Heb je een mooi plekje met uitzicht op natuur? Al zijn het maar wat bomen, wat water.
Dat helpt mij enorm hierin. Meditatie met open ogen. De ogen laten gaan waar ze willen gaan. Door de focus op perceptie gaat je focus ook van je gedachten (en interpretatie) af, wat cruciaal is om in meditatie te komen.
Op een gegeven is er een soort transitie. Dan zit je niet meer in je normale waarneming. Hoeven nog geeneens visuals aan te pas te komen (die zijn er soms wel, soms niet op LSD met mij), maar jij als de waarnemer bent anders en daardoor is je waarneming ook anders.
Wind in de takken en bladeren van de bomen en ook golfjes op het water helpen mij hier erg bij. Omdat je geest zich niet kan vastzetten op iets. Het waargenomene veranderd constant, waardoor op een gegeven moment de waarnemer makkelijker "gezien" wordt, wat je trip een enorme boost geeft. As within, so without.
Krijg er op LSD vaak van dat licht een gouden kwaliteit krijgt. Alles wordt puur, briljant, onwaarschijnlijk mooi. Je ziet de wereld niet meer door een narratief, maar vanuit een diepere plek en de wereld weerspiegelt dat aan je.
Wauw dit klinkt allemaal erg interessant, ga ik ook zeker eens proberen, mediteren aan het begin vd trip.
Ik heb zelf nog nooit buiten getript, de kleine rondjes die ik loop tijdens truffels of 4 HO-MET heb ik tot op heden nog niet als prettig ervaren, behalve dat ene moment dat de boom prachtig roze was. Ik ben momenteel ook zeer geïnteresseerd in 2-cb en Lsd. Welke is mooier om mee te beginnen denken jullie? Ik lees dat 2-cb niet heel heftig is en soms zelfs wat tegenvalt?
Ik heb momenteel ervaring met truffels, ayahuasca en 4 HO-MET (op gebied van psychedelica).
Verder deed ik voorheen weleens xtc, Mdma of coke.
In een verder verleden heb ik 4FMP (dit was toentertijd echt mijn favoriet), keta en ghb gebruikt, maar vooral erg veel xtc.
(Ik weet dat Mdma en keta ook onder psychedelica valt, maar heb dat nooit zo ervaren, en was toen ook nog niet bekend met psychedelica. Toen was het puur lekker hard gaan, die fase ben ik echter nu op mijn 34e helemaal gepasseerd)
momenteel heb ik een grote liefde ontwikkeld voor psychedelica, ik vind dat zo waardevol, mooi en leerzaam. Merk dat ik steeds beter kan ontvangen, en heb veel respect ontwikkeld voor het het medicijn en wereldje.