Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZijn er hier mensen die dit doen / hebben gedaan ?

Zijn er hier mensen die dit doen / hebben gedaan ?

15 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#1
Weet zelf eigenlijk niet wat ik zou moeten zeggen in zo'n meeting. Denk dat ik vooral luister. Je hoeft niet persee te spreken toch? Lijkt me ook wel leuk om contact te maken net voor of na een meeting met mensen ff 1op1.
Mijn sociale leven is niet heel breed op het moment dus dat is wel iets wat mij goed kan doen. NA it is then
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste leden,

Zoals je uit mijn naam en profiel foto kunnen zien ben ik gestopt.

Waar ik aan zit te denken is om aan groepen deeltenemen van mensen die ook gestopt zijn die bij elkaar komen om hun verhalen of ervaringen te delen. Soort AA meeting maar dan voor drugs. Je begrijpt me wel.

Zijn er mensen hier die ervaring hiermee hebben?

Zo ja, heb je er wat aan gehad?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Beste leden,

Zoals je uit mijn naam en profiel foto kunnen zien ben ik gestopt.

Waar ik aan zit te denken is om aan groepen deeltenemen van mensen die ook gestopt zijn die bij elkaar komen om hun verhalen of ervaringen te delen. Soort AA meeting maar dan voor drugs. Je begrijpt me wel.

Zijn er mensen hier die ervaring hiermee hebben?

Zo ja, heb je er wat aan gehad?
Klik om te vergroten...
CA en NA, maar je mag ook bij AA aansluiten hoor. Ik heb er veel van geleerd en cleane vrienden aan overgehouden.

Je kunt altijd bij een meeting gaan zitten. Aanmelden is niet nodig en er is er (bijna) altijd 1 in de buurt.

Cocaine Anonymous® Holland

Cocaine Anonymous® Holland is een groep van, door en voor verslaafden die bij elkaar komen om te herstellen van hun verslaving.
www.ca-holland.nl www.ca-holland.nl
www.nanederland.nl

Narcotics Anonymous Nederland

Ontdek Narcotics Anonymous Nederland, een wereldwijde gemeenschap van herstellende verslaafden. Met 400 wekelijkse bijeenkomsten in Nederland biedt NA een veilige, anonieme plek voor herstel en steun. Gratis en open voor iedereen die worstelt met verslaving.
www.nanederland.nl www.nanederland.nl

Het zijn wel programma's van geheelonthouding, dus ook geen alcohol meer. Maar als je wilt stoppen ben je welkom. Je hoeft niet clean te zijn of te blijven
om er bij te horen als je dat wil.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik werk als ervaringsdeskundige bij een instantie voor beperkte mensen zowel geestelijk en lichamelijk en ook verslavings gerelateerd .
Ik denk dat je je als ex gebruiker daar je ervaring los kan laten op je medemens in problemen door het gebruik van verdovende middelen.
Mijn vakgebied ligt op heroine en de vele opiaten die verkrijgbaar zijn ,ook de uppers zoals amfetaminen en cocaïne kan ik meepraten en dat doe ik ook!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Soulassasins zei:
Ik werk als ervaringsdeskundige bij een instantie voor beperkte mensen zowel geestelijk en lichamelijk en ook verslavings gerelateerd .
Ik denk dat je je als ex gebruiker daar je ervaring los kan laten op je medemens in problemen door het gebruik van verdovende middelen.
Mijn vakgebied ligt op heroine en de vele opiaten die verkrijgbaar zijn ,ook de uppers zoals amfetaminen en cocaïne kan ik meepraten en dat doe ik ook!
Klik om te vergroten...


Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om hulp te vragen voor mijn oxycodon verslaving. Ik wil een opname want het gaat echt niet goed. Ze belde brijder op om te vragen of opname mogelijk is en ze zeiden ja we bellen je terug en ik mocht met lege handen terug naar huis. Niemand helpt wanneer dat echt nodig is.
E
Ex-GebruikerVanUppersLid
01-01-2024, 00:00
#6
Soulassasins zei:
Ik werk als ervaringsdeskundige bij een instantie voor beperkte mensen zowel geestelijk en lichamelijk en ook verslavings gerelateerd .
Ik denk dat je je als ex gebruiker daar je ervaring los kan laten op je medemens in problemen door het gebruik van verdovende middelen.
Mijn vakgebied ligt op heroine en de vele opiaten die verkrijgbaar zijn ,ook de uppers zoals amfetaminen en cocaïne kan ik meepraten en dat doe ik ook!
Klik om te vergroten...
Goed van je!
Weet zelf eigenlijk niet wat ik zou moeten zeggen in zo'n meeting. Denk dat ik vooral luister. Je hoeft niet persee te spreken toch? Lijkt me ook wel leuk om contact te maken net voor of na een meeting met mensen ff 1op1.
Mijn sociale leven is niet heel breed op het moment dus dat is wel iets wat mij goed kan doen. NA it is then
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Goed van je!
Weet zelf eigenlijk niet wat ik zou moeten zeggen in zo'n meeting. Denk dat ik vooral luister. Je hoeft niet persee te spreken toch? Lijkt me ook wel leuk om contact te maken net voor of na een meeting met mensen ff 1op1.
Mijn sociale leven is niet heel breed op het moment dus dat is wel iets wat mij goed kan doen. NA it is then
Klik om te vergroten...
Ik denk indd dat je je moet focussen op socialisering van jezelf voor dat je ander mensen kan of wil helpen ,door zwaar gebruik geraak je in een isolement en in een eigen wereldje en jou wereldje is superklein in je eentje.
Voor mij duurde het eigenlijk een jaar of 30 om alles te verwerken en op een rij te zetten en een Jurgen 2.0 op aarde te zetten.
Ik heb zo me uitspattingen maar als ik zeg hooo dan is het ook de dikke stop ,dat is discipline wat je opbouwt in al die jaren onthouding.
Dus ik experimenteer nog steeds maar meer met doel om ervaring bij te krijgen van de middelen op de huidige markt ,zeer zeker niet om verslaafd te raken.
Maar zo word wel mijn kennis breder waar ik echt iets me kan ,iets waar een normale ha nog een puntje aan kan zuigen.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#8
Miems zei:
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om hulp te vragen voor mijn oxycodon verslaving. Ik wil een opname want het gaat echt niet goed. Ze belde brijder op om te vragen of opname mogelijk is en ze zeiden ja we bellen je terug en ik mocht met lege handen terug naar huis. Niemand helpt wanneer dat echt nodig is.
Klik om te vergroten...
Begrijp je gevoel maar je bent niet met lege handen naar huis gestuurd hoor. Ze gaan je echt wel terugbellen hoor en dan gaan ze echt helpen.
Het is nou eenmaals zo dat verslavingsklinieken overlopen waardoor niemand direct geholpen kan worden. Mijn opname heeft anderhalve maand geduurd ná mijn hulpvraag. Dus je moet echt even doorzetten hoe uitzichtloos het misschien nu ook lijkt. Maar echt... neem van mij aan... achteraf zal het allemaal erg lijken alsof het snel is gegaan.

Belangrijkste stap heb je gezet en wees daar maar trots op!

Ex-GebruikerVanUppers zei:
Goed van je!
Weet zelf eigenlijk niet wat ik zou moeten zeggen in zo'n meeting. Denk dat ik vooral luister. Je hoeft niet persee te spreken toch? Lijkt me ook wel leuk om contact te maken net voor of na een meeting met mensen ff 1op1.
Mijn sociale leven is niet heel breed op het moment dus dat is wel iets wat mij goed kan doen. NA it is then
Klik om te vergroten...
Je hoeft zeker niks te zeggen tijdens zo'n meeting hoor. Je moet vooral daar doen wat voor JOU goed voelt!
Zet hem op !
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Weet zelf eigenlijk niet wat ik zou moeten zeggen in zo'n meeting. Denk dat ik vooral luister. Je hoeft niet persee te spreken toch? Lijkt me ook wel leuk om contact te maken net voor of na een meeting met mensen ff 1op1.
Mijn sociale leven is niet heel breed op het moment dus dat is wel iets wat mij goed kan doen. NA it is then
Klik om te vergroten...
Ga maar en luister naar de overeenkomsten met de mensen om je heen. Er wordt meestal van te voren en achteraf wel wat gekletst.
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Weet zelf eigenlijk niet wat ik zou moeten zeggen in zo'n meeting. Denk dat ik vooral luister. Je hoeft niet persee te spreken toch? Lijkt me ook wel leuk om contact te maken net voor of na een meeting met mensen ff 1op1.
Mijn sociale leven is niet heel breed op het moment dus dat is wel iets wat mij goed kan doen. NA it is then
Klik om te vergroten...
Ik heb zelf veel aansluiting bij CA. Je hoeft niks, pak een meetingliist erbij zoek een plek en tijd die je schikt en je komt er allemaal achter. Wordt altijd goed ontvangen. Probeer maar open te staan voor wat je hoort.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#11
Miems zei:
Ik ben vandaag naar de huisarts geweest om hulp te vragen voor mijn oxycodon verslaving. Ik wil een opname want het gaat echt niet goed. Ze belde brijder op om te vragen of opname mogelijk is en ze zeiden ja we bellen je terug en ik mocht met lege handen terug naar huis. Niemand helpt wanneer dat echt nodig is.
Klik om te vergroten...
Ze helpen wel. Alleen er is wat tijd nodig om de juiste hulp te organiseren.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben er 2 x geweest maar voor mij werkte groepstherapie met cgt beter.
G
Guapo TemudginLid
01-01-2024, 00:00
#13
Do not fear drugsforum ridders are here. 🤠
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
FredKroket zei:
Ik ben er 2 x geweest maar voor mij werkte groepstherapie met cgt beter.
Klik om te vergroten...
AA is er imo ook meer als een check-up inderdaad: om mensen op het nuchtere pad te houden. Of als laagdrempelige opening voor mensen die nog niet weten of ze echt in behandeling willen.
A
AnjovisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik ben al naar de AA geweest en daar kan je ook naartoe voor andere verslavingen dan alcohol, de focus ligt op nuchter zijn en contact opdoen met mensen die je bv. kan bellen als het moeilijk gaat. Waar ik woon zijn er wel een aantal plaatsen waar je naartoe kan ofwel in groep ofwel individueel met een psycholoog specifiek voor drugs. Om die plaatsen te vinden in jouw buurt moet je contact opnemen met organisaties voor psychische problemen in je buurt of eens gaan horen bij een psychiater. Kijk uit naar een CAW kantoor of GTB of iets gelijkaardig. Je huisdokter kan je ook op weg helpen naar zoiets.
N
NicotriprennerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ex-GebruikerVanUppers zei:
Beste leden,

Zoals je uit mijn naam en profiel foto kunnen zien ben ik gestopt.

Waar ik aan zit te denken is om aan groepen deeltenemen van mensen die ook gestopt zijn die bij elkaar komen om hun verhalen of ervaringen te delen. Soort AA meeting maar dan voor drugs. Je begrijpt me wel.

Zijn er mensen hier die ervaring hiermee hebben?

Zo ja, heb je er wat aan gehad?
Klik om te vergroten...
Ja iknhad me aangesloten bijneen groep en in eerste instantie is iedereen behulpzaam en begripvol.
Maar ik wer al snel naar van de continu herhaalde startspreek, het vertellen dat je veslaafd bent en hoe je heet en de eindspreek.
Altijd iedere sessie.
vervolgens na een tijdje, merk je dat ze daar bijn allemaal behulpzaam en enrhousiast zijn, omdat het een soort cult achtige methode is n.m.m.
en merkte ik dat de meeste vooral wilde vertellen en niet luisteren, en alleenbals het uitkwam kon je op ze rekenen, waarna ik merktebdatbiedereenbdaar zit voor zichzelf en net zolang mooi mee doen tot het ze niet meer uitkwam.

Niet dat je er niks aan hebt , het is wel degelijk een handvat zeker in het begin en je kan veel leren.
Maar doenje ding en sluit het af wanneer je zover bent.
Dan kan je verder met andere dingen in het leven die misschien veel meer brengen.
Blijf je alsmaar gaanndan blijf je ook alsmaar bezig met het leven wat je achter je wil laten.
En als het een keer njet lekker gaat kan je altijd nog terug, want welkom ben je altijd.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."