#1
Idd, de steeltjes moeten echt afknakken. En dan goed verpakt bewaren, ik heb het wel eens gehad dat een batch terug vochtig werd doordat ik het niet goed luchtdicht verpakt had.
Ik zelf gebruik altijd van die vochtonttrekkers, ben de naam even kwijt maar dat zijn van die korrels die vocht onttrekken. Ik had ze toen bij de blokker gekocht maar die zijn er dus niet meer, maar je kunt ze vast wel bij een bouwmarkt kopen of anders wel bestellen.Excuses dat ik een oud topic kick, reden is dat ik geen nieuwe topic wil starten voor een kleine vraag.
Hoe lang moeten paddo's (in een geventileerde ruimte) gemiddeld drogen? De mijne liggen nu een week te drogen en weet niet zeker of ze droog genoeg zijn.
Dank je! Ik denk dat je silicagel bedoelt? (Die heb ik).Ik zelf gebruik altijd van die vochtonttrekkers, ben de naam even kwijt maar dat zijn van die korrels die vocht onttrekken. Ik had ze toen bij de blokker gekocht maar die zijn er dus niet meer, maar je kunt ze vast wel bij een bouwmarkt kopen of anders wel bestellen.
Zelf leg ik de paddos altijd in mijn oven verdeeld over een rooster, daaronder de korrels in een ovenschaal die het vocht opvangt.
Je kunt ze natuurlijk ook laten drogen, maar ik zelf heb ze nog nooit helemaal droog gekregen op deze manier. Ze moeten namelijk echt kurk kurk droog zijn. Vaak check ik dat door ze te buigen. Als ze knappen zijn ze droog, als ze buigen zijn ze nog niet droog genoeg.
Oow nee ik zet mijn over niet aan haha, ik leg ze gewoon in de oven neer zodat ik de paddos op een rooster boven de korrels kan leggen zodat ze goed het vocht eruit trekken. Sorry voor de onduidelijkheid.Dank je! Ik denk dat je silicagel bedoelt? (Die heb ik).
Op hoeveel graden (en hoe lang) zet je jouw oven? Mijn paddos zijn volgens mij nog niet droog genoeg om ze in een weckpot te doen..
Goede tip, dank je!Oow nee ik zet mijn over niet aan haha, ik leg ze gewoon in de oven neer zodat ik de paddos op een rooster boven de korrels kan leggen zodat ze goed het vocht eruit trekken. Sorry voor de onduidelijkheid.
Veel meer is ook niet nodig inderdaad al worden ze wel erg lekker als je die paddo'tjes laat drogen in die droogoventjes wat ze vaak voor het drogen van fruit ofzo gebruiken. Dan worden ze lekker knisperig en minder taaig. Niet dat ik dat doe hoor maar een maatje vroeger wel en die waren vaak wel echt lekker(der).Ik leg ze gewoon op keukenpapier. En doe verder niks. Behalve wachten.
Nu zitten er inmiddels een aantal in glazen potten. ( met kurken)
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."