#1
Beste medeforumgenoten,
Graag had ik jullie mening/ervaring gehoord over de setting waarin jullie verkiezen te trippen. Het psychedelicum waarover wordt gedebatteerd is hierbij niet van belang. Lysergamides, psylocibine, mescaline, ... Maakt niet uit. Ook vroeg ik me af bij de optie 'In gezelschap', waaruit dit gezelschap bestaat? Nuchtere vrienden, of eerder medelotgenoten, of een combinatie van beide? En natuurlijk de beweegredenen hierachter.
De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik in de toekomst mijn focus voornamelijk nog wil leggen op het nemen van psychedelica. Ik hoop anderen hun inzichten te kunnen begrijpen en hopelijk wordt de nieuwsgierigheid naar een bepaalde setting hiermee aangewakkerd.
Zelf trip ik het liefst op mijn eentje. Na een heleboel trips op verschillende psychedelica, in zowel de aan- als afwezigheid van gezelschap, ben ik tot dit besluit kunnen komen. Het heeft even geduurd omdat ik in het begin geneigd was om te geloven dat drugs nemen altijd fijner is met gezelschap. En voor vele drugs is dit zeker nog van toepassing.
Echter, de concentratie die vereist is om aan zelfreflectie te doen tijdens een psychedelische trip, is veel moeilijker vast te houden bij de aanwezigheid van andere personen. Mijn persoonlijke ontwikkeling en de lessen die ik leer gedurende de 'eenzaamheid' van een trip zijn significant talrijker dan in gezelschap. Vaak krijg ik het gevoel van een sociale druk waarbij de beleefdheid het eist om te luisteren naar de medetrippers, waardoor het innerlijk luisterend oor steeds opnieuw wordt genegeerd. Dit probleem ligt uiteraard niet aan de anderen, maar bij mezelf.
Wat een trip voor mij voornamelijk inhoudt, is het leren lessen trekken uit jezelf om persoonlijke groei te stimuleren. Bij het trippen in gezelschap ligt de focus in mijn mening meer op plezier, en psychedelica wordt voor mij niet voor deze doeleinden gebruikt, daar zijn andere middelen voor.
Een setting die me wel aanspreekt in gezelschap, lijkt me de aanwezigheid van mijn ouders en/of broer. Hoewel dit niet de meest comfortabele situatie lijkt op het eerste zicht (zeker aangezien zij nog nooit drugs hebben gebruikt), vermoed ik dat hier veel uit te leren valt. Zijn er onder jullie die hier toevallig ervaring mee hebben, en hoe hebben jullie dit beleefd?
Mvg. GreenDude
Graag had ik jullie mening/ervaring gehoord over de setting waarin jullie verkiezen te trippen. Het psychedelicum waarover wordt gedebatteerd is hierbij niet van belang. Lysergamides, psylocibine, mescaline, ... Maakt niet uit. Ook vroeg ik me af bij de optie 'In gezelschap', waaruit dit gezelschap bestaat? Nuchtere vrienden, of eerder medelotgenoten, of een combinatie van beide? En natuurlijk de beweegredenen hierachter.
De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik in de toekomst mijn focus voornamelijk nog wil leggen op het nemen van psychedelica. Ik hoop anderen hun inzichten te kunnen begrijpen en hopelijk wordt de nieuwsgierigheid naar een bepaalde setting hiermee aangewakkerd.
Zelf trip ik het liefst op mijn eentje. Na een heleboel trips op verschillende psychedelica, in zowel de aan- als afwezigheid van gezelschap, ben ik tot dit besluit kunnen komen. Het heeft even geduurd omdat ik in het begin geneigd was om te geloven dat drugs nemen altijd fijner is met gezelschap. En voor vele drugs is dit zeker nog van toepassing.
Echter, de concentratie die vereist is om aan zelfreflectie te doen tijdens een psychedelische trip, is veel moeilijker vast te houden bij de aanwezigheid van andere personen. Mijn persoonlijke ontwikkeling en de lessen die ik leer gedurende de 'eenzaamheid' van een trip zijn significant talrijker dan in gezelschap. Vaak krijg ik het gevoel van een sociale druk waarbij de beleefdheid het eist om te luisteren naar de medetrippers, waardoor het innerlijk luisterend oor steeds opnieuw wordt genegeerd. Dit probleem ligt uiteraard niet aan de anderen, maar bij mezelf.
Wat een trip voor mij voornamelijk inhoudt, is het leren lessen trekken uit jezelf om persoonlijke groei te stimuleren. Bij het trippen in gezelschap ligt de focus in mijn mening meer op plezier, en psychedelica wordt voor mij niet voor deze doeleinden gebruikt, daar zijn andere middelen voor.
Een setting die me wel aanspreekt in gezelschap, lijkt me de aanwezigheid van mijn ouders en/of broer. Hoewel dit niet de meest comfortabele situatie lijkt op het eerste zicht (zeker aangezien zij nog nooit drugs hebben gebruikt), vermoed ik dat hier veel uit te leren valt. Zijn er onder jullie die hier toevallig ervaring mee hebben, en hoe hebben jullie dit beleefd?
Mvg. GreenDude