Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsfrequentie gebruik

frequentie gebruik

36 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik wil lezen/ ben nieuwsgierig naar het gebruik van andere. Zit niet te wachten op oordelen van andere gebruikers. Sorry maar die oordelende ondertoon hou die lekker voor je kerel. Bye.
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo Mensen,

Zelf gebruik ik 1x in de 5-6 weken. Dan meestal een combinatie van GHB en 3MMC soms X. Dit alles om een nachtje te spelen :smilingimp:.

Vraag mij af hoe slecht dit nu voor mijn lichaam is. Leef verder gezond, drink nagenoeg nooit alcohol, sport en beweeg veel en eet gezond.
Zelf heb ik het idee dat het nachtje doorhalen en dus weinig slapen meer negatief effect op mijn lichaam heeft dan de drugs.

Volgens mij is elk weekend een hoop alcohol naar binnen gieten slechter, maar misschien zijn dat de corrupte gedachten van mijn brein om mijn eigen drugsgebruik goed te praten...

Hoe is jullie ervaring? Hoe vaak en wat gebruiken jullie.

Groet,
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is en blijft ongezond en de frequentie speelt natuurlijk ook een rol.
Hoe minder vaak hoe beter zou je kunnen denken, echter zijn de risico's even hoog per keer.
Maar wat bedoel je te zeggen met elk weekend alcohol zuipen? Is dat ter vergelijking met je omgeving? Want dat zijn wel gedachten van een verslaving om het jezelf goed te praten
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ei-Salade zei:
Het is en blijft ongezond en de frequentie speelt natuurlijk ook een rol.
Hoe minder vaak hoe beter zou je kunnen denken, echter zijn de risico's even hoog per keer.
Maar wat bedoel je te zeggen met elk weekend alcohol zuipen? Is dat ter vergelijking met je omgeving? Want dat zijn wel gedachten van een verslaving om het jezelf goed te praten
Klik om te vergroten...
Dank je wel voor je reactie. Het is meer dat ik mijzelf afvraag hoe slecht mijn gebruik nu is in vergelijking met iemand die regelmatig alcohol nuttigt. En ben heel nieuwsgierig naar de frequentie van gebruik van andere mensen. Verder weet ik zeker dat ik niet verslaafd ben. 1x in de 6 weken max. gebruik ik. Soms maanden niet en genoeg voorraad in huis die ik niet aan raak.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#5
BDF zei:
Het is meer dat ik mijzelf afvraag hoe slecht mijn gebruik nu is in vergelijking met iemand die regelmatig alcohol nuttigt.
Klik om te vergroten...

Alcohol is een van de meest toxische drugs die er zijn. Het verbaast veel mensen, vooral hier op dit forum dat het legaal en sociaal geaccepteerd is.
Wat ik ermee bedoel te zeggen is dat het een slechte vergelijking is.
Als je een vergelijking wilt maken zul je dat vanuit een nuchter persoon moeten doen.
Daarbij geloof ik je dat er geen probleem is, de vergelijking is alleen vreemd.

Vaak hebben verslaafden het idee van "de ander doet dit, dus bij mij valt het mee"
Vandaar dat ik het zei, misschien was ik daar te snel in.

Hoe lang doe je dit al op deze manier?
En waarom 2 of 3 middelen in een keer?
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#6
De frequentie is niet zo zeer zorgwekkend. Daarentegen zou ik mij eerder zorgen maken om de combinatie en het type gecombineerde middelen. GHB, 3mmc in combinatie met porno / sex zorgen voor ongezonde dopamine spikes. Na hoge bergen volgen diepe dalen. Deze grote fluctuatie maakt het verslavingsgevoeliger. Het is balanceren op een dunne lijn.
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#7
Damius zei:
De frequentie is niet zo zeer zorgwekkend. Daarentegen zou ik mij eerder zorgen maken om de combinatie en het type gecombineerde middelen. GHB, 3mmc in combinatie met porno / sex zorgen voor ongezonde dopamine spikes. Na hoge bergen volgen diepe dalen. Deze grote fluctuatie maakt het verslavingsgevoeliger. Het is balanceren op een dunne lijn.
Klik om te vergroten...
Harm reduction, veel vitamine C, avocado's, sporten en buiten zijn. Nooit last van diepe dalen. Ben ook een gelukkig mens met een mooi leven dat scheelt natuurlijk. Ik beschouw mijzelf als een bewuste gebruiker. Ik weet wat ik doe. Ben vooral nieuwsgierig naar de ervaring van andere.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
BDF zei:
Harm reduction, veel vitamine C, avocado's, sporten en buiten zijn. Nooit last van diepe dalen. Ben ook een gelukkig mens met een mooi leven dat scheelt natuurlijk. Ik beschouw mijzelf als een bewuste gebruiker. Ik weet wat ik doe. Ben vooral nieuwsgierig naar de ervaring van andere.
Klik om te vergroten...
Alles wat je hier benoemd doet niets af aan de sterke neurologische connectie die jij op deze manier maakt tussen seks en drugs. Mijn ervaring is dat ik, inmiddels na meer dan twee jaar totale geheelonthouding, soms nog steeds gekke cravings heb naar mijn chemsex sessies van jaaaaren geleden. En ik gebruikte ongeveer op de frequentie waarop jij gebruikt. Zónder GHB.
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#9
Damius zei:
Alles wat je hier benoemd doet niets af aan de sterke neurologische connectie die jij op deze manier maakt tussen seks en drugs. Mijn ervaring is dat ik, inmiddels na meer dan twee jaar totale geheelonthouding, soms nog steeds gekke cravings heb naar mijn chemsex sessies van jaaaaren geleden. En ik gebruikte ongeveer op de frequentie waarop jij gebruikt. Zónder GHB.
Klik om te vergroten...
Ik snap wat je zegt, alleen is dat een beetje off-topic. Dat is de discussie chem-sex, gelukkig komt daar steeds meer discussie en voorlichting over opgang aangezien dit een sluimerend groot probleem is. Maar zoals ik al schreef dit is een ander topic. Ik ben nieuwsgierig naar frequentie van gebruik bij andere gebruikers. Dat is alles.
B
BrieMetDeBrilLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik drink dagelijks ongeveer 50-100ml sterk
Regelmatig (dex)amfetamine

Pas een paar maanden gestopt met benzodiazepinen waar ik afhankelijkheid van een decennia heb gehad.
Cannabis heb ik ook heel erg lang gedaan zo goed als dagelijks, nu sinds zondag ook niet meer en dat blijft ook zo.
l
ldb123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
BDF zei:
Hallo Mensen,

Zelf gebruik ik 1x in de 5-6 weken. Dan meestal een combinatie van GHB en 3MMC soms X. Dit alles om een nachtje te spelen :smilingimp:.

Vraag mij af hoe slecht dit nu voor mijn lichaam is. Leef verder gezond, drink nagenoeg nooit alcohol, sport en beweeg veel en eet gezond.
Zelf heb ik het idee dat het nachtje doorhalen en dus weinig slapen meer negatief effect op mijn lichaam heeft dan de drugs.

Volgens mij is elk weekend een hoop alcohol naar binnen gieten slechter, maar misschien zijn dat de corrupte gedachten van mijn brein om mijn eigen drugsgebruik goed te praten...

Hoe is jullie ervaring? Hoe vaak en wat gebruiken jullie.

Groet,
Klik om te vergroten...

Lange termijn effecten van 3MMC zijn onbekend, maar erg positief zullen deze niet zijn. Ook de andere drugs zullen niet goed zijn voor het lichaam.
Wat ook niet goed voor je is, is slecht eten en te veel stil zitten. Moderation is key, zolang je het niet te vaak doet en je er goed onder voelt, moet het kunnen 😉
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ja, wat wil je horen? Omdat jij niet zuipt mag je drugs gebruiken want dat is minder schadelijk? Dat is appels met peren vergelijken en is totaal zinloos. Zo structureel drugs gebruiken alleen om sex te hebben vind ik niet perse gezond. 3-mmc wordt vooralsnog gezien als vrij uitputtend voor je dopamine en serotonine receptoren. Dus dan is 6 weken aan de korte kant. Drugs gebruiken is altijd slecht, net als dat alcohol drinken ook altijd slecht voor je is. Het gaat om de dosering en frequente.

Als ik jou was zou ik de frequentie eens naar beneden schroeven en kijken of je dat volhoudt. Lukt dat niet dan heb je misschien toch een probleem..
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#13
FerdFatoehaus zei:
Ja, wat wil je horen? Omdat jij niet zuipt mag je drugs gebruiken want dat is minder schadelijk? Dat is appels met peren vergelijken en is totaal zinloos. Zo structureel drugs gebruiken alleen om sex te hebben vind ik niet perse gezond. 3-mmc wordt vooralsnog gezien als vrij uitputtend voor je dopamine en serotonine receptoren. Dus dan is 6 weken aan de korte kant. Drugs gebruiken is altijd slecht, net als dat alcohol drinken ook altijd slecht voor je is. Het gaat om de dosering en frequente.

Als ik jou was zou ik de frequentie eens naar beneden schroeven en kijken of je dat volhoudt. Lukt dat niet dan heb je misschien toch een probleem..bijzond
Klik om te vergroten...
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#14
BDF zei:
Zit niet te wachten op oordelen van andere gebruikers.
Klik om te vergroten...
Dat wordt lastig. Je bent op drugsforum.
BDF zei:
Volgens mij is elk weekend een hoop alcohol naar binnen gieten slechter, maar misschien zijn dat de corrupte gedachten van mijn brein om mijn eigen drugsgebruik goed te praten...
Klik om te vergroten...
Misschien wel.

Als antwoord op je vraag over de frequentie; zo laag mogelijk. Liefst een pauze van 2,5 of 3 maanden. Er zit bij mij nu geen regelmaat meer in, de pauzes worden langer.
Ik gebruikte in het verleden 3mmc en later 2mmc.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#15
BDF zei:
Ik snap wat je zegt, alleen is dat een beetje off-topic. Dat is de discussie chem-sex, gelukkig komt daar steeds meer discussie en voorlichting over opgang aangezien dit een sluimerend groot probleem is. Maar zoals ik al schreef dit is een ander topic. Ik ben nieuwsgierig naar frequentie van gebruik bij andere gebruikers. Dat is alles.
Klik om te vergroten...
Alle waarschuwingen hiervoor zijn terecht, maar het is ook terecht dat je aangeeft dat je hierom niet vroeg. Je bent nieuwsgierig hoe vaak anderen gebruiken.
Onthoud echter wel dat je je niet moet vergelijken met een andere gebruiker (van welke drug dan ook), maar moet vergelijken met een nuchtere.

Dat gezegd hebbende, gebruikte ik lange periodes coke, ongeveer om de week 0,5 a 1 gram, en vaak dronk ik daarbij enkele drankjes. Mijn speedperiode gebruikte ik wekelijks meerdere dagen, ongeveer 1gr per 3 weken. Echter nam ik toen ook nog geregeld MDMA/XTC erbij, ook ongeveer om de week. Bijna elke week eigenlijk, aangezien ik nogal een feestbeest was. In die tijd experimenteerde ik ook met vele andere middelen, dus nee, dat was niet de gezondste periode, zeg maar. Denk dat ik wel bijna 100 verschillende middelen meerdere malen heb geprobeerd vanaf mijn 18de tot 25ste. Wisselde vooral af om niet aan 1 middel afhankelijk te worden, wat natuurlijk ergens gewoon onzin is.

Ik praat hier al wel over 15 tot 22 jaar geleden. Vanaf mijn 27ste zag dit er al héél anders uit, toen deed ik haast niks meer. Maar zo’n 4 jaar geleden begon het weer terug te komen, en is het toen snel volledig fout gegaan door voornamelijk benzo’s en opioïden, en later spice. Dus totaal niet te vergelijken met waar je naar vroeg.

Dus tja, mijn gebruik is een hele lange periode veel te hoog geweest. Dus als je je met mij gaat vergelijken, is het gauw minder slecht. Maar zoals door anderen al gezegd is, moet je je niet vergelijken met een gebruiker, maar met iemand die nuchter is. Hiermee ook dus letten op dat het, ondanks dat het vele jaren goed kan gaan, toch stiekem zomaar totaal fout kan gaan. En door wat of wie dit ook komt, maakt niet uit, het resultaat is hetzelfde: namelijk verslaving met bijbehorende problemen.

Dus gewoon kort: hoe lager de frequentie, hoe minder slecht. Dus niks is beter of minder beter maar slechter of minder slecht.
5 à 6 weken vind ik dan ook in mijn mening misschien wat kort, vooral met deze combi (GHB/3MMC).
3 maanden is wel een mooie pauze, die al vaak gegeven wordt voor MDMA, maar wat mij betreft geldt dat voor alle middelen.

(enkele die me al lang kennen hier zullen wel in shock zijn of zich kapot lachen om mij dit te horen zeggen 😂)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
BDF zei:
Ik wil lezen/ ben nieuwsgierig naar het gebruik van andere. Zit niet te wachten op oordelen van andere gebruikers. Sorry maar die oordelende ondertoon hou die lekker voor je kerel. Bye.
Klik om te vergroten...
Welkom op het www. Daarnaast ben je zelf nogal veroordelend naar mensen die elke week veel zuipen dus wat is je punt?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#17
BDF zei:
Harm reduction, veel vitamine C, avocado's, sporten en buiten zijn. Nooit last van diepe dalen. Ben ook een gelukkig mens met een mooi leven dat scheelt natuurlijk. Ik beschouw mijzelf als een bewuste gebruiker. Ik weet wat ik doe. Ben vooral nieuwsgierig naar de ervaring van andere.
Klik om te vergroten...
Dit is een gezonde basis (maar ook aan invloeden / verandering onderhevig). Het probleem (met name met 3-MMC of andere stimulanten) is dat verslaving er makkelijk en sneaky in sluipt. Ala js het bij eens in de 5-6 weken kunt houden, prima. Alleen hebben veel van de leden hier dat ook van zichzelf gedacht, en zijn er toch dieper ingezogen. Dat je nu de controle hebt, zegt niets over hoe het over een jaar is. Dat is denk ik wat er achter alle waarschuwingen zit.

En daarnaast: al vind je Alcohol misschien slechter, so what? Een ander maakt zich minder snel kapot dan jij? Non-argument, en leidt bovendien af van je initiële vraag. Alle gebruik is slecht en kan uitmonden in verslaving, en dat is echt niet leuk, hoewel het wel echt leuk begint allemaal.

Wat mij betreft echt dikke prima, om de anderhalve maand chemsex / stimfappen. De ervaring hier leert echter dat het snel fout kan gaan. En daar heb je al vrij snel niet heel veel meer over te vertellen :wink:
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#18
Cardboard zei:
Dat wordt lastig. Je bent op drugsforum.

Misschien wel.

Als antwoord op je vraag over de frequentie; zo laag mogelijk. Liefst een pauze van 2,5 of 3 maanden. Er zit bij mij nu geen regelmaat meer in, de pauzes worden langer.
Ik gebruikte in het verleden 3mmc en later 2mmc.
Klik om te vergroten...
Input van mede gebruikers welkom, oordeel mag iedereen voor zich houden.
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#19
Mezelf zei:
Alle waarschuwingen hiervoor zijn terecht, maar het is ook terecht dat je aangeeft dat je hierom niet vroeg. Je bent nieuwsgierig hoe vaak anderen gebruiken.
Onthoud echter wel dat je je niet moet vergelijken met een andere gebruiker (van welke drug dan ook), maar moet vergelijken met een nuchtere.

Dat gezegd hebbende, gebruikte ik lange periodes coke, ongeveer om de week 0,5 a 1 gram, en vaak dronk ik daarbij enkele drankjes. Mijn speedperiode gebruikte ik wekelijks meerdere dagen, ongeveer 1gr per 3 weken. Echter nam ik toen ook nog geregeld MDMA/XTC erbij, ook ongeveer om de week. Bijna elke week eigenlijk, aangezien ik nogal een feestbeest was. In die tijd experimenteerde ik ook met vele andere middelen, dus nee, dat was niet de gezondste periode, zeg maar. Denk dat ik wel bijna 100 verschillende middelen meerdere malen heb geprobeerd vanaf mijn 18de tot 25ste. Wisselde vooral af om niet aan 1 middel afhankelijk te worden, wat natuurlijk ergens gewoon onzin is.

Ik praat hier al wel over 15 tot 22 jaar geleden. Vanaf mijn 27ste zag dit er al héél anders uit, toen deed ik haast niks meer. Maar zo’n 4 jaar geleden begon het weer terug te komen, en is het toen snel volledig fout gegaan door voornamelijk benzo’s en opioïden, en later spice. Dus totaal niet te vergelijken met waar je naar vroeg.

Dus tja, mijn gebruik is een hele lange periode veel te hoog geweest. Dus als je je met mij gaat vergelijken, is het gauw minder slecht. Maar zoals door anderen al gezegd is, moet je je niet vergelijken met een gebruiker, maar met iemand die nuchter is. Hiermee ook dus letten op dat het, ondanks dat het vele jaren goed kan gaan, toch stiekem zomaar totaal fout kan gaan. En door wat of wie dit ook komt, maakt niet uit, het resultaat is hetzelfde: namelijk verslaving met bijbehorende problemen.

Dus gewoon kort: hoe lager de frequentie, hoe minder slecht. Dus niks is beter of minder beter maar slechter of minder slecht.
5 à 6 weken vind ik dan ook in mijn mening misschien wat kort, vooral met deze combi (GHB/3MMC).
3 maanden is wel een mooie pauze, die al vaak gegeven wordt voor MDMA, maar wat mij betreft geldt dat voor alle middelen.

(enkele die me al lang kennen hier zullen wel in shock zijn of zich kapot lachen om mij dit te horen zeggen 😂)
Klik om te vergroten...
Lees veel over die pauze van 3 maanden, vind ik wel grappig. Kan mij niet voorstellen dat mensen die actief zijn op dit forum 4x per jaar drugs gebruiken en that's it.... Misschien ligt het aan mijn voorstellingsvermogen maar ...

Mijn eigen gebruik is onregelmatig. Soms 4 maanden niets en soms zit er 5 weken tussen.

En wat betreft GHB/3MMC, volgens mij zijn er veel 'slechtere" combi's.
B
BDFLid
01-01-2024, 00:00
#20
FerdFatoehaus zei:
Welkom op het www. Daarnaast ben je zelf nogal veroordelend naar mensen die elke week veel zuipen dus wat is je punt?
Klik om te vergroten...
het was niet mijn bedoeling om oordelend over te komen over mensen die veel alcohol drinken. Ik wil alleen de vergelijking maken en aangeven dat omdat alcohol gebruik compleet sociaal geaccepteerd is in onze maatschappij er snel wordt gedacht dat deze drugs minder slecht voor je is dan andere drugs.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."