#1
Ik ben in verloren momenten ook regelmatig bezig geweest het gebeurde te duiden. Over een psychose hoorde ik overigens dienstdoende verplegers ook spreken. Daardoor was ik thuis eens op internet gaan lezen hierover. En ja, herkenbaar. Of je het als het tegenovergestelde van een egodood kan beschouwen weet ik niet. Wel een interessant idee om over na te denken.Ik vond dit een hele interessante vraag die ik nog voorbij zag komen. Toen ik het report las, deed me dat sterk denken aan een kortdurende psychose. Bij een psychose plaatst iemand meestal zijn ego in het middelpunt van alles: alles wat gebeurt lijkt betrekking te hebben op hemzelf. Er is als het ware een scheidingslijn tussen het eigen ego en al datgene wat daar rondom afspeelt (zoals we dat normaal gesproken eigenlijk allemaal hebben), maar waarbij - in de beleving van iemand in een psychose of in dit geval deze trip - alles samenkomt als betrekking hebbende op het eigen ego en zodanig daarmee samenvalt dat het onderscheid tussen realiteit en eigen verbeelding verloren gaat. Dat lijkt me haast het tegenovergestelde van egodood, waarbij niet alles samen valt mét het ego, maar waarbij alles - inclusief het ego zelf, dat ophoudt te bestaan - samenvalt tot een alomvattend geheel dat buiten dat ego zelf ligt.
Ik vraag me dan ook af of egodood en psychose geen tegenovergestelden van elkaar zijn en als het ware twee ultieme uitkomsten kunnen zijn van een trip. Toch lijkt het me dat ook niet helemaal. Drie weken terug, na een heroïsche psilohuascatrip (truffels + harmala), ben ik na afloop 's morgens gaan wandelen en had toen ook echt ontzettend sterk het gevoel, de overtuiging, dat álles samenkwam rondom datgene wat die nacht met me was gebeurd. Alles wat er op dat moment om me heen was of gebeurde, en zowat alles wat ik eerder die dag was tegengekomen, kwam op haast magische wijze samen. Verscheidene dingen over een periode van minstens maanden, inclusief dingen uit voorgaande trips, leken achteraf bezien een aanloop te zijn geweest tot die grote gebeurtenis die plaatsvond in die ene nacht, alsof het allemaal zo had moeten zijn. Dit leidde echter niet tot angst ofzo, integendeel. Eerder dat ik mij één voelde met een ontzagwekkende wereld. Het maakte me nederig. Maar goed, ik wijd te ver uit geloof ik...
Goede vraag.
Anti is misschien ook te sterk gezegd. Ik voel me er misschien gewoon wat ongemakkelijk bij omdat ik niet zo ben. Misschien komt het ook niet oorspronkelijk van mezelf maar iets wat ik ergens opgepikt heb en is blijven hangen.
Maar ik kan me heel wat vervelendere groepen mensen voorstellen en misschien moet ik ook gewoon wat meer openminded worden wat dit betreft.
Ik wil zelf komend jaar ook experimenteren met trippen op een psy-festival. Het lijkt me supergaaf om samen met andere liefhebbers in het openbaar te genieten van een trip.
Ik ben van plan om komende zomer naar Psy-Fi te gaan maar ik moet wel nog even het onderhandeltraject met mijn vrouw aangaan
Dit jaar was ik er voor het eerst. Ik wil nu geen jaar meer missen, zo enthousiast ben ik erover. De ticketverkoop voor volgend jaar is deze week gestart, het ticket is dan ook alvast binnen.
Ik heb afgelopen jaar voor het eerst gehoord van PsyFi en ben behoorlijk enthousiast geworden.
Kunnen we geen DF-meeting organiseren op Psy-Fi?
Mij lijkt het alleen niks om op zoiets te moeten overnachten, ik haat tenten en ranzige douches en modder en eigenlijk campings in het algemeen. Zeker na een trip. Ik wil dan gewoon chillen in luxe.
Er zijn twee campings: Noord en Zuid. Zuid is wat meer afgelegen en rustig, Noord is meer levendig en gezellig. Het is maar net wat je eigen voorkeur heeft. (Noord! Noord! Noord!)
Camping Noord inderdaad!
Ik hou ook niet van kamperen, daarom heb ik vorig jaar met m'n partner een camper gehuurd. Als je een campervan ticket koopt mag je gewoon op het festivalterrein tussen de tentjes staan. Ideaal!
@Mindless waar komt jouw anti-hippie oordeel nou toch vandaan? Ik zie hippies als een tikkeltje chaotische, zweverige, lieve, naieve tripliefhebbers die graag hun liefde voor sex, spiritualiteit, drugs en muziek met anderen delen. Wat kan daar nou zo erg mis mee zijn?
Goede vraag.@Mindless waar komt jouw anti-hippie oordeel nou toch vandaan? Ik zie hippies als een tikkeltje chaotische, zweverige, lieve, naieve tripliefhebbers die graag hun liefde voor sex, spiritualiteit, drugs en muziek met anderen delen. Wat kan daar nou zo erg mis mee zijn?
Goede vraag.
Anti is misschien ook te sterk gezegd. Ik voel me er misschien gewoon wat ongemakkelijk bij omdat ik niet zo ben. Misschien komt het ook niet oorspronkelijk van mezelf maar iets wat ik ergens opgepikt heb en is blijven hangen.
Maar ik kan me heel wat vervelendere groepen mensen voorstellen en misschien moet ik ook gewoon wat meer openminded worden wat dit betreft.
partytent
Ziet er leuk uit op de foto, maar biedt weinig bescherming. Ik kreeg een keer zo'n ding bijna tegen mijn hoofd op een camping tijdens een wolkbreuk. Ik zag op foto's dat ze ook kartonnen Kartenten aanbieden omdat velen naderhand hun Blokkertentjes achterlaten. Steviger en milieuvriendelijker. Wel warmer denk ik.
https://www.evensi.nl/kartent-psy-2018-groene-ster/247573035
Ik ben helemaal voor! Wil al jaren naar psyfi maar heb weinig vrienden met interesse voor dat festival gek genoeg.Kunnen we geen DF-meeting organiseren op Psy-Fi?![]()
Ik ben helemaal voor! Wil al jaren naar psyfi maar heb weinig vrienden met interesse voor dat festival gek genoeg.
Ik denk dat de meeste mensen dat alleen maar leuk vinden. Ikzelf vind dat zeker leuk, en ik heb zelf ook met best veel mensen leuk contact gehad. Op LSD bijvoorbeeld ook erg leuke en verwarde gesprekken gevoerd, hilariteit alom. Zelf kreeg ik ook gemakkelijk aanspraak omdat ik 's avonds op heel opvallende zilveren schoenen met ledlampjes liep.Klinkt goed maar wel een beetje gereserveerd. Ik ben zelf best wel outgoing. Hoe denk je dat mensen reageren als je al trippend een praatje met ze maakt?
Ik weet het niet zo goed, dat stukje van de avond is mij niet volledig bijgebleven. Het kan inderdaad zijn dat mensen mij daar uit bezorgdheid hebben neergelegd. Maar het kan ook zijn dat ik zelf zomaar de bar op ben geklommen.Bij het herlezen verwordt deze passage van plechtig tot komisch. Hebben mensen je echt op de bar gelegd omdat je zo kneiterhard ging?
Goeie vraag.... oke. Heb je achteraf enig idee waar deze overtuiging vandaan kwam en of hij enige betekenis of significantie heeft in je nuchtere wereld?
Ik vind het jammer dat de hulpverleners me niet verteld hebben dat wat ik meemaakte door de LSD kwam. Ik wist me dankzij hun vragen wel te herinneren dat ik LSD had gebruikt, maar maakte op dat moment niet de connectie tussen de LSD-inname en de vreemde gebeurtenissen die mij ten deel vielen. Misschien, als iemand mij had gezegd "je maakt nu ongetwijfeld de raarste dingen mee, maar dat komt door de LSD", dat ik dan veel eerder de situatie had ingezien. Dus nog vóórdat ik naar het ziekenhuis werd gebracht. Dan was misschien even bijkomen in een rustige omgeving al voldoende geweest. Maar ja, het gebeurde is gebeurd.Wow, plot twist. Toch bizar hoe snel je weer terug in de werkelijkheid kunt belanden door een enkele vraag, hè?
Hier was ik nog hard aan het trippen. Ik was op dat moment in de veronderstelling dat ik een traumahelicopter werd ingedragen die speciaal voor mij al klaar stond, omringd door cameraploegen. En dat ik dit avontuur waarschijnlijk met mijn leven moest bekopen.Was je hier nog aan het trippen, of waren dit nuchtere beschouwingen op het gebeurde?
Volledig. Ik vatte in een paar minuten mijn complete nacht samen.Haha, hoe open was je tegen de conducteur geweest over je avond?
Jij bedankt voor je uitgebreide reactie.Maar goed dat je vind dat deze ervaring het waard is geweest want, damn.
Wil je iets geks horen? Op een vreemde manier ben ik een beetje jaloers op deze trip. Het klinkt echt als een fascinerende en levensveranderende ervaring.
Zoals altijd geweldig geschreven, bedankt voor veel leesplezier!
Klopt. Ik heb de keus of ik de partytent mee zou nemen ook tot het laatste moment uitgesteld om de weersvoorspellingen af te wachten. Bij iets teveel wind gaat zo'n ding al gauw aan de wandel. Maar bij rustig weer is het ideaal: beschutting tegen regen en zon.Ziet er leuk uit op de foto, maar biedt weinig bescherming. Ik kreeg een keer zo'n ding bijna tegen mijn hoofd op een camping tijdens een wolkbreuk. Ik zag op foto's dat ze ook kartonnen Kartenten aanbieden omdat velen naderhand hun Blokkertentjes achterlaten. Steviger en milieuvriendelijker. Wel warmer denk ik.
https://www.evensi.nl/kartent-psy-2018-groene-ster/247573035
Dat wordt een aardige meeting dan. Eens even kijken...Oeh, sounds like a deal! (De goede versie van ‘deal’ zeg maar.)

Dat wordt een aardige meeting dan. Eens even kijken...
@Mindless
@NiandraLades
@Roze olifant
@Psychedelibee
@Fenrir
@verwondering
@Eik
@Casaan
In een ander topic gaf @acht.zes ook aan eens naar Psy-Fi te willen gaan. En ik verwacht zomaar dat @Vermilion ook weleens aanwezig zou kunnen zijn.
Gezellig.Nu maar eens afwachten wie van dit lijstje ook daadwerkelijk besluiten om komend jaar te gaan.
Vermilion ken je wellicht van dit en dit tripreport over Psy-Fi. Afgelopen jaar was ik er ook en hebben we veel met z'n drieën rondgehangen. Erg gezellig!Genoeg om over na te denken in je post! Ik hou ook van filosoferen ad infitum, blijft een mooie hobby.
#zinin
Ik ga sowieso naar Psy-Fi! Hopelijk de rest van dit lijstje ook, want dit zijn zo'n beetje al mijn favoriete DF'ers bij elkaar. Alleen Vermillion ken ik niet..?
Dat wordt een aardige meeting dan. Eens even kijken...
@Mindless
@NiandraLades
@Roze olifant
@Psychedelibee
@Fenrir
@verwondering
@Eik
@Casaan
In een ander topic gaf @acht.zes ook aan eens naar Psy-Fi te willen gaan. En ik verwacht zomaar dat @Vermilion ook weleens aanwezig zou kunnen zijn.![]()
#zinin
Ik ga sowieso naar Psy-Fi! Hopelijk de rest van dit lijstje ook, want dit zijn zo'n beetje al mijn favoriete DF'ers bij elkaar.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."