Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums(Ex-)Vriend gaat stoppen met heroïne en andere middelen.

(Ex-)Vriend gaat stoppen met heroïne en andere middelen.

54 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Lees je wel even in over zulke hoge dosering vitamine en dergelijke.

www.gezondheid.be

Hoe schadelijk is een teveel aan vitamine C? | gezondheid.be

Vitamine C (ascorbinezuur) is essentieel voor je gezondheid. Je lichaam heeft het nodig voor de vorming van bloedvaten, kraakbeen, spieren en collageen. Daarnaast speelt vitamine C een belangrijke rol in het genezingsproces en werkt het als een krachtige antioxidant.
www.gezondheid.be www.gezondheid.be
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#2
N3K0 zei:
Lees je wel even in over zulke hoge dosering vitamine en dergelijke.

www.gezondheid.be

Hoe schadelijk is een teveel aan vitamine C? | gezondheid.be

Vitamine C (ascorbinezuur) is essentieel voor je gezondheid. Je lichaam heeft het nodig voor de vorming van bloedvaten, kraakbeen, spieren en collageen. Daarnaast speelt vitamine C een belangrijke rol in het genezingsproces en werkt het als een krachtige antioxidant.
www.gezondheid.be www.gezondheid.be
Klik om te vergroten...
Dat is allemaal onzin, of anders gezegd ik vindt dat onzin. Een hond maakt al bijna 40mg per kilo lichaamsgewicht per dag aan. Doe dit al jaren, ben nooit ziek en regelmatig gecontroleerd. Kijk eens bijvoorbeeld hoeveel mg mensapen uit hun voeding halen wat voornamelijk planten en vruchten zijn.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
N3K0 zei:
.

Ja apen wonen ook inde jungle, kijken geen tv en hoeven geen huur te betalen enof naar de kliniek om afte kicken.
Klik om te vergroten...
Wat heeft dat nou weer met vitamine doseringen of gezondheid te maken 🤣
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Brakka Mang zei:
Wat heeft dat nou weer met vitamine doseringen of gezondheid te maken 🤣
Klik om te vergroten...
Jij begint over apen en honden😋
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Een teveel aan vitamine C plas je uit, heb ik ergens gelezen:wink:. Maar er is wel een grens. Dank voor je bezorgdheid @N3K0
Ik ben heel blij met alle adviezen en ik/ we nemen eruit mee wat wij denken dat passend is. En natuurlijk lees ik in. Maar veel ervaringsinfo is hier en die is wel heel waardevol en ook dat ik voel dat jullie meelezen/ leven.

Die Kratom bijvoorbeeld was handig geweest om eerder te weten. Wat zijn ervaringen daarmee? Gebruiken mensen dat dus ook gewoon recreatief, neem ik aan? Ik heb er wat over gelezen vandaag en was direct nieuwsgierig en niet te krijgen voor dinsdag waar hij woont, dus gaat het over.

Het lijkt erop of hij nu vandaag door het ergste heen is. Voelt zich heel sloom en slap en energieloos, maar lijkt wel opgelucht. Is ook nog wat wazig, vind ik. Ik voel me wat eenzaam, avond voor mijn verjaardag. Morgen wel redelijk wat familie en vrienden, maar nu avondje alleen en dan denk ik aan vorig jaar toen we met xtc in een bubbelbad bij een saunacomplex zaten waar we bleven logeren in het hotel.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#6
Bima zei:
Een teveel aan vitamine C plas je uit, heb ik ergens gelezen:wink:. Maar er is wel een grens. Dank voor je bezorgdheid @N3K0
Ik ben heel blij met alle adviezen en ik/ we nemen eruit mee wat wij denken dat passend is. En natuurlijk lees ik in. Maar veel ervaringsinfo is hier en die is wel heel waardevol en ook dat ik voel dat jullie meelezen/ leven.

Die Kratom bijvoorbeeld was handig geweest om eerder te weten. Wat zijn ervaringen daarmee? Gebruiken mensen dat dus ook gewoon recreatief, neem ik aan? Ik heb er wat over gelezen vandaag en was direct nieuwsgierig en niet te krijgen voor dinsdag waar hij woont, dus gaat het over.

Het lijkt erop of hij nu vandaag door het ergste heen is. Voelt zich heel sloom en slap en energieloos, maar lijkt wel opgelucht. Is ook nog wat wazig, vind ik. Ik voel me wat eenzaam, avond voor mijn verjaardag. Morgen wel redelijk wat familie en vrienden, maar nu avondje alleen en dan denk ik aan vorig jaar toen we met xtc in een bubbelbad bij een saunacomplex zaten waar we bleven logeren in het hotel.
Klik om te vergroten...
Kratom rood werkt gedeeltelijk op dezelfde receptoren als bijv. Heroïne en kan ook afhankelijk maken natuurlijk bij meer dan 2-3 keer per week. Maar het kan wel de scherpe randjes van heroine ontwenning halen. Evenals loperamide, gewoon bij de drogist verkrijgbaar maar uiteraard geldt voor beiden lees je goed in want in alles schuilt een risico bij verkeerd gebruik.

Verder is op DF heel veel te vinden over Kratom via de zoekfunctie, die werkt weer🥳🙁
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er, ondanks alles, een fijne dag van. 🌺
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Bima zei:
denk ik aan vorig jaar toen we met xtc in een bubbelbad bij een saunacomplex zaten waar we bleven logeren in het hotel.
Klik om te vergroten...
I feel you 🙁
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Gefeliciteerd met je verjaardag 🥳🥳🥳
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Happy Birthday
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bima zei:
7 augustus, dag 6 na zijn laatste gebruik op 1 augustus, had hij een heel klein beetje gerookt omdat de afkickverschijnselen te heftig waren, zeg < 0,5 gram
Klik om te vergroten...
Ten eerste gefeliciteerd met je verjaardag!
De regel die ik heb aangehaald ,snap ik niet.
Dag 6 laatste gebruik een halve gram H roken komt hij direct weer in het zelfde afkick riedeltje terecht ,ofwel hij houd je nog steeds voor gek of zichzelf.
Ik ben 8 jaar verslaafd geweest aan Heroine en ongeveer 20 afkickpogingen gedaan ,ik weet uit ervaring dat 7 augustus een hervat van gebruik is om zichzelf uit de WD te halen.
Ik heb wel bewondering dat je hem wilt steunen ondanks alles wat er is gebeurd.
Het is moeilijk om van een H junk te houden ,zeg maar onmogelijk.
Drank is voor een H verslaafde een vervangingsmiddel tot hij weer toegang heb tot H ,een H verslaafde heb een arsenaal aan leugens en bedrog en weet veel te manipuleren waar hij in mijn inziens gewoon mee bezig is.

Edit:
Ik hoop dat hij na de echte detox op het rechte eind blijft ,een middel als naltrexone kan heel nuttig zijn om de cravings/zucht weg te halen.
Voor de duur van 1 jaar ,daarna "kan" zijn brein het overnemen en echt nee kunnen zeggen.
Natrexone is geen opiaat ,het word ook gebruikt bij alcohol misbruik dus voor hem 2 vliegen in 1 klap!
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Soulassasins zei:
Dag 6 laatste gebruik een halve gram H roken komt hij direct weer in het zelfde afkick riedeltje terecht ,ofwel hij houd je nog steeds voor gek of zichzelf.
Klik om te vergroten...
Goedemorgen, dankjewel voor je opmerkzaamheid. Ik ben niet zo goed in die grammen.🫣 Ik denk dat hij normaal per dag/ keer 10 gram rookt en die dag iets minder dan de helft dus iets minder dan 5 gram. Klopt dat dan beter?
Soulassasins zei:
,ik weet uit ervaring dat 7 augustus een hervat van gebruik is om zichzelf uit de WD te halen.
Klik om te vergroten...
Wat betekent/ bedoel je met WD?
Soulassasins zei:
een H verslaafde heb een arsenaal aan leugens en bedrog en weet veel te manipuleren waar hij in mijn inziens gewoon mee bezig is.
Klik om te vergroten...
Ik heb niet het gevoel dat hij dat nu nog doet, wel dat hij het heel veel heeft gedaan. Ik weet wel dat het nog een heel heel lange weg is.

Hoe is het nu met jou dan na 8 jaar gebruik en de afkickpogingen? Wanneer ging voor jou de knop om? Hoe heeft je leven zich gevormd?

Soulassasins zei:
Het is moeilijk om van een H junk te houden
Klik om te vergroten...
Houden van zit in je 💓 dat gaat niet zomaar weg. Dat 💓 gaat er alleen wel veel pijn van krijgen en dat maakt het inderdaad moeilijk. De liefde om in een relatie te kunnen zijn is niet onvoorwaardelijk. Soms kan het gewoon niet ook al wil je het wel. Ik zal hem altijd steunen wat hij ook kiest. Ik kies alleen niet om in een relatie te zijn met iemand die zo verslaafd is dat hij niet meer kan functioneren.
Soulassasins zei:
Edit:
Ik hoop dat hij na de echte detox op het rechte eind blijft ,een middel als naltrexone kan heel nuttig zijn om de cravings/zucht weg te halen.
Voor de duur van 1 jaar ,daarna "kan" zijn brein het overnemen en echt nee kunnen zeggen.
Natrexone is geen opiaat ,het word ook gebruikt bij alcohol misbruik dus voor hem 2 vliegen in 1 klap!
Klik om te vergroten...
Heel erg bedankt. Dit zijn wel dingen waar ik echt iets aan heb. Ik denk dat goede voorbereiding en begeleiding van je detox het belangrijkste is. Naast het willen. Maar dat willen is niet altijd genoeg als je zo verslaafd bent.

Dankjewel voor je openheid en delen van je ervaring! Ik ga nu taart halen enzo. Fijn dat er vrienden komen zo. Ook al is dat wat vroeg 😃. Dankbaar dat ze er zijn. En fijn dat ik hier kan schrijven.
S
SoulAssassinsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Bima zei:
Goedemorgen, dankjewel voor je opmerkzaamheid. Ik ben niet zo goed in die grammen.🫣 Ik denk dat hij normaal per dag/ keer 10 gram rookt en die dag iets minder dan de helft dus iets minder dan 5 gram. Klopt dat dan beter?
Klik om te vergroten...
Van 10 gram val je om ,ook van 5 gram krijg je een tuintje op je buik.
Zijn minimale gebruik is een halve gram om uit ontwenning te blijven, Dat heet WD in Engelse termen.
Bima zei:
Ik heb niet het gevoel dat hij dat nu nog doet, wel dat hij het heel veel heeft gedaan. Ik weet wel dat het nog een heel heel lange weg is.

Hoe is het nu met jou dan na 8 jaar gebruik en de afkickpogingen? Wanneer ging voor jou de knop om? Hoe heeft je leven zich gevormd?
Klik om te vergroten...
Je kunt het gevoel hebben dat hij meewerkt deze keer ,maar wees op je hoede want hij kan ook stiekem een lijntje wegsnuiven.
Ik weet wel dat hij echt wel wil ,hij heb het einde van de tunnel gezien door jou breuk met hem en ik hoop ook oprecht dat de liefde weer terug komt als hij echt clean is.

Ik gebruik nu 31 jaar geen heroine meer ,ik vroeg me eigen altijd af waarom je dood gaat als het zo lekker is,want dood ga je zeker op een dag aan dat spul.
Bij mij ging de knop om toen ik mijn moeder vroeg of ze me door het hoofd wou schieten ,ik gaf haar mijn pistool maar ze durfde niet.
Ik ben toen ingestort en was bereid om te sterven ,tot Kentron met een professor kwam met een nieuwe afkick methode nml Naltrexone maar dan midden in de afkick ,ik heb 8 uur gestuiterd dat ik nooit meer vergeet maar ik was een vrij man en clean na die 8 uur!
Dat is nog steeds de motivatie om er ver vandaan te blijven.
Bima zei:
Houden van zit in je 💓 dat gaat niet zomaar weg. Alleen de liefde is niet onvoorwaardelijk. Soms kan het gewoon niet. Ik zal hem altijd steunen.
Klik om te vergroten...
Ik weet het allemaal ,mijn moeder speelde jou rol op dat moment ,het enige houvast aan hoop!
Bima zei:
Heel erg bedankt. Dit zijn wel dingen waar ik echt iets aan heb. Ik denk dat goede voorbereiding en begeleiding van je detox het belangrijkste is. Naast het willen. Maar dat willen is niet altijd genoeg als je zo verslaafd bent.

Dankjewel voor je openheid en delen van je ervaring! Ik ga nu taart halen enzo. Fijn dat er vrienden komen zo. Ook al is dat wat vroeg 😃. Dankbaar dat ze er zijn. En fijn dat ik hier kan schrijven.
Klik om te vergroten...
Heel graag gedaan en ik wens je een fijne verjaardag want dat verdient een fantastisch mens als jij wel !
B
BimaLid
01-01-2024, 00:00
#14
Daar ben ik weer even. Vriend (als in vriend en geen relatie) is weer terug aan het vallen in heroïne gebruik. Hij heeft zich georiënteerd op afkickklinieken. Ik las op het topic van Mezelf dat hij veel heeft gehad aan Brijder.

Vriend overweegt een klinische opname in Portugal. Heeft ook met iemand gebeld erover. Zij gaven aan dat eerst reguliere traject niet moest werken voor hij in aanmerking komt.

Hij is verzekerd bij Menzis. Basisverzekering. Geen financiële middelen. Bijna klaar met wsnp.

Novadic Kentron. Ontmoedigingsbeleid, niet duidelijk wat wanneer, dan 2 dagdelen per week en vriend heeft eigenlijk geen idee wanneer dat zal starten. Behandelaar was op vakantie. Dus zitten er 3 weken tussen zijn laatste afspraak en die aankomende week.

Hij redt het zo in ieder geval niet.

Tips? Hoe? Ik heb chat gpt erop losgelaten, maar die weet niet zo veel.

Vriend heeft adhd, depressie en verslaving aan heroïne, 10 euro per dag chinezen als dat financieel kan, of via een 'vriend' die zijn gebruikersmaatje niet kwijt wil, maar speed mag ook voor hem soms. Crack ook als het voor hem wordt neergelegd. Alcohol dagelijks 1 liter zwaar bier. Psychiater is betrokken. Zou verwijzing/ onderbouwing kunnen geven..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Bima zei:
Daar ben ik weer even. Vriend (als in vriend en geen relatie) is weer terug aan het vallen in heroïne gebruik. Hij heeft zich georiënteerd op afkickklinieken. Ik las op het topic van Mezelf dat hij veel heeft gehad aan Brijder.

Vriend overweegt een klinische opname in Portugal. Heeft ook met iemand gebeld erover. Zij gaven aan dat eerst reguliere traject niet moest werken voor hij in aanmerking komt.

Hij is verzekerd bij Menzis. Basisverzekering. Geen financiële middelen. Bijna klaar met wsnp.

Novadic Kentron. Ontmoedigingsbeleid, niet duidelijk wat wanneer, dan 2 dagdelen per week en vriend heeft eigenlijk geen idee wanneer dat zal starten. Behandelaar was op vakantie. Dus zitten er 3 weken tussen zijn laatste afspraak en die aankomende week.

Hij redt het zo in ieder geval niet.

Tips? Hoe? Ik heb chat gpt erop losgelaten, maar die weet niet zo veel.

Vriend heeft adhd, depressie en verslaving aan heroïne, 10 euro per dag chinezen als dat financieel kan, of via een 'vriend' die zijn gebruikersmaatje niet kwijt wil, maar speed mag ook voor hem soms. Crack ook als het voor hem wordt neergelegd. Alcohol dagelijks 1 liter zwaar bier. Psychiater is betrokken. Zou verwijzing/ onderbouwing kunnen geven..
Klik om te vergroten...
De plannen van jouw vriend klinken mij nogal vaag in de oren. Toen ik echt wilde herstellen pakte ik alles aan en wist ik precies wat me te wachten stond. Mijn idee zou zijn: even rondbellen. "Eerst dit proberen en als dat niet werkt" lijkt me niet een plek waar je wil zitten. Gewoon meteen naar de kliniek.Changes, Connection, Spoor 6, Solutions zijn allemaal goede keuzes.

Maargoed, misschien wil jij je daar helemaal niet mee bemoeien. Kijk maar. En vraag vooral!

Verslaving staat vrijwel nooit op zich. Dat je depressief wordt van dagelijks drinken is wel bekend. ADHD heb ik ook vaak langs zien komen.
Psychiatrie werkte voor mij absoluut niet. Ik denk dat het voor weinigen werkt die nog in gebruik zitten. Het kan zeker wel helpen als je clean blijft; dan kan de psychiater je goed beoordelen.

Hoe ben jij er eigenlijk onder, deze hele situatie?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."