Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBenzos voor het eerst

Benzos voor het eerst

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
s
stofsnuiverLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hee!
Nou, ik heb afgelopen week dus een strip 10mg diazepam(valium) en een stripje 1mg alprazolam(xanax) gehaalt.
Nou had ik diezelfde dag 20mg valium genomen in totaal. Werd er wel een beetje moe van alleen niet echt een heel groot effect.

Volgende dag gewoon wakker geworden en door de dag heen 4mg xanax geslikt waar ik uiteindelijk nog steeds niet veel van voelde waardoor ik uiteindelijk nog een pilletje diazepam heb gepopt.

En nog steeds geen groot effect.

Ik kreeg mee dat je echt een spierontspannend, relaxt effect kreeg van benzos.

Tuurlijk wil ik dit effect bereiken; staat op google dat 20mg al best veel is voor iemand zonder tolerantie. Dus mijn vraag is of ik gewoon moet bijpakken of...

PS, Oja mijn tolerantie was 0 voordat ik hieraan begon.🙊
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk dat je er te veel van verwacht. Het effect van benzodiazepines is in principe nooit groot. Het kalmeert, ontspant en werkt slaapverwekkend. Het lijkt een beetje op een lage dosis alcohol, maar dan zonder de misselijkheid en draaierigheid. Het klinkt alsof je dat wel ervaren hebt.

Daarnaast zijn zogenaamde delusions of sobriety een groot probleem bij benzodiazepines. Mensen denken dat ze nuchter zijn, hoewel ze zich niet per se zo gedragen. Dus dat kun je zelf niet zo goed inschatten.
S
Sniffle88Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Diazepam ken ik wel valium niet nahja van naam wel natuurlijk maar niet met gebruik.
Maar wat wil je ermee bereiken want denk dat spierontspannend zoals je zegt makkelijker is met iets anders als met pammetjes.

Ik slik ze met heftige emotie buien paniek en angstaanvallen waar ik dan vanuit mn tenen aan het trillen ben en dat trekt dan weg maar verder voel ik er niks van.
Dus als de aanval weg is lijkt het of ik niets genomen heb. Het is dat ik het weet zeg maar.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#4
Als je begint met recreatief benzo’s nemen dan kun je erop rekenen dat je straks een verslaving in de hand werkt. Benzo’s zijn sowieso heel tricky, juist omdat het zo subtiel is, wil je sneller bijnemen. Met alle gevolgen van dien natuurlijk.

Ik zou het lekker achterwege laten.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Als je geen groot probleem hebt in je hoofd en de valium niet nodig hebt om tot rust te komen, blijf dan weg van die drugs. Het is echt iets waar je niet verslaafd aan wilt worden en het kan zomaar in een paar dagen gebeuren.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Manu76 zei:
Als je geen groot probleem hebt in je hoofd en de valium niet nodig hebt om tot rust te komen, blijf dan weg van die drugs. Het is echt iets waar je niet verslaafd aan wilt worden en het kan zomaar in een paar dagen gebeuren.
Klik om te vergroten...
Is het gebruik van benzo's dan zo erg? Gebruik deze ook voor mijn angststoornissen, maar echt een effect heeft het niet vind ik.
Zelf al zou je er aan verslaafd geraken, doet dit dan iets met je misschien?
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wat een hoge doseringen voor iemand met 0 tolerantie. 4mg Xanax de dag erna... Heb je überhaupt jezelf verdiept voordat je dit ging nemen/bestellen? Het lijkt erop dat dit impulsief is geweest
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#8
jereeke zei:
Is het gebruik van benzo's dan zo erg? Gebruik deze ook voor mijn angststoornissen, maar echt een effect heeft het niet vind ik.
Zelf al zou je er aan verslaafd geraken, doet dit dan iets met je misschien?
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf ook veel angsten en het werkte wel tijdelijk. Sowieso zitten er verschillen in welke je voorgeschreven krijgt. Ene heeft meer spierverslappende werking en de andere weer hypnotisch/angst remmend.

Verslaving is nauwelijks te ontwijken bij deze middelen. Vooral recreatief zoals topicstarter neemt. Als dit 10 dagen doet ben je hooked (meeste mensen)

Ik heb ook afhankelijkheid na zoveel jaar. Helaas nooit goed geïnformeerd door artsen destijds. Het gebeurd ook dat zij geen idee hebben hoe het je leven kan beïnvloeden.
j
jereekeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ei-Salade zei:
Ik heb zelf ook veel angsten en het werkte wel tijdelijk. Sowieso zitten er verschillen in welke je voorgeschreven krijgt. Ene heeft meer spierverslappende werking en de andere weer hypnotisch/angst remmend.

Verslaving is nauwelijks te ontwijken bij deze middelen. Vooral recreatief zoals topicstarter neemt. Als dit 10 dagen doet ben je hooked (meeste mensen)

Ik heb ook afhankelijkheid na zoveel jaar. Helaas nooit goed geïnformeerd door artsen destijds. Het gebeurd ook dat zij geen idee hebben hoe het je leven kan beïnvloeden.
Klik om te vergroten...
Ai. Mijn arts zij dit niet meer na 10 dagen te nemen voor een week.
Ik neem deze enkel tegen de angstaanvallen en voor het slapen gaan i.v.m de pijn die ik heb gekregen door Ketamine.

Heel hard mee oppassen met dat spul, velen kennen daar nog niet veel van.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Diazepam is niet de meest geschikte benzo om mee te experimenteren imo.

Als spierontspanner ja, maar echt "relaxed" en "chill" word ik daar niet van.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Daarnaast zijn zogenaamde delusions of sobriety een groot probleem bij benzodiazepines. Mensen denken dat ze nuchter zijn, hoewel ze zich niet per se zo gedragen. Dus dat kun je zelf niet zo goed inschatten.
Klik om te vergroten...
Dit is zeker waar. Denk ook dat dit is geweest bij TS. Ongetwijfeld met 20mg Diazepam/4mg Alprazolam zonder enige tolerantie. Ik heb wel tolerantie en als ik 4mg Alprazolam neem voel ik me prettig.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#12
jereeke zei:
Is het gebruik van benzo's dan zo erg? Gebruik deze ook voor mijn angststoornissen, maar echt een effect heeft het niet vind ik.
Zelf al zou je er aan verslaafd geraken, doet dit dan iets met je misschien?
Klik om te vergroten...
Gebruik van benzo is niet zo erg, maar verslaving wel en kan snel gebeuren. Je hebt steeds meer nodig en je probleem wordt alleen erger (of je nu neemt omdat je je verveelt, pijn hebt, niet lekker in je vel zit, angst-stoornissen en slaapproblemen) Het voelt voor velen, alsof het van alles oplost, maar alleen voor steeds kortere termijn en problemen komen keihard terug, waardoor je snel niets meer kunt doen zonder.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
CuriousExplorer zei:
Diazepam is niet de meest geschikte benzo om mee te experimenteren imo.

Als spierontspanner ja, maar echt "relaxed" en "chill" word ik daar niet van.
Klik om te vergroten...
Die mening deel ik!

Welke vind jij wel geschikt voor recreatief gebruik?

Gewoon eens benieuwd!
D
Diablo69Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Torchic zei:
Die mening deel ik!

Welke vind jij wel geschikt voor recreatief gebruik?

Gewoon eens benieuwd!
Klik om te vergroten...
Deed wel eens xannie night! Lekker op de bank , bakje thee, leuke serie zak m&ms mobiel weg. Lekker chillen
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Torchic zei:
Die mening deel ik!

Welke vind jij wel geschikt voor recreatief gebruik?

Gewoon eens benieuwd!
Klik om te vergroten...
Ik kan enkel maar spreken over wat ik van Dia vind. (Of vond, volledig mee gestopt)

Ik heb bewust nooit benzo's recreatief gebruikt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."