Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDrugs en epilepsie

Drugs en epilepsie

13 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
f
frikandelspeciaalLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hi allen,

ik weet dat veel mensen negatief gaan reageren wat ik ook begrijp uiteraard, maar ik zit ook in de bloei van mijn leven en wil experimenteren.
Ik heb sinds mijn 14e epilepsie en sinds de corona periode ben ik gaan experimenteren. Dit is altijd goed gegaan gelukkig!! Veel soorten drugs uitgetest en nooit een aanval gehad. Ik vroeg me af of er mede epilepsie slachtoffers zijn en hoe zij het drugsgebruik ervaren en wat jullie al hebben gebruikt? :)
e
exhibitionLid
01-01-2024, 00:00
#2
R9828 zei:
Hi allen,

ik weet dat veel mensen negatief gaan reageren wat ik ook begrijp uiteraard, maar ik zit ook in de bloei van mijn leven en wil experimenteren.
Ik heb sinds mijn 14e epilepsie en sinds de corona periode ben ik gaan experimenteren. Dit is altijd goed gegaan gelukkig!! Veel soorten drugs uitgetest en nooit een aanval gehad. Ik vroeg me af of er mede epilepsie slachtoffers zijn en hoe zij het drugsgebruik ervaren en wat jullie al hebben gebruikt? :)
Klik om te vergroten...
Hoi! Ik heb geen epilepsie maar wel een vraag. Als eerst wil ik inderdaad zeggen dat ik dit niet motiveer (maar dat doe ik ook bij mensen die geen epilepsie hebben) om drugs te gebruiken terwijl je epilepsie hebt. Ik vroeg me af of je medicatie gebruikt epilepsie? En wat heb je allemaal geprobeerd?
B
BlossomLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hi! Bij mij zijn ze er door een aanval tijdens een feest achter gekomen dat ik epilepsie heb. Dit is nu ongeveer 3 jaar geleden. Ik had toen al vaker xtc/mdma/3mmc gebruikt, ging altijd goed, tot het mis ging. Na onderzoek idd diagnose, grootste Trigger slaaptekort en stress. Hierna een lange tijd helemaal gestopt met gebruiken, nu eens in de zoveel tijd alleen nog 3mmc. Xtc/mdma schijnt de aards vijand van epilepsie te zijn dus die sowieso nooit meer aangeraakt. Daarnaast slik ik ook daglijks medicijnen tegen de epilepsie. Ik snap dat veel mensen hier een mening over hebben, dat ik nog af en toe gebruik, maar goed dat is natuurlijk mijn eigen keus. Ik voel me gelukkig erg veilig met de medicijnen en heb daarna alleen nuchter nog aanvallen gehad!
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#4
R9828 zei:
Hi allen,

ik weet dat veel mensen negatief gaan reageren wat ik ook begrijp uiteraard, maar ik zit ook in de bloei van mijn leven en wil experimenteren.
Ik heb sinds mijn 14e epilepsie en sinds de corona periode ben ik gaan experimenteren. Dit is altijd goed gegaan gelukkig!! Veel soorten drugs uitgetest en nooit een aanval gehad. Ik vroeg me af of er mede epilepsie slachtoffers zijn en hoe zij het drugsgebruik ervaren en wat jullie al hebben gebruikt? :)
Klik om te vergroten...
Eerst even weten wat voor soort epilepsie. Ik kan alles hebben. Behalve truffels of paddo’s. Ik heb epilepsie met Focale aanvallen met gevoelens of sensaties. Ben zelf lichtelijk verslaafd aan amfetamine. Zodra het is uitgewerkt is de kans groter dat ik er last van krijg vanwege te kort aan energie en eten. Dus dat is voornamelijk belangrijk. In tijden toen ik veel last had van epilepsie heb ik gewoon Mdma genomen om van het depressieve gevoel af te komen (niet doen, het was impulsief). Raar genoeg werkte dat wel. De aanvallen verdwenen vanwege het stoppen van stress en angst. Het werkte als reset voor mij. De neuroloog weet er van. Vindt het maar moeilijk te begrijpen. Blijf genoeg slapen houden als je het soms doet.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#5
Blossom zei:
Hi! Bij mij zijn ze er door een aanval tijdens een feest achter gekomen dat ik epilepsie heb. Dit is nu ongeveer 3 jaar geleden. Ik had toen al vaker xtc/mdma/3mmc gebruikt, ging altijd goed, tot het mis ging. Na onderzoek idd diagnose, grootste Trigger slaaptekort en stress. Hierna een lange tijd helemaal gestopt met gebruiken, nu eens in de zoveel tijd alleen nog 3mmc. Xtc/mdma schijnt de aards vijand van epilepsie te zijn dus die sowieso nooit meer aangeraakt. Daarnaast slik ik ook daglijks medicijnen tegen de epilepsie. Ik snap dat veel mensen hier een mening over hebben, dat ik nog af en toe gebruik, maar goed dat is natuurlijk mijn eigen keus. Ik voel me gelukkig erg veilig met de medicijnen en heb daarna alleen nuchter nog aanvallen gehad!
Klik om te vergroten...
Als je lamotrigine gebruikt moet je echt heel erg oppassen met drugs. Depakine en alcohol gaat ook heel slecht samen
J
Jazz35Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hey. Ik heb officieel geen epilepsie, maar wél een keer een epileptische aanval gehad met paddo's op. Vervolgens in een bad trip terechtgekomen vergeleken waarbij de hel een vredig bloemenweitje was. Kortom: exit paddo's.

Op feesten met stroboscopen (en drugs op) krijg ik altijd meteen een wegtrekker. Het voelt dan echt (hoewel ik helemaal niet weet hoe dat voelt) alsof ik een aanval ga krijgen, alsof ik weg ga vallen. Strobo's + dope op een feest = als Speedy Gonzales weg van de dansvloer.

Ik weet niet man, ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar ik zou er écht voorzichtig mee zijn.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tyel zei:
In tijden toen ik veel last had van epilepsie heb ik gewoon Mdma genomen om van het depressieve gevoel af te komen (niet doen, het was impulsief). Raar genoeg werkte dat wel. De aanvallen verdwenen vanwege het stoppen van stress en angst. Het werkte als reset voor mij. De neuroloog weet er van.
Klik om te vergroten...
Dat je aanvallen verdwenen na het nemen van MDMA is geen goed nieuws. Sterker nog, dat is ontzettend slecht nieuws. Het betekend namelijk dat je aanvallen serotonine gerelateerd waren, en dat zulke zware veranderingen (de high van MDMA, de effecten van deze drug) de aanvallen tegenhouden betekent dat ze zeer diep geworteld in het brein zitten.

Ik heb zelf epilepsie, twee keer een aanval gehad maar heb geen enkele correlatie met geen enkele drugs gemerkt, gelukkig.
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Dat je aanvallen verdwenen na het nemen van MDMA is geen goed nieuws. Sterker nog, dat is ontzettend slecht nieuws. Het betekend namelijk dat je aanvallen serotonine gerelateerd waren, en dat zulke zware veranderingen (de high van MDMA, de effecten van deze drug) de aanvallen tegenhouden betekent dat ze zeer diep geworteld in het brein zitten.

Ik heb zelf epilepsie, twee keer een aanval gehad maar heb geen enkele correlatie met geen enkele drugs gemerkt, gelukkig.
Klik om te vergroten...
yes...klopt ook. de aanvallen zijn best weird. Maar kan er wel mee leven hoor.
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb een epilepsie aanval na staken van benzo’s.
Ik denk dat deze drugs de gevaarlijkste is hieromtrent.
Ben nu ook gestopt met alcohol omdat mijn neuroloog beweerde dat dit de grootste uitlokker is samen met benzo’s
v
verrekijkerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jazz35 zei:
Hey. Ik heb officieel geen epilepsie, maar wél een keer een epileptische aanval gehad met paddo's op. Vervolgens in een bad trip terechtgekomen vergeleken waarbij de hel een vredig bloemenweitje was. Kortom: exit paddo's.

Op feesten met stroboscopen (en drugs op) krijg ik altijd meteen een wegtrekker. Het voelt dan echt (hoewel ik helemaal niet weet hoe dat voelt) alsof ik een aanval ga krijgen, alsof ik weg ga vallen. Strobo's + dope op een feest = als Speedy Gonzales weg van de dansvloer.

Ik weet niet man, ik ben absoluut geen expert op dit gebied, maar ik zou er écht voorzichtig mee zijn.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook vaak gehad, uiteindelijk hier nooit een aanval op gehad maar wel altijd het gevoel gehad van bijna neer te vallen.
Dit was altijd het geval bij mdma inname
B
BlossomLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tyel zei:
Als je lamotrigine gebruikt moet je echt heel erg oppassen met drugs. Depakine en alcohol gaat ook heel slecht samen
Klik om te vergroten...
Kun je hier meer over vertellen? Ik slik sinds kort Lamotrigine namelijk
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#12
verrekijker zei:
Ik heb een epilepsie aanval na staken van benzo’s.
Ik denk dat deze drugs de gevaarlijkste is hieromtrent.
Ben nu ook gestopt met alcohol omdat mijn neuroloog beweerde dat dit de grootste uitlokker is samen met benzo’s
Klik om te vergroten...
ja alcohol is echt een boosdoener. wat voor soort aanval / epilepsie heb je?
C
CeraLid
01-01-2024, 00:00
#13
verrekijker zei:
Dit heb ik ook vaak gehad, uiteindelijk hier nooit een aanval op gehad maar wel altijd het gevoel gehad van bijna neer te vallen.
Dit was altijd het geval bij mdma inname
Klik om te vergroten...
het gevoel van bijna neervallen kan ook misschien het inkicken zijn van Mdma. meestal is dat na een kwartier wel minder.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Blossom zei:
Kun je hier meer over vertellen? Ik slik sinds kort Lamotrigine namelijk
Klik om te vergroten...
Alcohol versterkt de bijwerkingen van Lamotrigine. Als je het neemt vanwege Bipolairiteit is het sowieso aan te raden nuchter door het leven te gaan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."