#1
Legendarische @Mezelf heeft gesproken.Alle waarschuwingen hiervoor zijn terecht, maar het is ook terecht dat je aangeeft dat je hierom niet vroeg. Je bent nieuwsgierig hoe vaak anderen gebruiken.
Onthoud echter wel dat je je niet moet vergelijken met een andere gebruiker (van welke drug dan ook), maar moet vergelijken met een nuchtere.
Dat gezegd hebbende, gebruikte ik lange periodes coke, ongeveer om de week 0,5 a 1 gram, en vaak dronk ik daarbij enkele drankjes. Mijn speedperiode gebruikte ik wekelijks meerdere dagen, ongeveer 1gr per 3 weken. Echter nam ik toen ook nog geregeld MDMA/XTC erbij, ook ongeveer om de week. Bijna elke week eigenlijk, aangezien ik nogal een feestbeest was. In die tijd experimenteerde ik ook met vele andere middelen, dus nee, dat was niet de gezondste periode, zeg maar. Denk dat ik wel bijna 100 verschillende middelen meerdere malen heb geprobeerd vanaf mijn 18de tot 25ste. Wisselde vooral af om niet aan 1 middel afhankelijk te worden, wat natuurlijk ergens gewoon onzin is.
Ik praat hier al wel over 15 tot 22 jaar geleden. Vanaf mijn 27ste zag dit er al héél anders uit, toen deed ik haast niks meer. Maar zo’n 4 jaar geleden begon het weer terug te komen, en is het toen snel volledig fout gegaan door voornamelijk benzo’s en opioïden, en later spice. Dus totaal niet te vergelijken met waar je naar vroeg.
Dus tja, mijn gebruik is een hele lange periode veel te hoog geweest. Dus als je je met mij gaat vergelijken, is het gauw minder slecht. Maar zoals door anderen al gezegd is, moet je je niet vergelijken met een gebruiker, maar met iemand die nuchter is. Hiermee ook dus letten op dat het, ondanks dat het vele jaren goed kan gaan, toch stiekem zomaar totaal fout kan gaan. En door wat of wie dit ook komt, maakt niet uit, het resultaat is hetzelfde: namelijk verslaving met bijbehorende problemen.
Dus gewoon kort: hoe lager de frequentie, hoe minder slecht. Dus niks is beter of minder beter maar slechter of minder slecht.
5 Ã 6 weken vind ik dan ook in mijn mening misschien wat kort, vooral met deze combi (GHB/3MMC).
3 maanden is wel een mooie pauze, die al vaak gegeven wordt voor MDMA, maar wat mij betreft geldt dat voor alle middelen.
(enkele die me al lang kennen hier zullen wel in shock zijn of zich kapot lachen om mij dit te horen zeggen 😂)
Skitterend.