Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-methylbenzoyl isothiocyanate?

4-methylbenzoyl isothiocyanate?

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ben je weer lekker onder invloed topics aan het openen… waarom groepeer je je braindumps niet in één topic? Ook gezien het zulke specifieke stoffen zijn. Dan kun je voor elke andere stof of isomeer een topic maken met precies dezelfde vragen 🤣 Daarnaast mogen wij geen info geven over verkoopdetails, dat is tegen de regels.

Anyway, helaas nog nooit van het stofje gehoord. Wel een mooie naam.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heyy excuus voor de nieuwe extra topics maar kep dit keer gekeken of ze al bestaan maar blijkbaar niet dus d8 moet toch ff paar aanmaken😅

Nja kep dus mn zoveelste potentiële 3mmc en een potentiele 4mmc laten testen en helaas zoals altijd weer geen echte 3m/4m.

Maar met 1 groot verschil, van alle anderen was het 2mmc of 3cmc met iets anders erdoorheen. En hoewel t wel iets van verschil maakte was t ni veel anders dan gwn 2m of 3c, maar deze 4mmc test, je raad t al was dus ook 2mmc met een vrij onbekend iets erin. Maar met 1 groot verschil, deze stof werkte echt heel goed, zo goed zelfs dat k ff d8 ondanks de zeldzaamheid zou t dan toch echte 4m zijn. Uiteindelijk dus toch niet maar dat zegt wel iets over die 2e stof die erin zat. Dus vroeg me af weten jullie hier meer vanaf, bv wat de exacte werking is en evt de risicos en of je t ook gwn los kan kopen ofz of hoe je uberhoud eraan komt. Eigk alle info is welkom dus laat maar weten😁
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#3
Isothiocyanaten komen in de natuur voor in kruisbloemigen zoals mosterd of broccoli. Voor zover ik weet komt 4-Methylbenzoyl isothiocyanate niet voor in de natuur, maar het is wel een afgeleide van isothiocyanaten die in de natuur voorkomen. Het is online makkelijk te bestellen bij chemical vendors. Isothiocyanaten zijn volgens mij niet psychoactief, maar ik durf niet helemaal uit sluiten dat deze stof wel psychoactief is. Isothiocyanaten lijken wel gezondheid-voordelen te hebben.

Zat er toevallig een bijzondere smaak aan het middel?
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ulixes zei:
Ben je weer lekker onder invloed topics aan het openen
Klik om te vergroten...
I plead guilty 😇

Ulixes zei:
waarom groepeer je je braindumps niet in één topic?
Klik om te vergroten...
Over nagedacht maar werkt niet, zijn beide stoffen met een lange naam en als je t topic niet opent zie je alleen de titel. Ofwel je moet 2 hele lange namen in de titel zien te krijgen wat vgm niet kan (niet getest) en als t al kan krijg je een mega zin van allemaal dingen die sws nogal onduidelijk is, andere optie is dus een naam als "onbekende stoffen" ofz maar dan moet er maar net iemand geïnteresseerd zijn te kijken of er vragen in staan die die persoon weet en meeste gaan niet een heel forum af en zoeken waar ze mss kunnen antwoorden. Maar als iemand de stof wel kent triggert dat wss sws wel iets want ja er staat een topic over een stof die je kent die verre van bekend is.
Punt is 1 topic over 2 vragen gaat niet echt helpen maar deze manier (wat gwn kan want t zijn ook 2 verschillende vragen alleen de context is gelijk) zullen de mensen die t weten gelijk kunnen reageren en wie niet weten ook makkelijker skippen

Lijkt nu idd erg op elkaar door de bijna gelijke context, maar de vraag is compleet anders want vroeg info over 2 verschillende stoffen.
Zou t zelfde zijn om bv een vraag over mdma te mengen in een topic met een vraag over 4fma


Ulixes zei:
Ook gezien het zulke specifieke stoffen zijn. Dan kun je voor elke andere stof of isomeer een topic maken met precies dezelfde vragen 🤣
Klik om te vergroten...
True maar dat is over t algemeen altijd zo toch, meerdere zelfs over een stof tel maar is hoeveel topics er bv over speed gaan, zelf niet gedaan want zijn er sws teveel om t geduld voor op te brengen haha😋
En daarbij in beide gevallen tenslotte een goeie rede voor mn nieuwschierigheid, tis niet alsof alle mogelijke stoffen een topic gaan krijgen maar als er toevallig eentje (of 2😅) tevoorschijn komt die echt de moeite waard is waarom niet



Ulixes zei:
Daarnaast mogen wij geen info geven over verkoopdetails, dat is tegen de regels.
Klik om te vergroten...
Ah d8 dat dat alleen ging of specefieke details erover als bv je kan t kopen bij xxxxx, dit was meer een algemene vraag of t te koop is (zo ja kan k zelf gwn beetje gaan zoeken enzo en zo nee hoef k de moeite ni te doen)d8 dat dat wel mocht omdat dat wat algemener was maar excuus als k verkeerd heb 👍👍

Ulixes zei:
Anyway, helaas nog nooit van het stofje gehoord. Wel een mooie naam.
Klik om te vergroten...
Allright nog ff geduld hebben dan maar haha. En zekers, zou mooi staan in een woordzoeker, vraag me af wie die af krijgt😅🤣

Maar goed alles samengevat met mn uitgebreide antwoord probeer k te zeggen dat k dit keer wel eerst na heb gedacht voor k topics ging maken dus no worries kep t in gedachte gehouden 😁👍
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#5
OtherShore zei:
Isothiocyanaten komen in de natuur voor in kruisbloemigen zoals mosterd of broccoli. Voor zover ik weet komt 4-Methylbenzoyl isothiocyanate niet voor in de natuur, maar het is wel een afgeleide van isothiocyanaten die in de natuur voorkomen. Het is online makkelijk te bestellen bij chemical vendors. Isothiocyanaten zijn volgens mij niet psychoactief, maar ik durf niet helemaal uit sluiten dat deze stof wel psychoactief is. Isothiocyanaten lijken wel gezondheid-voordelen te hebben.

Zat er toevallig een bijzondere smaak aan het middel?
Klik om te vergroten...
Oh interessant thx 4 de duidelijke info😁👍
Das wel bijzonder als je er zo over nadenkt dat iets uit die familie gwn in broccoli en mosterd zit en dat dat samen met 2m een leuk maar simpel rc'tje upgrade naar 1 vd beste die k ken en mss een potentiele nieuwe favoriet door iets wat meestal ni eens psychoactief hoort te zijn 😅😅
Zou het mss zo kunnen zijn dat dat extra atoompje wat ze eraan gehangen hebben het psychoactief maakt? En kan dat ook echt zon groot verschil maken? Snap ofc dat zon klein verschil altijd wel zwaar kan wegen maar i mean van geen effect naar 1 vd beste uppers die k ken is wel huge qua verschil
Stel dat dat t nou niet is zou t nog ergens anders aan kunnen liggen?

Trouwens je zegt t kan gezondheidsvoordelen hebben, moet ik die isothiocyanate dan zien als een soort van vitaminemolecuul of iets in die trant?

En had ni echt een vreemde smaak, gwn t gebruikelijke sterke bittere wat je zsm wil doorslikken😅
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
yiazmat zei:
Stel dat dat t nou niet is zou t nog ergens anders aan kunnen liggen?
Klik om te vergroten...
Het zou ook kunnen dat 4-Methylbenzoyl isothiocyanate 2-mmc beter opneembaar maakt. En ja, een kleine verandering op moleculair niveau kan een enorm verschil maken.

Maar goed, dit is allemaal speculatie, want ik kan geen bronnen vinden waaruit blijkt dat 4-Methylbenzoyl isothiocyanate überhaupt getest is op mensen of dieren.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#7
Allright thx 4 de info 😁
En denk ook dat je sws met zulke onbekende stoffen al blij mag zijn met speculatieve info want zoveel is er tenslotte niet van die informatie weet iig al stuk meer dan eerst👍👍

Stel dat dat t idd is zou zo iets dan betekenen dat t dus bv alleen in combinatie met 2m zulke effecten geeft en als je met iets anders combineert bv juist weer weinig zou doen?
Zijn natuurlijk ook geen zekerheden als t idd kan maar dat is dus theoretisch gezien ook een optie (dat t dus als soort gerichte enhancer ofz werkt op bepaald iets)?
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#8
yiazmat zei:
Over nagedacht maar werkt niet, zijn beide stoffen met een lange naam en als je t topic niet opent zie je alleen de titel.
Klik om te vergroten...
"Yiazmats braindump"

Zo lang is dat niet. Je hoort nog van me.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#9
Mevrouw Pløp zei:
Yiazmats braindump
Klik om te vergroten...
Lol, mag dat dan een officiële categorie worden op t forum? Zal ze dan standaard daar plaatsen en voldoende content leveren 😋😂
Word jullie populairste deel van t forum 🤪


Mevrouw Pløp zei:
Je hoort nog van me.
Klik om te vergroten...
Ben benieuwd naar de details dan want alles heb k al benoemd en met feiten gekomen dat alles gwn klopt. Lees mn posts zo maar helemaal daar staat alles in
Mevrouw Pløp zei:
Zo lang is dat niet
Klik om te vergroten...
Heb k al gedekt int verhaal check post 3 want zei ook niet getest maar was ook niet eens de hoofdrede, verre van, t ging erom dat t 2 compleet verschillende vragen zijn, alleen t lijkt op elkaar door de context die grotendeels gelijk is en sure had dat weg kunnen laten maar dan heb je alsnog 2 topics die dan niet meer op elkaar lijken maar dan weet ook niemand wrm die stoffen wel degelijk speciaal zijn en daarmeewrm die vraag is gesteld, en 2 verschillende lange namen die meeste wss nooit van gehoord hebben maakt ook ni echt duidelijk. Gaf nog als voorbeeld zo iets van als je bv een vraag hebt over speed en later bedenk je een vraag over 2cb dan doe je die ook niet in t speed topic toch?

Punt is dit keer heb k er wel over nagedacht en letterlijk mn eerste zin stond dat al.
Heb je dat gelezen en geloof je niet, ook prima kep in de replies al erover gehad en vol met feiten en bewijzen gestopt die je wss van elk ander had aangenomen. En ja k postte voorheen vaak gwn als t in me opkwam maar zoals je ziet probeer k er iig op te letten en klopt t gwn zoals t nu staat

Punt is sure kep veel geplaatst zonder te checken, lijkt me sws niet echt een ramp maar sure t klopt. Maar als je mn posts zou lezen weet je dat t nu allemaal doordacht is en t gwn klopt
Dus ja k doe wel mn best hoor😉
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#10
yiazmat zei:
Lol, mag dat dan een officiële categorie worden op t forum? Zal ze dan standaard daar plaatsen en voldoende content leveren 😋😂
Word jullie populairste deel van t forum 🤪



Ben benieuwd naar de details dan want alles heb k al benoemd en met feiten gekomen dat alles gwn klopt. Lees mn posts zo maar helemaal daar staat alles in

Heb k al gedekt int verhaal check post 3 want zei ook niet getest maar was ook niet eens de hoofdrede, verre van, t ging erom dat t 2 compleet verschillende vragen zijn, alleen t lijkt op elkaar door de context die grotendeels gelijk is en sure had dat weg kunnen laten maar dan heb je alsnog 2 topics die dan niet meer op elkaar lijken maar dan weet ook niemand wrm die stoffen wel degelijk speciaal zijn en daarmeewrm die vraag is gesteld, en 2 verschillende lange namen die meeste wss nooit van gehoord hebben maakt ook ni echt duidelijk. Gaf nog als voorbeeld zo iets van als je bv een vraag hebt over speed en later bedenk je een vraag over 2cb dan doe je die ook niet in t speed topic toch?

Punt is dit keer heb k er wel over nagedacht en letterlijk mn eerste zin stond dat al.
Heb je dat gelezen en geloof je niet, ook prima kep in de replies al erover gehad en vol met feiten en bewijzen gestopt die je wss van elk ander had aangenomen. En ja k postte voorheen vaak gwn als t in me opkwam maar zoals je ziet probeer k er iig op te letten en klopt t gwn zoals t nu staat

Punt is sure kep veel geplaatst zonder te checken, lijkt me sws niet echt een ramp maar sure t klopt. Maar als je mn posts zou lezen weet je dat t nu allemaal doordacht is en t gwn klopt
Dus ja k doe wel mn best hoor😉
Klik om te vergroten...
Denk dat het meer gaat om de frequentie en hoeveeldheid posts. Daarnaast had je het bijvoorbeeld kunnen titelen als “onbekende stoffen gevonden bij testen”. En dan je vragen stellen 😄 Maar goed je hebt alles doordacht.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#11
yiazmat zei:
Lol, mag dat dan een officiële categorie worden op t forum? Zal ze dan standaard daar plaatsen en voldoende content leveren 😋😂
Word jullie populairste deel van t forum 🤪
Klik om te vergroten...
Ik denk eerder aan een ban dan aan een apart deel van het forum.
yiazmat zei:
Ben benieuwd naar de details dan want alles heb k al benoemd en met feiten gekomen dat alles gwn klopt. Lees mn posts zo maar helemaal daar staat alles in

Heb k al gedekt int verhaal check post 3 want zei ook niet getest maar was ook niet eens de hoofdrede, verre van, t ging erom dat t 2 compleet verschillende vragen zijn, alleen t lijkt op elkaar door de context die grotendeels gelijk is en sure had dat weg kunnen laten maar dan heb je alsnog 2 topics die dan niet meer op elkaar lijken maar dan weet ook niemand wrm die stoffen wel degelijk speciaal zijn en daarmeewrm die vraag is gesteld, en 2 verschillende lange namen die meeste wss nooit van gehoord hebben maakt ook ni echt duidelijk. Gaf nog als voorbeeld zo iets van als je bv een vraag hebt over speed en later bedenk je een vraag over 2cb dan doe je die ook niet in t speed topic toch?

Punt is dit keer heb k er wel over nagedacht en letterlijk mn eerste zin stond dat al.
Heb je dat gelezen en geloof je niet, ook prima kep in de replies al erover gehad en vol met feiten en bewijzen gestopt die je wss van elk ander had aangenomen. En ja k postte voorheen vaak gwn als t in me opkwam maar zoals je ziet probeer k er iig op te letten en klopt t gwn zoals t nu staat
Klik om te vergroten...
Het gaat niet om de inhoud. Het gaat erom dat je een ban krijgt voor het openen van duizend topics en dat je vervolgens vrolijk door gaat met het openen van duizend topics. Je hebt zo'n enorme plaat voor je kop dat je een enorme aanwinst zou zijn voor de verdedigingslinie van Oekraïne. Russen meteen kansloos.
yiazmat zei:
Punt is sure kep veel geplaatst zonder te checken, lijkt me sws niet echt een ramp maar sure t klopt. Maar als je mn posts zou lezen weet je dat t nu allemaal doordacht is en t gwn klopt
Dus ja k doe wel mn best hoor😉
Klik om te vergroten...
Dat je erover nadenkt maakt nog niet dat je gelijk hebt.

Also, je vraagt zo ongeveer naar verkooppunten. Dat is forumregel 1.

Ik heb echt precies 0 zin om je dingen nog verder uit te leggen of verder te waarschuwen, want het heeft echt geen enkele zin. Oftewel, je hoort van me na overleg met de andere mods. Ik ben er klaar mee.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ulixes zei:
Denk dat het meer gaat om de frequentie en hoeveeldheid posts.
Klik om te vergroten...
Dat is idd wel veel 100% mewe eens, maar is veel posten iets slechts dan? Is juist alleen maar nice toch als iemand oprecht geïnteresseerd is in datgene wat we hier allemaal in geïnteresseerd zijn en dat ben k dus zeker vind allemaal super nice en interessant enzo. En als niemand hier zou boeien en niks post dan zouden we geen forum hebben dus toch alleen maar top dat die interesse er is?😅
Ulixes zei:
Daarnaast had je het bijvoorbeeld kunnen titelen als “onbekende stoffen gevonden bij testen”. En dan je vragen stellen 😄 Maar goed je hebt alles doordacht.
Klik om te vergroten...

yiazmat zei:
Ofwel je moet 2 hele lange namen in de titel zien te krijgen wat vgm niet kan (niet getest) en als t al kan krijg je een mega zin van allemaal dingen die sws nogal onduidelijk is, andere optie is dus een naam als "onbekende stoffen" ofz maar dan moet er maar net iemand geïnteresseerd zijn te kijken of er vragen in staan die die persoon weet en meeste gaan niet een heel forum af en zoeken waar ze mss kunnen antwoorden
Klik om te vergroten...
Yep had k idd al doordacht en zelfs als potentiële optie genoemd en de rede wrm dat minder efficient zou zijn😜
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#13
yiazmat zei:
Dat is idd wel veel 100% mewe eens, maar is veel posten iets slechts dan? Is juist alleen maar nice toch als iemand oprecht geïnteresseerd is in datgene wat we hier allemaal in geïnteresseerd zijn en dat ben k dus zeker vind allemaal super nice en interessant enzo. En als niemand hier zou boeien en niks post dan zouden we geen forum hebben dus toch alleen maar top dat die interesse er is?😅



Yep had k idd al doordacht en zelfs als potentiële optie genoemd en de rede wrm dat minder efficient zou zijn😜
Klik om te vergroten...
Ik probeer het je te laten begrijpen. Aan je interesse ligt het niet. Meer dat je waarschuwingen in de wind slaat en maar door blijft gaan 🙈 Wat is het precies dat je er niet aan begrijpt? Ik vraag het me oprecht af op deze zaterdagmorgen.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Beetje reuring. Awesome
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#15
Mevrouw Pløp zei:
Ik denk eerder aan een ban dan aan een apart deel van het forum.
Klik om te vergroten...
Ja had idd wel al begrepen dat je van bannen houd

Mevrouw Pløp zei:
Het gaat niet om de inhoud. Het gaat erom dat je een ban krijgt voor het openen van duizend topics en dat je vervolgens vrolijk door gaat met het openen van duizend topics
Klik om te vergroten...
Dus je wilt geen topics op een forum site, ok logisch

Mevrouw Pløp zei:
Dat je erover nadenkt maakt nog niet dat je gelijk hebt.
Klik om te vergroten...
Heb t onderbouwd met feiten en die ook gedeeld hier
Ja kan idd alles in 1 topic stoppen, ja jullie mods kunnen ook elk topic bij elkaar doen. Kan het? Tuurlijk. Is dat overzichtelijk? Verre van


Mevrouw Pløp zei:
Also, je vraagt zo ongeveer naar verkooppunten. Dat is forumregel 1.
Klik om te vergroten...
Deze komt ook weer uit de lucht vallen, ik vraag over info van een onbekende substantie en jij leest dat als een vraag voor verkooppunten?

Mevrouw Pløp zei:
Ik heb echt precies 0 zin om je dingen nog verder uit te leggen of verder te waarschuwen, want het heeft echt geen enkele zin. Oftewel, je hoort van me na overleg met de andere mods. Ik ben er klaar mee.
Klik om te vergroten...
Ook goed ben benieuwd k vertrouw er gwn op dat er genoeg mods zijn dan die wel gwn nadenken en zien dat er letterlijk niks geks is gebeurd en zelfs nog rekening heb gehouden met op de juiste manier posten wat ook is gelukt.

Zou wat zijn gebant op t forum voor topics posten in t forum zeker jammer maar ergens eigk ook gwn hilarisch als je erover nadenkt🙈😂
U
UlixesLid
01-01-2024, 00:00
#16
yiazmat zei:
Ja had idd wel al begrepen dat je van bannen houd


Dus je wilt geen topics op een forum site, ok logisch
Klik om te vergroten...
Je mist het punt. Misschien tijd om te stoppen met overal op commenten met je ogen dicht en echt lezen wat er staat. En misschien even gaan slapen.
yiazmat zei:
Heb t onderbouwd met feiten en die ook gedeeld hier
Ja kan idd alles in 1 topic stoppen, ja jullie mods kunnen ook elk topic bij elkaar doen. Kan het? Tuurlijk. Is dat overzichtelijk? Verre van



Deze komt ook weer uit de lucht vallen, ik vraag over info van een onbekende substantie en jij leest dat als een vraag voor verkooppunten?
Klik om te vergroten...
"evt de risicos en of je t ook gwn los kan kopen ofz of hoe je uberhoud eraan komt"
yiazmat zei:
Ook goed ben benieuwd k vertrouw er gwn op dat er genoeg mods zijn dan die wel gwn nadenken en zien dat er letterlijk niks geks is gebeurd en zelfs nog rekening heb gehouden met op de juiste manier posten wat ook is gelukt.
Klik om te vergroten...
Je valt haar(?) ook persoonlijk aan door impliciet te zeggen dat ze niet kan nadenken. Zoals plop zegt, echt een plaat voor je kop.
y
yiazmatLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ulixes zei:
Ik probeer het je te laten begrijpen. Aan je interesse ligt het niet. Meer dat je waarschuwingen in de wind slaat en maar door blijft gaan 🙈 Wat is het precies dat je er niet aan begrijpt? Ik vraag het me oprecht af op deze zaterdagmorgen.
Klik om te vergroten...
De waarschuwing die ging over t posten van topics zinder de zoekfunctie te gebruiken waardoor er onnodig dubbele topics ontstonden deze zijn daar wel op gecheckt en zelfs nog goed doordacht das pretty much prc t tegenovergestelde waarvoor die ban was en dus juist wat van me gevraagd werd, gaat pas sinds net over de hoeveelheid, dat is er gwn random bijgekomen. En al was dat iets bekends, interesse hebben in iets waar t forum letterlijk voor gemaakt is zou dus iets slechts zijn das gwn vreemd.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#18
yiazmat zei:
waar t forum letterlijk voor gemaakt is
Klik om te vergroten...
Dit vraag ik me al jaren af eigenlijk. Anyhow: a lot of fun meestal
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#19
yiazmat zei:
De waarschuwing die ging over t posten van topics zinder de zoekfunctie te gebruiken waardoor er onnodig dubbele topics ontstonden deze zijn daar wel op gecheckt en zelfs nog goed doordacht das pretty much prc t tegenovergestelde waarvoor die ban was en dus juist wat van me gevraagd werd, gaat pas sinds net over de hoeveelheid, dat is er gwn random bijgekomen. En al was dat iets bekends, interesse hebben in iets waar t forum letterlijk voor gemaakt is zou dus iets slechts zijn das gwn vreemd.
Klik om te vergroten...

Gast, je bent ontzettend irritant. Je blijft maar onzin uitkramen, je bent je bewust vervelend aan het gedragen en je vraagt naar verkooppunten. Blijkbaar niks geleerd van je vorige ban.
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
@yiazmat, je bent je gewoon ontzettend irritant aan het gedragen nu.

Je volgt aanwijzingen van mods niet op.

Waarschuwen helpt niet.

Korte ban helpt niet.

Meer waarschuwen helpt niet.

Op het moment dat een mod je voor de duizendste keer aanspreekt lijkt 'beledigen!' jou de juiste reactie.

Je vraagt in TWEE topics TEGELIJK naar verkooppunten.

En mist dan nog steeds het punt.
Screenshot_2023-09-16-10-09-03-375-edit_com.android.chrome.jpg
We hebben je daar al een keer gematst. Hoe vaak denk je precies dat dat gaat gebeuren?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."