Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAantal klachten na 3mmc

Aantal klachten na 3mmc

10 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
g
gabbertje2766Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een festival gehad en n halve gram 3mmc gebruikt. Ik lig nu plat op bed met buikpijn en diarree. Weet iemand hoe dit kan komen?? Of misschien zijn het de borrelnootjes die ik naar binnen heb gewerkt..🤣
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#2
Die nootjes bezorgen me ook altijd schijt 😅.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
3mmc werkt op serotonine wat heel veel invloed heeft op je darmflora e.d
vandaar dat mensen ook vaak buikpijn krijgen na xtc
g
gabbertje2766Lid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekz zei:
Die nootjes bezorgen me ook altijd schijt 😅.
Klik om te vergroten...
🤣🤣🤣
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#5
gabbertje2766 zei:
Hallo allemaal,

Ik heb gisteren een festival gehad en n halve gram 3mmc gebruikt. Ik lig nu plat op bed met buikpijn en diarree. Weet iemand hoe dit kan komen?? Of misschien zijn het de borrelnootjes die ik naar binnen heb gewerkt..🤣
Klik om te vergroten...
Wat heb he op het festival gegeten dan?
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#6
Je kunt last krijgen van obstipatie als je 3-MMC neemt. Dat wordt enerzijds veroorzaakt doordat je vaak weinig drinkt en veel zweet, waardoor je uitdroogt en daarom voedsel niet goed kan verteren (want daar heb je water bij nodig). Ook de darmperistaltiek wordt stilgelegd waardoor voedsel niet goed wordt gekneed. Beide oorzaken kunnen leiden tot verstoppingen en harde ontlastig, met buikpijn tot gevolg. Ook kun je daarna diarree krijgen als je een rebound-effect hebt waardoor je darmen weer overactief worden.

Daarnaast zijn festivals plekken waar veel mensen komen, en waar de hygiëne meestal niet fantastisch is. Dus er is ook zeker kans op een of andere besmetting waardoor je buikpijn krijgt.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je hebt chemicaliën in je lichaam gestopt, de meeste lichamen vinden dat niet leuk. Heb je wel voldoende (water) gedronken tijdens je festival?
Als je pijn hebt in je buik is zorgen voor genoeg fruit, groenten, andere bronnen van vezels + veel vocht een idee.
H
Hubertus.andries03Lid
01-01-2024, 00:00
#8
heyhoii,
diaree na het gebruik van 3MMC is volgensmij heel normaal, ik heb het namelijk ook bijna altijd als ik heb gebruikt u
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Neo-Shulginist zei:
Je kunt last krijgen van obstipatie als je 3-MMC neemt. Dat wordt enerzijds veroorzaakt doordat je vaak weinig drinkt en veel zweet, waardoor je uitdroogt en daarom voedsel niet goed kan verteren (want daar heb je water bij nodig). Ook de darmperistaltiek wordt stilgelegd waardoor voedsel niet goed wordt gekneed. Beide oorzaken kunnen leiden tot verstoppingen en harde ontlastig, met buikpijn tot gevolg. Ook kun je daarna diarree krijgen als je een rebound-effect hebt waardoor je darmen weer overactief worden.

Daarnaast zijn festivals plekken waar veel mensen komen, en waar de hygiëne meestal niet fantastisch is. Dus er is ook zeker kans op een of andere besmetting waardoor je buikpijn krijgt.
Klik om te vergroten...
niet echt een lekker of fijn onderwerp maar sow ik had echt zwaaaareee constipatie afgelopen woensdag. was toen sinds vrijdag niet gegaan omdat t gewoon niet lukte en woensdag voelde ik echt van oke nu moet het eruit dit kan niet zo doorgaan, heb toen een laxerende zetpil genomen heeft uiteindelijk geholpen maar echt met heel veel pijn etc, dus aub voor beginners eet en drink goed naast drugsgebruik!!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
ikzouhetechtnietweten zei:
niet echt een lekker of fijn onderwerp maar sow ik had echt zwaaaareee constipatie afgelopen woensdag. was toen sinds vrijdag niet gegaan omdat t gewoon niet lukte en woensdag voelde ik echt van oke nu moet het eruit dit kan niet zo doorgaan, heb toen een laxerende zetpil genomen heeft uiteindelijk geholpen maar echt met heel veel pijn etc, dus aub voor beginners eet en drink goed naast drugsgebruik!!
Klik om te vergroten...
Ja vooral uitdroging kan obstipatie veroorzaken. De neiging om tijdens de kater vooral makkelijk doorslikbare voedingsmiddelen te nuttigen kan het nog verder verergeren. Dus: VEZELS!
Maar uiteindelijk is lang doorgaan op stimulerende drugs het meest bepalend. Een beetje rustig aan doen dus, en vooral eens 'nee' zeggen tegen de zin.
i
ikzouhetechtnietwetenLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Ja vooral uitdroging kan obstipatie veroorzaken. De neiging om tijdens de kater vooral makkelijk doorslikbare voedingsmiddelen te nuttigen kan het nog verder verergeren. Dus: VEZELS!
Maar uiteindelijk is lang doorgaan op stimulerende drugs het meest bepalend. Een beetje rustig aan doen dus, en vooral eens 'nee' zeggen tegen de zin.
Klik om te vergroten...
zeker waarrr

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."