Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrippen: Alleen/Gezelschap

Trippen: Alleen/Gezelschap

25 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Hij heeft steeds zulke moeilijke shit in zijn leven en dit zou even een dag uit die moeilijkheden zijn.
Klik om te vergroten...
Is dit niet eerder een reden om niet te gaan trippen. Als hij al zolang sukkelt met tegenslagen, is het dan niet beter om eerst alles op een rijtje te hebben voor je aan een trip begint? Lijkt me dat dit enkel maar tegen hem kan keren?
G
Green DudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Flippo zei:
Vorige maand naar the warehouse project met bicep geweest, ik trip graag op hun muziek maar was blijkbaar niet de enige die zo dacht.
Klik om te vergroten...
Ben je dan ook zo praterig en sociaal extraverter zoals je bijvoorbeeld met xtc zou zijn of keer je dan meer in je eigen wereld bij een tripmiddel op een feestje?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
Green Dude zei:
Is dit niet eerder een reden om niet te gaan trippen. Als hij al zolang sukkelt met tegenslagen, is het dan niet beter om eerst alles op een rijtje te hebben voor je aan een trip begint? Lijkt me dat dit enkel maar tegen hem kan keren?
Klik om te vergroten...
Ik denk wel dat het het beste is om zo'n optimaal mogelijke (mind)set en setting te hebben als je gaat trippen, maar de aard van zijn problemen zijn zodanig dat hij er weinig tot niets aan kan veranderen (gezondheid vrouw, waarmee hij kinderen heeft). Het ding was ook dat hij een tijd echt depressief was door dat gegeven en de frictie die dat opleverde in zijn relatie en dat hij mede daardoor zijn gezondheid ging verwaarlozen. Maar dat hij juist de laatste paar maanden goed bezig is geweest met zijn gewzondheid (voeding, trainen) en zich in ieder geval op dat vlak veel beter is gaan voelen. Hij begon echt weer prettiger in het leven te staan, ondanks bepaalde factoren die nog steeds niet goed waren en zijn, maar waar hij weinig/geen invloed op heeft.

Hij heeft ook lang interesse gehad in LSD proberen, maar voelde zich daar jarenlang niet klaar voor door zijn negatieve uitkijk op het leven, om begrijpelijke redenen. Omdat hij toch in ieder geval op bepaalde vlakken echt optimistischer in het leven is gaan staan, gaf hij een tijdje geleden zelf aan weer graag eens te trippen en dan op LSD. Hij heeft ook wel redelijk wat ervaring met trippen op paddo's en truffels, dus hij heeft een idee van wat het ongeveer inhoudt.

Het is natuurlijk niet optimaal, maar ik snap het wel. Als je ondanks dat er dingen in je leven spelen die weinig uitzicht op verbetering geven, weer eens wat doelen hebt en enig optimisme voelt, dan kun je denk ik wel de mindset hebben dat je je klaar voelt voor een dergelijke tripervaring.

Het is helemaal zijn eigen keuze. Ik ben er voor hem voor mogelijke ondersteuning tijdens zijn trip, mocht dat nodig zijn. En mocht hij er helemaal van af willen zien, dan is dat jammer maar oké. Ben zelf wat betreft trippen nu ook zo: bij twijfel niet doen. Heb hem er ook op gewezen dat 'ie het niet als puur escapisme moet doen, maar om alles dat mogelijk opkomt te accepteren, de fijne en de minder fijne gevoelens. Dat zegt hij te begrijpen.
D
Deurklappert123Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ja met een grotere groep trippen lijkt me helemaal niks. Zelfs in een kleiner groepje waar er mensen bij zitten die ik niet kende vond ik niet fijn. Ben ik teveel op mijn hoede en teveel bezig met socializen.
Klik om te vergroten...


Sws gebruik ik liever niet met anderen erbij of ik moet ze heel goed kennen, net wat je zegt omdat ik dan gewoon mezelf kan zijn. En ik weet dat ik dan ook veilig ben en niet bang hoef te zijn dat me iets kan gebeuren. Je weet maar nooit toch als je kats vd wereld bent wat mensen je dan denken te kunnen flikken. Daarom beste alleen in je eigen prive en nooit met zomaar vreemden
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Deurklappert123 zei:
Sws gebruik ik liever niet met anderen erbij of ik moet ze heel goed kennen, net wat je zegt omdat ik dan gewoon mezelf kan zijn. En ik weet dat ik dan ook veilig ben en niet bang hoef te zijn dat me iets kan gebeuren. Je weet maar nooit toch als je kats vd wereld bent wat mensen je dan denken te kunnen flikken. Daarom beste alleen in je eigen prive en nooit met zomaar vreemden
Klik om te vergroten...
Ik heb wel mensen waar ik zo'n goede band mee heb dat ik me heel erg open durf te stellen bij hen tijdens trippen, maar het voelt toch nog vrijer om alleen te trippen.

Heb met name op psilo echt wel weirde dingen gedaan: raar over de bank hangen, rare bewegingen/dansjes, rare geluiden maken. Even mezelf helemaal laten gaan. Alles precies zo laten komen zoals het uitgedrukt wil worden. Dat soort dingen zie ik mezelf niet doen met anderen erbij, zelfs niet bij die mensen die ik helemaal vertrouw.

Benieuwd of mijn buren me ooit gehoord hebben. Had toen ik echt hard tripte soms geen benul van hoe luid ik was.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb ‘in gezelschap’ gestemd, maar dan ben ik wel echt heel kritisch op het gezelschap. Als je niet jezelf kunt zijn, dan liever alleen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."