Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Ik rook ook altijd voorgedraaide. Ik ben gewoon slecht in zelf draaien. De joint klapt negen van de tien keer om na de tip als ik het zelf doe. En mijn vingers krijgen het gewoon niet voor elkaar om de joint fatsoenlijk dicht te rollen. Vroeger liet ik altijd anderen draaien, maar nu ik vaak alleen rook, vind ik het wel best zo. Ik rook altijd mixjointjes, daar begin ik al helemaal niet zelf aan. Ik ga ook naar de Damsterdiep. Prima jointjes"
"O ja, een jaar of twee geleden waren ze nog drie euro en toen ineens vier. Vind ik eigenlijk wel een flinke verhoging voor een jointje."
"Hoi Tyss, ik heb ervaring met het stoppen van speed (en andere drugs) na een verslaving van 6 jaar. Het is me destijds niet gelukt op eigen kracht. Ik heb er hulp voor gezocht in een verslavingskliniek en heb er ook best een tijd over gedaan. Ik snap wat je zegt, dat je het leven niet meer zo leuk lijkt te vinden zonder speed. Toch is mijn ervaring anders, maar daarvoor heb ik wel eerst door een diep dal moeten gaan. Ik heb er mijn problemen voor onder ogen moeten zien, de confrontatie met mezelf voor aan moeten gaan. Dat was best hard werken, maar heeft uiteindelijk opgeleverd dat ik het heel leuk ging vinden om de wereld weer helder te zien en weer helemaal mee kon doen met de maatschappij (iets wat eerder echt niet het geval was, toen ik in mijn eigen wereldje van gebruik leefde). Ik hoop echt voor je dat je dat ook weet te bereiken en dat je kunt gaan genieten om zwanger te zijn en moeder te zijn. Dat verdien je natuurlijk en je kleintje ook. Ik wens je heel veel succes en geluk!"
"Kan ik hier nog reageren of is het wat mosterd na de maaltijd? Ik lees dat alcohol bij de gedoogde middelen wordt geschaard, omdat deze minder schadelijk zou zijn. Als er één middel veel schade aanricht is het alchohol. Voor mezelf vind ik het niet erg dat alcohol gedoogd is (zo nu en dan zijn wat glaasjes alcohol zeker lekker), maar als je er over nadenkt is het eigenlijk echt idioot hoe gemakkelijk alcohol verkrijgbaar is, omdat het verslavingsprobleem gigantisch is. Sterker nog, je krijgt een komplete overload aan alcohol waar je maar komt. En als je dan ziet hoe schadelijk alcohol kan zijn op fysiek, psychisch, sociaal en neurologisch vlak. Het is een middel wat lichamelijk zo ongeveer het meeste schade aan kan brengen aan een lijf bij overmatig gebruik; bv hersenschade (denk aan Korsakov), neurologische problemen, meerdere vormen van kanker (bv maagkanker, slokdarmkanker, mondkanker), levercirrose etc. En er zijn nogal wat alcoholverslaafden in Nederland. Er zijn bijna 5 keer zoveel alcoholverslaafden in ons land tegenover het aantal drugsverslaafden (alle drugsoorten bij elkaar). Zelf heb ik jaren in de verslavingszorg gewerkt en heb ik ook gezien dat het veel problemen oplevert, iets wat nogal onderschat wordt. Dus dat alcohol minder schadelijk zou zijn, is wat vaak gedacht wordt, maar toch zeker niet waar is."
"Ik heb vroeger lachgas gebruikt altijd in combinatie met andere drugs ook (speed, XTC, softdrugs, paddo's). Het was wel leuk, maar heb het ook nooit bijzonder gevonden. Ik denk dat dat vooral ook aan mezelf lag. Ik gebruikte in de club op een hardcorefeesten, waar je ballonnen kon kopen en de hele tent af een aan liep met één of meerdere ballonnen in zijn hand. Mensen vielen ook met bosjes om Dat hield mij toch tegen om vol voor het lachgas te gaan, dus heb nooit een hele bijzondere ervaring gehad daarin."
"Stewie231 zei: hoi, het onderwerp zegt het al, welke drugs zou bij mij goed passen. Ik wil een keer heel graag kei hard trippen, dat ik echt gekke dingen ga zien, zoals vliegende auto's gekke dieren in de woonkamer ofzo. gewoon echt hele gekke hallucinaties, is lsd dan iets voor mij? Klik om te vergroten... Als je nog nooit eerder drugs hebt gebruikt, raad ik ten zeerste af om dan meteen een sterk tripmiddel te nemen. Dat vraagt om problemen (als in bad gaan), vind ik. Probeer gewoon eerst eens een paar trekjes van een joint uit, gewoon om te voelen hoe het is om niet nuchter te zijn en wat er met je gebeurt op zo'n moment en belangrijker nog, wat je mind met je doet, want dat is toch altijd de key bij hoe drugs vallen. Met drugs moet je ook wel oppassen en nadenken. Niet iedereen kan overal tegen en in het slechtste geval pakt het verkeerd tot heel verkeerd uit. Leer eerst jezelf kennen onder invloed en ga niet meteen aan de LSD. Dat is een drug voor mensen die weten wat ze doen, naar mijn bescheiden mening."
"Hoi Kevin, ik heb een drugsverslaving gehad en na een behandeling 7 jaar clean geweest (vanaf '99), in die zin dat ik geen alcohol en drugs heb gebruikt. Wel ben ik toen sigaretten blijven roken. Na die 7 jaar heb ik weer eens alcohol geprobeerd, omdat ik wel weer eens een glaasje wou drinken. Ik wou weten of ik daar mee om kon gaan aangezien ik geen alcoholverslaving had. Dit is goed gegaan, maar ben we wel altijd bewust geweest dat je als verslaafde overal gevoelig voor kan zijn. Het zou immers niet de eerste keer zijn dat iemand na een drugsverslaving alcoholverslaafd wordt. Maar dat ging prima, dronk alleen als ik naar de kroeg ging of met feestjes. Wel was overduidelijk dat ik dan ook meteen los kon gaan, omdat dat mechanisme gewoon altijd in je blijft zitten. Tegenwoordig rook ik wel regelmatig een jointje, maar heb mezelf daar enkel toestemming voor gegeven vanwege omstandigheden met mijn gezondheid waardoor ik niet meer kan werken enz. Was dat met mijn gezondheid niet geweest, had ik die keuze zeker niet gemaakt. Ik vond het super toen ik na mijn behandeling clean was. Ik heb op een andere manier leren genieten en ik vond het fantastisch om weer écht mee te doen met het leven. Ik was weer bereikbaar voor iedereen en niet alleen voor de gabbers in de scene. Mijn familie en vrienden hadden weer wat aan me aan en het contact was weer echt. Ik heb een toptijd gehad als gabber, maar was op het eind helemaal gesloopt, lichamelijk en geestelijk. Het was gewoon tijd om te stoppen en die keuze heb ik zelf gemaakt. Ik heb een behandeling gedaan en ontzettend veel geleerd over mezelf. Daarna heb ik mijn leven helemaal omgegooid, waardoor ik niet alleen mezelf maar ook mijn familie trots heb gemaakt. Dat was een heerlijk gevoel. Ja, ik spreek in de verleden tijd, omdat het al een hele tijd geleden is en het op een gegeven moment eigenlijk gewoon ook normaal werd. Super dat je je verslaving overwonnen hebt en nu 7 maanden clean bent. Veel succes met het clean blijven!"
"Nina zei: Hallo, Beide super knap van jullie. Jullie als ervaringsdeskundige kunnen mij vast helpen. Hoe kan ik er het beste voor iemand zijn die aan het afkicken is. Hij is opgenomen, depressief, alchol en coke verslaving. Ik ben zn domme koe en kom er gister pas achter dat hij niet alleen depressief was en daarom opgenomen is maar dus ook verslaafd. Hij ziet dus is dat het fout is, en dat het anders moet. Wat kan ik dan nu doen, en wat moet ik beslist niet doen? Klik om te vergroten... Dankje Ik zou zeggen: gewoon lekker jezelf zijn. Dat je er voor hem wil zijn, is al echt genoeg. Wat ik zelf prettig vind als ik het moeilijk heb (zoals toen) is een knuffel waaraan ik kan merken dat diegene er voor me wil zijn. Echt, dat scheelt al de wereld. Eb zoals al gezegd wordt, een domme koe ben je zeker niet. Mensen met een verslaving zijn over het algemeen meesters in het verbergen van hun verslaving. Toen ik mezelf liet opnemen, heb ik heel duidelijk uit moeten leggen aan o.a. mijn ouders dat ik echt verslaafd was en hulp nodig had. Dat zei niks over mijn ouders, maar alles over mezelf. Neem het jezelf niet kwalijk, je kan hier echt niets aan doen. @PsyTekZ, idem bij jou Ook positieve geluiden van jouw kant."
"Fijn om te lezen en respect voor jou dat je je zo in hebt gezet. Klasse!"