Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNiet stoppen met nadenken tijdens MDMAtrip

Niet stoppen met nadenken tijdens MDMAtrip

16 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik merk dat ik laatste paar keren tijdens het gebruik van MDMA in mijn hoofd zit.

het lukt me niet om te stoppen met nadenken en dit zorgt voor een minder leuke trip.

ik moet echt mijn best doen om in het hier en nu te blijven en me gewoon te amuseren.

het overkwam me dit weekend op het awakenings festival.

ik voelde me niet slecht ofzo, maar ik geraakte niet uit mijn hoofd.

dit met de minimale aanbevolen dosis 1mg/kg lichaamsgewicht. Heb het zelf niet opgedaan.

nog mensen die dit hebben?
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik herken het zelf niet, maar wel eerder gehoord van vrienden die meer in zichzelf keerden en in hun eigen gedachten.
Zelf ben ik het tegenovergestelde….

Hoe was je mindset toen je de Mdma nam?
Was je lekker uitgerust, had je er zin in, gezond gegeten etc.?
Die mindset kan ook zo’n grote rol spelen in je ervaring.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad. Dit was wel in combinatie met lsd waardoor het uiteraard nog een stuk heftiger was. Een vriend bracht ineens een gevoelig punt op tijdens een festival en BAM, ineens zat ik vol in mijn hoofd. Gelukkig kwam ik er vanzelf al best snel weer uit (volgensmij was het een goede set die mij afleidde en eruit haalde).

Wellicht zou het kunnen dat iets onbewust een gevoelige snaar heeft geraakt waardoor je in je hoofd terecht kwam.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zeehond zei:
Ik herken het zelf niet, maar wel eerder gehoord van vrienden die meer in zichzelf keerden en in hun eigen gedachten.
Zelf ben ik het tegenovergestelde….
Klik om te vergroten...
Was ik ook vroeger.
Zeehond zei:
Hoe was je mindset toen je de Mdma nam?
Was je lekker uitgerust, had je er zin in, gezond gegeten etc.?
Die mindset kan ook zo’n grote rol spelen in je ervaring.
Klik om te vergroten...
Ik was eigenlijk al uitgeput, ik heb gewacht tot de laatste dag om te nemen. Ik had een combi ticket. misschien niet zo’n goed idee.

Ik denk ook dat het komt omdat er te veel volk was ofzo. Ik kan dit moeilijker verdragen laatste jaren.

en ergens ben ik te bewust van de risico’s van drugs en houd me dit te veel bezig fzo.

ik heb er meer “schrik” voor gekregen.
Zal ook wel invloed hebben.

vind het zo jammer…. Was echt mijn uitlaatklep vroeger!
S
SpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mijn vriendin heeft dit ook. Ze is zo bezig met van alles en nog wat (werkt het al? Wat als…? Ik moet dit voor werk nog doen? Hoe zou het nu met die zijn?) dat het alle plezier weg haalt. Voor haar is het jaren niet meer de drug of choice. Ironisch genoeg vorig jaar weer vrij onverwacht geprobeerd en dat viel juist wel goed. Misschien doordat het niet zo gepland was en ze er zorgelozer in ging.

Ik zou persoonlijk voorlopig gewoon even laten liggen.
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb het ook, wat mij helpt is om het gewoon te laten gebeuren, lekker ronddwalen in je eigen hoofd, ik ben wel eens mensen tegengekomen die mij herkenden van eerdere festivals, en die zich er oververbaasden dat ik deze keer wel kon praten, de eerdere keer hadden ze met maten van me opgetrokken maar had ik er 3 uur lang bijgestaan en niks gezegd, heerlijk op reis in mijn gedachten, gelukkig weet m'n maat dat ik dan gewoon prima ga en stelt hij de bezorgde mensen om me heen gerust
S
SpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#7
miles zei:
Ik heb het ook, wat mij helpt is om het gewoon te laten gebeuren, lekker ronddwalen in je eigen hoofd, ik ben wel eens mensen tegengekomen die mij herkenden van eerdere festivals, en die zich er oververbaasden dat ik deze keer wel kon praten, de eerdere keer hadden ze met maten van me opgetrokken maar had ik er 3 uur lang bijgestaan en niks gezegd, heerlijk op reis in mijn gedachten, gelukkig weet m'n maat dat ik dan gewoon prima ga en stelt hij de bezorgde mensen om me heen gerust
Klik om te vergroten...

Ja, goed gezegd. Soms is het gewoon wat het is en moet je er wat moois van maken. Ik ben zelf ook vaak in mijzelfgekeerd maar vind dat altijd heerlijk.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hiyou zei:
Was ik ook vroeger.

Ik was eigenlijk al uitgeput, ik heb gewacht tot de laatste dag om te nemen. Ik had een combi ticket. misschien niet zo’n goed idee.

Ik denk ook dat het komt omdat er te veel volk was ofzo. Ik kan dit moeilijker verdragen laatste jaren.

en ergens ben ik te bewust van de risico’s van drugs en houd me dit te veel bezig fzo.

ik heb er meer “schrik” voor gekregen.
Zal ook wel invloed hebben.

vind het zo jammer…. Was echt mijn uitlaatklep vroeger!
Klik om te vergroten...
Ik denk dat je het zelf allemaal al noemt hier.

Al uitgeput zijn is nooit een goed startpunt om drugs te nemen. Dan ook nog in de drukte staan voegt daar nog aan toe. En dan ook nog bewust bezig zijn met de risico's van drugs en het is eigenlijk niet vreemd dat je er niet lekker op ging.

Proberen zoveel mogelijk van deze factoren te elimineren.


Ik dacht trouwens vroeger dat XTC/MDMA je gewoon vanzelf sowieso een goed gevoel geeft, maar zo werkt het niet. Het is lang niet zo set/setting afhankelijk als bijvoorbeeld psychedelica, maar alsnog spelen deze dingen sterk mee.
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#9
Speedboot zei:
Mijn vriendin heeft dit ook. Ze is zo bezig met van alles en nog wat (werkt het al? Wat als…? Ik moet dit voor werk nog doen? Hoe zou het nu met die zijn?) dat het alle plezier weg haalt. Voor haar is het jaren niet meer de drug of choice.
Klik om te vergroten...
Wat is bij haar dan het alternatief nu?
Speedboot zei:
Ironisch genoeg vorig jaar weer vrij onverwacht geprobeerd en dat viel juist wel goed. Misschien doordat het niet zo gepland was en ze er zorgelozer in ging.

Ik zou persoonlijk voorlopig gewoon even laten liggen.
Klik om te vergroten...
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mindless zei:
Ik denk dat je het zelf allemaal al noemt hier.

Al uitgeput zijn is nooit een goed startpunt om drugs te nemen. Dan ook nog in de drukte staan voegt daar nog aan toe. En dan ook nog bewust bezig zijn met de risico's van drugs en het is eigenlijk niet vreemd dat je er niet lekker op ging.

Proberen zoveel mogelijk van deze factoren te elimineren.


Ik dacht trouwens vroeger dat XTC/MDMA je gewoon vanzelf sowieso een goed gevoel geeft, maar zo werkt het niet. Het is lang niet zo set/setting afhankelijk als bijvoorbeeld psychedelica, maar alsnog spelen deze dingen sterk mee.
Klik om te vergroten...
Neen inderdaad! Ik vind de muziek ook heel belangrijk. Als de muziek niet volledig mijn ding is, geraak ik nooit helemaal in de love feeling van mdma. Het is echt alles. Hoe je in je vel zit, in je hoofd, omgeving en prikkels. Ook is de magic er wat af van MDMA.

ik denk ook te veel na. Wat ik vroeger minder had. Maar ik weet niet hoe ik dit kan stoppen. Het is er gewoon
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Herkenbaar. Vooral nadat ik het wat vaker gebruikt had merkte ik dat mijn trips steeds rustiger werden en ik stiller. Soms zei ik 3 uur lang niks. Maar niet dat ik me daar niet prettig bij voelde.
j
jackhanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Waar zit je mee in je hoofd?

Als ik teveel afdwaal zoek ik de rest op, even een knuffel en samen dansen en dan ben ik weer in het hier en nu met de rest
S
SpeedbootLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hiyou zei:
Wat is bij haar dan het alternatief nu?
Klik om te vergroten...

Mijn vriendin gebruikt inmiddels zelden meer. Paar puntjes 3mmc of wat pep door haar drinken. Teert ze de hele dag op (jaloers)..
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#14
Speedboot zei:
Mijn vriendin gebruikt inmiddels zelden meer. Paar puntjes 3mmc of wat pep door haar drinken. Teert ze de hele dag op (jaloers)..
Klik om te vergroten...
Hier ook zo haha. Bij mij is het snel te veel
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hiyou zei:
Ik was eigenlijk al uitgeput
Klik om te vergroten...

Hiyou zei:
misschien niet zo’n goed idee.
Klik om te vergroten...

Hiyou zei:
Ik denk ook dat het komt omdat er te veel volk was ofzo. Ik kan dit moeilijker verdragen laatste jaren.
Klik om te vergroten...

Hiyou zei:
en ergens ben ik te bewust van de risico’s van drugs en houd me dit te veel bezig fzo.
Klik om te vergroten...

Hiyou zei:
ik heb er meer “schrik” voor gekregen
Klik om te vergroten...

Ik denk dat al deze factoren bij elkaar, die je zelf beschrijft, ervoor zorgen dat de uitwerking voor jou niet was zoals je hoopte.

Ik snap ook dat het voor jou moeilijk is om die mindset ineens te veranderen, zeker als je van tevoren veel nadenkt.

Misschien een volgende keer spontaan doen?
Dat je geen tijd hebt om na te denken en je je kunt overgeven aan de situatie (als de situatie heel goed is en jij uitgerust en ontspannen bent).
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#16
jackhan zei:
Waar zit je mee in je hoofd?

Als ik teveel afdwaal zoek ik de rest op, even een knuffel en samen dansen en dan ben ik weer in het hier en nu met de rest
Klik om te vergroten...
Ik denk dat dat ook het probleem was. De groep die ik bij me had was al 3 dagen aan de pillen en voelde niks meer. Zij waren dan ook volledig uitgeput. Ik zat in een andere vibe, en zocht connectie maar vond ze niet omdat ik denk ik op een “ander level” zat. En dan werd ik onzeker, voelde ik me wat ongemakkelijk. Het was alles wat die dag I guess! Een oppeppertje zou inderdaad leuk geweest zijn, heb dit nogal nodig gehad waardoor ik me nadien inderdaad uiteindelijk heel goed amuseerde
H
HiyouLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Ik denk dat al deze factoren bij elkaar, die je zelf beschrijft, ervoor zorgen dat de uitwerking voor jou niet was zoals je hoopte.

Ik snap ook dat het voor jou moeilijk is om die mindset ineens te veranderen, zeker als je van tevoren veel nadenkt.

Misschien een volgende keer spontaan doen?
Dat je geen tijd hebt om na te denken en je je kunt overgeven aan de situatie (als de situatie heel goed is en jij uitgerust en ontspannen bent).
Klik om te vergroten...
Goed idee! 😘 bedankt!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."