Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrillen door 3mmc?

Trillen door 3mmc?

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
f
fadi_92Lid
01-01-2024, 00:00
#1
hoe vaak wordt de 3-MMC nog gebruikt? Nederland zal je vermoorden. Blijf aub met je handen van mensen ik heb er zelf ook problemen mee. Gelukkig zit ik in een therapiecentrum. Beterschap Groetjes uit Duitsland ❤️
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoii ik gebruik al een tijdje 3mmc, maar sinds vorige week begonnen mijn handen heel heftig te trillen, en sinds gister mijn hele lichaam.
het is sinds dien ook niet meer gestopt, ook niet als ik bij nam..
Weet iemand waardoor ik zo tril?
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#3
PsyTekz zei:
Wat is al een tijdje gebruiken?
Ik neem aan dat je het dagelijks neemt dan is trillen toch een normaal neveneffect.
Betekent dat je een zware last legt op jou lichaam.
Teken dat je beter stopt met gebruiken
Klik om te vergroten...
Ik gebruik nu ongeveer 6 maanden elke dag.. ik heb wel eens eerder gehad dat ik begon te trillen omdat mijn spieren dan strak stonden, maar het is sinds deze week gewoon non stop.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#4
r_p_05 zei:
Ik gebruik nu ongeveer 6 maanden elke dag.. ik heb wel eens eerder gehad dat ik begon te trillen omdat mijn spieren dan strak stonden, maar het is sinds deze week gewoon non stop.
Klik om te vergroten...

Stop gewoon met gebruiken!
Spierspanning of tremors.
Kan ook met je hartconditie te maken hebben.
Voor spierspanning kan je extra magnesium innemen.
Het zou niet slecht zijn een arts te raadplegen.
6 maanden dagelijks gebruiken is een dikke verslaving.
Zoek hulp hier voor!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#5
Herken je jezelf hier in?

Hoe dan ook, het advies blijft hetzelfde, zoals @PsyTekz al zei:
PsyTekz zei:
Stop gewoon met gebruiken!
Klik om te vergroten...
En ja, sowieso een arts raadplegen. Misschien moeten ze nu al medisch ingrijpen. Sterkte!
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#6
OtherShore zei:
Herken je jezelf hier in?

Hoe dan ook, het advies blijft hetzelfde, zoals @PsyTekz al zei:

En ja, sowieso een arts raadplegen. Misschien moeten ze nu al medisch ingrijpen. Sterkte!
Klik om te vergroten...
Hmm ik heb het even doorgelezen, maar sommige dingen herken ik wel..
Ik heb mij ook ingeschreven bij een behandeling van Tactus, maar het wordt gewoon zwaar als ik niet gebruik..
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
r_p_05 zei:
Het gaat momenteel super slecht met me, ik was zondag een hele dag clean met behulp van mijn beste vriend, aan het einde van de dag werd het super zwaar en kreeg ik een grote breakdown en ben weer flink gaan gebruiken, heb sinds zondag ook maar 6 uur geslapen denk ik…
Ik weet niet meer wat ik moet doen
Klik om te vergroten...
Misschien ook even naar je omgeving kijken.

Je zegt dat je met hulp van je beste vriend een tijdje van de 3-MMC af wist te blijven. Goed dat je zo steun hebt gevonden!

Maar hoe kwam het dat je toch weer 3-MMC ging gebruiken? En vooral: hoe kwam het dat je gelegenheid had om 3-MMC te gebruiken?

Als je wil stoppen maar het lukt niet, dan is het noodzakelijk dat je je omgeving zo verandert dat die je niet in de verleiding brengt. Dat betekent dus: geen voorraad 3-MMC achter de hand, nummers van dealers verwijderen, geen contact met vrienden/kennissen die zelf nog gebruiken. En als het nodig is mogelijk zelfs je eigen nummer veranderen, en/of even een andere telefoon nemen waarmee je niet op je social media accounts kan komen.

Zo kan je jezelf behoeden voor weer in dezelfde valkuilen vallen.
Ik snap wel: dit kunnen best radicale stappen zijn. Maar ik denk dat het tijd is dat je voor jezelf kiest. En dit hoort erbij. Verder geen zorgen: je kunt later wel weer gewoon contact hebben met vrienden/kennissen. Maar nu is het gewoon even niet goed voor je. Dat kun je ook gewoon tegen mensen zeggen. Zo van 'sorry, maar contact met jou zorgt ervoor dat ik weer terugval in 3-MMC gebruik en daar wil ik juist mee stoppen'. Als ze daar geen begrip voor hebben dan zijn het sowieso egoïstische klootzakken die je liever naar beneden halen dan dat ze zien dat het goed met je gaat. Zulke mensen heb je dus niet nodig in je leven.
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#8
OtherShore zei:
Heb je contact gehad met Tactus? Misschien even aan de bel trekken zodat er vaart wordt gemaakt met de intake en behandeling.
Klik om te vergroten...
Ik ben gestopt bij Tactus en ben nu ingeschreven bij de yeswecan kliniek
Daar ga ik waarschijnlijk binnenkort heen
V
VeryNicePersonLid
01-01-2024, 00:00
#9
r_p_05 zei:
Hoii ik gebruik al een tijdje 3mmc, maar sinds vorige week begonnen mijn handen heel heftig te trillen, en sinds gister mijn hele lichaam.
het is sinds dien ook niet meer gestopt, ook niet als ik bij nam..
Weet iemand waardoor ik zo tril?
Klik om te vergroten...
K heb een klinische behandeling bij tactus en iriszorg gehad het waard!!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
r_p_05 zei:
Hmm ik heb het even doorgelezen, maar sommige dingen herken ik wel..
Ik heb mij ook ingeschreven bij een behandeling van Tactus, maar het wordt gewoon zwaar als ik niet gebruik..
Klik om te vergroten...
Het is misschien niet verstandig om nu zonder begeleiding te stoppen. Maar als de ernst van de situatie bekend is dan is er misschien meer mogelijk.

Ik heb ook je andere topic gelezen:
r_p_05 zei:
ik heb sinds dit weekend allemaal wondjes op mijn gezicht en het begin nu ook op mijn armen, benen en buik..
Klik om te vergroten...
Dit is allemaal wel zorgelijk hoor. Het zou me erg verbazen als ze je zo op de wachtlijst laten staan.
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Het is misschien niet verstandig om nu zonder begeleiding te stoppen. Maar als de ernst van de situatie bekend is dan is er misschien meer mogelijk.

Ik heb ook je andere topic gelezen:

Dit is allemaal wel zorgelijk hoor. Het zou me erg verbazen als ze je zo op de wachtlijst laten staan.
Klik om te vergroten...
Klopt ik wordt waarschijnlijk ook “voorgetrokken” aangezien ik dus al een half jaar elke dag gebruik..
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#12
r_p_05 zei:
Klopt ik wordt waarschijnlijk ook “voorgetrokken” aangezien ik dus al een half jaar elke dag gebruik..
Klik om te vergroten...
Ben je van plan om nu verdere stappen te ondernemen of wacht je even af?
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
Ben je van plan om nu verdere stappen te ondernemen of wacht je even af?
Klik om te vergroten...
Ik wacht het een beetje af, ik vind het namelijk echt super spannend.. de stap om mij in te schrijven voor een behandeling was ook al super eng..
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
r_p_05 zei:
Ik wacht het een beetje af, ik vind het namelijk echt super spannend.. de stap om mij in te schrijven voor een behandeling was ook al super eng..
Klik om te vergroten...
Kun je bij iemand in je omgeving terecht?
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#15
OtherShore zei:
Kun je bij iemand in je omgeving terecht?
Klik om te vergroten...
Ja mijn beste vriendin weet van mijn situatie af en bij haar kan ik wel terecht
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#16
r_p_05 zei:
Ja mijn beste vriendin weet van mijn situatie af en bij haar kan ik wel terecht
Klik om te vergroten...
Ik weet niet genoeg van je situatie af en ik ben geen arts, maar je situatie klinkt potentieel gevaarlijk. Er gebeuren heftige dingen met je lichaam. Je kunt een aantal voor de hand liggende dingen doen: gebruik minderen of in ieder geval constant houden; gezond eten en drinken ook als je geen honger of dorst hebt; zorgen dat je rust krijgt. Maar goed bedoelde adviezen zijn geen vervanging voor professionele hulp.

Is het een idee om dit met je vriendin te bespreken? Misschien kun je bijvoorbeeld samen naar de huisarts gaan?
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#17
OtherShore zei:
Ik weet niet genoeg van je situatie af en ik ben geen arts, maar je situatie klinkt potentieel gevaarlijk. Er gebeuren heftige dingen met je lichaam. Je kunt een aantal voor de hand liggende dingen doen: gebruik minderen of in ieder geval constant houden; gezond eten en drinken ook als je geen honger of dorst hebt; zorgen dat je rust krijgt. Maar goed bedoelde adviezen zijn geen vervanging voor professionele hulp.

Is het een idee om dit met je vriendin te bespreken? Misschien kun je bijvoorbeeld samen naar de huisarts gaan?
Klik om te vergroten...
Ja, ik sta nu zelf op een punt dat ik ook realiseer dat ik hulp nodig heb, toch vind ik het verschrikkelijk eng. Ik zit dus al in therapie en heb die mevrouw dus laatst alles eerlijk opgebiecht en toen ging mijn beste vriendin ook mee om mij te helpen, ook heeft ze geholpen om het tegen mijn ouders te zeggen..
nu heb ik over 2 weken een intake bij Tactus, maar zoals ik al zei vind ik het zo eng..
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#18
r_p_05 zei:
Ja, ik sta nu zelf op een punt dat ik ook realiseer dat ik hulp nodig heb, toch vind ik het verschrikkelijk eng. Ik zit dus al in therapie en heb die mevrouw dus laatst alles eerlijk opgebiecht en toen ging mijn beste vriendin ook mee om mij te helpen, ook heeft ze geholpen om het tegen mijn ouders te zeggen..
nu heb ik over 2 weken een intake bij Tactus, maar zoals ik al zei vind ik het zo eng..
Klik om te vergroten...

In overbrugging naar opname of ontwenning zou ik toch proberen niet of zo weinig mogelijk te gebruiken.
Een arts raadplegen.
Genoeg eten en drinken. Vitaminesuplementen, magnesium.
Slaap pakken en een ritme of structuur zoeken in je dagelijks doen.
Draag zorg voor je lichaam want de signalen die je nu krijgt zijn zorgwekkend.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#19
r_p_05 zei:
zoals ik al zei vind ik het zo eng..
Klik om te vergroten...
Heel begrijpelijk hoor. Voor mij was het ook een grote stap om hulp te zoeken. Gebruiken (met alle nadelen van dien) wordt toch een soort normaal. Het was super confronterend om hier met een buitenstaander over te praten. Ik voelde zoveel schaamte. Maar nu voel ik me dankzij alle hulp toch een stuk beter.

Als je verslaafd bent is er ook een soort tweestrijd gaande: ergens wil je stoppen en ergens ook niet. Het was voor mij een enorme uitdaging om hier overheen te stappen, hoewel ik eigenlijk dondersgoed wist dat stoppen de enige optie was.
J
Junkie_05Lid
01-01-2024, 00:00
#20
OtherShore zei:
Heel begrijpelijk hoor. Voor mij was het ook een grote stap om hulp te zoeken. Gebruiken (met alle nadelen van dien) wordt toch een soort normaal. Het was super confronterend om hier met een buitenstaander over te praten. Ik voelde zoveel schaamte. Maar nu voel ik me dankzij alle hulp toch een stuk beter.

Als je verslaafd bent is er ook een soort tweestrijd gaande: ergens wil je stoppen en ergens ook niet. Het was voor mij een enorme uitdaging om hier overheen te stappen, hoewel ik eigenlijk dondersgoed wist dat stoppen de enige optie was.
Klik om te vergroten...
Ik schaam me er ook gewoon heel erg voor, omdat heel veel vrienden van me wel eens drugs gebruiken maar niemand weet dat ik er zoveel last van heb, ik hoop dat de Tactus behandeling mij gaat helpen

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."