Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"OtherShore zei: @r_p_05 Ik ben het medisch gezien volledig eens met @Neo-Shulginist, dus laat mijn opmerking hierboven je er niet van weerhouden te stopen 😉 Wat ik probeerde te zeggen is dat stoppen zonder begeleiding mentaal en emotioneel zwaar kan zijn. Dus ik begrijp het als je het niet alleen wilt doen (ook al is nu stoppen uiteindelijk gezonder). Ik vind het ook belangrijk om te overleggen met hulpverlening. Hoe gaat het inmiddels trouwens met je? Klik om te vergroten... Het gaat momenteel super slecht met me, ik was zondag een hele dag clean met behulp van mijn beste vriend, aan het einde van de dag werd het super zwaar en kreeg ik een grote breakdown en ben weer flink gaan gebruiken, heb sinds zondag ook maar 6 uur geslapen denk ik… Ik weet niet meer wat ik moet doen"
"Neo-Shulginist zei: Schuldgevoel en schaamte komen vaak voor bij verslavingsproblemen. Dat is ook best logisch, want drugs worden gestimatiseerd dus mensen doen er vaak nogal overdreven over. Maar schaamte over drugsgebruik is onderdeel van het probleem. Waar je eigenlijk naartoe wil werken is dat je blij bent met de keuzes die je maakt. Kennelijk gebruik je steeds vaker dan waar je je goed bij voelt. Dan wordt dus de vraag: wat zorgt er nou voor dat je steeds drugs gebruikt terwijl je het eigenlijk niet wil? Schaamte kan een belemmering zijn om die vraag uit te zoeken, omdat je daarmee misschien belangrijke dingen (voor jezelf) verzwijgt. Klik om te vergroten... Ik gebruik het eigenlijk omdat het men hoofd gewoon helemaal uitzet en op het moment dat men hoofd weer aangaat schaam ik me en voel ik me super kut Maar op dat moment is er een of andere stem in mijn hoofd die zegt dat de enige oplossing gebruiken is.."
"Neo-Shulginist zei: Het vervelende aan stoppen met stimulerende middelen zoals 3-MMC is dat het na het stoppen eerst inderdaad vervelender wordt, voordat het beter wordt. Als je lang 3-MMC hebt gebruikt dan kun je extra last krijgen van depressieve klachten, paniekaanvallen of angstklachten, vermoeidheid, emotionele schommelingen zoals woedeuitbarstingen of huilbuien. Maar die klachten wegen wel op tegen de lichamelijke schade die je nu aan het aanrichten bent: slaaptekort is op zichzelf al heel schadelijk, maar daarnaast kan er ook schade in het brein ontstaan waardoor je last kunt krijgen van concentratiestoornissen, of de ziekte van Parkinson, nog even naast schade aan het gebit, en problemen met de spijsvertering (zoals obstipatie of zelfs een maagzweer). Omdat die lichamelijke schade blijft opbouwen, is het beter om gewoon direct stoppen met gebruiken. Daar zitten alleen maar lichamelijke voordelen aan. De slaapfunctie en de spijsvertering herstellen zich redelijk snel (binnen twee weken). Dus dat is wel een voordeel t.o.v. andere middelen zoals benzo's of opioïden, waarvan je langzaam moet afkicken omdat je anders last kunt krijgen van gevaarlijke lichamelijke bijwerkingen. Stoppen kan dus gewoon. En als het stoppen niet bevalt kun je altijd weer gewoon gaan gebruiken. Dan ben je uiteindelijk niks verloren Klik om te vergroten... Ik heb inderdaad gemerkt dat als ik stop, ik gekke woede aanvallen krijg of in huilen uitbarst Stoppen is gewoon zo moeilijk"
"OtherShore zei: Heb je contact gehad met Tactus? Misschien even aan de bel trekken zodat er vaart wordt gemaakt met de intake en behandeling. Klik om te vergroten... Ik ben gestopt bij Tactus en ben nu ingeschreven bij de yeswecan kliniek Daar ga ik waarschijnlijk binnenkort heen"
"Neo-Shulginist zei: Van 3-MMC (en andere stimulerende middelen) kun je last krijgen van pukkels. Hoe dat precies werkt is niet helemaal duidelijk. Maar het kan te maken hebben met een disbalans in de talgproductie. Die pukkels kunnen gemakkelijk uitmonden in wondjes. Zeker omdat 3-MMC ook tics kan veroorzaken, waardoor je bijvoorbeeld herhaaldelijk gaat krabben, pulken, wrijven, of andere dingen waardoor je de huid steeds blijft beschadigen. Mensen die vaak en veel stimulerende middelen gebruiken hebben er wel vaker last van. Je ziet het bijvoorbeeld ook op de voor en na plaatjes van methgebruikers. Klik om te vergroten... Ik heb momenteel ook hele erge uitslag op men gezicht, komt dit ook door 3mmc?"
"Snuffelaar zei: Wat voor soort uitslag? Zoals @Neo-Shulginist al zei komen bv puisten door je huid die vettig en zweterig wordt waardoor je poriën gaan verstoppen. Misschien zalf voor je gezicht (en neus) halen of even stoppen met gebruik. Klik om te vergroten... Het zijn allemaal rode vlekken"
"OtherShore zei: Goed nieuws @Junkie_05 🙂 Fijn dat het eindelijk zo ver is en dat je de kliniek in gaat. Ik begrijp hoe je je voelt, want zo voelde ik me ook voordat ik de kliniek in ging. Een leven zonder drugs kon ik me op dat moment niet voorstellen, maar toen ik eenmaal in de kliniek was ging het eigenlijk vanzelf. Het is toch een beetje een kwestie van verstand op nul en de sprong wagen. Als je een tijdje nuchter bent ga je weer heel anders over dingen nadenken. Je leven zal een stuk beter zijn zonder 3-MMC. Klik om te vergroten... Ja ik zie er ook gewoon tegenop om dan aan mijn onderliggende problemen te gaan werken. En als ik bijvoorbeeld nu geen 3mmc kan gebruiken, kan ik super makkelijk terugvallen naar wiet, alcohol etc. Maar ineens wordt alles van me weggehaald en ik weet gewoon niet hoe ik dan met problemen of gevoelens moet omgaan.."
"Hoi hoi, Ik word aanstaande woensdag opgenomen in een kliniek, waar ik super blij mee ben, maar toch vind ik het super eng. Het komt ineens zo super dichtbij en ik kan mij gewoon geen leven zonder 3mmc voorstellen. Ik heb ook echt zo iets van ik wil niet meer naar de kliniek en ik wil gewoon wegrennen voor al men problemen. Sorry ik moest dit echt even kwijt groetjes"
"Hoi Hoii! Ik heb van de week de intake bij yes we Can, gehad, nu heb ik te horen gekregen dat ik eind januari pas word opgenomen.. Dat is dus pas over 4 maanden.. mijn gebruik wordt echt super erg en ik weet gewoon niet wat ik moet doen.. Heeft iemand tips om die 4 maanden te overleven?"
"Dankjewel! Het was ook super lastig om hulp te zoeken, maar ik wil er echt vanaf dus het is de beste keuze denk ik. Ik ben idd laatst door een fellow meegenomen naar een CA meeting, vond het super eng maar ook heel fijn.. het probleem is dat die meetings niet bij mij in de buurt zijn en ik heb het geld er niet voor om elke keer met het ov te gaan.. Ook ga ik me heel snel isoleren als het niet goed met mij gaat, waardoor ik het dus super moeilijk om die stap te zetten om toch naar de meeting te gaan"