Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHardstyle Origins

Hardstyle Origins

361 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#1
alles gaat voorbij zei:
Mijn vraag was of jij het orginele nummer als eens eerder had gehoord?
.
Ow, dit lees ik pas net.
Nou het is wel duidelijk dat die paarse de voorganger is, dat is de basis.
Klik om te vergroten...
Juist ja. Het is 1 en dezelfde plaat, gemaakt door dezelfde mensen, alleen is er eentje "geremixt" onder het pseudoniem "k-traxx"
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat is hardstyle toch leuk he🤩😊
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik kwam nog wat links tegen
(Ik heb ze nog niet allemaal goed doorgelezen maar ik dump ze hier even want dan kan ik mijn browser even opschonen 😬)


hardstyleismystyle.com

Hardstyle = My Style - Origin Of Hardstyle

Hardstyle Promotor
hardstyleismystyle.com

hardstyle geschiedenis | Hardstylez

hardstylez.jouwweb.nl hardstylez.jouwweb.nl

https://hardtraxx.com/algemeen/biografie-van-hardstyle-van-geboorte-tot-dood-t57000.html


De donkeyrollers kick, die ik helemaal niet zo mooi vind, het word er wat hardcore achtig van.

j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#4
Zanza zei:
Juist ja. Het is 1 en dezelfde plaat, gemaakt door dezelfde mensen, alleen is er eentje "geremixt" onder het pseudoniem "k-traxx"
Klik om te vergroten...


Ja maar met die paarse bedoel ik dus de versie zonder kickin mix. Maar vgls mij is die toen niet uitgebracht.
Mijn redenatie : als er een ktraxx remix is, dan bestaat er dus een orgineel.

(Maar technoboy krijgt de credits er dus voor maar er zit eigenlijk een soort van heel team achter)
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zanza zei:
Maar wat in dat artikel staat, klopt wel helemaal. Je moet je voorstellen dat in die tijd, zoals daar ook staat, dj's en publiek echt op zoek waren naar een nieuwe sound, na het hardcore tijdperk.
Klik om te vergroten...

Zoals ik het las in dat artikel had technoboy die plaat voor de lol gemaakt en was” italo disco” zijn cup of tea. En wou hij daar in verder. Hij was niet van plan om een house scene te veroveren, met die richting was hij helemaal niet mee bezig.
Maar hij noemt zichzelf wel technoboy, dat past niet echt bij Italo disco toch? 😂
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zanza zei:
Wat is hardstyle toch leuk he🤩😊
Klik om te vergroten...

Ik vind het vooral leuk dat ik eindelijk een keer normaal met iemand over muziek kan praten hier. Dat is mij tot nu nog nooit gelukt dat van de grond komt hier.
En met “normaal” bedoel ik, dat er hier bijna niet inhoudelijk over deze muziek word gepraat.
Misschien gebeurd het wel vaker hier en las ik er overheen maar dan was het niet mijn smaak.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#7
alles gaat voorbij zei:
(Maar technoboy krijgt de credits er dus voor maar er zit eigenlijk een soort van heel team achter)
Klik om te vergroten...
Klopt. Technoboy was de artiestennaam en gezicht van dat team, alsook tuneboy bijvoorbeeld.
alles gaat voorbij zei:
Ja maar met die paarse bedoel ik dus de versie zonder kickin mix
Klik om te vergroten...
Volgens mij ís dat juist de kickin mix.
alles gaat voorbij zei:
Maar hij noemt zichzelf wel technoboy, dat past niet echt bij Italo disco toch
Klik om te vergroten...
Haha ja de oorsprong van de naam heb ik eigenlijk nooit onderzocht. Wellicht omdat de term hardstyle nog helemaal niet bestond destijds en het woord "techno" het meest bekend klonk. Maar is het onderzoeken waard idd
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#8
alles gaat voorbij zei:
Ik vind het vooral leuk dat ik eindelijk een keer normaal met iemand over muziek kan praten hier. Dat is mij tot nu nog nooit gelukt dat van de grond komt hier.
En met “normaal” bedoel ik, dat er hier bijna niet inhoudelijk over deze muziek word gepraat.
Misschien gebeurd het wel vaker hier en las ik er overheen maar dan was het niet mijn smaak.
Klik om te vergroten...
*zanzaknip (ivm tmi)

Deze quote haal ik zo weer weg als je m gelezen hebt ivm herkenbaarheid, aub niet citeren ook hehe
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#9
Nee, heb hem niet gelezen😬, ik zal nu even stanby blijven…
Wat is tmi?


Zanza zei:
Volgens mij ís dat juist de kickin mix.
Klik om te vergroten...

Die (wat ik denk dat het orgineel is) zonder kickin mix is ook paars.
Maar Die dus blijkbaar nooit is uitgebracht.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#10
alles gaat voorbij zei:
Nee, heb hem niet gelezen😬, ik zal nu even stanby blijven…
Wat is tmi?
Klik om te vergroten...
Pb
Tmi: too much info

alles gaat voorbij zei:
Die (wat ik denk dat het orgineel is) zonder kickin mix is ook paars.
Maar Die dus blijkbaar nooit is uitgebracht
Klik om te vergroten...
Ja maar volgens mij is dat dus dezelfde plaat, alleen geeft youtube niet de versie "kickin" mix aan. Maar is het wel degelijk het origineel.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
alles gaat voorbij zei:
kaalcore
Klik om te vergroten...
😂 haha ja. De basics. Maar heb je een voorbeeld van wat je specifiek bedoelt met deze term?

alles gaat voorbij zei:
“muzikale” hardcore.
Klik om te vergroten...
alles gaat voorbij zei:
Edit: dit word idd ook vaak milenium hardcore genoemd
Klik om te vergroten...
Jup. Ontstaan toen de hardcore "dood" was en dus ook de hardstyle ontstond. Vandaar de naam ook. Producties ontstaan rondom het millennium en ongeveer 10 a 15 jaar lang geproduceerd zijn en toen vaak als "gewone hardcore" werd beschouwd.

alles gaat voorbij zei:
Vgls mij is de echte early hardcore hele rauwe en kale rotterdamse hardcore. Dat lijkt niet op deze set.
Klik om te vergroten...
Hmm ja en nee. Vanuit de nederlandse en specifiek idd de rotterdamse hardcore wel idd. Maar jongens als DJ Promo of DJ Vince bijvoorbeeld, hadden wel echt een ander geluid in dezelfde tijd. DJ Panic (wel rotterdams) had dan weer veel echte early rave kenmerken. Nja, je ziet. Het is wat ingewikkeld wat dat betreft als je het mij vraagt.
alles gaat voorbij zei:
En wat ik ook bijzonder vind aan deze set is dat hij thuis goed klinkt, dat doen de meeste live sets niet. Die live sets die het thuis ook goed doen zijn heel moeilijk te vinden vind ik.
Klik om te vergroten...
Ja het zou kunnen zijn dat het een heropname is. Want meestal zijn opgenomen livesets van erg lage kwaliteit. Zeker toen. Maar dit weet ik niet zeker. Ik luister om die reden ook zelden echte livesets. Pijn aan je oren.
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#12
alles gaat voorbij zei:
Want ik denk dat hier ook heel veel voorbereiding in zit. Sws anders weet die mc ook niet wanner hij iets kan zeggen.
Klik om te vergroten...
Nog even over dit: dj's bereiden heel vaak hun set volledig voor. Uitzonderingen daargelaten. Nu nog meer dan vroeger hoor. Maar vaak weet een dj wel wat ie ongeveer of helemaal gaat draaien. Zeker op de grote gigs. Maar op kleinere feestjes, zeker vroeger, pakte de dj gewoon een platentas in en keek waar het publiek behoefte aan had. Das tegenwoordig echt minder. Totaal uitgeplozen sets. Veel saaier. Dat een mc weet wannier ie wat kan zeggen heeft met niets anders te maken met het feit dat de mc de muziek gewoon ook kent en dus weet wanneer een break komt of er een climax aan zit te komen
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#13
Zanza zei:
Producties ontstaan rondom het millennium en ongeveer 10 a 15 jaar lang geproduceerd zijn en toen vaak als "gewone hardcore" werd beschouwd.
Klik om te vergroten...

Niet in mijn kring, een vriend van mij draaide hardcore en hij zei dus dat die set geen echte hardcore was.
Zanza zei:
😂 haha ja. De basics. Maar heb je een voorbeeld van wat je specifiek bedoelt met deze term?
Klik om te vergroten...

Het klopt niet want het is niet helemaal kaal natuurlijk.
Maar de meeste hardcore valt er wel onder denk ik Het klinkt meer als herrie, het schuurt, het is niet opgepoetst en niet warm, het heeft (vaak) ook iets engs, intimiderends.

Zanza zei:
Ja het zou kunnen zijn dat het een heropname is. Want meestal zijn opgenomen livesets van erg lage kwaliteit. Zeker toen. Maar dit weet ik niet zeker. Ik luister om die reden ook zelden echte livesets. Pijn aan je oren.
Klik om te vergroten...

Vaag dat die kwaliteit zo slecht is, je zou verwachten dat ze vanaf de apparatuur opgenomen worden toch?
Zanza zei:
Dat een mc weet wannier ie wat kan zeggen heeft met niets anders te maken met het feit dat de mc de muziek gewoon ook kent en dus weet wanneer een break komt of er een climax aan zit te komen
Klik om te vergroten...

Misschien dat de meeste mc’s het freestyle doen en dat het daarom altijd zo slecht klinkt. Maar de mc in deze set klinkt zo goed, dat moet haast wel voorbereid zijn. Dit is ook de enig set waarbij ik de mc wel kan waarderen.

Wat ik ook heel gek vind is; elke keer als hij Dana ophemelt, dan voel ik mij stoer😂 En dat word dan weer versterkt door de muziek die er na komt.
“Coming down live from the main stage, here is Lady Dana!!”
Het slaat eigenlijk nergens op want, het is niet alsof ze net binnnen komt, ze was er de hele set al.

Zanza zei:
Maar vaak weet een dj wel wat ie ongeveer of helemaal gaat draaien. Zeker op de grote gigs.
Klik om te vergroten...

Ja, of ze bereiden het begin en einde voor en houden een paar plekken open die ze op gevoel doen.
Zanza zei:
Maar op kleinere feestjes, zeker vroeger, pakte de dj gewoon een platentas in en keek waar het publiek behoefte aan had.
Klik om te vergroten...

Ik was een keer in the bridge in Duitsland, want daar zou Buzzfuzz draaien. Maar er kwam bijna niemand op af er was maar een handje vol mensen. Maar ondanks dat, toen Buzzfuzz kwam, met de eerste plaat die hij opzette sloeg de sfeer direct om. En dat deed hij met deze plaat:
(Tot dat moment wist ik niet dat dat zon vette plaat was)

e
eve's second dropLid
01-01-2024, 00:00
#14
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#15
alles gaat voorbij zei:
Het klopt niet want het is niet helemaal kaal natuurlijk.
Maar de meeste hardcore valt er wel onder denk ik Het klinkt meer als herrie, het schuurt, het is niet opgepoetst en niet warm, het heeft (vaak) ook iets engs, intimiderends.
Klik om te vergroten...
Ahja. Snap wel wat je hiermee bedoelt. Vaak hoe later het wordt, hoe meer de muziek deze kant op gaat op de hardcorefeestjes destijds (wrs nog). Ik houd wel van beiden moet ik zeggen. De term Darkcore is ook bedacht om binnen de millenium stroming de hardere kant aan te geven. Zoek maar eens wat van bijvoorbeeld E-noid of Daymar op. En het Enzyme label ook. Hoewel daar wel ruimte is voor veel verschillende stijlen hardcore uit die periode, kun je daar wel echt die specifieke Enzyme stijl in herkennen. Namen als Nosferatu, Endymion, Ophidian en natuurlijk Ruffneck.
alles gaat voorbij zei:
Vaag dat die kwaliteit zo slecht is, je zou verwachten dat ze vanaf de apparatuur opgenomen worden toch?
Klik om te vergroten...
Mja ik zou het echt niet weten eigenlijk... Sws vond ik het altijd vreemd dat er maar zo beperkt livesets beschikbaar waren. Waarom neem je niet elke set van elke zaal op van een grote party en breng je dat (al dan niet tegen betaling) uit??

alles gaat voorbij zei:
Ik was een keer in the bridge in Duitsland, want daar zou Buzzfuzz draaien. Maar er kwam bijna niemand op af er was maar een handje vol mensen. Maar ondanks dat, toen Buzzfuzz kwam, met de eerste plaat die hij opzette sloeg de sfeer direct om. En dat deed hij met deze plaat:
(Tot dat moment wist ik niet dat dat zon vette plaat was)
Klik om te vergroten...
Huh? Haha wat gaaf wel! Buzzfuzz is ook wel echt een diehard zeg. Die man draait nog steeds 3 boekingen per weekend ofzo. Al meer dan dertig jaar holy shit.

Leuk om te kijken voor je is misschien Thunderdome never dies (niet te verwarren met Hardcore never dies, die vorig jaar uitkwam). Geeft een erg leuk beeld over het ontstaan en vervolg van thunderdome an sich. Maar ook hoe dit wereldje toch zo absurd ontstaan is. Krijg bij dit soort docus echt weemoed naar oude tijden ook hoor😂
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#16




Hier paar voorbeelden van enzyme. Hard, rauw, soms toch een fijne melodie, veel wisselend bpm per track. Echt van 140 tot 220 bpm. Echt een typische sound iig. Is wel mijn favoriete allround millennium label
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik geloof dat ik 1 set heb van rond die tijd die ik wel ok vind, van nosferatu en megashire op moh.
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#18
j
je moederLid
01-01-2024, 00:00
#19
Zanza zei:
Ahja. Snap wel wat je hiermee bedoelt. Vaak hoe later het wordt, hoe meer de muziek deze kant op gaat op de hardcorefeestjes destijds (wrs nog). Ik houd wel van beiden moet ik zeggen.
Klik om te vergroten...

Volgens mij en voor mij is echte hardcore alleen maar leuk met xtc op, mijn vrienden draaide het vroeger veel, en dan was het wel leuk. Maar tegenwoordig als ik speed heb gehad, dan moet ik er niks van hebben.

Maar jij kunt echte hardcore dus wel waarderen.
Ik herinner me opeens dat ik vroeger een keer op de lsd er naar luisterde en toen besefte en hoorde ik ineens de schoonheid die in zit.


Owja, dr is ook nog zoiets als artcore, dat vind ik ook mooi.

D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maar ik zit dit topic te “vervuilen” met NIET oude hard style. Sorry! 🙏🏼

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...19
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."