Heb uiteindelijk het gevoel dat men pep high echt overpowered is geweest door xanax
Ja 2 milligram alprazolam (merknaam Xanax) is echt veel hoor. Ter vergelijking: de laagste medicinale dosis die beschikbaar is, is 0,25 milligram
Ik weet niet hoeveel pep je erbij neemt, maar ik was denk ik in slaap gevallen met zoveel alprazolam.
Let even op dat als je 2 milligram alprazolam neemt, dat je de volgende dag(en) echt last van ontwenningsverschijnselen kan krijgen. Alprazolam is wat dat betreft een stuk venijniger dan andere benzo's. Ontwenningsverschijnselen zijn bijvoorbeeld: een onrustig gevoel, hoofdpijn, zweten, impulsiviteit, emotionele schommelingen, spierpijn, moeite met concentreren (en nog veel meer die ik nu even niet opsom).
Houd dat echt in de gaten, want bij hoge doseringen alprazolam heb je binnen de kortste keren een lichamelijke afhankelijkheid te pakken. De standaard vuistregel is dat je niet vaker dan 2 keer per week een benzo moet pakken. Met hoge doseringen alprazolam zou ik nog wat voorzichter zijn. Het probleem van alprazolam is dat die stof eerst heel sterk de GABA-receptoren in het brein prikkelt, en dat de stof daarna vrij snel door de lever uit je bloed wordt gehaald. Daardoor ontstaat een plotselinge daling van de effecten die veel sterker is dan bij andere benzo's, en daardoor ook meer bijwerkingen veroorzaakt.
Bij medicinaal gebruik worden die bijwerkingen tegengegaan door het medicijn langzaam af te bouwen. Maar dat zou betekenen dat je bij een dosering van 2 milligram al zo'n 10 dagen bezig bent om die ene dosis af te bouwen. De manier waarop jij alprazolam gebruikt is dus risicovol.