Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsObscure / zeldzame drugs

Obscure / zeldzame drugs

62 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een goede bekende vroeger van me heeft ooit getript de onderkant van een hoedje van zo'n rood-met-witte-stippen-paddenstoel. Bij vrij kleine dosis al dodelijk!!! (niet zomaar eventjes proberen!) Schijnbaar was ie een kleine twee dagen van de wereld. Ik heb nooit echt goed met 'm gepraat hoe die trip verlopen is helaas, nu kan dat niet meer.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Neo-Shulginist zei:
Kijk het probleem met Eleusis is voornamelijk dat het vermoedelijk een elitair bolwerk was van mensen die de drank kykeon aanboden als hoogtepunt van een soort bedevaart. De mensen waren daar zeer gebaad bij het geheim houden van het recept. Immers, als mensen zouden leren hoe je het kon maken, dan hadden ze niet naar Eleusis hoeven reizen.

Vermoedelijk is het recept van kykeon ook helemaal niet één ding. Maar er zijn wel allerlei aanwijzingen die in dezelfde richting wijzen over een periode van millennia. Het lastige aan dit soort dingen binnen de archeologie is alleen dat je goed overzicht moet hebben over discussies binnen de wetenschappelijke community om hier iets zinnigs over te zeggen. En ik ben geen archeoloog, dus ik heb dat overzicht niet.

In de archeologie moet je altijd met kleine aanwijzingen werken. Op basis van die aanwijzingen wordt dan een theorie opgeworpen hoe die tijd eruit zou hebben kunnen komen te zien. Zo'n theorie kan dan verder uitgebouwd worden met allerlei andere vondsten die óf dezelfde kant opwijzen, óf de theorie falsifiseren.

Je begrijpt al, dan moet je dus al het beschikbare bewijs kennen. En dan is teveel leeswerk voor iemand die zich ook nog wil specialiseren in de stonologie.
Klik om te vergroten...

Van de Maya's en de Azteken weten we wat ze gebruikten en hoe en daar hebben we ampele
ondubbelzinnige getuigenverklaringen en archeologische bewijzen van (de Maya's bijvoorbeeld plugden).

Waar is dat bewijs te vinden bij de Oude Grieken die ons ampel voorzien hebben van ooggetuigeverklaringen en filosofische geschriften, vaatwerk en beelden en zelfs een machine of twee?

Hoe kunnen we zoiets belangrijks gemist hebben in een cultuur die classici, historici en archeologen onderhand van haver tot gort kennen?

Ja, die mensen zijn meestal geen etnobotanici (of ingenieurs of militairen) maar waarom zou een dergelijk middel geheim zijn voor de rest van de wereld?

Wij doen dat nu toch ook nergens?
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#3
Neo-Shulginist zei:
Okee shit nu heb je me wel geïnteresseerd.

Maar hoe vaak pak je dan weer 100 mg bij? Hoe lang blijf je doorgaan? Hoe zijn de cravings, als de rush zo lekker is maar geen comedown?
Klik om te vergroten...
Ik begin met een hoge dosis (150mg oraal of 100mg nasaal). Nasaal werkt het beste, maar doet enorm veel pijn. Ook schiet het poeder door je keel in. Daarna elke 1,5 a 2 uur 50mg bijpakken met een maximum van 500mg. Ik doe het meestal op een vrijdagavond en ga dan zaterdagavond/zondagochtend slapen. Nooit een kater gehad, zelfs geen neerslachtigheid oid.

Cravings zijn wel heftig met dit spul, ik kan altijd moeilijk stoppen. Niet omdat je je zo slecht voelt als de rush uitgewerkt is, maar meer omdat je de rush weer wilt voelen. Zelfs zonder rush is het prima spul, soort van relaxed eigenlijk. Beetje op de bank hangen, serie kijken en superhelder en rustig in je hoofd. Ik probeer het bij 1x in de 2 á 3 maanden te houden, maar vorig jaar november deed ik het toch 3 weekenden achter elkaar. Heb mezelf toen even terug moeten fluiten, maar dat was verder geen probleem. Op de 3-fpm topics op bluelight lees je ook wel dat het zeer verslavend spul is.

Nadelen zijn er ook. Ik heb last van tintelende handen/voeten (maar dit heb ik ook bij andere stims) en als ik teveel gebruik krijg ik griepverschijnselen de volgende dag, daarom gebruik ik nooit meer dan 500mg. De griepverschijnselen zijn wel echt typisch voor 3-fpm bij teveel of te lang gebruiken.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#4
Casrus zei:
Van de Maya's en de Azteken weten we wat ze gebruikten en hoe en daar hebben we ampele
ondubbelzinnige getuigenverklaringen en archeologische bewijzen van (de Maya's bijvoorbeeld plugden).

Waar is dat bewijs te vinden bij de Oude Grieken die ons ampel voorzien hebben van ooggetuigeverklaringen en filosofische geschriften, vaatwerk en beelden en zelfs een machine of twee?

Hoe kunnen we zoiets belangrijks gemist hebben in een cultuur die classici, historici en archeologen onderhand van haver tot gort kennen?

Ja, die mensen zijn meestal geen etnobotanici (of ingenieurs of militairen) maar waarom zou een dergelijk middel geheim zijn voor de rest van de wereld?

Wij doen dat nu toch ook nergens?
Klik om te vergroten...
Volgens mij is er ook genoeg bewijs over gebruik kykeon, misschien wel meer dan over pluggende Azteken, maar is het ook niet samenhangend bewijs, waardoor er twijfel kan blijven bestaan :wink:

Maar nogmaals, op dat onderwerp ben ik geen expert.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#5
New Dawn zei:
Ik ben vermoedelijk 1 van de weinige personen die fysieke klachten van 3-FPM krijgt...

Na zo'n 8x een 3-FPM pellet van 50mg genomen te hebben, ontstonden er vreemde gevoelige plekjes op mijn vingers, daarna heb ik de pellets weggegeven aan iemand met de melding: "Let goed op jezelf", bij deze persoon zijn er geen klachten opgetreden, bij mij zijn de klachten verdwenen en weggebleven.

Drie jaar later (nu ~5 maanden geleden) heb ik een tweede poging gewaagd met 3-FPM poeder, na 1 enkele orale inname van 40mg begon de nagel van mijn pink een beetje "los te laten" bij de vingertop, dit is nu nog steeds niet helemaal hersteld... Geen idee of dit echt door 3-FPM kwam, maar verder gebruik ik van alles en heb ik daar geen fysieke klachten van, ik laat deze substantie voortaan links liggen.

Hier een voorbeeld foto, dit zijn niet mijn eigen handen, bij mij was het niet zo erg, ik kreeg er vooral dikke vingers van en had enkele pijnlijke plekjes.

Spoiler: Deze foto valt wel mee, maar toch...
Bekijk bijlage 56511

Als je er tegen bestand bent (vanuit biochemisch oogpunt gezien), is het erg prettig spul!
50mg was voor mij een fijne dosering, maar ik neem stimulanten altijd "light / common"...
Klik om te vergroten...
Bruh 3-FPM nasaal gaf me letterlijk een bloedneus en tranende ogen. Wel een grote high, speed op steroids.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#6
New Dawn zei:
Ik ben vermoedelijk 1 van de weinige personen die fysieke klachten van 3-FPM krijgt...

Na zo'n 8x een 3-FPM pellet van 50mg genomen te hebben, ontstonden er vreemde gevoelige plekjes op mijn vingers, daarna heb ik de pellets weggegeven aan iemand met de melding: "Let goed op jezelf", bij deze persoon zijn er geen klachten opgetreden, bij mij zijn de klachten verdwenen en weggebleven.

Drie jaar later (nu ~5 maanden geleden) heb ik een tweede poging gewaagd met 3-FPM poeder, na 1 enkele orale inname van 40mg begon de nagel van mijn pink een beetje "los te laten" bij de vingertop, dit is nu nog steeds niet helemaal hersteld... Geen idee of dit echt door 3-FPM kwam, maar verder gebruik ik van alles en heb ik daar geen fysieke klachten van, ik laat deze substantie voortaan links liggen.

Hier een voorbeeld foto, dit zijn niet mijn eigen handen, bij mij was het niet zo erg, ik kreeg er vooral dikke vingers van en had enkele pijnlijke plekjes.

Spoiler: Deze foto valt wel mee, maar toch...
Bekijk bijlage 56511

Als je er tegen bestand bent (vanuit biochemisch oogpunt gezien), is het erg prettig spul!
50mg was voor mij een fijne dosering, maar ik neem stimulanten altijd "light / common"...
Klik om te vergroten...
Vasculitis?
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Neo-Shulginist zei:
Volgens mij is er ook genoeg bewijs over gebruik kykeon, misschien wel meer dan over pluggende Azteken, maar is het ook niet samenhangend bewijs, waardoor er twijfel kan blijven bestaan :wink:

Maar nogmaals, op dat onderwerp ben ik geen expert.
Klik om te vergroten...

Maar niet dat het iets anders was dan boer'n yoghurt met wijn en geit'nkaas en honing.
Z
ZeebatsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zweevteev zei:
Zeker en die lijst is erg lang. Uiteraard heb ik dit overzichtelijk in een spreadsheetje gezet:
Klik om te vergroten...
DiPT lijkt me leuk om te doen! ipv visuals heb je blijkbaar geluidsvervormingen

Zweevteev zei:
  • SL-164: niks van gevoeld, want had veel te weinig genomen. Ik durfde geen volwaardige dosis te nemen, omdat ik heel veel waarschuwingen gelezen had over dat het ervaren van een seizure niet uitzonderlijk is bij SL-164 op normale dosissen.
Klik om te vergroten...
Leuk, dit is dus een analoog van methaqualone. Zal me er is over inlezen
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik vond de DO’xs erg leuk (DOM DOC DOB). Nu lastig te krijgen maar het moet niet te lastig zijn 2c’s phenethylamine in 2c’s amfetamines te krijgen.
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
ik vond de DO’xs erg leuk (DOM DOC DOB). Nu lastig te krijgen maar het moet niet te lastig zijn 2c’s phenethylamine in 2c’s amfetamines te krijgen.
Klik om te vergroten...
Wat vond je van DOB en DOM vergeleken met DOC? Vond DOM wel de moeite waard maar minder interessant dan DOC.

Zweevteev zei:
αMT: zelfde verhaal als SL-164. Ik durfde geen volwaardige dosis te nemen, omdat de LD50 best wel dicht in de buurt ligt van een recreatieve dosis.
Klik om te vergroten...
Er zijn redelijk wat mensen door gestorven en inderdaad, een licht hoge dosis kan al een bezoekje aan het ziekenhuis worden. Het is ook gevaarlijk in combinatie met vele andere drugs. Heb al 2 jaar een gram liggen en ben er nog nooit aan durven komen. Heeft wel een intense geur, m'n hele opbergzakje ruikt er naar.

IMG_2002.jpeg
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb nog een stash box met psychedelics die ik niet weg durf te gooien. Misschien voor over 10 jaar een keer. Zitten geen heel obscure dingen tussen maar toch wel wat geinige niet heel alledaagse. Mescaline, Proscaline, Escaline, MAL, 2C-B/C/I/E, DOM/B/C, ALD52, AL-LAD, ETH-LAD, en dan vergeet ik nog wel wat denk ik. Van deze heb ik alleen de 2C-C ooit genomen. Aangenaam spul, een rustgevende versie van 2C-B, of zoals Shulgin ze: psychedelic Valium. Kan ‘t wel aanbevelen.

Ik was wel redelijk content met deze stash. Zag nog TMA-2 op het darknet wat me leuk leek maar ‘t was vrij duur, dus niet gekocht. Ik had nog MMDPEA op m’n verlanglijstje staan maar dat was meer een PIHKAL fetish “voor de heb”.

Ik ga er denk ik niets meer aan toevoegen. Eerst maar eens flink lang clean blijven en dan ooit nog eens wat van deze weirdness nemen, te beginnen met de Mescaline.
I
InnerscoopLid
01-01-2024, 00:00
#12
Iemand wel eens in aanraking gekomen met Adrenochrome?
Ik dacht eerst dat het een verzinsel was maar Stanislas Grof noemde het ook in een boek van hem.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#13
Innerscoop zei:
Iemand wel eens in aanraking gekomen met Adrenochrome?
Ik dacht eerst dat het een verzinsel was maar Stanislas Grof noemde het ook in een boek van hem.
Klik om te vergroten...

Erowid Adrenochrome Vault

Information about Adrenochrome including basics, effects, dosage, history, legal status, photos, research, media coverage, and links to other resources.
erowid.org
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Snuffelaar zei:
Wat vond je van DOB en DOM vergeleken met DOC? Vond DOM wel de moeite waard maar minder interessant dan DOC.
Klik om te vergroten...
Ho, vergissing, ik heb alleen DOC en DOB geprobeerd. Allemaal erg leuk, ik weet niet vveel meer alleen dat het ontzettend stimulerend is en heel fel en overweldigend kan zijn. En het duurde verdomde lang. Ik ga eens in mijn notities lezen wat ik voor dosering had. Volgen mij was DOB beduidend sterker.
Zweevteev zei:
αMT: zelfde verhaal als SL-164. Ik durfde geen volwaardige dosis te nemen, omdat de LD50 best wel dicht in de buurt ligt van een recreatieve dosis. Ook slikte ik een antidepressivum, wat een potentieel gevaarlijke combinatie is, dus ik heb uiteindelijk maar iets van 15mg of zo genomen en daar niks van gevoeld.
Klik om te vergroten...
Snuffelaar zei:
Er zijn redelijk wat mensen door gestorven en inderdaad, een licht hoge dosis kan al een bezoekje aan het ziekenhuis worden. Het is ook gevaarlijk in combinatie met vele andere drugs. Heb al 2 jaar een gram liggen en ben er nog nooit aan durven komen. Heeft wel een intense geur, m'n hele opbergzakje ruikt er naar.
Klik om te vergroten...
Je lult. Dit kan niet waar zijn. Echt? Alpha-methyltryptamine? Daar heb ik ooit een tablet van 30 mg van genomen, gebeurde niet zo veel.


https://drugsforum.nl/threads/doc-en-amt-advies-en-ervaringen.69089/

In een ander topic zei ik dit:
Dirkjan zei:
Ik heb inmiddels ervaring opgedaan met beiden (amt en doc) maar AMT verdiend nog een tweede kans aangezien die niet veel bij mij deed. DOC vind ik verder ook niet heel interessant. Het is een beetje slappe lsd maar dan zonder diepgang.
Klik om te vergroten...
Daarna niet besproken in het topic, maar ik heb daarna nog wel verschillende ervaringen opgedaan met DOC en DOB, maar met aMT niet meer. Maar holy shit waarom is dat zo gevaarlijk dan? Heeft dat te maken met het proces van enzymen monoamineoxidasesterase (MAO)?

Zal eens opzoeken wat ik nog kan vinden want wat ik weet allee nog dat DOC en DOB ontzetted lang en stimulerend waren, maar wel interessant. Weet ook de dosering niet meer. Hier ga ik op terug komen.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#15
StraffeNeel zei:
Een goede bekende vroeger van me heeft ooit getript de onderkant van een hoedje van zo'n rood-met-witte-stippen-paddenstoel. Bij vrij kleine dosis al dodelijk!!! (niet zomaar eventjes proberen!) Schijnbaar was ie een kleine twee dagen van de wereld. Ik heb nooit echt goed met 'm gepraat hoe die trip verlopen is helaas, nu kan dat niet meer.
Klik om te vergroten...

Van een vliegenzwam?
S
StraffeNeelLid
01-01-2024, 00:00
#16
Lemmy zei:
Van een vliegenzwam?
Klik om te vergroten...
Yes.
L
LemmyLid
01-01-2024, 00:00
#17
StraffeNeel zei:
Yes.
Klik om te vergroten...

S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dirkjan zei:
Ho, vergissing, ik heb alleen DOC en DOB geprobeerd. Allemaal erg leuk, ik weet niet vveel meer alleen dat het ontzettend stimulerend is en heel fel en overweldigend kan zijn. En het duurde verdomde lang. Ik ga eens in mijn notities lezen wat ik voor dosering had. Volgen mij was DOB beduidend sterker.


Je lult. Dit kan niet waar zijn. Echt? Alpha-methyltryptamine? Daar heb ik ooit een tablet van 30 mg van genomen, gebeurde niet zo veel.


https://drugsforum.nl/threads/doc-en-amt-advies-en-ervaringen.69089/

In een ander topic zei ik dit:

Daarna niet besproken in het topic, maar ik heb daarna nog wel verschillende ervaringen opgedaan met DOC en DOB, maar met aMT niet meer. Maar holy shit waarom is dat zo gevaarlijk dan? Heeft dat te maken met het proces van enzymen monoamineoxidasesterase (MAO)?

Zal eens opzoeken wat ik nog kan vinden want wat ik weet allee nog dat DOC en DOB ontzetted lang en stimulerend waren, maar wel interessant. Weet ook de dosering niet meer. Hier ga ik op terug komen.
Klik om te vergroten...
Dirkjan zei:
Ho, vergissing, ik heb alleen DOC en DOB geprobeerd. Allemaal erg leuk, ik weet niet vveel meer alleen dat het ontzettend stimulerend is en heel fel en overweldigend kan zijn. En het duurde verdomde lang. Ik ga eens in mijn notities lezen wat ik voor dosering had. Volgen mij was DOB beduidend sterker.


Je lult. Dit kan niet waar zijn. Echt? Alpha-methyltryptamine? Daar heb ik ooit een tablet van 30 mg van genomen, gebeurde niet zo veel.


https://drugsforum.nl/threads/doc-en-amt-advies-en-ervaringen.69089/

In een ander topic zei ik dit:

Daarna niet besproken in het topic, maar ik heb daarna nog wel verschillende ervaringen opgedaan met DOC en DOB, maar met aMT niet meer. Maar holy shit waarom is dat zo gevaarlijk dan? Heeft dat te maken met het proces van enzymen monoamineoxidasesterase (MAO)?

Zal eens opzoeken wat ik nog kan vinden want wat ik weet allee nog dat DOC en DOB ontzetted lang en stimulerend waren, maar wel interessant. Weet ook de dosering niet meer. Hier ga ik op terug komen.
Klik om te vergroten...
Alpha-methyltryltamine is een MAOI op zichzelf.

IMG_2021.jpeg
IMG_2020.jpeg
G
Gelato43Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik weet niet of het zeldzaam is in NL, ik ben het i.i.g. nog nooit tegen gekomen op de markt, maar ik zou nog wel eens MDA willen proberen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
GelatoWietje23 zei:
Ik weet niet of het zeldzaam is in NL, ik ben het i.i.g. nog nooit tegen gekomen op de markt, maar ik zou nog wel eens MDA willen proberen.
Klik om te vergroten...
Ik heb het wel eens gedaan. Was suuper chill om thuis muziek te luisteren. Gewoon een beetje liggen en in totale accepterende bliss in de. muziek te verdwijnen 6 uur lang.
Het is lang niet zo energiek als MDMA, maar dat maakt het thuis wel fijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."