder niet teveel zorgen over maken, als dat probleem bij jou ook weg was na goed te slapen en te eten is er niks aan de hand lijkt me.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Speed kan inderdaad hallucinaties veroorzaken als je veel/vaak gebruikt. Als je het dagelijks nodig hebt om te functioneren dan kan je beter even naar de huisarts gaan. Het zou zomaar kunnen dat je zelfmedicatie aan het toedienen bent terwijl andere medicatie mogelijk minder bijwerkingen veroorzaakt. Sowieso loop je met dagelijks gebruik van speed kans op angstklachten, gebitschade, hartklachten, concentratiestoornissen, en later op de ziekte van Parkinson.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
mandragora zei:
Ik heb vroeger iets soortgelijks meegemaakt.
Teveel en te lang speed speed gebruikt met gezelschap, 2 nachtjes wakker. Ik bleef bij die mensen slapen.
2 mensen zagen samen een soort van jaren 70 aftiteling op tv... terwijl de tv uitstond, ze vonden het raar dat ik dat niet zag. Ik vond het raar dat ze dat zagen. Ging zover dat ze achter de tv gingen kijken of het daar vandaan kwam, stekker uitgetrokken en blijven tv kijken. Ik vond het grappig en vermakelijk. Tot ik mijn tanden ging poetsen. Ik zag een soort van blacklight uit het gootsteenputje komen en hoorde muziek uit de gootsteen komen. Waarop ik iedereen bij me had geroepen om te vragen of ze daar beneden een feestje hadden? Echt compleet van de pot gerukt, bizarre waanbeelden.
Na een nachtje goed slapen en eten zijn de hallucinaties verdwenen en kan ik er best om lachen, maar dat was tevens ook de laatste keer dat ik zoveel speed gebruikt heb.
Ik denk dat het'm vooral zit in slaapgebrek/te weinig eten/...
Zou me er verder niet teveel zorgen over maken, als dat probleem bij jou ook weg was na goed te slapen en te eten is er niks aan de hand lijkt me.
Klik om te vergroten...
Grappig dat die 2 dan wel precies hetzelfde zagen zou toch vermoeden dat iedereen gewoon zn eigen dingen zou horen zien of iets dergelijks.

Die gootsteen putjes zijn dan denk ik gewoon super intressant als je onder invloed bent.

Als je nog weet wat er gebeurd en dat je fantasie een loopje met je neemt zal het nog wel los lopen dan.
Maar ga er wel wat meer opletten en geen combi meer proberen te nemen.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Neo-Shulginist zei:
Speed kan inderdaad hallucinaties veroorzaken als je veel/vaak gebruikt. Als je het dagelijks nodig hebt om te functioneren dan kan je beter even naar de huisarts gaan. Het zou zomaar kunnen dat je zelfmedicatie aan het toedienen bent terwijl andere medicatie mogelijk minder bijwerkingen veroorzaakt. Sowieso loop je met dagelijks gebruik van speed kans op angstklachten, gebitschade, hartklachten, concentratiestoornissen, en later op de ziekte van Parkinson.
Klik om te vergroten...
Ja klopt is zelfmedicatie maar goed begon ooit met heeel weinig per dag en is inmiddels natuurlijk al veel meer geworden. Ongeveer een halve gram per dag. Heb een tijdje ook geexperimenteerd met medicijnen met mn psycholoog maar ik ben momenteel niet meer in behandeling daar dus kreeg ook in 1x geen medicatie meer dus ja toen dus weer meer andere middelen.
Heb morgen een afspraak met mn huisarts om naar een psycholoog te gaan dichterbij me in de buurt. Ben idd bekend met een aantal van de bijwerkingen en hoe langer het duurt hoe meer bijwerkingen misschien dus tijd om weer aan de bel te trekken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#13
Sniffle88 zei:
Ja klopt is zelfmedicatie maar goed begon ooit met heeel weinig per dag en is inmiddels natuurlijk al veel meer geworden. Ongeveer een halve gram per dag. Heb een tijdje ook geexperimenteerd met medicijnen met mn psycholoog maar ik ben momenteel niet meer in behandeling daar dus kreeg ook in 1x geen medicatie meer dus ja toen dus weer meer andere middelen.
Heb morgen een afspraak met mn huisarts om naar een psycholoog te gaan dichterbij me in de buurt. Ben idd bekend met een aantal van de bijwerkingen en hoe langer het duurt hoe meer bijwerkingen misschien dus tijd om weer aan de bel te trekken.
Klik om te vergroten...
Ja ik zou er zeker morgen even bij vermelden dat je dagelijks speed gebruikt en dat je last had van hallucinaties. Goed wel dat je zelf al de stap had gezet om naar de huisarts en psycholoog te gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."