#1
Dit sinds een half jaar, daarvoor was het hoogstens 4 x per werk deze hoeveelheid.
Ga het doen 👍Beste mensen, Ik ben behoorlijk verslaafd aan alcohol en kratom. Ik heb 3 jaar terug bij Brijder een afkick gedaan, thuis. Toen werkte dat voor me, maar nu ben ik weer helemaal los. Ik durf en kan niet op eigen houtje afkicken blijkt en overweeg een opname in een kliniek.
Wie hier heeft ervaring met afkicken bij Brijder (Den haag)?
Ik vind het supereng. Vertel, als je ervaring hebt daar, alles.
Hoe verloopt zo'n dag? Van ochtend tot avond. Wat eet je? Hoe wordt er omgegaan met het gezweet? Dat soort dingen.
Ik zou het zo tof vinden dit te horen! want ik ben bang...voor dat onbekende. Maar zelluf doen gaat geloof ik niet werken.
Help?
Als je wilt stoppen kan je beiden toch afbouwen? Elk beetje minder dat je neemt is toch minder. Veel kleine beetjes zijn ook veel. Hoeveel gebruik je op het moment van beiden?Mensen, dankjulliwel, zo lief de reacties. Ik zit totaal in de rats momenteel, zo erg als nu met alcohol is is het niet eerder geweest, kratom is iets geminderd. maar nog steeds niet goed.
Tiimongg Dank je! Ik ga dat doen, als ik durf.
De meeste pillen afbouw is nergens te doen. De verslaafde wil het liefst de fluwelen handschoen en de detox heeft gewoon limieten maximum termijnen die ze vergoed krijgen.Behandelingen zijn tegenwoordig wel meer rekbaar , helemaal met meerdere diagnose. Het probleem hiermee is wel dat het mensen afschrikt om in behandeling te gaan en er veel misgaat in detoxen omdat je soms levensgevaarlijke situaties ziet ontstaan.Lekker gaan man. Heb er goede ervaringen gehad, alleen benzo afbouw is geen doen in een detox.
Thuis afbouwen wordt ook wel gedaan hoor. Ik heb met Benzo's de helft thuis gedaan en de rest in de kliniek. Detoxen gingen mij veel te snel. Bij mij was het wel meer gewenning dan verslaving, m.a.w ik kon prima op dezelfde dosis blijven en het werd niet steeds meer.De meeste pillen afbouw is nergens te doen. De verslaafde wil het liefst de fluwelen handschoen en de detox heeft gewoon limieten maximum termijnen die ze vergoed krijgen.Behandelingen zijn tegenwoordig wel meer rekbaar , helemaal met meerdere diagnose. Het probleem hiermee is wel dat het mensen afschrikt om in behandeling te gaan en er veel misgaat in detoxen omdat je soms levensgevaarlijke situaties ziet ontstaan.
Ja dat klopt die lange wachtlijsten hebben enigzins ook wel een voordeel omdat het mensen aanzet tot eigen inzet. Tenminste als ze echt willen. Ook voor je eigen motivatie is het beter om thuis al te beginnen met afbouwen en ervoor te zorgen dat de detox niet een hel wordt. Het is mij gelukkig altijd zelf gelukt zonder detox om spullen af te bouwen, ik heb het hele alfabet gehad en als je op een gegeven een paar keer middelen heb afgebouwd is het toch wel hetzelfde trucje bij alles. Steeds een beetje minder.Thuis afbouwen wordt ook wel gedaan hoor. Ik heb met Benzo's de helft thuis gedaan en de rest in de kliniek. Detoxen gingen mij veel te snel. Bij mij was het wel meer gewenning dan verslaving, m.a.w ik kon prima op dezelfde dosis blijven en het werd niet steeds meer.
En sowieso met pillen van de psychiater kun je wel wat afspreken als je overlegt. Voor mij was het cruciaal dat ik m'n eigen tempo kon bepalen. Toen ik eenmaal een psychiater had die dat inzag, was het niet eens zo heel moeilijk, terwijl het Olanzapine betrof, wat vaak als lastiger dan Benzo's wordt gezien.
Hoeveel drink je nu per dag als ik zo vrij mag zijn?Thanx mensen. Ik denk dus ook dat ik kan afbouwen. Met kratom lukte me dat maar met alcohol lukt me dat maar matig en periodiek. Toch ga ik het weer proberen. Ik ben bekend met afkickschema hiervoor. Een paar jaar terug deed ik dit ambulant bij Brijder, dus ik ken het schema. Punt is dat ik het echt zelf moet doen nu. Dus geen einddatum dat het echt stopt. Geen controle. Wil ik echt echt echt stoppen? (Of minderen.....) Ja, wil ik, maar kan ik het ook?
Ik heb jarenlang podcasts geluisterd (van Colllum oa) boeken gelezen en nog meer gelezen en geluisterd van Jan Geurtz. En ook therapie gehad voor mijn persoonlijkheidsstoornis en trauma. Maar uitbehandeld. Ik heb ook een a-typische sociale angsstoornis, dus in een kliniek detoxen is best next level.
Ik moet echt aan de bak. Ik wil niet dat 112 gebeld moet worden ( mijn hart doet al raar) en ik wil ook niet dat 112 gebeld moet worden omdat ik cold turkey afkickte. Afbouwen dus.
Of ha bellen en een doorverwijzing naar Brijder. Waar ik onwijze weerstand op voel vanwege sociale angst.
Pff.😒
Volgens mij is de detox van Alcohol best te doen, en ook vrij kort. Je drinkt best veel maar nog niet zo heel erg lang. Wel langThanx mensen. Ik denk dus ook dat ik kan afbouwen. Met kratom lukte me dat maar met alcohol lukt me dat maar matig en periodiek. Toch ga ik het weer proberen. Ik ben bekend met afkickschema hiervoor. Een paar jaar terug deed ik dit ambulant bij Brijder, dus ik ken het schema. Punt is dat ik het echt zelf moet doen nu. Dus geen einddatum dat het echt stopt. Geen controle. Wil ik echt echt echt stoppen? (Of minderen.....) Ja, wil ik, maar kan ik het ook?
Ik heb jarenlang podcasts geluisterd (van Colllum oa) boeken gelezen en nog meer gelezen en geluisterd van Jan Geurtz. En ook therapie gehad voor mijn persoonlijkheidsstoornis en trauma. Maar uitbehandeld. Ik heb ook een a-typische sociale angsstoornis, dus in een kliniek detoxen is best next level.
Ik moet echt aan de bak. Ik wil niet dat 112 gebeld moet worden ( mijn hart doet al raar) en ik wil ook niet dat 112 gebeld moet worden omdat ik cold turkey afkickte. Afbouwen dus.
Of ha bellen en een doorverwijzing naar Brijder. Waar ik onwijze weerstand op voel vanwege sociale angst.
Pff.😒
Dank voor je antwoord. Ja ik besef dat klinisch heftig kan zijn, maar kan ik wel aan. Drnk ik. Ben alleen nu vooraf bevreesd voor al dat sociale. Het is vooral de eerste stap die ik niet durf te zetten, vanwege die soc. angst.Volgens mij is de detox van Alcohol best te doen, en ook vrij kort. Je drinkt best veel maar nog niet zo heel erg lang. Wel lang
genoeg dat cold turkey stoppen gevaarlijk zou kunnen worden. Maar dat heb je goed door, dus prima 👍 Een klinische detox kan ook wel heftig zijn. Er kunnen mensen binnen komen die behoorlijk naar de klote zijn. Vaak knappen ze wel vrij snel op, maar kan alsnog indruk maken om iemand als vaatdoek binnen te zien komen.
Kliniek kan ook bestwel heftig zijn, maar er is veel keus. Bedenk van te voren goed wat jouw voorwaarden zijn: een kamer voor jezelf, of wil je juist wel een kamergenoot. Groepssessies ontkom je niet aan. Dat is in behandeling van een verslaving één van de meest effectieve methoden. Maar er is natuurlijk wel variatie in de groepsgrootte.
Die sociale angst zal een grote spelen in je gebruik, en daar kom je alleen vanaf door dóór de weerstand heen te gaan. Maar als je er eenmaal een weg doorheen hebt gevonden, wordt het leven een stuk makkelijker.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."