#1
Het is misschien niet verstandig om nu zonder begeleiding te stoppen. Maar als de ernst van de situatie bekend is dan is er misschien meer mogelijk.
Ik heb ook je andere topic gelezen:
Dit is allemaal wel zorgelijk hoor. Het zou me erg verbazen als ze je zo op de wachtlijst laten staan.
Het vervelende aan stoppen met stimulerende middelen zoals 3-MMC is dat het na het stoppen eerst inderdaad vervelender wordt, voordat het beter wordt. Als je lang 3-MMC hebt gebruikt dan kun je extra last krijgen van depressieve klachten, paniekaanvallen of angstklachten, vermoeidheid, emotionele schommelingen zoals woedeuitbarstingen of huilbuien.Hmm ik heb het even doorgelezen, maar sommige dingen herken ik wel..
Ik heb mij ook ingeschreven bij een behandeling van Tactus, maar het wordt gewoon zwaar als ik niet gebruik..
Maar die klachten wegen wel op tegen de lichamelijke schade die je nu aan het aanrichten bent: slaaptekort is op zichzelf al heel schadelijk, maar daarnaast kan er ook schade in het brein ontstaan waardoor je last kunt krijgen van concentratiestoornissen, of de ziekte van Parkinson, nog even naast schade aan het gebit, en problemen met de spijsvertering (zoals obstipatie of zelfs een maagzweer).
Omdat die lichamelijke schade blijft opbouwen, is het beter om gewoon direct stoppen met gebruiken. Daar zitten alleen maar lichamelijke voordelen aan. De slaapfunctie en de spijsvertering herstellen zich redelijk snel (binnen twee weken). Dus dat is wel een voordeel t.o.v. andere middelen zoals benzo's of opioïden, waarvan je langzaam moet afkicken omdat je anders last kunt krijgen van gevaarlijke lichamelijke bijwerkingen.
Stoppen kan dus gewoon.
En als het stoppen niet bevalt kun je altijd weer gewoon gaan gebruiken. Dan ben je uiteindelijk niks verloren