Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4FMA en combineren: ervaringen?

4FMA en combineren: ervaringen?

41 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
Combineren vind ik sowieso erg link.
Je weet nooit van tevoren hoe de stoffen op elkaar inwerken...je kunt voor rare en nare verassingen komen te staan.
R
RooomyLid
Voor een oud en nieuw feest heb ik 4FMA gehaald. Nou vind ik de 4FMA heerlijk voor een feest, maar wellicht nog niet vooraf bij de borrel met vrienden.

Daar wilde ik het alleen houden op alchohol, wellicht in combi met coke?

Heeft iemand ervaringen met het combineren van alchohol en coke (van te voren) met de 4fma?

Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?
H
HappyMindLid
Je gaat je lichaam en hart onnodig zwaar belasten met het gebruik van twee stimulanten. Wellicht zelfs gevaarlijk. Persoonlijk vind ik alleen 4-FMA al een flinke aanslag op je lijf, ook vanwege de lange nastimulatie. Ik zou het niet aanraden om twee stimulanten te combineren en er ook nog alcohol bij te drinken.
H
HappyMindLid
Rooomy zei:
Of anders: 4fma combineren (eerder mee beginnen) met een beetje xtc bijnemen als het op het feest nodig is?
Klik om te vergroten...
XTC en 4-FMA werken allebei op je serotonine en dit is een zeer ongezonde combinatie. Je serotonine is ook een keertje op en dan zullen de negatieve effecten nog meer een rol gaan spelen. Google maar eens op het serotoninesyndroom.
H
HappyMindLid
Rooomy zei:
Helder verhaal, bedankt @HappyMind !
Klik om te vergroten...
Graag gedaan! Veel plezier alvast zaterdag :)
F
FerdFatoehausLid
Zou het bij 1 middel houden. Naast de fysieke risico's werkt coke het euforische van 4/x tegen.
N
Nihilist88Lid
Eens met m'n 2 voorgangers.
4-FMA is nu wel al best potente amfetamine RC, die zowel werkt op je noradrenaline, dopamine en serotonine en ook met best lange werkingsduur. Potente stims als 4-FMA, 6-APB, MDMA en veronderstel coke ook (gebruik ikzelf niet), staan sterk op zichzelf en jij gaat eerst alcohol en coke gebruiken, om er daarna 4-FMA bij te kappen, da's 3dubbele aanslag op lichaam en geest.
U ander optie is bij 4-FMA nog XTC gebruiken/mixen, piuuuw, man, 2 x serotonineslurpers...laat zulke combo's toch. Je drijft met beide opties, de kans op nadelige bijwerkingen, vooral op.
En ja ik en de 2 hierboven, hebben ook zeker ook al not dones achter de rug, ik alvast wel. Maar wij kunnen mr de raad geven, hou het lekker bij 1, mr blijft jouw keuze natuurlijk.
N
Neo-ShulginistLid
Rooomy zei:
Voor een oud en nieuw feest heb ik 4FMA gehaald. Nou vind ik de 4FMA heerlijk voor een feest, maar wellicht nog niet vooraf bij de borrel met vrienden.

Heeft iemand ervaringen met het combineren van alchohol en coke (van te voren) met de 4fma?

Klik om te vergroten...
Coke heeft de neiging om de effecten van empathogenen (zoals MDMA, 3-MMC en 4-FMA) af te zwakken. Daarbij kun je wel een sterk verhoogd risico op hartklachten, oververhitting of een psychose lopen als je zulke drugs combineert. Dus dat is meestal niet zo'n handige keuze.
N
NickjeeeLid
Ik heb recent een combo van 4-fma en 5-mapb gedaan. Ook te koop als purple mandala, maar ik wilde de verhouding zelf kunnen bepalen op 50/50 (purple mandala is meer 5-mapb), elk 65mg dus geen extreme doses/ totaaldosis. Dit bleek voor mij de sweetspot: urenlang pure euforie, niet té overstimulated maar ook geen couchlock. Het was de meest waanzinnige ervaring voor me tot nu toe, topte zelf xtc en dat zegt veel. Ik raad het tóch niet aan omdat met een combo de individuele ervaring nog veel meer kan verschillen dan met een enkele drug, en dat ervaart iedereen al anders. Daarnaast ben je aan het experimenteren met je gezondheid. Maar goed dat geldt voor drugsgebruik in het algemeen. Je kunt 't eens proberen maar neem niet bij en hou het bescheiden qua dosissen. Er zit flinke overlap in de effecten (serotonine en dopamine release) dus ik hou altijd aan om opgeteld max. op een normale tot stevige dosis te zitten. Ik lees me hier en op psychonaut wiki in daarvoor.
4
4F&G gaat Adam dagen meeLid
Rooomy zei:

Klik om te vergroten...
Nu ik moeilijk aan echte 4fa kan komen, ga ik ook experimenteren met andere rc’s.

maar iig pakte ik op een feest:
1 4fa pil 160-180 mg
Op zijn tijd ff lekker een gtje
Wanneer de 4f afzwakt lekker puntjes 4mmc pakken

Op de after meestal lekker door met miauw, coke en veel g hahaha
F
FerdFatoehausLid
4F&G gaat Adam dagen mee zei:
Nu ik moeilijk aan echte 4fa kan komen, ga ik ook experimenteren met andere rc’s.

maar iig pakte ik op een feest:
1 4fa pil 160-180 mg
Op zijn tijd ff lekker een gtje
Wanneer de 4f afzwakt lekker puntjes 4mmc pakken

Op de after meestal lekker door met miauw, coke en veel g hahaha
Klik om te vergroten...
Dus 3 stimulerende middelen en ook nog g erbij? Dat is echt gevaarlijk en zeer ongezond.
4
FredKroket zei:
Dus 3 stimulerende middelen en ook nog g erbij? Dat is echt gevaarlijk en zeer ongezond.
Klik om te vergroten...
Hmm dit heb ik nog nooit gehoord en het gaat al jaaaaaaren goed😳 heerlijk zelfs
F
FerdFatoehausLid
Klik om te vergroten...
Omdat het al jaren goed gaat betekent dat niet dat het geen risico heeft.

Stimulerende middelen combineren is onnodig en zorgt voor extra neurotoxische schade, hevigere kater en onvoorspelbare effecten. Daarnaast is de kans op bijwerkingen vrij hoog.
4
FredKroket zei:
Omdat het al jaren goed gaat betekent dat niet dat het geen risico heeft.

Stimulerende middelen combineren is onnodig en zorgt voor extra neurotoxische schade, hevigere kater en onvoorspelbare effecten. Daarnaast is de kans op bijwerkingen vrij hoog.
Klik om te vergroten...
Elke drugs nemen heeft een risico. Ik geloof je wel daar niet van, maar ghb zie ik toch als een downer of is dat ook een stimulant😅 Daarnaast loop ik niet die miauw packie meteen tegelijk leeg te harken, wacht gerust tot ik de piek van 4f heb bereikt. sorry ben niet zo scheikundig aangelegd als de sommige hier 😅
F
FerdFatoehausLid
Elke drugs nemen heeft een risico.
Klik om te vergroten...
Precies en juist daarom zou je extra voorzichtig moeten zijn.
maar ghb zie ik toch als een downer of is dat ook een stimulant😅
Klik om te vergroten...
Ik ook. Maar je schrijft dat je eerst 4-fa neemt, en op de after miauw en coke erbij. Dat zijn er 3+g. Oftewel een vrij zieke cocktail van 3 uppers en 1 downer. Wanneer je het precies neemt maakt niet veel veel uit, het zit allemaal nog in je systeem.
F
FerdFatoehausLid
Klik om te vergroten...
Daarnaast weet je niet wat voor schade deze combinaties aanrichten op lange termijn.
4
FredKroket zei:
Precies en juist daarom zou je extra voorzichtig moeten zijn.

Ik ook. Maar je schrijft dat je eerst 4-fa neemt, en op de after miauw en coke erbij. Dat zijn er 3+g. Oftewel een vrij zieke cocktail van 3 uppers en 1 downer. Wanneer je het precies neemt maakt niet veel veel uit, het zit allemaal nog in je systeem.
Klik om te vergroten...
Je maakt me nu wel een beetje bang maat 🤣 Voor zover uit mijn eigen ervaring, ken ik mijn eigen lichaam en voel ik aan wanneer en wat ik het beste op dat moment kan doseren.

FredKroket zei:
Daarnaast weet je niet wat voor schade deze combinaties aanrichten op lange termijn.
Klik om te vergroten...
Tja dat weten we allemaal niet he🤷‍♂️ lig erg bedankt voor je bezorgdheid.
Weet je er is een topic met welke drugs heb jij gebruikt.
ik zie dat partij lijsten waarvan ik denk holy hendel. Ik voel mij dan hierbij best bescheiden en natuurlijk moet je bezig zijn met jezelf, maar je snapt wat ik bedoel.

btw mn status is verandert naar experimenterende gebruiker. best cool lol
R
RooomyLid
Helder verhaal, bedankt @HappyMind !
F
FerdFatoehausLid
Je maakt me nu wel een beetje bang maat 🤣
Klik om te vergroten...
Het is niet verkeerd om met je eigen gezondheid bezig te zijn. Je hoeft niet bang te zijn maar waarom zou je niet kritisch zijn? Je leeft maar 1 keer en drugs is leuk maar gezond leven (op latere leeftijd) nog leuker.
Voor zover uit mijn eigen ervaring, ken ik mijn eigen lichaam en voel ik aan wanneer en wat ik het beste op dat moment kan doseren.
Klik om te vergroten...
Dan maak je een beslissing terwijl je al onder invloed bent (en niet meer objectief kunt denken) op basis van ... je eigen gevoel. Dat zegt precies niks. Er zijn niet voor niks complete drugs encyclopedieën zoals pschyonautwiki waar de geadviseerde doseringen staan. Ik zeg niet dat je je daar altijd aan moet houden maar het is handig om je zoveel mogelijk in te lezen. Ik schrok er best wel van dat je niet wist dat zoveel combineren zeer slecht is voor je.
Tja dat weten we allemaal niet he
Klik om te vergroten...
Klopt maar door te combineren met uppers weet je zeker dat het een stuk erger wordt.
Weet je er is een topic met welke drugs heb jij gebruikt.
ik zie dat partij lijsten waarvan ik denk holy hendel. Ik voel mij dan hierbij best bescheiden
Klik om te vergroten...
Dat zegt toch niet zo veel? Ik hou me aan de aanbevolen doseringen over het algemeen en combineer zeer zelden uppers. Alleen met hasj of wiet.
j
just dudeLid
Deze morgen begonnen met 4f 220 mg, als de wat uitgewerkt was door downers. De echte xtc pil nu binne voel zeer weing.....mijn gevoel voor humor is weg beetje, voor rest zit er amper nog leven in mij. Gister lsd trp 225mcg. 1 dck g.nefphoria.6apd.100 mg uiteindelijk na dowens slapen. Zijn er mensen die meer over deze combos kunnen vertel.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."