Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKerstmis en drugs. Wie heeft er een aparte ervaring mee?

Kerstmis en drugs. Wie heeft er een aparte ervaring mee?

30 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oja en kerst bij de Brijder vorig jaar. Ook een aparte ervaring, zeker gezien ik Corona had.

Brrrr dat was echt de horror. Iemand heeft nog geprobeerd het op te leuken door de hele week servetjes te vouwen. Snel vergeten.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#2
Door mijn werk was ik vaak weg met Kerst.
Dus voor mij heeft het niet echt een betekenis.
Natuurlijk wel dat je mensen mist die me ontvallen zijn.

Deze tijd van het jaar is wel de terugblik naar afgelopen jaar.
Dat maakt me soms wel verdrietig. Of tussen haakjes, want echt gevoel heb ik niet meer. Meer: "Ik had het graag anders gezien, vooral ook voor mijn dierbaren"
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik trap af.
45 jaar geleden liep mijn relatie van bijna 6 jaar stuk, een kwestie die me tot de dag van vandaag nog steeds kwelt...in deze tijdsspanne.
Deze breuk was nu, tijdens de donkere dagen voor kerst er aan het aan komen, (alleen zag ik dat nog niet zo.)
Op 22 December om ongeveer 20.00 uur was het zover, de boel klapte.
We spraken een proefscheiding af alhoewel dit eigenlijk zinloos was . Na 4 weken liep het definitief af.
Gedurende deze periode blowde ik mezelf elke dag tegen de vlakte ahw., zo ontzettend veel drugs kwamen er aan te pas.
Het hielp geen flikker tegen de pijn van die ervaring. Nee. Sterker nog, ik verwerkte deze kwestie niet...ongelooflijk wat er aan hash doorheen ging!

En nu, weer tijdens de donkere dagen voor kerst?
Ik voel me ieder jaar in deze tijd slecht.
Ik denk nog altijd aan toen.
Deze vrouw was de liefde van mijn leven...
En dat deed pijn. Nu nog steeds dat rotgevoel....
Dit gevoel blijft nog wel een tijdje doorgaan, tot in het nieuwe jaar iig.
Alleen gebruik ik geen drugs meer.
Maar ik voel me kut. Ieder jaar weer.
Waarom blijft in deze tijd deze kwestie mij kwelllen.
het is een diep trauma geworden...

Wie heeft ook een indringende ervaring in juist deze tijd?
Reageer!
F
Fisherman's friendLid
01-01-2024, 00:00
#4
Rot dat je dat hebt meegemaakt, en dat het elk jaar rond kerst terug komt.
Heb je er nooit over nagedacht om daar hulp voor te vragen?
Misschien heb je dat wel gedaan ,dat staat er niet bij.
Van je af schrijven kan ook al helpen.
In ieder geval veel sterkte in deze tijd.


Ik vind dit ook geen leuke tijd.
Het is donker en koud.
En rond de kerst inderdaad ook het gemis van familieleden en mensen die er niet meer bij zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fisherman's friend zei:
Rot dat je dat hebt meegemaakt, en dat het elk jaar rond kerst terug komt.
Heb je er nooit over nagedacht om daar hulp voor te vragen?
Misschien heb je dat wel gedaan ,dat staat er niet bij.
Klik om te vergroten...
Ik heb getherapied. Dit heeft geen spat geholpen. Eea zit te diep en ik denk dat dit door de blowerij komt.
Daar helpt niets tegen.
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat naar dat je dat zo hebt meegemaakt tijdens deze periode en dat je er nog steeds elk jaar last van hebt🫂

Ik heb helaas vorig jaar dus die nare ervaring gehad dat ik al zwaar aan de Bromozolam zat, en na het gourmetten op Tweede Kerstdag bij mijn schoonfamilie gingen mijn vriend en ik thuis aan de XTC. Dat ging nog goed en was erg leuk. Maar toen de XTC was uitgewerkt besloten we nog een beetje GHB uit te proberen.
Dat was teveel van het goede en ging finaal mis bij mij.

Ik weet nog dat ik naar de wc ging. Dat duurde volgens mijn vriend op een gegeven moment wel erg lang, dus hij ging kijken. Gelukkig was de deur niet op slot. Ik was al aan het stikken in mijn eigen braaksel. Hij heeft met zijn vinger mijn keel leeggemaakt van de kots, me naar de slaapkamer getild en in stabiele zijligging gelegd en 112 gebeld.

Ik was daarna nog steeds out en ben met spoed naar het zkh gebracht.
Daar ben ik nog 4 uur out geweest voordat ik weer bijkwam. Ik wist zelf van niks en voelde me toen weer prima verder.
Maar ik was er echt bijna niet meer geweest. De ambulancebroeder zei dat mijn vriend geen 5 minuten later had moeten gaan kijken. En ik ben echt blij dat hij ondanks dat hij zelf ook gebruikt had nog zo adequaat heeft kunnen handelen.

Maar hier hebben we allebei een heel groot trauma aan overgehouden. En het is voor mij over 2 weken pas 1 jaar geleden. Ik postte het gisteren al in mijn eigen dagboek dat het nu wel erg veel weer in mijn gedachten is en dat ik het er nog erg moeilijk mee heb.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is te hopen dat je er niet zo lang last van hebt als ik....
M
MyLittlePonyPackLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Het is te hopen dat je er niet zo lang last van hebt als ik....
Klik om te vergroten...

Dat hoop ik ook. Maar ik heb vanuit mijn jeugd al heel veel trauma's opgelopen. Heb niet voor niks complexe post-traumatische stoornis natuurlijk. Dus ik denk dat het bij mij toch ook altijd wel moeilijk zal blijven. Zal het iig echt nooit meer vergeten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb na 6 jaar Vreemdelingenlegioen etc ook wel verschillende trauma's.
Maar geen enkele is zo diep als die van de relatiebreuk in 1980 vlak voor kerstmis.
Bij lange na niet.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Einde van het jaar zorgde ik altijd dat ik vrij had. Van Kerst tot en met de eerste week van januari. Dan kwam het met bergen tegelijk binnen en ging ik lekker los. Echt een hele witte kerst, en derde kerstdag en vierde kerstdag, en zo voort. Het was per slote van rekening feest, toch?

En ja, alleen de tijd van het jaar brengt herinneringen terug en gedachten aan gebruik... De korter wordende dagen, kouder, kertbomen, lichtjes, oliebollen, alles bij elkaar brengt dat weer allerlei associaties met zich mee. Gelukkig hoeft gebruiken niet meer maar de gedachten komen vaker.

Heavy stuff @De Zandman maar je kunt het met een nuchter hoofd door komen, en ook al voelt het rot, je kunt je in ieder geval clean rot voelen. Da's altijd nog een stuk beter dan met katers of paranoia of what dan ook er nog eens bovenop. Kan het een kwestie zijn van jezelf vergeven?
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#11
_shikantaza zei:
Einde van het jaar zorgde ik altijd dat ik vrij had. Van Kerst tot en met de eerste week van januari. Dan kwam het met bergen tegelijk binnen en ging ik lekker los. Echt een hele witte kerst, en derde kerstdag en vierde kerstdag, en zo voort. Het was per slote van rekening feest, toch?
Klik om te vergroten...
😂😂😂😂😂 hier net zo.

voordeel kerstpakket bij de dealer halen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
annihilation zei:
😂😂😂😂😂 hier net zo.

voordeel kerstpakket bij de dealer halen.
Klik om te vergroten...
En deze dan vast ook wel: ik haal een voorraad voor de hele vakantie.

Een dag later:

1734281899416.gif
a
annihilationLid
01-01-2024, 00:00
#13
_shikantaza zei:
En deze dan vast ook wel: ik haal een voorraad voor de hele vakantie.

Een dag later:

Bekijk bijlage 63415
Klik om te vergroten...
Dat dan weer niet want ik ben heel slecht in vakanties nemen. Afgelopen 7 jaar 1 keer echt vakantie genomen ogv.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik heb na 6 jaar Vreemdelingenlegioen etc ook wel verschillende trauma's.
Maar geen enkele is zo diep als die van de relatiebreuk in 1980 vlak voor kerstmis.
Bij lange na niet.
Klik om te vergroten...
Dit is toch wel heel opmerkelijk. Twijfel er niet aan dat je in die 6 jaar heel veel nare dingen hebt meegemaakt.
En toch is die relatiebreuk de diepste trauma uit je hele leven.
Ik vind het ook heel knap dat je ondanks alle ellende al zo lang van al die troep af kunt blijven.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#15
De Zandman zei:
Ik heb getherapied. Dit heeft geen spat geholpen.
Klik om te vergroten...
Heel goed dat je dit geprobeerd hebt.
Het kan ook zijn dat je niet de juiste therapie hebt gekregen.
Er zijn zoveel mogelijkheden, zou je het nog een kans willen geven en naar andere opties willen kijken?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Deadwing zei:
Ik vind het ook heel knap dat je ondanks alle ellende al zo lang van al die troep af kunt blijven.
Klik om te vergroten...
Dat valt ook niet mee, de verleiding is er nog steeds.
Het punt in deze is, dat ik weet dat drugs mij niet gaan helpen met verwerken, wegdrukken, onderdrukken of wat dies meer zij.
Dat is mijn ervaring.
Dus blijf ik van de rotzooi af.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Zeehond zei:
Heel goed dat je dit geprobeerd hebt.
Het kan ook zijn dat je niet de juiste therapie hebt gekregen.
Er zijn zoveel mogelijkheden, zou je het nog een kans willen geven en naar andere opties willen kijken?
Klik om te vergroten...
Nee. Het is al te lang prominent aanwezig, het zit te diep volgens mij....
Ik heb het geprobeerd.
Ik leef gewoon verder met deze nagel aan mijn doodskist.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Dat valt ook niet mee, de verleiding is er nog steeds.
Het punt in deze is, dat ik weet dat drugs mij niet gaan helpen met verwerken, wegdrukken, onderdrukken of wat dies meer zij.
Dat is mijn ervaring.
Dus blijf ik van de rotzooi af.
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal. Het maakt alles alleen maar erger.
Dat heb ik dan ook met je gemeen. Juist als ik iets ergs heb meegemaakt of me klote voel, grijp ik niet naar drank of drugs.
Ik wil mijn hoofd zo helder mogelijk houden en de pijn niet diep wegstoppen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Deadwing zei:
.
Ik wil mijn hoofd zo helder mogelijk houden en de pijn niet diep wegstoppen.
Klik om te vergroten...
Idd. Drugs helpen misschien tijdelijk een beetje, uiteindelijk werken ze gewoon tegen je.
Nuchter blijven is het beste als je door tegenslag geplaagd wordt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
_shikantaza zei:
Kan het een kwestie zijn van jezelf vergeven?
Klik om te vergroten...
Geen idee. Interessant. Ik moet hier eens over nadenken.
Natuurlijk heb ik fouten gemaakt, kennelijk teveel....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."