Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Hi Mudshake, ik ben ook benieuwd hoe het met je gaat. Ik ben een nieuwe hier en via google/kratomverslaving in jouw topic terechtgekomen. Ik wil ook stoppen met mijn forse gebruik en schrik wel een beetje van jouw ervaring hiermee. Supergoed dat je het bent aangegaan! Ik hoop dat het goed met je gaat en zou het fijn vinden iets van je te horen!"
"Dit sinds een half jaar, daarvoor was het hoogstens 4 x per werk deze hoeveelheid."
"Vandaag heb ik anderhalve liter op, dus ga nu snel naar bed."
"Mensen, dankjulliwel, zo lief de reacties. Ik zit totaal in de rats momenteel, zo erg als nu met alcohol is is het niet eerder geweest, kratom is iets geminderd. maar nog steeds niet goed. Tiimongg Dank je! Ik ga dat doen, als ik durf."
"Beste mensen, Ik ben behoorlijk verslaafd aan alcohol en kratom. Ik heb 3 jaar terug bij Brijder een afkick gedaan, thuis. Toen werkte dat voor me, maar nu ben ik weer helemaal los. Ik durf en kan niet op eigen houtje afkicken blijkt en overweeg een opname in een kliniek. Wie hier heeft ervaring met afkicken bij Brijder (Den haag)? Ik vind het supereng. Vertel, als je ervaring hebt daar, alles. Hoe verloopt zo'n dag? Van ochtend tot avond. Wat eet je? Hoe wordt er omgegaan met het gezweet? Dat soort dingen. Ik zou het zo tof vinden dit te horen! want ik ben bang...voor dat onbekende. Maar zelluf doen gaat geloof ik niet werken. Help?"
"Thanx mensen. Ik denk dus ook dat ik kan afbouwen. Met kratom lukte me dat maar met alcohol lukt me dat maar matig en periodiek. Toch ga ik het weer proberen. Ik ben bekend met afkickschema hiervoor. Een paar jaar terug deed ik dit ambulant bij Brijder, dus ik ken het schema. Punt is dat ik het echt zelf moet doen nu. Dus geen einddatum dat het echt stopt. Geen controle. Wil ik echt echt echt stoppen? (Of minderen.....) Ja, wil ik, maar kan ik het ook? Ik heb jarenlang podcasts geluisterd (van Colllum oa) boeken gelezen en nog meer gelezen en geluisterd van Jan Geurtz. En ook therapie gehad voor mijn persoonlijkheidsstoornis en trauma. Maar uitbehandeld. Ik heb ook een a-typische sociale angsstoornis, dus in een kliniek detoxen is best next level. Ik moet echt aan de bak. Ik wil niet dat 112 gebeld moet worden ( mijn hart doet al raar) en ik wil ook niet dat 112 gebeld moet worden omdat ik cold turkey afkickte. Afbouwen dus. Of ha bellen en een doorverwijzing naar Brijder. Waar ik onwijze weerstand op voel vanwege sociale angst. Pff.😒"
"2 liter wijn, iedere dag. Soms in het weekend zelfs nog meer."
"_shikantaza zei: Volgens mij is de detox van Alcohol best te doen, en ook vrij kort. Je drinkt best veel maar nog niet zo heel erg lang. Wel lang genoeg dat cold turkey stoppen gevaarlijk zou kunnen worden. Maar dat heb je goed door, dus prima 👍 Een klinische detox kan ook wel heftig zijn. Er kunnen mensen binnen komen die behoorlijk naar de klote zijn. Vaak knappen ze wel vrij snel op, maar kan alsnog indruk maken om iemand als vaatdoek binnen te zien komen. Kliniek kan ook bestwel heftig zijn, maar er is veel keus. Bedenk van te voren goed wat jouw voorwaarden zijn: een kamer voor jezelf, of wil je juist wel een kamergenoot. Groepssessies ontkom je niet aan. Dat is in behandeling van een verslaving één van de meest effectieve methoden. Maar er is natuurlijk wel variatie in de groepsgrootte. Die sociale angst zal een grote spelen in je gebruik, en daar kom je alleen vanaf door dóór de weerstand heen te gaan. Maar als je er eenmaal een weg doorheen hebt gevonden, wordt het leven een stuk makkelijker. Klik om te vergroten... Dank voor je antwoord. Ja ik besef dat klinisch heftig kan zijn, maar kan ik wel aan. Drnk ik. Ben alleen nu vooraf bevreesd voor al dat sociale. Het is vooral de eerste stap die ik niet durf te zetten, vanwege die soc. angst. Ik durf niet eens naar m'n huisarts. Ik bedoel, wanneer? Ik heb gigantische katers en gebruik dan kratom in de ochtend/middag om te kunnen sporten (restant van een eetstoornis: kcal uit die alcohol moeten gecompenseerd worden) Ik ben nooit echt nuchter. Ik weet dat ik de gang naar ha moet maken, maar hoefde en wanneer? Sorry voor mijn geklaag. Ik weet best wat me te doen staat maar durf niet en zit te veel vast In patronen. Toch een gaatje in de dag zoeken om een afspraak te maken? Toch? Moeilijk."
"Raver zei: Thuis kloten is sowieso veel zwaarder dan gewoon die stap zetten en de detox in gaan. Die begeleiding is echt fijn. Klik om te vergroten... Ik geloof je. Maar vind ik dus moeilijk met sociale angsstoornis. Ik moet die stap wel zetten. Goffer."