Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsAyahuasca ceremonie ervaringen / discussie

Ayahuasca ceremonie ervaringen / discussie

53 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
P
ProximaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mevrouw Pløp zei:
Mag ook nie van pløp!
Klik om te vergroten...
Uhhhh, eerst dansen dan maar?

* drukt op escape knop en wordt zo het topic uit gelanceerd *
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik ben een keer goed slecht gegaan op ayahuasca. Heb 11uur lang in een bad trip gezeten waarbij ik doodsangsten uitstond. Heb ook in mijn broek gepoept. Was toen 18 jaar oud. Heb hier een anderhalf jaar lang last van gehad. Had klachten zoals heel angstig wakker worden in zweet of flashbacks krijgen als ik een joint zat te roken. Dit was bij askawan in amsterdam. Pas een beetje op met dit middel. Omgeving waarin je tript maakt heel veel uit. Askawan was geen fijne plek om te trippen. Met 20 man in een tipi tent, met daarin een kampvuur waar wij om heen liggen op van die matjes.. niks voor mij. Ik moet vrij kunnen bewegen en gaan en staan wanneer ik wil. Zo ging ik na de eerste beker op de wc zitten, diarree.. maar deed dat te lang en moest weer terug naar de groep van de sjamaan. "Dood" ging ik pas na de tweede beker. Heb toen een hele nare trip gehad, waarbij ik mijn vingers eraf probeerde te bijten. Ik kreeg toen piepschuim in mijn mond gestopt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
knikkeboller zei:
Ik ben een keer goed slecht gegaan op ayahuasca. Heb 11uur lang in een bad trip gezeten waarbij ik doodsangsten uitstond. Heb ook in mijn broek gepoept. Was toen 18 jaar oud. Heb hier een anderhalf jaar lang last van gehad. Had klachten zoals heel angstig wakker worden in zweet of flashbacks krijgen als ik een joint zat te roken. Dit was bij askawan in amsterdam. Pas een beetje op met dit middel. Omgeving waarin je tript maakt heel veel uit. Askawan was geen fijne plek om te trippen. Met 20 man in een tipi tent, met daarin een kampvuur waar wij om heen liggen op van die matjes.. niks voor mij. Ik moet vrij kunnen bewegen en gaan en staan wanneer ik wil. Zo ging ik na de eerste beker op de wc zitten, diarree.. maar deed dat te lang en moest weer terug naar de groep van de sjamaan. "Dood" ging ik pas na de tweede beker. Heb toen een hele nare trip gehad, waarbij ik mijn vingers eraf probeerde te bijten. Ik kreeg toen piepschuim in mijn mond gestopt.
Klik om te vergroten...
Ik vind 20 man ook echt heul veul… hoeveel begeleiders waren daar dan bij? En hoe werden jullie voorbereid en “nabereid”?
k
knikkebollerLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Ik vind 20 man ook echt heul veul… hoeveel begeleiders waren daar dan bij? En hoe werden jullie voorbereid en “nabereid”?
Klik om te vergroten...
Voorbereiding: vasten twee weken voor de trip, en nabereiding was er geloof ik niet
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#5
knikkeboller zei:
Ik ben een keer goed slecht gegaan op ayahuasca. Heb 11uur lang in een bad trip gezeten waarbij ik doodsangsten uitstond. Heb ook in mijn broek gepoept. Was toen 18 jaar oud. Heb hier een anderhalf jaar lang last van gehad. Had klachten zoals heel angstig wakker worden in zweet of flashbacks krijgen als ik een joint zat te roken. Dit was bij askawan in amsterdam. Pas een beetje op met dit middel. Omgeving waarin je tript maakt heel veel uit. Askawan was geen fijne plek om te trippen. Met 20 man in een tipi tent, met daarin een kampvuur waar wij om heen liggen op van die matjes.. niks voor mij. Ik moet vrij kunnen bewegen en gaan en staan wanneer ik wil. Zo ging ik na de eerste beker op de wc zitten, diarree.. maar deed dat te lang en moest weer terug naar de groep van de sjamaan. "Dood" ging ik pas na de tweede beker. Heb toen een hele nare trip gehad, waarbij ik mijn vingers eraf probeerde te bijten. Ik kreeg toen piepschuim in mijn mond gestopt.
Klik om te vergroten...

Angstaanjagend om te lezen.
Ook dat piepschuim in je mond. WTF.

Zo zie je maar dat het ook heel belangrijk is bij wie je komt. Ik denk dat daar heel veel verschil in zit. Want @Zeehond had in zijn topic report zo te lezen het tegenovergestelde
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zo zie je maar, dat het helemaal fout kan gaan met die ayahuasca.
Ik moet er niet aan denken, met 20 man in een wigwam....en 1 begeleider voor al die mensen!
Dat kan echt verkeerd aflopen. Ik ben erg op mezelf en massa's mensen maken mij niet zo blij om daartussen te zijn.
Uitgezonderd carnaval. Alhoewel ik daar al 25 jaar niet meer naartoe ga. Vroegah vond ik het leuk om mee te maken in het stedje van plezeer. Dat dan weer wel. Maar anders? Nee dank u
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#7
Vandaag gebeld met een ex collega.
Net als mij PTSS.

Die heeft een paar weken terug een ceremonie bijgewoond en hij had er wel een positief effect aan over gehad.
Was wel 1 op 2 geloof ik dat hij zei. Mogelijk dat hier nog verschil in zit. Want hij zei wel dat de setting belangrijk is.

Ik ga het niet doen.
Heeft wel mijn interesse. Maar ik vind het te riskant.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Kordie zei:
Vandaag gebeld met een ex collega.
Net als mij PTSS.

Die heeft een paar weken terug een ceremonie bijgewoond en hij had er wel een positief effect aan over gehad.
Was wel 1 op 2 geloof ik dat hij zei. Mogelijk dat hier nog verschil in zit. Want hij zei wel dat de setting belangrijk is.

Ik ga het niet doen.
Heeft wel mijn interesse. Maar ik vind het te riskant.
Klik om te vergroten...

Waar ben je bang voor?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
Casrus zei:
Waar ben je bang voor?
Klik om te vergroten...
Met PTSS en mogelijke slechte begeleiding heb je heul veul om bang voor te zijn.

@Kordie ik weet eigenlijk niet zo goed waar je nu zit mbt hulp, maar: is het geen idee dit met je psych te bespreken? Zodat er ook écht goede nazorg en integratie mogelijk is?
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#10
Casrus zei:
Waar ben je bang voor?
Klik om te vergroten...

Beelden die nu geparkeerd staan in het hoofd en stil staan .... weer laten bewegen, met alle gevolgen van dien.


ljuv zei:
ik weet eigenlijk niet zo goed waar je nu zit mbt hulp, maar: is het geen idee dit met je psych te bespreken? Zodat er ook écht goede nazorg en integratie mogelijk is?
Klik om te vergroten...

Het is geen psycholoog maar wel een alternatief iemand.
Heb het hier vaker met haar over gehad (dit, maar ook gewoon drugs).
Zij is heel open in hetgeen wat zij gebruikt maar alles wat tript wordt afgeraden.
K
KordieLid
01-01-2024, 00:00
#11
ljuv zei:
Klinkt als een fijne begeleiding wel.
Klik om te vergroten...

ja hele fijne ambulante hippie :)
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kordie zei:
Zij is heel open in hetgeen wat zij gebruikt maar alles wat tript wordt afgeraden.
Klik om te vergroten...
Ah oke, lijkt me heel duidelijk dan en een verstandige keuze. Klinkt als een fijne begeleiding wel.
We hebben de reports nog🤪
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kordie zei:
Zij is heel open in hetgeen wat zij gebruikt maar alles wat tript wordt afgeraden.
Klik om te vergroten...

Dat klinkt inderdaad wel goed. Mijn begeleiding was inderdaad wel goed, maar van homoseksualiteit hadden ze geen kaas gegeten, kerk waren ze tegen en van het weinige dat ik ze over mij leven vertelde sloegen ze achterover, terwijl ze veel deelnemers hadden met een veel moeilijker leven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ook aan mij met mijn ptss is afgeraden, om tripmiddelen te gebruiken.
Dat geldt dus ook voor ayahuasca.
Ik heb 1 x een lsd papertrip genomen en dit liep helemaal uit de hand, ik ben nog nooit in mijn leven zo bang geweest, als toen.
En toen werd ik een ongeleid projectiel naar het scheen, al kan ik me geen echte details meer herinneren behalve dat alle gedachten en emoties met laten we zeggen 1000 x versterkt werden. Er zijn gewonden bij gevallen, dat weet ik nog wel.
Eerst voelde ik mij heel goed, totdat de trip helemaal omsloeg en het misging.

Ayahuasca? Nee dank u, ik sla deze ronde over!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."