#1
Echte do’s en don’ts?
Met mate gebruiken.
Echte do’s en don’ts?
Ookal weet ik dat ik er niks goeds van ga voelen heb ik alsnog de drang om te gebruiken
Misschien zit er toch waarheid in die rare feitjes?Weet iemand hier iets van wat het echt kan zijn ipv rare internet feitjes.
Klopt inderdaad, heb het nu ook al een tijd niet gebruikt ook geen moeite mee nu. 3mmc stop ik sowieso mee aangezien ik het echt verschrikkelijk vies spul vind. Zal het idd even bij coke houden en dat is ook minimaal.Je hebt veel te lang veel te veel gebruikt en te kort op elkaar. Ik zou voor minimaal een jaar (ik zou eerlijk gezegd helemaal stoppen in jouw geval) met xtc. Daarbij zou ik ook 3mmc laten liggen aangezien dat ook seretonine aanspreekt. Natuurlijk is het lastig om met alles in een keer te stoppen dus misschien kun je het een tijdje houden bij alleen coke?
Dank voor je bericht. Je hebt gelijk en ben er zelf ook bewust van dus dat is goed. Van de xtc en 3mmc blijf ik sowieso nu af. En het is echt gekomen door die ene keer 1000mg op een avond. Ik zal eens kijken naar 2cb, hoorde dat het een beetje een psychedelisch is? Wat een is een juiste dosering hiervoor?Misschien zit er toch waarheid in die rare feitjes?
XTC / MDMA, 3MMC en andere drugs die op je serotonine werken zou je maar 1x per 3 maanden moeten gebruiken in 'normale' doseringen. Anders is de lol er snel af en richt je alleen maar schade in je hersenen aan. Ook verpest je het leuke effect voor de volgende keren. 1000mg op een avond is echt niet best.
Hallucinaties kunnen voorkomen bij XTC, maar dit gebeurt alleen als je teveel neemt en te lang door gaat.
Ik zou er nu minimaal 6 maanden tot een jaar van afblijven, ook van andere drugs die op je serotonine werken.
Als je toch iets wilt gebruiken is 2C-B in lage doseringen misschien interessant, maar ook niet voor elk weekend.
Dat denk ik niet hoor, want je nam toen toch steeds meer omdat je er niks van voelde? Dat betekent dat er al iets aan de hand was.En het is echt gekomen door die ene keer 1000mg op een avond.
Dit was eerst inderdaad. Ik heb dit nu met xtc niet meer, met 3m meer maar het is puur het idee van het willen gebruiken. Maar ik kan zonder probleem 1 keer gebruiken en dan 1/2/3 maanden niks. Ben er zelf bewust van en toen ik het elke week gebruikte heb ik het bespreekbaar gemaakt. Bedankt voor je reactieDit is wel een duidelijk signaal dat je mogelijk een verslaving hebt of beginnende verslaving. Maak het bespreekbaar als het je niet lukt om te stoppen.
“Serotonine syndroom”Stoppen met alle middelen die serotonine aanspreken is duidelijk het advies. De oorzaak van het bad gaan is een te hoge dosering. Je lichaam reageert niet meer goed op de MDMA. Tolerantie speelt hierin ook een rol. I
Je geeft aan dat je mdma gebruikte om even een uitweg te hebben. Ik kan je verzekeren dat als je doorgaat met deze manier van gebruiken dat je dalijk levenslange schade gaat overhouden.
Het heeft ook niet zoveel zin om nog te gaan proberen meer te nemen als je je niet goed voelt. Zo werkt het niet.
Ik heb vroeger MDMA enorm misbruikt. Gemiddeld 2 keer per maand voor een lange periode en te hoge doseringen. Hierdoor heb ik uiteindelijk klachten overgehouden in mijn dagelijkse leven. Dit heeft zich geuit in angstproblemen, depressies en paniekaanvallen. Puur doordat mijn serotonine balans verstoord is geraakt. Ik slik nu een SSRI en dat helpt enorm. Maar dat is natuurlijk niet wat je wilt.
Ik wil je dus waarschuwen want het korte termijn effect van drugs weegt echt nooit op tegen eventuele klachten op de lange termijn.
Het is geen spelletje. Dus het is ook ronduit waanzin dat jullie er een spelletje van maakte om meer te nemen.
En oja, als je een setoninesyndroom hebt hoef je hier niet over te twijfelen. Dan is het wel duidelijk dat er iets niet goed is. Stuipen; oververhitting; verwarheid en andere ernstige symptomen.
Denk dat het eerder te maken had met dat ik me die dag niet helemaal top voelde, als eerste dosis 1 hele pil genomen en na 1 uur niks voelde en gelijk nog 1 hele nam en na die niet meer bewust kon nadenken.Dat denk ik niet hoor, want je nam toen toch steeds meer omdat je er niks van voelde? Dat betekent dat er al iets aan de hand was.
Oprecht, precies dit.Misschien zit er toch waarheid in die rare feitjes?
XTC / MDMA, 3MMC en andere drugs die op je serotonine werken zou je maar 1x per 3 maanden moeten gebruiken in 'normale' doseringen. Anders is de lol er snel af en richt je alleen maar schade in je hersenen aan
2C-B verbruikt geen serotonine maar neemt het serotonine systeem tijdelijk over dacht ik, weet ik op moment niet 100% zeker tho.2cb verhinderd je serotonine niet begrijp ik hier uit?
Nee ik denk vooral door het te vaak en te veel nemen, niet die ene keer maar alles bij elkaar.En het is echt gekomen door die ene keer 1000mg op een avond.
Ja klopt, maar vooral in een hogere dosering. Bij een lagere dosering omschrijven veel mensen het als een 'XTC light' effect, maar dat merk ik zelf niet. Wel een erg leuk stofje. Ik zelf neem altijd juist wat meer voor wat visuals. Wat de juiste dosis voor jou is ligt eraan wat je wilt ervaren. Ik raad je aan hier op DF te zoeken naar 2C-B, staat genoeg informatie op!Ik zal eens kijken naar 2cb, hoorde dat het een beetje een psychedelisch is? Wat een is een juiste dosering hiervoor?
Nee, het serotonine syndroom kan ook optreden bij het gebruik van een enkele drug, als je er maar genoeg van neemt. Het is gewoon een ophoping van veel te veel serotonine in je brein.Het serotonine syndroom komt eigenlijk alleen voor als er twee drugs/medicijnen die op serotonine werken tegelijk worden gebruikt. Uit jouw verhaal maak ik op dat dat niet het geval was.
En het is echt gekomen door die ene keer 1000mg op een avond.
Dat lijkt me echt heel sterk. Als je stelselmatig te vaak en te veel mdma en andere serotonine gerelateerde drugs gebruikt, verliest je brein de kracht om wat van die serotonine te voelen. Dat is wat er aan de hand is. Je geeft zelf ook al aan dat je steeds meer moest gebruiken voor hetzelfde effect. Simpel gezegd was je brein dus al te gefrituurd om nog wat met de normale hoeveelheden mdma te kunnen. Je reactie is geweest om je brein nog verder te frituren met nĂłg hogere dosissen om toch maar iets van het effect te voelen. Uiteindelijk is dat opgelopen tot het incident dat je in deze citaten noemt. Das misschien de genadeklap geweest, maar niet de oorzaak.Denk dat het eerder te maken had met dat ik me die dag niet helemaal top voelde, als eerste dosis 1 hele pil genomen en na 1 uur niks voelde en gelijk nog 1 hele nam en na die niet meer bewust kon nadenken.
Dit is ook wat degene zei met wie ik aan het bellen was.
staat hut forum ook vol van, gewoon beter zoeken🤪 De strekking is vaak: DeDeN wIj VrOeGeR oOk En NiEmAnD hIeLd Er WaT aAn OvEr JuLLiE sTeLLeN jE aAn. Maar volgens mij is dat vooral perceptie. Als je gewend was om wekelijks zo enorm strak te staan, wat valt er dan over het ervaren van het euforische deel van XTC te zeggen? Sowieso is de goede oude gabbertijd iets waar met veel warme gevoelens op teruggekeken wordt, dus niet zo gek dat ook het gebruik geromantiseerd wordt. En dat de meesten er geen last van hadden, betekent niet dat er helemaal geen nadelige gevolgen zijn geweest. Sowieso is het niet meer te onderzoeken… we zijn al verder gaan leven zegmaar. Voor t zelfde geld hadden deze mensen of een deel daarvan wel een veel beter geheugen gehad, of emotieregulatie, of wat dan ook als ze niet of minder gebruikt hadden. Maar we hebben geen nulmeting dus kun je het niet vergelijken.Klinkt als een beetje een standaard nachtje van 1 van de eerste Gabbers.
Vraag me af wat die te zeggen hebben hoe ze de lange termijn gevolgen ervaren.
Je hebt gelijk, maar dat komt veel minder voor.Nee, het serotonine syndroom kan ook optreden bij het gebruik van een enkele drug, als je er maar genoeg van neemt.
Las het inderdaad al. Bedankt.Nee ik denk vooral door het te vaak en te veel nemen, niet die ene keer maar alles bij elkaar.
Ja klopt, maar vooral in een hogere dosering. Bij een lagere dosering omschrijven veel mensen het als een 'XTC light' effect, maar dat merk ik zelf niet. Wel een erg leuk stofje. Ik zelf neem altijd juist wat meer voor wat visuals. Wat de juiste dosis voor jou is ligt eraan wat je wilt ervaren. Ik raad je aan hier op DF te zoeken naar 2C-B, staat genoeg informatie op!
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."