Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerschrikkelijke uitwerking 3mmc overleven...

Verschrikkelijke uitwerking 3mmc overleven...

38 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey iedereen,

Ik zit momenteel in de uitwerkfase van 3-MMC en ik voel me echt verschrikkelijk. Ik ben enorm rusteloos, geïrriteerd door alles, en zo depressief dat ik het liefst in een foetushouding in bed zou willen liggen. Het uitwerken duurt ontzettend lang en ik kan niet slapen tot het volledig is uitgewerkt. Een joint roken helpt niet, daar word ik alleen maar paranoia van. Ik wil niet elke keer een benzo nemen om sneller te slapen en er vanaf te zijn, omdat ik die liever niet gebruik. Heeft iemand tips of adviezen om deze uitwerkfase beter door te komen?

Alvast bedankt!
p
paarsevoetjesLid
01-01-2024, 00:00
#2
Parkietje zei:
dat ik het liefst in een foetushouding in bed zou willen liggen.
Klik om te vergroten...
Als dit fijn voelt, why not? Wees een beetje lief voor jezelf!!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Parkietje zei:
Ik wil niet elke keer
Klik om te vergroten...
Minder gebruiken, eerder stoppen en andere manieren van plezier hebben een kans geven?
Sterkte met de comedown en misschien kun je nu even wandelen, wat water of rustgevende kruiden infusie nemen en accepteren dat je je even rot voelt.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik weet niet of ik het juiste tegen je zeg, maar ik bedoel het oprecht goed.
Denk je niet dat dit een heel duidelijk signaal van je lijf is om te zeggen: STOP 🛑.

Geen idee hoeveel je hebt gebruikt en met welke frequentie je gebruikt.

Is het een idee om een bezoek aan je huisarts te brengen voor een gesprek en hulp?
Daar hoef jij je niet voor te schamen.

Voor nu: op de blaren zitten, probeer te rusten (slapen) en goed voor jezelf te zorgen met voldoende vocht, eet wat fruit en je gaat je elke dag wat beter voelen.
Wat je nu voelt hoort erbij, de drugskater…
Probeer uit je paniekstand te komen, rustig ademhalen 🙏
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeehond zei:
Ik weet niet of ik het juiste tegen je zeg, maar ik bedoel het oprecht goed.
Denk je niet dat dit een heel duidelijk signaal van je lijf is om te zeggen: STOP 🛑.

Geen idee hoeveel je hebt gebruikt en met welke frequentie je gebruikt.

Is het een idee om een bezoek aan je huisarts te brengen voor een gesprek en hulp?
Daar hoef jij je niet voor te schamen.

Voor nu: op de blaren zitten, probeer te rusten en goed voor jezelf te zorgen met voldoende vocht, eet wat fruit en je gaat je elke dag wat beter voelen.
Wat je nu voelt hoort erbij, de drugskater…
Probeer uit je paniekstand te komen, rustig ademhalen 🙏
Klik om te vergroten...
Ik snap je bezorgdheid maar ik gebruik echt maar heel af en toe. Dus dat is niet nodig:)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#6
Parkietje zei:
Ik snap je bezorgdheid maar ik gebruik echt maar heel af en toe. Dus dat is niet nodig:)
Klik om te vergroten...
Sterkte dan voor nu 🙏
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Parkietje zei:
Dit is precies waarom ik er liever van weg blijf! Ondertussen weer van de benzos af hoop ik?
Klik om te vergroten...
Van de Benzodiazepines wel, maar van de vervangende middelen (allemaal via psychiater en dokters) nog altijd niet 100% verlost. Ondertussen wel 99% en voel me er goed bij. (Heeft een ruime 10 jaar geduurd dat avontuur, maar leven ging ook gewoon door, alleen dan wat moeilijker dan gewenst)
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Parkietje zei:
Ik snap je bezorgdheid maar ik gebruik echt maar heel af en toe. Dus dat is niet nodig:)
Klik om te vergroten...
Wat is dan het probleem met heel af en toe een Benzodiazepine nemen?
Maar gezien je positieve emoticon gaat het al wat beter met je volgens mij.
Volgende keer toch iets minder gebruiken dan, want paniekaanval/ die angstgevoelens worden meestal alleen maar erger naarmate je ouder wordt..
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Manu76 zei:
Wat is dan het probleem met heel af en toe een Benzodiazepine nemen?
Maar gezien je positieve emoticon gaat het al wat beter met je volgens mij.
Volgende keer toch iets minder gebruiken dan, want paniekaanval/ die angstgevoelens worden meestal alleen maar erger naarmate je ouder wordt..
Klik om te vergroten...
Ja ondertussen paar uurtjes geslapen en de paniek is weer voorbij. Vind het vreemd dat dit zo heftig is... deed hiervoor wel eens mdma en dan is het veel minder erg.
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Manu76 zei:
Wat is dan het probleem met heel af en toe een Benzodiazepine nemen?
Klik om te vergroten...
Ik vind benzos veel te heftig hou er niet van zo "out" te zijn en ben de volgende dag zo sloom daarvan
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Parkietje zei:
Ik vind benzos veel te heftig hou er niet van zo "out" te zijn en ben de volgende dag zo sloom daarvan
Klik om te vergroten...
Ja, dat begrijp ik, maar als je een aantal x per jaar helemaal uit je dak wilt gaan en daarna kunt kiezen:
rustgevende benzo nemen en sloom zijn de dag erna
of
paniekaanval en bijna gek worden..

Dan zullen er zijn die de Benzo kiezen en begrijpelijk.

Ik heb zelf jaren lang een kater gehad op Zaterdag.. en was ok totdat ik stress/ paniek gevoel kreeg op de katerdagen.
Toen was het uit het dak gaan eigenlijk een afgelopen zaak. Toen heb ik een foutje gemaakt (of de dokter) en was ik heel snel verslaafd aan Benzodiazepines. Drama!!
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mensen vreten benzos alsof het smarties zijn tegenwoordig lijkt het wel.
Jaren terug toen wij aan de pep zaten nam je op de koop toe dat je geen oog dichtdeed die nacht. Plafonddienst had je dan. Buiten het feit dat het gewoon gevaarlijk is is één beetje ruggengraat ver te zoeken vandaag de dag.
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#13
annihilation zei:
Buiten het feit dat het gewoon gevaarlijk is is één beetje ruggengraat ver te zoeken vandaag de dag.
Klik om te vergroten...
Die jeugd van tegenwoordig, dat gaat nooit iets worden dacht ik. Maar nu blijkt dat de dames ook alweer dienstplicht hebben sinds 2019.
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#14
Manu76 zei:
Ja, dat begrijp ik, maar als je een aantal x per jaar helemaal uit je dak wilt gaan en daarna kunt kiezen:
rustgevende benzo nemen en sloom zijn de dag erna
of
paniekaanval en bijna gek worden..

Dan zullen er zijn die de Benzo kiezen en begrijpelijk.

Ik heb zelf jaren lang een kater gehad op Zaterdag.. en was ok totdat ik stress/ paniek gevoel kreeg op de katerdagen.
Toen was het uit het dak gaan eigenlijk een afgelopen zaak. Toen heb ik een foutje gemaakt (of de dokter) en was ik heel snel verslaafd aan Benzodiazepines. Drama!!
Klik om te vergroten...
Dit is precies waarom ik er liever van weg blijf! Ondertussen weer van de benzos af hoop ik?
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
annihilation zei:
Mensen vreten benzos alsof het smarties zijn tegenwoordig lijkt het wel.
Jaren terug toen wij aan de pep zaten nam je op de koop toe dat je geen oog dichtdeed die nacht. Plafonddienst had je dan. Buiten het feit dat het gewoon gevaarlijk is is één beetje ruggengraat ver te zoeken vandaag de dag.
Klik om te vergroten...
Ik vind niet kunnen slapen niet zo erg dat is gewoon wat je hebt met dit soort drugs maar het gaat me echt om de paniek en angst die ik tijdens de comedown krijg
K
KoningTotoLid
01-01-2024, 00:00
#16
annihilation zei:
Mensen vreten benzos alsof het smarties zijn tegenwoordig lijkt het wel.
Jaren terug toen wij aan de pep zaten nam je op de koop toe dat je geen oog dichtdeed die nacht. Plafonddienst had je dan. Buiten het feit dat het gewoon gevaarlijk is is één beetje ruggengraat ver te zoeken vandaag de dag.
Klik om te vergroten...
Weet niet of dat nou zozeer een generatie dingetje is hoor. Vroeger had je denk ik ook gewoon minder opties/beschikbaarheid qua benzo's?
M
MDMAutistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Parkietje zei:
Ik vind niet kunnen slapen niet zo erg dat is gewoon wat je hebt met dit soort drugs maar het gaat me echt om de paniek en angst die ik tijdens de comedown krijg
Klik om te vergroten...
In een vorig topic postte je toch dat je van XTC/MDMA ook een hele erge comedown hebt?
Mogelijk heb je dat met 3MMC ook omdat het ook (in mindere mate) op je serotonine werkt.
Hoe is de comedown nadat je amfetamine of een andere upper hebt gebruikt?
Ontopic. Je kunt als het je lukt, goed eten en een fles wijn wegtikken. Alcohol hielp bij mij meestal goed als ik para was.
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#18
MDMAutist zei:
In een vorig topic postte je toch dat je van XTC/MDMA ook een hele erge comedown hebt?
Mogelijk heb je dat met 3MMC ook omdat het ook (in mindere mate) op je serotonine werkt.
Hoe is de comedown nadat je amfetamine of een andere upper hebt gebruikt?
Ontopic. Je kunt als het je lukt, goed eten en een fles wijn wegtikken. Alcohol hielp bij mij meestal goed als ik para was.
Klik om te vergroten...
XTC gebruik ik nooit omdat ik het niet goed kan doseren. Mdma ging ik altijd gewoon mee slapen. Waar ik wel last van heb met mdma is dat ik de dagen erna depressieve gedachten heb en ernatige nachtmerries. Ik gebruik verder geen andere drugs, af en toe coke maar dat was altijd in combi met mdma.
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#19
Misschien is drugs wel gewoon niets voor jou?
P
ParkietjeLid
01-01-2024, 00:00
#20
annihilation zei:
Misschien is drugs wel gewoon niets voor jou?
Klik om te vergroten...
Hele goeie stelling haha! We verhuizen in augustus en hebben besloten dan volledig met alles te stoppen! 😁

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."