Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshandleiding: DRUGS

handleiding: DRUGS

34 antwoorden
67 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
los van de opmaak(en dan bedoel ik geen bbs) staat er rare dingen tussen, over blowen bijvoorbeeld, en dan heb je het een tijdje over andere zaken en dan ga je specifiek in op hash en wiet, das slordig.

ook staan er erg veel fouten in. voorbeeld:
Een grondstof voor de aanmaak van MDMA werd uit China gehaald [...] Jammer genoeg hebben XTC producenten hier niks anders op gevonden dan gewoon vervuilde of slechte pillen te maken.
Klik om te vergroten...

dat is gewoon fout, men is gewoon (tijdelijk) overgegaan op andere grondstoffen en een andere synthese waardoor je nog altijd MDMA, PPA(das gewoon pep hoor) etc. kan maken. RC Amphetamines zoals 4Fluo en Methoxi komen grotendeels direct uit china als vervanging van het tijdelijke logistische probleem.

vormfouten in scheikundige termen en kleurtjes bij lsd maken het niet leesbaarder.
daarnaast is je artikel duidelijk voor op papier met hoofdstukken bedoeld, maar door de opmaak in 1 lange rij alinea's, zonder index, hoofdstuk of andere nummers is niet echt snel te vinden wat je wilt weten.

ik waardeer je moeite, maar het voegt volgens mij niet zoveel toe. of je copy-paste nieuwe relevante informatie, of je voegt iets zelfgeschevens toe met nieuwe relevante informatie of eigen ervaring/onderzoek.

en je stuk aanpassen was gewoon een hele goede tip die je afwimpeld met een slap compliment. of jij geeft elk hoofdstukje een nummertje in een index, of 100en mensen scrollen hun muis kapot om je handboek maar weg te klikken.

nou twijfel ik nog tussen: "Dit is mij oordeel en daar moet u het mee doen!" of "Hier word ik niet vrolijk van!"

doei
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#2
even een snel vraagje,

Ik heb hier een beetje pep (1gram) en er zit zo'n 0.2 gram 4fmp doorheen.
Is het gevaarlijk om nog te gebruiken?
En als het kan is het dan het beste om te snuiven of een bommetje te maken aangezien je bij 4fmp niet moet bijnemen.

Alvast dank. :)
S
SkirreLid
01-01-2024, 00:00
#3
roll-up zei:
even een snel vraagje,

Ik heb hier een beetje pep (1gram) en er zit zo'n 0.2 gram 4fmp doorheen.
Is het gevaarlijk om nog te gebruiken?
En als het kan is het dan het beste om te snuiven of een bommetje te maken aangezien je bij 4fmp niet moet bijnemen.

Alvast dank. :)
Klik om te vergroten...

Het is af te raden om speed met 4fmp te combineren aangezien je hersenen daar een harde klap door krijgen. Als ik jou was zou ik het weggooien maar als je het risico toch wil nemen kun je het beter in een bommetje doen dan snuiven. De verhalen van 4f snuiven die ik gehoord heb zijn niet de meest prettige ervaringen.
r
roll-upLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is al weggegooit en een 'normaal' grammetje pep in de plek gekomen.
Wil geen risico lopen.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Fool zei:
Daarnaast lijkt het me niet zo'n heel tof plan om een mix met 4-FA te gaan snuiven. Dat spul brandt. :confused:
Klik om te vergroten...
Agreed. Heb het eens per ongeluk gesnoven en MAN MAN MAN wat brand dat
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#6
Daarnaast lijkt het me niet zo'n heel tof plan om een mix met 4-FA te gaan snuiven. Dat spul brandt. :confused:
I
IwasAgabsterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Kan ik hier nog reageren of is het wat mosterd na de maaltijd? :wink:

Ik lees dat alcohol bij de gedoogde middelen wordt geschaard, omdat deze minder schadelijk zou zijn. Als er één middel veel schade aanricht is het alchohol. Voor mezelf vind ik het niet erg dat alcohol gedoogd is (zo nu en dan zijn wat glaasjes alcohol zeker lekker), maar als je er over nadenkt is het eigenlijk echt idioot hoe gemakkelijk alcohol verkrijgbaar is, omdat het verslavingsprobleem gigantisch is. Sterker nog, je krijgt een komplete overload aan alcohol waar je maar komt. En als je dan ziet hoe schadelijk alcohol kan zijn op fysiek, psychisch, sociaal en neurologisch vlak. Het is een middel wat lichamelijk zo ongeveer het meeste schade aan kan brengen aan een lijf bij overmatig gebruik; bv hersenschade (denk aan Korsakov), neurologische problemen, meerdere vormen van kanker (bv maagkanker, slokdarmkanker, mondkanker), levercirrose etc.
En er zijn nogal wat alcoholverslaafden in Nederland. Er zijn bijna 5 keer zoveel alcoholverslaafden in ons land tegenover het aantal drugsverslaafden (alle drugsoorten bij elkaar). Zelf heb ik jaren in de verslavingszorg gewerkt en heb ik ook gezien dat het veel problemen oplevert, iets wat nogal onderschat wordt.
Dus dat alcohol minder schadelijk zou zijn, is wat vaak gedacht wordt, maar toch zeker niet waar is.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#8
@psych-out
goede verslagen :hearteyes:
i heb zelfs wat text gecopy-pasted :rock:

alleen de bewering dat heroine de meest destructieve drug is; :openmouth:
-over een bevolking gezien ? alcohol geeft vele doden direct en indirect
-in tijd geplaatst ? sommige drugs zijn fataal in no time, of by een iets te grote dosis
-afkick-ernst meegerekend ?
-verslavingsniveau meegerekend ?
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#9
@TIJDLOOS, jouw balken-grafiek is natuurlijk weer epic :wink:
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#10
autysd zei:
@TIJDLOOS, jouw balken-grafiek is natuurlijk weer epic :wink:
Klik om te vergroten...
@autysd
Weer een oud topic terug gehaald echt epic.
Goed bezig jonge goed bezig.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Benzoboss zei:
autysd zei:
@TIJDLOOS, jouw balken-grafiek is natuurlijk weer epic :wink:
Klik om te vergroten...
@autysd
Weer een oud topic terug gehaald echt epic.
Goed bezig jonge goed bezig.
Klik om te vergroten...

Nou weet autysd het wel hoor. Het is nu al door meerdere verteld. Jij zeikt m nu ook al 3x af. Beetje overbodig.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Dunnetjess33 zei:
Benzoboss zei:
autysd zei:
@TIJDLOOS, jouw balken-grafiek is natuurlijk weer epic :wink:
Klik om te vergroten...
@autysd
Weer een oud topic terug gehaald echt epic.
Goed bezig jonge goed bezig.
Klik om te vergroten...

Nou weet autysd het wel hoor. Het is nu al door meerdere verteld. Jij zeikt m nu ook al 3x af. Beetje overbodig.
Klik om te vergroten...
Ja ik weet het.
Bet is idd overbodig maar het is ook overbodig om 100 berichten te posten.
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dunnetjess33 zei:
Benzoboss zei:
autysd zei:
@TIJDLOOS, jouw balken-grafiek is natuurlijk weer epic :wink:
Klik om te vergroten...
@autysd
Weer een oud topic terug gehaald echt epic.
Goed bezig jonge goed bezig.
Klik om te vergroten...

Nou weet autysd het wel hoor. Het is nu al door meerdere verteld. Jij zeikt m nu ook al 3x af. Beetje overbodig.
Klik om te vergroten...

precies goed gezegd, ik post evenveel over oudere onderwerpen dan dat ik er kritiek over krijg
beetje onozel vind ik; er wordt in 2 weken een stempel van een saaie lul in mijn hol geneukt, waar ik niet op zit te wachten
als 1/3 van mijn posts, over voor mij interessante posts gingen, dan post ik daarover, take it or leave it gvd :angry:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#14
@Autysd heb in een ander topic ook gezegd mijn excuses dat ik zo overkwam , inmiddels weten we wel dat je niet voor niets soms oudere topics tegenkomt. Wat fijn dat het blijft leven met nieuwe informatie.

Wou het nog even benadrukken.
Peace
a
autysdLid
01-01-2024, 00:00
#15
Tijdloos zei:
@Autysd heb in een ander topic ook gezegd mijn excuses dat ik zo overkwam , inmiddels weten we wel dat je niet voor niets soms oudere topics tegenkomt. Wat fijn dat het blijft leven met nieuwe informatie.

Wou het nog even benadrukken.
Peace
Klik om te vergroten...

great stuff Tijdloos, en ik begrijp op zich ook dat een, voor mij nog nieuw interessant topic, voor vele van jullie al saai is geworden, komt ok :stoned: :grin: :wave:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."