Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen: Alleen/Gezelschap

Trippen: Alleen/Gezelschap

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste medeforumgenoten,

Graag had ik jullie mening/ervaring gehoord over de setting waarin jullie verkiezen te trippen. Het psychedelicum waarover wordt gedebatteerd is hierbij niet van belang. Lysergamides, psylocibine, mescaline, ... Maakt niet uit. Ook vroeg ik me af bij de optie 'In gezelschap', waaruit dit gezelschap bestaat? Nuchtere vrienden, of eerder medelotgenoten, of een combinatie van beide? En natuurlijk de beweegredenen hierachter.

De reden dat ik deze vraag stel is omdat ik in de toekomst mijn focus voornamelijk nog wil leggen op het nemen van psychedelica. Ik hoop anderen hun inzichten te kunnen begrijpen en hopelijk wordt de nieuwsgierigheid naar een bepaalde setting hiermee aangewakkerd.

Zelf trip ik het liefst op mijn eentje. Na een heleboel trips op verschillende psychedelica, in zowel de aan- als afwezigheid van gezelschap, ben ik tot dit besluit kunnen komen. Het heeft even geduurd omdat ik in het begin geneigd was om te geloven dat drugs nemen altijd fijner is met gezelschap. En voor vele drugs is dit zeker nog van toepassing.
Echter, de concentratie die vereist is om aan zelfreflectie te doen tijdens een psychedelische trip, is veel moeilijker vast te houden bij de aanwezigheid van andere personen. Mijn persoonlijke ontwikkeling en de lessen die ik leer gedurende de 'eenzaamheid' van een trip zijn significant talrijker dan in gezelschap. Vaak krijg ik het gevoel van een sociale druk waarbij de beleefdheid het eist om te luisteren naar de medetrippers, waardoor het innerlijk luisterend oor steeds opnieuw wordt genegeerd. Dit probleem ligt uiteraard niet aan de anderen, maar bij mezelf.
Wat een trip voor mij voornamelijk inhoudt, is het leren lessen trekken uit jezelf om persoonlijke groei te stimuleren. Bij het trippen in gezelschap ligt de focus in mijn mening meer op plezier, en psychedelica wordt voor mij niet voor deze doeleinden gebruikt, daar zijn andere middelen voor.

Een setting die me wel aanspreekt in gezelschap, lijkt me de aanwezigheid van mijn ouders en/of broer. Hoewel dit niet de meest comfortabele situatie lijkt op het eerste zicht (zeker aangezien zij nog nooit drugs hebben gebruikt), vermoed ik dat hier veel uit te leren valt. Zijn er onder jullie die hier toevallig ervaring mee hebben, en hoe hebben jullie dit beleefd?

Mvg. GreenDude
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flippo zei:
Ik kan niet van mn trip genieten met mensen rond me, dan denk ik teveel na hoe ik me gedraag en zorgt voor stress en slechte gedachten.

Trippen voor mij is iets wat ik thuis doe wanneer ik alleen ben.
Klik om te vergroten...

Of ik zeg té eerlijke dingen.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben nooit echt een trip fan geweest. Maar de keren dat ik heb getript was dat altijd in gezelschap.
Voor als het fout mocht gaan dat dan iemand kon ingrijpen, of desnoods hulp kon inschakelen.
Ik deed dit in de vriendengroep. Nooit met familie.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Vind trippen met anderen d'r bij die nog nooit getript hebben het ergste dat er is.

Vooral als je nog niet eerder getript hebt met die mensen erbij.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ga dieper in een trip alleen.
Met anderen zijn er altijd impulsen die de trip beïnvloeden.
Dat kan positief alsook negatief zijn.
Ik voel liever de liefde van een plant in de kamer dan de angst van iemand die de intensiteit niet kan handelen.
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik kan niet van mn trip genieten met mensen rond me, dan denk ik teveel na hoe ik me gedraag en zorgt voor stress en slechte gedachten.

Trippen voor mij is iets wat ik thuis doe wanneer ik alleen ben.
H
HappyMindLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het ligt eraan; ik heb ook vriendinnen waarin we kunnen bespreken dat er even behoefte is aan eigen ruimte. Zolang je alles open en eerlijk bespreekt, je eigen behoeften en wensen kenbaar maakt, denk ik wel dat het zou kunnen werken. Maar de mensen waarmee ik samen zou willen trippen zijn denk ik op één hand te tellen. Zou het ook absoluut niet doen met iemand waar je niet zo'n diepgaande klik mee hebt of als je niet het gevoel hebt jezelf te kunnen zijn. Iemand moet qua vibe met je matchen en dan kan het ook waardevol zijn om gedeeltelijk samen te trippen en je af en toe even af te zonderen wanneer je dat wilt.

Een nuchtere tripsitter lijkt me alles behalve prettig. Ik zou me denk ik heel erg bekeken en opgelaten voelen. Maar dat is op basis van interpretatie want veel trips waren in m'n eentje of anderen met mensen die mij dierbaar zijn, die toen ook meetripten.

Kortom: vooraf een soort verwachtingsmanagement naar elkaar uitspreken kan fijn zijn.
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Ik ben nooit echt een trip fan geweest. Maar de keren dat ik heb getript was dat altijd in gezelschap.
Voor als het fout mocht gaan dat dan iemand kon ingrijpen, of desnoods hulp kon inschakelen.
Ik deed dit in de vriendengroep. Nooit met familie.
Klik om te vergroten...
Ook niet na enkele ervaringen alleen geprobeerd? Moest het fout gaan alleen, kun je toch nog altijd iemand bellen?
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Vind trippen met anderen d'r bij die nog nooit getript hebben het ergste dat er is.
Klik om te vergroten...
100 procent akkoord, als tripsitter kan dit wel leuk zijn, maar als je zelf tript moet je veel meer gaan oppassen dan niet iets anders.
PsyTekz zei:
Ik voel liever de liefde van een plant in de kamer dan de angst van iemand die de intensiteit niet kan handelen.
Klik om te vergroten...
Hahaha dit exact, de verbintenis met een plant voelt op dat moment ook heerlijker aan dan met mensen. Je kunt wel zeggen dat je op dezelfde golflengte zit, maar mensen beleven hun eigen realiteit op dat moment.
Flippo zei:
Ik kan niet van mn trip genieten met mensen rond me, dan denk ik teveel na hoe ik me gedraag en zorgt voor stress en slechte gedachten.
Klik om te vergroten...
Heb je dit ook bij mensen die je al heel lang kent? Of enkel bij oppervlakkige vriendschappen?
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#10
HappyMind zei:
Kortom: vooraf een soort verwachtingsmanagement naar elkaar uitspreken kan fijn zijn.
Klik om te vergroten...
Dit lijkt me wel een heel goede tip. Bijkomend aan een nabespreking van de hele trip ook vooraf een klein gesprekje met wat te verwachten. Elkaar voorbereiden dat als je alleen wilt zijn dit niets te maken heeft met de ander. Een boodschap die tijdens het trippen misschien niet altijd even makkelijk uit te brengen is.
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#11
Green Dude zei:
Heb je dit ook bij mensen die je al heel lang kent? Of enkel bij oppervlakkige vriendschappen?
Klik om te vergroten...
Echt trippen, mentaal willen gaan met lsd of al lad.. ik kan het zelfs niet met m'n vriendin erbij. Heb het geprobeerd maar hield me ergens tegen. Teveel nadenken hoe ik overkom.
Alleen ga je altijd dieper en iemand in je buurt zorgt voor afleiding.
Het is vele belangrijker dat ik wel weet dat ik op iemand kan rekenen, dus iemand die weet dat ik trip maar daarom niet perce fysiek bij me is.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik zie het bijna als totaal verschillende ervaringen. Samen trippen is meestal hilarische lol trappen en alleen trippen gaat veel meer de diepte in. Beide zijn zo waardevol maar als ik toch moest kiezen ga ik voor alleen. Heb dat ook veel vaker gedaan.

Maar omdat ik niet zo vaak samen trip is dat ook wel speciaal en toevallig had ik net over een week een trip gepland staan met iemand maar dat gaat nu niet door door omstandigheden. :( Vind het vooral jammer voor de ander. Hij heeft steeds zulke moeilijke shit in zijn leven en dit zou even een dag uit die moeilijkheden zijn en nu is er iets gebeurt waardoor het niet door kan gaan en hij er nog meer zorgen bij heeft. :(
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Ik zie het bijna als totaal verschillende ervaringen. Samen trippen is meestal hilarische lol trappen en alleen trippen gaat veel meer de diepte in. Beide zijn zo waardevol maar als ik toch moest kiezen ga ik voor alleen. Heb dat ook veel vaker gedaan.

Maar omdat ik niet zo vaak samen trip is dat ook wel speciaal en toevallig had ik net over een week een trip gepland staan met iemand maar dat gaat nu niet door door omstandigheden. :( Vind het vooral jammer voor de ander. Hij heeft steeds zulke moeilijke shit in zijn leven en dit zou even een dag uit die moeilijkheden zijn en nu is er iets gebeurt waardoor het niet door kan gaan en hij er nog meer zorgen bij heeft. :(
Klik om te vergroten...
Wat van tripmiddel stond er op de planning?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Flippo zei:
Wat van tripmiddel stond er op de planning?
Klik om te vergroten...
1P-LSD

Zou ook zijn eerste echte kennismaking met LSD zijn. Heb 1 keer eerder LSD-25 met hem gedaan maar dat waren super zwakke zegels en het kwam dus niet echt tot een volwaardige trip.

Gun het hem zo om een prachtige ervaring hiermee te hebben. Het ging ook net beter met hem: gezonder/energieker door vitamine supplementen, gezonde voeding, trainen. Zag hem gisterochtend nog en hij stond na een hele tijd van constant drama en ziekte in zijn gezin eindelijk wat optimistisch in het leven. Hij keek ook zo uit naar volgende week vakantie waar ook onze trip in gepland was.

En nu ligt zijn vrouw in het ziekenhuis en valt alles in het water...

Natuurlijk is zo'n trip missen niets vergeleken bij slechte gezondheid van je familie/gezin, maar het was wel iets waar 'ie zo naar uitkeek. Hij voelde zich eindelijk optimistisch met positieve doelen en die trip zou ook een soort viering van dat moeten worden. Ben bang dat dit hem weer uit die positieve flow zal halen, terug in depressie.

Alsof het hem steeds niet gegund is. Weet ook niet hoe ik hem kan helpen hiermee. Fuck man...

Wil hier geen sad vibes brengen maar moet het even kwijt.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#15
Green Dude zei:
Ook niet na enkele ervaringen alleen geprobeerd? Moest het fout gaan alleen, kun je toch nog altijd iemand bellen?
Klik om te vergroten...

Nee toen ook niet.
Ik zal graag de controle houden denk ik.
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Wil hier geen sad vibes brengen maar moet het even kwijt
Klik om te vergroten...

Een drugsforum zonder sad vibes zou wat raar zijn? Drugs geeft maar neemt ook veel. Zoals het mijn slaap heeft afgenomen, waarvoor dank aan de rommel van cathinonen. Afschuwelijke troep waar ik al maanden afblijf. Ik ben me aan het afvragen wat er me bezielde om het te kopen. Is opgelost in het toilet anders was ik nu nog bezig. Echt vieze vuile pro deprimerende bullen die niet eens de naam drugs waardig zijn.
Maar ok...
Mindless zei:
Zou ook zijn eerste echte kennismaking met LSD zijn. Heb 1 keer eerder LSD-25 met hem gedaan maar dat waren super zwakke zegels en het kwam dus niet echt tot een volwaardige trip.
Klik om te vergroten...
Dat is echt balen. Bij mij was het omgekeerd. 2 zegels 1p samen met een maat en beide niets gevoeld.
Daarna op mn alleen echte lsd genomen en dat was zo mooi. Heavy op de moment zelf maar je krijgt er nadien veel van terug. Het is als een mentale overwinning voor jezelf.

Ik hoop voor jou dat hij erdoor komt en dat de trip binnenkort een mooie herinnering mag zijn.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#17
Flippo zei:
Een drugsforum zonder sad vibes zou wat raar zijn? Drugs geeft maar neemt ook veel. Zoals het mijn slaap heeft afgenomen, waarvoor dank aan de rommel van cathinonen. Afschuwelijke troep waar ik al maanden afblijf. Ik ben me aan het afvragen wat er me bezielde om het te kopen. Is opgelost in het toilet anders was ik nu nog bezig. Echt vieze vuile pro deprimerende bullen die niet eens de naam drugs waardig zijn.
Maar ok...
Klik om te vergroten...
Klinkt echt als troep ja. Heb er gelukkig geen ervaring mee.

Goed dat je er nu af bent!

Flippo zei:
Dat is echt balen. Bij mij was het omgekeerd. 2 zegels 1p samen met een maat en beide niets gevoeld.
Daarna op mn alleen echte lsd genomen en dat was zo mooi. Heavy op de moment zelf maar je krijgt er nadien veel van terug. Het is als een mentale overwinning voor jezelf.
Klik om te vergroten...
Dat is apart. 1P wordt in het lichaam omgezet in LSD-25 en meestal zijn 1P zegels gewoon goed. Heb zelf vele tientallen keren getript op 1P en het heeft altijd goed gewerkt. Daarvoor had ik "echte LSD" en dat was hetzelfde effect maar vaak had ik zwakke zegels.

Wanneer een trip echt goed binnenkomt is prachtig hè!

Flippo zei:
Ik hoop voor jou dat hij erdoor komt en dat de trip binnenkort een mooie herinnering mag zijn.
Klik om te vergroten...
Ja ik ook, al zie ik daar niet gauw een mogelijkheid voor. Het is al jaren alleen maar werken en thuis terugkomen naar drama met vrouw en kinderen voor hem. Zij zou met de kinderen een paar dagen naar haar ouders voor kerst en hij zou even later die kant opgaan, zodat hij eindelijk eens een paar dagen voor hemzelf had, maar dat gaat nu dus natuurlijk niet door.

Maar wie weet, we zullen zien of het in de toekomst eens kan.

Ga zelf waarschijnlijk wel weer in mijn eentje trippen binnenkort.
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Een feestje met anderen is leuk, matties vrouwtjes of mensen die zijn blijven hangen voor de after, maar als het spacen word dan liever alleen. Dan kan k alleen met mn gedachtes zijn en de gevoelens die daarbij komen kijken. Ik heb 2 matties die op zon zelfde level zitten en dat we elkaar begrijpen dan maar verder hoeven daar geen mensen bij wat mij betreft. Krijg je vaak alleen gezeik van uiteindelijk. Maar dan nog liever alleen eigenlijk
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deurklappert123 zei:
Een feestje met anderen is leuk, matties vrouwtjes of mensen die zijn blijven hangen voor de after, maar als het spacen word dan liever alleen. Dan kan k alleen met mn gedachtes zijn en de gevoelens die daarbij komen kijken. Ik heb 2 matties die op zon zelfde level zitten en dat we elkaar begrijpen dan maar verder hoeven daar geen mensen bij wat mij betreft. Krijg je vaak alleen gezeik van uiteindelijk. Maar dan nog liever alleen eigenlijk
Klik om te vergroten...
Ja met een grotere groep trippen lijkt me helemaal niks. Zelfs in een kleiner groepje waar er mensen bij zitten die ik niet kende vond ik niet fijn. Ben ik teveel op mijn hoede en teveel bezig met socializen.
F
FlippoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Hangt ook af wat voor een feestje?

Vorige maand naar the warehouse project met bicep geweest, ik trip graag op hun muziek maar was blijkbaar niet de enige die zo dacht. Een 3000 trippers samen in een zaal lekker aan het gaan zonder veel gedoe. Zelf niet meer meegemaakt sinds jaren 2000.
Heel onverwacht een unieke ervaring waar ik was vergeten dat ik niet zo "anders of raar" ben om graag te trippen en dat het iets is voor alle leeftijden. Iedereen in zn eigen wereldje, egoloos, met respect en verbondenheid. No shame.. waar vind je dat nog?

Alleen trippen is favo maar dit was toch een ervaring die ik meer moet hebben.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."