Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums3mmc na langetijd weer gebruiken

3mmc na langetijd weer gebruiken

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hai.
Dagelijks gebruikte ik 3mmc. Op grote hoeveelheden en enorme doseringen.

Nu heb ik 2 maand niet meer gebruikt. En ga ik vanavond weer met vrienden gebruiken.

Wat kan ik verwachten kwa effect.

En in hoeverre moet ik nu rekening houden met doseringen?
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
Een bak ellende
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#3
Appelgebak zei:
Hai.
Dagelijks gebruikte ik 3mmc. Op grote hoeveelheden en enorme doseringen.

Nu heb ik 2 maand niet meer gebruikt. En ga ik vanavond weer met vrienden gebruiken.

Wat kan ik verwachten kwa effect.

En in hoeverre moet ik nu rekening houden met doseringen?
Klik om te vergroten...
Je stelt jezelf de verkeerde vraag. Een relevantere vraag is: hoe zorg je ervoor dat je na vanavond weer stopt? Na dagelijks gebruik met “enorme” doseringen zou je dit spul niet meer aan moeten willen raken.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Appelgebak zei:
Wat kan ik verwachten kwa effect.
Klik om te vergroten...

Dat je terugvalt in probleemgebruik.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hai.
Echt een super slecht idee. Twee maanden is niks, je rolt zo weer in je oude gebruik.

Maar omdat je hier waarschijnlijk toch niet naar gaat luisteren:
We weten van 3mmc vrij weinig: ook niet over tolerantie, aanbevolen pauzes en hoe dat zit met doseringen. Gezien het lijkt op een milde variatie van mdma, wordt op dit forum vaak een vergelijkbare pauze aangeraden van minstens 3 maanden bij recreatief gebruik. Dit is om je serotonine, dopamine en noradrenaline voorraden aan te sterken/ receptoren te laten herstellen. Opzich kun je prima eerdere de gewenste effecten weer ervaren, je frituurt jezelf er alleen harder mee. Ik verwacht dus dat je na 2 maanden weinig tolerantie over hebt en je niet per se een hogere dosis nodig hebt voor de leuke effecten. Maar: als je gebruik hiervoor héél problematisch was kan het ook zijn dat je shit langdurig of zelfs permanent beschadigd hebt en je altijd belachelijke hoeveelheden nodig hebt voor een gewenst effect. Dat betekent niet dat je lichaam en hersens er beter tegen kunnen, in tegendeel. Bij mdma is na 2 maanden zeker nog geen “herstel” van dit alles, en bij 3mmc naar waarschijnlijkheid ook niet. Dat gaat dan over “normaal” gebruik, bij misbruik (wat dagelijks gebruik is) kan dit herstel heel veel langer duren.

Lang verhaal kort: Je hebt waarschijnlijk niet meer nodig dan “normale” gebruikershoeveelheden, afhankelijk van hoe problematisch je gebruik hiervoor was. Zorg dat je alleen toegang hebt tot de hoeveelheid 3mmc die je met jezelf afspreekt, geef de rest weg of pleur het door de wc. Dan verklein je het risico op een terugval.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Appelgebak zei:
Hai.
Dagelijks gebruikte ik 3mmc. Op grote hoeveelheden en enorme doseringen.

Nu heb ik 2 maand niet meer gebruikt. En ga ik vanavond weer met vrienden gebruiken.

Wat kan ik verwachten kwa effect.

En in hoeverre moet ik nu rekening houden met doseringen?
Klik om te vergroten...
Wat je kunt verwachten is dat je doorgaat waar je gebleven was voordat je stopte.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dat dit in je opkomt na zoveel ellende.
Bepaalde reden?
Ik zou het niet doen gewoon en als je het toch doet geen 3-mmc gebruiken.
Sterkte 🙏
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Appelgebak hoe is het afgelopen? Nog in gebruik?
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#9
Appelgebak zei:
Hai.
Dagelijks gebruikte ik 3mmc. Op grote hoeveelheden en enorme doseringen.

Nu heb ik 2 maand niet meer gebruikt. En ga ik vanavond weer met vrienden gebruiken.

Wat kan ik verwachten kwa effect.

En in hoeverre moet ik nu rekening houden met doseringen?
Klik om te vergroten...
Daarmee bedoel ik.
Damius zei:
@Appelgebak hoe is het afgelopen? Nog in gebruik?
Klik om te vergroten...
Het is goed afgelopen. Veel plezier gehad. Het effect was weer sterk bij normale dosering.

En heb geen trek gehad na weer gebruik. Het staat over 3 maand weer gepland.
A
AppelgebakLid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Dat dit in je opkomt na zoveel ellende.
Bepaalde reden?
Ik zou het niet doen gewoon en als je het toch doet geen 3-mmc gebruiken.
Sterkte 🙏
Klik om te vergroten...
Het ging goed effect was goed bij normale doseringen veel plezier gehad.

Geen trek na meer gehad. Mu staat over 3 maand weer gepland. Ben erachter gekomen dat drugs op deze manier veel leuker is
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Appelgebak zei:
Het ging goed effect was goed bij normale doseringen veel plezier gehad.

Geen trek na meer gehad. Mu staat over 3 maand weer gepland. Ben erachter gekomen dat drugs op deze manier veel leuker is
Klik om te vergroten...
Fantastisch, als het maar onder controle blijft en volgens mij heb je wel één van de meest moeilijke drugs te pakken om dit op de lange termijn evenwichtig te gebruiken.

Kans dat je je leven ermee verknalt moet je niet onderschatten.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Manu76 zei:
Fantastisch, als het maar onder controle blijft en volgens mij heb je wel één van de meest moeilijke drugs te pakken om dit op de lange termijn evenwichtig te gebruiken.

Kans dat je je leven ermee verknalt moet je niet onderschatten.
Klik om te vergroten...
En als je om de 3 maanden met vuur speelt kom je een keer in Beverwijk terecht :wink:
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Appelgebak zei:
Het ging goed effect was goed bij normale doseringen veel plezier gehad.

Geen trek na meer gehad. Mu staat over 3 maand weer gepland. Ben erachter gekomen dat drugs op deze manier veel leuker is
Klik om te vergroten...
Knap dat je dit lukt na zulk stevig gebruik. Is een zeldzaamheid. Take care!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik vind het maar link, een stof, waarmee je misbruik hebt gekend, weer incidenteel gaan gebruiken, na een tijdje abstinentie....
Als ik zelfs na meer dan 25 jaar niet gedronken te hebben, nu zou zeggen " ach, met die hitte en zon de laatste dagen, het kan wel weer een keertje, al is het maar één glas," dan breekt de hel weer los. Ongetwijfeld!
3 mmc heeft de naam erg verslavend te zijn.
Nou ben je een tijdje er keurig vanaf gebleven. Is het dan verstandig, om diezelfde 3 mmc weer incidenteel te gaan nemen?
Ik heb er ook al is het een keertje goed gegaan met je " vrinden", mijn twijfels over.
En kennelijk ben ik niet de enige hier...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."