Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met blowen slecht erectie > dopamine?

Stoppen met blowen slecht erectie > dopamine?

42 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
J
JackoLid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Het korte antwoord is: ja, dit herstelt weer.

Het langere antwoord is: dit heeft tijd nodig. De eerste maand zal de meeste verandering plaatsvinden. Maar volledig herstel kan gerust een jaar duren hoor. Je dopamine systeem is juist een van de systemen die juist vrij goed herstelt.

Ik heb mijn dopamine systeem anders behoorlijke klappen gegeven. Maar merk er in de praktijk in het dagelijks leven weinig van zolang ik een aantal maanden clean ben geweest.
Klik om te vergroten...

dank erg verhelderend.

als ik afbouwend stop met blowen, loopt het dopamineherstel dan paralel hiermee?

of moet ik eerst stoppen, om verbetering te krijgen?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Even los van het fysieke onderdeel: de koppeling tussen stoppen met blowen en erectieproblemen is ook iets dat tussen je oren kan gaan zitten. 17 jaar blowen is echt niet mals. Dat is een zeer lange periode. Je brein heeft tijd nodig om nieuwe connecties te maken en oude patronen te ontkoppelen. Kans is natuurlijk aanwezig dat je bepaalde angsten opbouwt n.a.v. het stoppen met gebruik. Dat is dan onderdeel van de mentale ontwenning. Dit kan zich bij jou ontvouwen tot een angst voor erectieproblemen. Je gaat er op focussen en voila: het ontvouwt zich.

Tijd is de belangrijkste factor in deze. Hoe lang ben je nu eigenlijk gestopt (geweest)?
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ricardo1987 zei:
dank erg verhelderend.

als ik afbouwend stop met blowen, loopt het dopamineherstel dan paralel hiermee?

of moet ik eerst stoppen, om verbetering te krijgen?
Klik om te vergroten...

Misschien dat er een hele kleine verbetering optreedt als je mindert. Maar ik zou verwachten dat ècht herstel pas begint als je helemaal gestopt bent.

Daarnaast is minderen vaak lastiger dan gewoon stoppen als je niet in een gecontroleerde omgeving (klinische detox) zit. Het is heel erg makkelijk om jezelf over te halen om toch nog een beetje extra te blowen. Dat is mijn ervaring in elk geval.

Zolang afbouwen niet noodzakelijk is vanwege fysieke afhankelijkheid, zoals bijvoorbeeld bij alcohol of benzo's, zou ik eigenlijk altijd aanbevelen om in een keer te stoppen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."