#1
Bizar heftig verhaal zeg!
Bedankt voor de lovende woorden. En dat terwijl een stemmetje in mij ook zegt: "je hebt je enorm misdragen, achterlijke!" Dat vind ik nog wel het ergste. Erger dan die spullen die ik kwijtgeraakt ben. Maar ja. Medisch personeel op zo'n feest maakt weleens vaker rare dingen mee. Misschien zit ik er zelf meer mee dan zij. Maar dat ik me zo misdraag wil ik toch echt niet vaker meemaken.Gast, haha, hoe krijg je het toch iedere keer weer voor elkaar om van die waanzinnige (vrij letterlijk) trips te beleven en dan er ook nog zo’n übertoffe reports over te schrijven?!
Het is weer een parel! Het klinkt wel fucking scary trouwens, ik vind het wel badass dat je ondanks deze schokkende gebeurtenis toch weer zin kunt hebben in je volgende trip. Dat zou ik je echt niet nadoen, zou hier dus echt een vette schijterd van worden.
Het is wel goed om je/ons te realiseren dat tripmiddelen dit kunnen doen op hoge doseringen. Ook bij mensen met veel ervaring.
Echt onder de indruk van je verhaal, ik ga het zo nog eens lezen denk ik. ^^
Zulke vragen stel ik mezelf ook vaak. Het bewustzijn kunnen we nog steeds op geen enkele manier verklaren. Af en toe denk ik dat psychedelica weleens een tipje van de sluier kunnen oplichten. Blijft interessant om over na te denken.Ik heb gisteren na jou verhaal gelezen te hebben nog truffels gedaan en flarden van je trip spookten in het begin wel even door mijn hoofd.Maar was verder geen probleem haha.
Het verbaasd me niet dat 400mcg zoiets kan doen hoor. De dosering is lang niet alles en kom op dat is gewoon een flinke dosering. Ik word met de tijd gevoeliger voor trippen. Als je bepaalde dingen gezien hebt, kan een volgende trip daar verder gaan, ondanks dosering.
Ik zou eerder zeggen dat het je eigen mind is die de illusie creëert. Maar de vraag is dan: wat is de mind? Is het gelijk aan de hersenen?
Het was jammer dat ik op dat moment ook enorm liep te balen dat ik misschien wel mijn spullen kwijt was. Maar ondertussen liep ik ook echt wel te genieten hoor. Ik was nog lang niet nuchter op het moment dat ik op mijn sokken door de stad rende, en voor mijn gevoel zat ik middenin een avonturenfilm. Het was een stukken betere ervaring dan een film op een tv-scherm bekijken...Ik las de titel en wist genoeg. Dit word leesplezier. Wat een ervaring haha. Te gek voor woorden zou je bijna zeggen maar je hebt het top verwoord. Ik droom soms over lange astanden zonder schoenen of me schoenen kwijt zijn en jij doet het gewoon in Antwerpen. Prachtig. Tvdm stem heb je van mij al binnen sws![]()

Wel tof dat je je dit beseft. Stond ik helemaal niet bij stil bij het lezen van je report.En dat terwijl een stemmetje in mij ook zegt: "je hebt je enorm misdragen, achterlijke!
Damn, deze uitspraak wil ik als mijn signatureMochten er weer gekke dingen gebeuren, dan roep ik halleluja en geniet ik van het moment.
Veel plezier alvast! Gaat je vast goed bevallen, en een dosering van 50 mcg daar kan vrij weinig mee misgaan.Wel tof dat je je dit beseft. Stond ik helemaal niet bij stil bij het lezen van je report.
Damn, deze uitspraak wil ik als mijn signature
Mooi report @verwondering, ik heb het zojuist nog eens gelezen en kan eigenlijk niet wachten om mijn 1p-lsd dosering wat op te schroeven. Verstandig als ik ben (kuch) ga ik denk ik voor 50mcg op een technofestival volgende maand. Eens kijken of ik dat zegeltje van 100 goed doormidden geknipt krijg. En als dat niet lukt, neem ik dan de grote of de kleine?
NU al zin in!
Je hebt natuurlijk volkomen gelijk. Hoewel, 400 mcg valt voor mij meer onder de noemer 'normale dosering' dan 'hoge dosering'. Maar na Antwerpen begin ik daar toch iets anders over te denken...Heb je zelf dan niet zoiets van: de hoge doseringen bewaar ik voor thuis?
Ik bedoel, dat dan achteraf het altaar je bank bleek te zijn ipv een bar in een club.Het geeft achteraf wel mooie verhalen hoor, maar eventueel ook schaamte, spijt en verloren voorwerpen.
Heb zelf zoiets van, ik kan die ervaringen van bijbelse proporties in mijn eigen huis of bijvoorbeeld de natuur beleven en ze zullen er niets minder om zijn, want ik ben dan toch totaal van de wereld.
Maar zoals gezegd, het leidt dus wel tot mooie verhalen (die je evt op je oude dag aan je kleinkinderen kunt vertellen)

Mooi hoe je dit binnen en buitenwereld noemt.binnen en buitenwereld
Je kunt ze onderscheiden, maar de mindfuck is dat ze eigenlijk 1 zijn.Mooi hoe je dit binnen en buitenwereld noemt.
Ik ben hier al een kwartier over aan het nadenken.
Eigenlijk schrijf ik mijn tripreports vooral voor mezelf, en had ik ook verwacht dat weinig mensen het zouden lezen omdat het veel te lang is. Dat toch een hoop mensen het met veel plezier lezen vind ik erg leuk. 
Dat zijn een hoop vragen.@verwondering
Zou je me iets meer kunnen vertellen over de sfeer op Psy-Fi? Wat kan ik een beetje verwachten? En heb je nog praktische tips? Hoe ga je om met al je zooi daar krijgen, neem je een tas mee voor de dag, kun je er makkelijk drinkwater vinden? Ik vind het best spannend om voor het eerst in het openbaar te gaan trippen. Al lijkt het me in de juiste setting met lieve open-minded mensen om me heen ook wel heel leuk.
Ik zat zelf te denken aan een dosis van 100-125 ug LSD. Dat is genoeg om wel echt te trippen maar niet helemaal de weg kwijt te raken. Het zal alsnog echt wel aan me te merken zijn dat ik trip op zo'n moment. Hoe reageren mensen daar in het algemeen op?
Zoals je ziet... een hoop vragen... Dus als je iets over je ervaringen kunt vertellen... graag!
P.S. Als dit teveel off-topic is maak ik wel een nieuwe draadje hoor![]()
)Dat klinkt allemaal als muziek in mijn oren! Lieve mensen in een drugstolerante omgeving. Ik ben afgelopen zomer met vrouw en kinderen naar de Oregon Country Fair geweest waar alchol verboden was en mensen ook behoorlijk tolerant waren tegenover psychedelica en weed.Psy-Fi laat zien dat dat werkt, want ik heb nog nooit zo'n fijn en vredelievend festival meegemaakt.
Klinkt goed maar wel een beetje gereserveerd. Ik ben zelf best wel outgoing. Hoe denk je dat mensen reageren als je al trippend een praatje met ze maakt?En hoe mensen erop reageren als je aan het trippen bent?Leven en laten leven. Iedereen wordt in zijn waarde gelaten, hoe gek je ook doet. Kijk om je heen, en je ziet dat bijna niemand nuchter is.
Fijn dat naakt zijn geen probleem isBij mooi weer wordt er volop gezwommen, maar zwemkleding meenemen is nergens voor nodig.
Haha dat ben ik altijd! Wel fijn als mensen dan ook lief terug doenMaar vooral: wees lief en aardig voor iedereen, dan is iedereen lief en aardig voor jou.![]()
@Mindless waar komt jouw anti-hippie oordeel nou toch vandaan? Ik zie hippies als een tikkeltje chaotische, zweverige, lieve, naieve tripliefhebbers die graag hun liefde voor sex, spiritualiteit, drugs en muziek met anderen delen. Wat kan daar nou zo erg mis mee zijn?Ook al ben ik niet zo van de hippie vibe
Tijdens het optreden van Vini Vici begint de spanning in de zaal op te bouwen. Er staat iets te gebeuren, dat voel ik aan alles. Iets of iemand zal in het middelpunt van de belangstelling komen te staan. De muziek zwelt steeds meer aan tot een tromgeroffel. Hoe langer de spanning opgebouwd wordt, hoe meer ik aanvoel hoe bijzonder dit gaat zijn. En meer en meer begint de beklemmende gedachte zich aan mij op te dringen dat het om mij te doen is.
Het idee alleen al laat me bijna flauwvallen van emoties. Ik word voorzichtig richting het altaar gedirigeerd waar ik op ga liggen.
Aardse zaken schud ik van me af: ik gooi mijn oordopjes uit, schop mijn schoenen uit en ledig mijn broekzakken.
Na een tijdje komen er weer mensen naar mij toe en zij vragen mij of ik de kracht heb om mee te lopen. Op mijn sokken stap ik van het altaar af. Bij het afstappen besef ik me dat dit altaar aan het begin van de avond nog een bar was.
Ik word nu voortgesleept en mijn voeten slepen achterovergeknakt over de vuile vloer. Het voelt alsof ik geofferd word. Ik besef me dat mijn lichaam niet belangrijk meer is.
Ik ben inmiddels volledig gehavend, botten gebroken, brein overkokend van de spanning, al mijn energie volledig weggevloeid, en volledig overdonderd door de onverwachte wending van deze avond.
Atomen, energie, straling, sterrenstelsels, zwarte gaten, en de ruimte en tijd zelf. Na miljarden jaren hebben deze zelfde natuurwetten ertoe geleid dat ik besta en nu hier lig.

Het dak van de zaal is verdwenen, ik zie de hemel en ook deze splijt open. Ik zie lichten. Geen lichtpuntjes als van sterren, maar zwemen van licht die recht boven mij aan de hemel staan. De grond onder mij verdwijnt maar ik val niet, ik zweef in een eindeloos niets. Ik voel krachten op mij inwerken en krachten in mijzelf ontstaan. Ik ervaar dimensies die de huidige natuurkunde niet kent. Ik word gekatapulteerd, ik word uitgerekt, ik word groter en kleiner, ik ervaar helse pijnen, voel meermaals de dood nabij komen maar klamp me vast aan mijn laatste stukje bewustzijn, want iets in me zegt dat dat mijn enige kans op overleven is.
Als ik de code kraak, dan kan ik deze wijzigen en daarmee het universum naar mijn hand zetten. Ik kan de natuurwetten bepalen door ze zelf te ontwerpen. Ik kan een verloop van gebeurtenissen berekenen en alzo een universum scheppen simpelweg door mijn eigen code te schrijven.
Telkens wanneer ik voel dat ik dichtbij de oplossing zit word ik in mijn zoektocht belemmerd door krachten van buitenaf. Dimensies worden uitgerekt en in elkaar gevouwen, mijn zintuigen geven conflicterende signalen door, pijn schiet door mijn hele lichaam. Ja, het meesterbrein is een goede match voor mij. Ik moet alles geven.
Ontelbaar veel stemmen hoor ik door elkaar heen, boze stemmen, blije stemmen, met miljoenen tegelijk waardoor ik er geen woord van versta.
Tot een duidelijke stem mij vraagt: "Watvoor drugs heb je gebruikt?" Ik moet diep graven in mijn geheugen. 1p-LSD, weet ik te antwoorden. "Verder nog iets?" "Alcohol, één glas bier." "En verder?" "Verder niets." "We rijden je nu de ambulance in, we brengen je naar het ziekenhuis."
Terwijl ik geketend in de ambulance word vervoerd wordt een gevoel van melancholie mij meester. Hoe tragisch is het wel niet dat alles zinloos is geweest? Mijn leven en de levens van ieder ander zijn zinloos geweest, alles waar we hard voor hebben gewerkt zal worden vernietigd.
Heel langzaam komt het idee in me op dat wat er gebeurd is misschien wel... Nee, dat kan niet. Het was veel te echt. Wat ik gezien heb, wat ik meegemaakt heb, dat bestaat in de normale wereld niet. Maar toch... Zou het kunnen dat de LSD mij alles heeft laten inbeelden?
Ik herinner me weer flarden van schoenen die ik uittrapte, en mijn broekzakken die ik ledigde. Omdat het toch allemaal niets meer uitmaakte. Maar in mijn broekzakken zaten mijn portemonnee en telefoon.
Daar sta ik dan. In een t-shirt, op mijn sokken, buiten terwijl het best fris is, in een stad die ik nauwelijks ken en ik heb geen idee hoe ik terug kom op het feest. Want daar moeten mijn spullen nog ergens rondslingeren.
Zonder geld of pinpas kan ik geen nieuw ticket kopen en is de enige optie met de trein zwartrijdend huiswaarts te keren. Dit levert een boete op maar tevens een leuke conversatie met de conducteur. Hij kan samen met mij wel een klein vleugje humor zien in mijn situatie.
Het wordt waarschijnlijk mijn duurste trip ooit. Gelukkig heb ik afgelopen week goed nieuws ontvangen over mijn portemonnee: deze is gevonden. Mijn telefoon heb ik inmiddels opgegeven. Weinig kans dat ik die nog terugzie. Er is inmiddels een nieuwe telefoon in bestelling. Een aardige kostenpost. Daarnaast de boete in de trein. Om nog maar te zwijgen over de zorgkosten op een maximaal eigen risico. En een dijk van een schuldgevoel jegens de hulpverleners die mij probeerden in bedwang te houden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."