#1
Stop met blowen.
Waarschijnlijk komen je erecties terug.
Je zou Cialis kunnen proberen.
Waarschijnlijk komen je erecties terug.
Je zou Cialis kunnen proberen.
Zeker kan dat, meestal is de huishouding van neurotransmitters te vergelijken met een snaar, dus als die omhoog getrokken wordt, zal hij daarna omlaag veren en dan langzaam uit trillen tot het orginele niveau.kunnen de hersenen herstellen? Kan de dopamine huishouding herstellen na stoppen?
Ik zal me even inlezen over fadogia agrestis.Ik weet niet of het de juiste toepassing is voor jouw situatie. Cialis doet er niks aan om je libido te verhogen. Het zorgt er enkel voor dat je aderen verder gaan staan en je dus makkelijker een erectie kunt krijgen. Ook zal deze een stuk forser zijn dan je mogelijk gewend bent. Kan wel aanraden om laag te beginnen in dosering (5mg), bij hoge doseringen kun je ongemakkelijke bijwerkingen krijgen.
Een ander middel dat je eventueel kunt proberen is fadogia agrestis. Je zult dan op zoek moeten gaan naar een extract hiervan. Het is een van de weinige testosteron boosters die daadwerkelijk werkt. Hier is het echter ook oppassen geblazen want het kan mogelijk schade aanrichten aan je edele delen. Het werkt echter wel (heb het al vaker geprobeerd).
Daar zit zoveel rommel bij. Omgekeerd blijkt dat er bij 'natuurlijke herbale Aziatische erectie-versterkers' vaak Sildenafil is gedaan.Er zijn zat supplementen te verkrijgen om je erectie en libido te verbeteren.
Er zijn zat supplementen te verkrijgen om je erectie en libido te verbeteren.
Mijn persoonlijke favoriet is L-arginine. Dat is een aminozuur, dus uiteindelijk gewoon een voedingsmiddel, maar wat extra suppletie kan wel zorgen voor betere bloedsomloop (bevordelijk voor de erectie) en meer aanmaak van sperma en een langer orgasme (dus lekkerder, dus meer zin/libido). Verder is er een hoop op de markt, is misschien het onderzoeken waard.
Verder denk ik dat het een tijdelijk verschijnsel zal zijn, dus mocht je ondanks gebruik van supplementen alsnog een afname in erectie/libido bemerken, vertrouw er dan op dat dit snel terugkomt en waarschijnlijk zelfs beter zal worden dan toen je blowde.
Het kan ook geen kwaad om je bloeddruk af en toe eens te meten.
Hoge bloeddruk= slechtere erectie
Wiet verlaagt bloeddruk.
Daar zit zoveel rommel bij. Omgekeerd blijkt dat er bij 'natuurlijke herbale Aziatische erectie-versterkers' vaak Sildenafil is gedaan.
Zeker kan dat, meestal is de huishouding van neurotransmitters te vergelijken met een snaar, dus als die omhoog getrokken wordt, zal hij daarna omlaag veren en dan langzaam uit trillen tot het orginele niveau.
Het zal echt even tijd nodig hebben, gun je brein wat hersteltijd.
In welke verhoudingen?Zit wat in @Casrus. Ik bestel meestal losse kruiden waarvan ik dan m'n "geile thee" brouw.
Kruiden die ik gebruik:
-ashwaganda
-muira puama
-damiana
-zwarte peper
-blauwe lotus
Verwacht geen wonderen, maar als extra enhancer kan zo'n theetje echt wel effect hebben.
Succes iig.
Ik zoek meestal op het internet naar een leuke aanbieding. Als onderhoudsdosering pak ik ongeveer 1,5 gram, roer ik 's morgens door m'n kwark.Ik had over l arginine gelezen. Kan je bepaald merk/dosering aanbevelen?
Voor je dopamine balans schat ik in dat dat met een paar weken wel in orde zal zijnIk hoop het.. enig idee hoeveel tijd ter indicatie?
Ik vul een kan met de helft Damiana, 10-15 gram blauwe lotus (optioneel). Een eetlepel Ashwagandha en een eetlepel muira puama. Vleugje peper.In welke verhoudingen?
Kan dopamine gehalte/roulatie in de hersenen weer herstellen?
dat is eigelijk concreet wat ik me afvraag
Het korte antwoord is: ja, dit herstelt weer.
Het langere antwoord is: dit heeft tijd nodig. De eerste maand zal de meeste verandering plaatsvinden. Maar volledig herstel kan gerust een jaar duren hoor. Je dopamine systeem is juist een van de systemen die juist vrij goed herstelt.
Ik heb mijn dopamine systeem anders behoorlijke klappen gegeven. Maar merk er in de praktijk in het dagelijks leven weinig van zolang ik een aantal maanden clean ben geweest.
dank erg verhelderend.
als ik afbouwend stop met blowen, loopt het dopamineherstel dan paralel hiermee?
of moet ik eerst stoppen, om verbetering te krijgen?
Even los van het fysieke onderdeel: de koppeling tussen stoppen met blowen en erectieproblemen is ook iets dat tussen je oren kan gaan zitten. 17 jaar blowen is echt niet mals. Dat is een zeer lange periode. Je brein heeft tijd nodig om nieuwe connecties te maken en oude patronen te ontkoppelen. Kans is natuurlijk aanwezig dat je bepaalde angsten opbouwt n.a.v. het stoppen met gebruik. Dat is dan onderdeel van de mentale ontwenning. Dit kan zich bij jou ontvouwen tot een angst voor erectieproblemen. Je gaat er op focussen en voila: het ontvouwt zich.
Tijd is de belangrijkste factor in deze. Hoe lang ben je nu eigenlijk gestopt (geweest)?
Misschien dat er een hele kleine verbetering optreedt als je mindert. Maar ik zou verwachten dat ècht herstel pas begint als je helemaal gestopt bent.
Daarnaast is minderen vaak lastiger dan gewoon stoppen als je niet in een gecontroleerde omgeving (klinische detox) zit. Het is heel erg makkelijk om jezelf over te halen om toch nog een beetje extra te blowen. Dat is mijn ervaring in elk geval.
Zolang afbouwen niet noodzakelijk is vanwege fysieke afhankelijkheid, zoals bijvoorbeeld bij alcohol of benzo's, zou ik eigenlijk altijd aanbevelen om in een keer te stoppen.
Volgens mij komen we nu wel tot de kernhier heb ik ook lang over nagedacht. Ik voel ook minder sterke ochtenderecties. Dan is geestelijk bewustzijn (tijdens slaap) minder.
ik kan nu ook beter plaatsen waarom ik dit probleem op vakantie ook altijd had.
Ik blowde toen ook niet nml
ik was 5 dagen gestopt. Dat is heel kort dat weet ik.
Volgens mij komen we nu wel tot de kern. Leg je focus op het stoppen met gebruik van THC. Probeer je pijlen te richten op - zoals eerder geopperd door een ander forumlid - tenminste een jaar niet blowen. Ik acht de kans zeer reëel dat je erectieproblemen aanzienlijk verminderen. Let wel: je angsten en problemen kunnen in het begin erger worden. Dat komt dus doordat je stopt en je lichaam (maar vooral geest) aan het ontwennen is. Indien je het niet goed kunt volhouden, kijk dan eens of je professionele begeleiding kunt inschakelen. Dat kan via je huisarts. Te denken valt aan ambulante verslavingszorg. Niets om je voor te schamen. Zij kunnen je dan begeleiden. Ook wat betreft het overwinnen van je angst.
Volgens mij komen we nu wel tot de kern. Leg je focus op het stoppen met gebruik van THC. Probeer je pijlen te richten op - zoals eerder geopperd door een ander forumlid - tenminste een jaar niet blowen. Ik acht de kans zeer reëel dat je erectieproblemen aanzienlijk verminderen. Let wel: je angsten en problemen kunnen in het begin erger worden. Dat komt dus doordat je stopt en je lichaam (maar vooral geest) aan het ontwennen is. Indien je het niet goed kunt volhouden, kijk dan eens of je professionele begeleiding kunt inschakelen. Dat kan via je huisarts. Te denken valt aan ambulante verslavingszorg. Niets om je voor te schamen. Zij kunnen je dan begeleiden. Ook wat betreft het overwinnen van je angst.
Precies! Je kan een rebound verwachten in bepaalde klachten. Die kunnen per persoon wat verschillen. Je moet wel een enorme lucky bastard zijn om zonder klachten met welk middel dan ook te kunnen stoppen.
Ook van suikers en caffeine kan ik ontwenning krijgen haha
Maar dit trekt weg! It does get better!
Ik zou me pas zorgen gaan maken als er na 2 maanden ofzo nog helemaal geen verbetering in zit. Maar dit lijkt me heel erg sterk.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."