Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4FMA en combineren: ervaringen?

4FMA en combineren: ervaringen?

41 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#1
Nihilist88 zei:
Heb mijn eigen goede raad van 30/12/22, mbt 4-FMA combineren met andere stofjes, zeker met andere stims, recent zelf in de wind geslagen. En jup met 6-APB, 90mg van beide en dit was meer nadelig dan fun.
Bij deze, kan ik duidelijk stellen dat je potente stims als 4-FMA en 6-APB gewoon met niets moet combineren. Ook 3-FA is top op zichzelf. En hou ik deze gewoon apart.

Bij eerste maal 5-MAPB, nam ik na 2u 3-FA bij, omdat 5-MAPB veel te weinig energie gaf en zelfs loom gevoel. Maar die rc laat ik verder ook aan de kant.
Klik om te vergroten...
Verrassend ja
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#2
FredKroket zei:
Verrassend ja
Klik om te vergroten...
Deze reactie is totaal geen verrassing en leeg. Ik kan enkel toegeven dat dit foute zet was en deed bij deze ff aan zelfreflectie door er mijn eigen reactie bij te nemen. Neem nog een slokje wijwater :wink:
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nihilist88 zei:
Deze reactie is totaal geen verrassing en leeg. Ik kan enkel toegeven dat dit foute zet was en deed bij deze ff aan zelfreflectie door er mijn eigen reactie bij te nemen. Neem nog een slokje wijwater :wink:
Klik om te vergroten...
Ja sorry amice maar je bent hier al zo'n 80.000 keer voor gewaarschuwd, het forum staat vol met: geen stims en al helemaal geen rc stims combineren. Ga dan niet doen alsof je nu het wiel hebt uitgevonden en kan stellen dat het inderdaad zo is.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
het forum staat vol met: geen stims en al helemaal geen rc stims combineren.
Klik om te vergroten...
Vind je dat we daarin te ver doorschieten?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Combineren vind ik sowieso erg link.
Je weet nooit van tevoren hoe de stoffen op elkaar inwerken...je kunt voor rare en nare verassingen komen te staan.
R
RooomyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Voor een oud en nieuw feest heb ik 4FMA gehaald. Nou vind ik de 4FMA heerlijk voor een feest, maar wellicht nog niet vooraf bij de borrel met vrienden.

Daar wilde ik het alleen houden op alchohol, wellicht in combi met coke?

Heeft iemand ervaringen met het combineren van alchohol en coke (van te voren) met de 4fma?

Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Je gaat je lichaam en hart onnodig zwaar belasten met het gebruik van twee stimulanten. Wellicht zelfs gevaarlijk. Persoonlijk vind ik alleen 4-FMA al een flinke aanslag op je lijf, ook vanwege de lange nastimulatie. Ik zou het niet aanraden om twee stimulanten te combineren en er ook nog alcohol bij te drinken.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#8
Rooomy zei:
Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?
Klik om te vergroten...
XTC en 4-FMA werken allebei op je serotonine en dit is een zeer ongezonde combinatie. Je serotonine is ook een keertje op en dan zullen de negatieve effecten nog meer een rol gaan spelen. Google maar eens op het serotoninesyndroom.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rooomy zei:
Helder verhaal, bedankt @HappyMind !
Klik om te vergroten...
Graag gedaan! Veel plezier alvast zaterdag :)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zou het bij 1 middel houden. Naast de fysieke risico's werkt coke het euforische van 4/x tegen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Eens met m'n 2 voorgangers.
4-FMA is nu wel al best potente amfetamine RC, die zowel werkt op je noradrenaline, dopamine en serotonine en ook met best lange werkingsduur. Potente stims als 4-FMA, 6-APB, MDMA en veronderstel coke ook (gebruik ikzelf niet), staan sterk op zichzelf en jij gaat eerst alcohol en coke gebruiken, om er daarna 4-FMA bij te kappen, da's 3dubbele aanslag op lichaam en geest.
U ander optie is bij 4-FMA nog XTC gebruiken/mixen, piuuuw, man, 2 x serotonineslurpers...laat zulke combo's toch. Je drijft met beide opties, de kans op nadelige bijwerkingen, vooral op.
En ja ik en de 2 hierboven, hebben ook zeker ook al not dones achter de rug, ik alvast wel. Maar wij kunnen mr de raad geven, hou het lekker bij 1, mr blijft jouw keuze natuurlijk.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Rooomy zei:
Voor een oud en nieuw feest heb ik 4FMA gehaald. Nou vind ik de 4FMA heerlijk voor een feest, maar wellicht nog niet vooraf bij de borrel met vrienden.

Daar wilde ik het alleen houden op alchohol, wellicht in combi met coke?

Heeft iemand ervaringen met het combineren van alchohol en coke (van te voren) met de 4fma?

Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?
Klik om te vergroten...
Coke heeft de neiging om de effecten van empathogenen (zoals MDMA, 3-MMC en 4-FMA) af te zwakken. Daarbij kun je wel een sterk verhoogd risico op hartklachten, oververhitting of een psychose lopen als je zulke drugs combineert. Dus dat is meestal niet zo'n handige keuze.
R
RooomyLid
01-01-2024, 00:00
#13
Helder verhaal, bedankt @HappyMind !
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Nee maar het is geen hogere wiskunde om voor gebruik te constateren dat 6-apb en 4-fma mixen geen goed idee.
Klik om te vergroten...
Het is geen goed idee inderdaad, maar @Nihilist88 schrijft ook dat hij zijn eigen goede raad in de wind heeft geslagen.

Ik vind het positief dat hij toch deze nare ervaring hier heeft gedeeld. Toch weer een leermoment voor hemzelf en anderen.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#15
FredKroket zei:
Ja sorry amice maar je bent hier al zo'n 80.000 keer voor gewaarschuwd, het forum staat vol met: geen stims en al helemaal geen rc stims combineren. Ga dan niet doen alsof je nu het wiel hebt uitgevonden en kan stellen dat het inderdaad zo is.
Klik om te vergroten...
Was gewoon omdat ik mijn eerdere goede raad, zelf in de wind heb geslagen en dit uiteindelijk domme handeling vond van mijzelf.
Niks van, dat ik ergens blijk wil geven, het wiel te hebben uitgevonden fzo...
Buitenproportioneel reageren is sommigen hun eigenschap, so be it😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Was gewoon omdat ik mijn eerdere goede raad, zelf in de wind heb geslagen en dit uiteindelijk domme handeling vond van mijzelf.
Niks van, dat ik ergens blijk wil geven, het wiel te hebben uitgevonden fzo...
Buitenproportioneel reageren is sommigen hun eigenschap, so be it😉
Klik om te vergroten...
I rest my case.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Het is geen goed idee inderdaad, maar @Nihilist88 schrijft ook dat hij zijn eigen goede raad in de wind heeft geslagen.

Ik vind het positief dat hij toch deze nare ervaring hier heeft gedeeld. Toch weer een leermoment voor hemzelf en anderen.
Klik om te vergroten...
Voila en dat was ook net mijn punt/doel, hoe jij het schrijft.

Da's één, mezelf met mijn fout en eerdere raad confronteren en twee, mogelijks als extra waarschuwing vr anderen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Nihilist88 zei:
Tuurlijk was dit oerdomme zet v mezelf, om net deze 2 te combineren, snap niet wat me toen bezielde, aangezien beide apart potent en top zijn, elk de sterkste in zn klasse en ook nog is beide serotonine-slurpers.

Uw reactie 'verrassend ja', was gewoon zo nutteloos, omdat ik juist mn fout toegaf.
En dan verdergaan in die 'aanval-modus'.
Moest ik hier nu liggen opscheppen en die combo promoten, dan kan ik in zulke reactie inkomen. Maar kan da plaatsen, weet van wie het komt e, blijkt ook uit overige comments😉
Klik om te vergroten...
Goedzo jongen, blijf er op door zagen. Weer aan de stims zeker?
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Goedzo jongen, blijf er op door zagen. Weer aan de stims zeker?
Klik om te vergroten...

Dit is van beide kanten wel een beetje ‘doorzagen’ en prikken heren. Laten we het een beetje plezierig met elkaar houden. Het punt is duidelijk. Ik ben het met @Zeehond eens dat het prima is hoe @Nihilist88 op zijn eigen fout reflecteert. De ‘well hello there, Captain Obvious’-reflex van Fred is op zichzelf ook weer begrijpelijk in deze context, maar dit kleine euvel is het niet waard om met elkaar in een negatieve discussie te verzanden.

Peace enzo.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#20
FredKroket zei:
Goedzo jongen, blijf er op door zagen. Weer aan de stims zeker?
Klik om te vergroten...
Nope, sinds de lichamelijke bijwerkingen na mijn combo 4-FMA + 6-APB op 2 oktober, ist heel rustig gebleven. Buiten mijn Rilatine modified release (methylfenidaat) op voorschrift en energy drinks (maar ook hier beperkter).

Van toen tot nu juist bezig geweest om lichaam en geest rust te gunnen en bio- en slaapritme terug wat te reguleren. Ook 1 x quetiapine gebruikt en 2 x mirtazapine om geen benzo's te hoeven nemen. Voorbije 2 dagen tijdens vroege shift, echt doodmoe tussen 16-18u, rond 18u in bed en om 2u vrij fris wakker.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."